Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sefanja schreef:Nee in tegendeel, hij is ontzettend rustig, lief, aanhankelijk, zachtaardig en super in omgang...
pinto_1 schreef:sefanja schreef:Nee in tegendeel, hij is ontzettend rustig, lief, aanhankelijk, zachtaardig en super in omgang...
Klinkt herkenbaar Sefanja, Balou is ook zo lief en aanhankelijk.
Gelukkig maar, ik wou hem eigenlijk niet voor 3 jaar castreren dus als hij zo blijft kan ik het inderdaad nog wel een jaartje uitstellen...
svdijk86 schreef:bonte willem geeft niet standaard bont he? Ik weet ook niet hoe dat precies zit moeten beiden ouders dan een homozygoot gen hebben? Tijdje geleden stond er een hele knappe 2,5 sierlijke nrps merrie op marktplaats. Ook een afstammeling van Bonte willem. Maar die was echt donkerbruin met ''gewone'' witte sokjes. Zonder extra vlekken :p dat paard leek ook echt totaal niet op papa.
svdijk86 schreef:bonte willem geeft niet standaard bont he? Ik weet ook niet hoe dat precies zit moeten beiden ouders dan een homozygoot gen hebben? Tijdje geleden stond er een hele knappe 2,5 sierlijke nrps merrie op marktplaats. Ook een afstammeling van Bonte willem. Maar die was echt donkerbruin met ''gewone'' witte sokjes. Zonder extra vlekken :p dat paard leek ook echt totaal niet op papa.
pinto_1 schreef:sefanja schreef:Balou was toch 2 maanden jonger dan Abano?
Klopt, Balou is van mei 2009.
Edit: ik denk dat hij rond de 1.55 is, dus ook niet heel groot. Zijn moeder is 1.65, dus verwacht dat hij uiteindelijk rond die grootte wordt.
Citaat:Een bruin paard met witte sokjes kan nooit een bont veulen krijgen (tenzij je er een bonte vader op zet) want als een paard zelf geen vlekken heeft dan heeft hij ook het gen niet gekregen van één van zijn ouders... Het bont-gen is namelijk een dominant gen, wat betekend dat ze er maar één van hoeven te hebben om tot uiting te komen