holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annutjuuh

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:01

SteffieA: Dank je!! Fijn om te horen!! Ben heel benieuwd naar je foto's!! Maar tot nu toe is ze heel braaf dus? Fijn is dat he!

Diane: Ben erg benieuwd wat eruit komt!!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:08

SteffieA schreef:
Met of zonder wit? hahaha.

Nou, ik denk in elk geval 1 wit voetje :+ . Als het vos is met grote brede bles, vier hoge witte benen en een vlek op de buik, denk ik dat het verkeerde rietje vorig jaar is afgeleverd :D .

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 10:06

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 13:21

Goed gedaan jullie Annutjuuh! Voor een eerste keer helemaal niet slecht hoor. Leuk dat je met 7 ens eindigde. En een positieve ervaring rijker voor C'est Bon. Ben benieuwd hoe ze het over 14 dagen doet.

Rilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:32

Leuk om te lezen dat iedereen zo druk met hem of haar Dayano is.....wij zijn op de zonnige, warme lente-dag in april de uitdaging aangegaan en hebben Chevy Lady voor de marathonwagen gezet. Op 'n bok na deed ze het prima! Zie haar filmpje . Iedereen veel plezier c.q. succes gewenst!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:37

Wauw!! Superleuk!!! En wat doet ze het braaf zeg!! :D
Heerlijk met zo'n weer erbij!!

Thanks voor je reactie!! ;)

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:05

@Annutjuuh: op de foto's ziet er goed uit hoor. Ze heeft echt een hele mooie hals en bovenbelijning vind ik.
En die hogere punten komen vanzelf zodra het wat meer eigen wordt. Alvast heel veel succes voor de volgende wedstrijd.

@Rilady: wat een ongelooflijk lief en stoer ding is het zeg. Ze lijkt zo ontspannen. Echt super. Rijden jullie haar ook nog naast het mennen?

Gisteren hebben wij Surprise weer gelongeerd met zadeltje en bijzetjes. Alsof ze nooit anders gedaan heeft. Echt zo geweldig. Als ze zo door blijft gaan zullen we binnenkort eens gaan hangen.
O ja en die foto's of filmpje moet dan ook wel lukken. Dus nog even geduld als jullie het niet erg vinden.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 03:34

Hallo allemaal,

Mijn Dayano-veulentje is vannacht om 01.13 uur geboren!

Het leek eerst een vosje met vier witte benen en een bles (Dayano vererft toch geen vos??), maar het bleek bij het opdrogen toch een bruintje te zijn.

Het is een merrie en ze heet Gilly-Gail. Drie witte voeten en een half witbeen en een fraaie rechte bles.
Klein is ze zeker niet. Moeder heeft mij en de staleigenaren verrast. Ze liet weinig zien tevoren, zodoende heb ik de bevalling net gemist, maar er zijn wel foto's van.
Moeder Bridie is van Creool x Julio Marinerxx x Zeus en is een klein opdondertje (krap 1.60m).
Bridie doet het als maidenmerrie super! Het lijkt wel alsof dit veulen nummer tig is. Zo rustig en zo beheerst naar het veulen. Veel communiceren doet ze ook. :D
Dan nu wat foto's, meer foto's zijn te vinden op het dikke buikentopic 2011 en later bij ks itp.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:10

Proficiat!!! :D Wat een scheetje! Alles goed gegaan zo te zien?? Ben benieuwd hoe hij uitgroeid!!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:12

Mmm, het is een flink merrieveulen, ze is zeker 1.10m hoog. Lange koten, maar dat is typisch het volbloed-bloed dat er in zit. De bar had ze zo gevonden en moeder doet alsof dit haar 10e kind is ipv haar eerste.

Rilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:22

*\o/* Gefeliciteerd! Geniet maar lekker van het veulen en laat moeder natuur maar het werk doen!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:36

proficiat met het veulen... Onze Dayano merrie is komend weekend uitgeteld van Houston...

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:46

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:21

Van harte gefeliciteerd Diane,
Ze is een plaatje (maar ik hou dan ook wel van een beetje wit hihi). Ik kan mij wel voorstellen dat je eerst dacht dat het een vosje was :D
Ach kleur maakt niet uit zolang ze maar lief is en kan bewegen toch?
Ik ga zo gelijk kijken bij het dikke buiken topic naar meer foto's.
Ze lijkt op deze foto's idd heel groot. Mooi toch :D

Embe ik ga snel naar de jouwe kijken. hoezo nieuwsgierig?
Ah zojuist gespot. Ik heb van hem nog foto's gezien als veulentje. Ben even kwijt op welke site maar ik denk op die van de fokkers.
Het is wel een heel knap paard zeg. En een heel commercieel kleurtje :D
Hoe doet hij het in de bewegingen?

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:29

Hallo!

Mag ik me hier ook melden? Ik ben bezig met de aankoop van een jonge Dayano ruin (Ctje)! :D
Hij lijkt best veel op jouw Dayano Embe (maar is m niet)!
28 april wordt hij gekeurd en kan bijna niet wachten tot hij bij mij op stal staat!

Gefeliciteerd met jullie mooie veulentjes!

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:26

SteffieA schreef:
Embe ik ga snel naar de jouwe kijken. hoezo nieuwsgierig?
Ah zojuist gespot. Ik heb van hem nog foto's gezien als veulentje. Ben even kwijt op welke site maar ik denk op die van de fokkers.
Het is wel een heel knap paard zeg. En een heel commercieel kleurtje :D
Hoe doet hij het in de bewegingen?

Hij is niet van mij ;). De moeder wel, veulen komt van Thomas Heinhuis... Die heeft 'm gefokt, weet niet of hij nog eigenaar is of dat ie verkocht is aan Fiechter. Heinhuis heeft nog een Dayano uit mijn merrie, volgens mij staat die nog bij hun.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:24

Diane: Hoe gaat het met het veulen?? Al een topic gemaakt??

Embe: Leuk aansprekend dier!!

Nexus: Spannend!! Wel foto's maken zodra je hem hebt he!? :D

Filmpje van het concours 2 weken geleden, staat ook een stukje losrijden op. :)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 07:36

Annutjuuh, jawel bij KS-ITP Gilly-Gail (of zoiets). Ik weet niet hoe die links werken, anders had ik m al geplaatst. Ze loopt trouwens sinds gisteren al aan een halstertje mee naar en van het land!! De staleigenaresse heeft me gezegd dat Gilly-Gail ontzettend veel schoudervrijheid heeft! Haar schoudertjes zijn inderdaad nog een stuk schuiner als die van Bridie en die heeft ook al een aardig voorbeengebruik.
Ben benieuwd, ga vanmiddag even moeders eraf halen. Die staat ook op de rol voor de thuiskeuring van het KWPN volgende week, dan kan de inspecteur gelijk even een blik werpen op het veulen ;-).

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:25

Het ziet er echt lekker ontspannen uit Annu. Hoe doet ze het inmiddels al weer?

En Diane hoe gaat het met Gilly-Gail? Heb je voor hier ook nog meer foto's?

Zojuist de uitslag van het PROK-onderzoek van het KWPN gekregen.
Surprise en Dazzle zijn beide PROK goedgekeurd. Wij zijn zo super blij.
Nu verder met de keuring en hopen maar dat ze op exterieur en beweging ook goed scoren.
Al ga ik met Surprise via de IBOP stamboekopname aanvragen (en natuurlijk hopelijk meer :D)
Met het zadel doet ze het super en ik heb er inmiddels 2 x op gehangen en een beetje rondgestapt (ja hangend dan). Ze vertrok geen spier. Heerlijk paardje.
Benieuwd wat ze straks gaat doen als de ruiter erop gaat (zodra ik die gevonden heb dan)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:03

Even een tip gekregen hoe ik de link naar de kraamstal moet maken, maar simpeler kan haast niet.
Hier staan alle foto's van Gilly-Gail:
[KS-ITP] Geboren: Gilly-Gail!

Vanmiddag is Bridie gekeurd en wordt ze opgenomen STB-Ext in de dresuurrichting, maar ze is volledig springgefokt. Ik wilde haar perse in de dressuurrichting gekeurd hebben. Of het veel punten heeft uitgemaakt weet ik niet.
De regio-inspecteur vond Gilly-Gail wel beter dan Bridie en dat is ook de bedoeling van fokken. Verbeteren van de voorgaande generatie. Dus in die zin is mijn doel al bereikt. Hij liet zich verder niet uit over de hengst Dayano die ik heb gebruikt :+ , maar dat had ik ook niet verwacht. Is tenslotte geen KWPN-er.
Hij noemde twee namen als suggestie voor een volgend veulen, maar die zal ik zeker niet gaan gebruiken.
Overigens houd ik Gilly-Gail de komende drie jaar aan om te kijken hoe ze zich uitontwikkeld. Als ze wordt zoals de andere paarden in dit topic ben ik helemaal gelukkig.

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:24

Hoi Diane,
Heb je nog geen update over je knapperd? :D

Surprise gaat super fijn en we hebben een aantal keer gehangen wat geen enkel probleem geeft.
Ben nu aan het twijfelen of ik naar de keuring wil met haar of dat we het toch via IBOP zullen doen.
Eerst eens overleggen met de voorbrenger wat hij vindt.
En dat geeft weer aan of we verder gaan met zadelmak maken/ruiter erop of wachten tot na de keuring.

BTW Weule nog geen veulen in aantocht?

En Nexus heel veel succes morgen met de keuring! Ik zal duimen voor je.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:28

@ steffie:

9 dagen over tijd... en nog niet uit moeders.... stom ding... :P
Verder zou ik met register A paard gewoon rustig aan doen en een IBOP verrijden in het najaar en aansluitend stamboekopname (ster). andersom is toch maar onder voorbehoud, omdat IBOP (geslaagd) verplicht is..

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:41

Ach ja een merrie van de kraamstal waar Cas stond heeft 368 dagen gedragen dus voor je het weet ben je nog wel even verder ;)
Je kunt toch niets anders doen dan afwachten. Maar ze heeft ook nog geen tekenen dan?
Je hebt gelijk dat via de IBOP het meest gericht (en goedkoopste) is. Alleen madam kan echt heel fijn lopen en op de een of andere manier ben ik bang dat ze dat misschien straks onder de man niet zal laten zien. Ik weet het, slaat nergens op.
Maar als we IBOP gaan doen word het denk ik toch volgend voorjaar. Ze moet nu nog onder de man en ze vragen nogal wat bij zo'n IBOP vind ik.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:19

SteffieA, ik update me de tandjes. Dit topic, kraamstal, dan op vijf sterren opfok de Zwetslooters en bij DBT ook nog eens (en niet te vergeten Hyves en FB). Ze groeit als kool, ik denk dat ze minstens 1.10m is en dus uiteindelijk zeker 1.70m wordt en ze heeft het karakter van mams. Heel erg uitgesproken en heel erg zelfbewust. Trotse moeder, trots veulen en trotse eigenaar. Three of a kind, zeg maar ;-).
Arjan en Jolanda Bekkers heb ik de mooie foto's van Sannah gemaild, geen reactie gekregen nog. Ook bij de fokvereniging West van het KWPN heb ik Gilly-Gail aangemeld en daar staat ze nu op de site bij de veulencollectie 2011.
Overigens denk ik dat Gilly-Gail echt zilverappelbruin is en niet gewoon bruin. Nog een apart extraatje ;-).

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 20:15

Dank SteffieA! Hoop echt dat ik hem morgenmiddag mee naar huis kan nemen!