Nakomelingen van Haarlem

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ils_K

Re: Nakomelingen van Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:48

Leuk paard Haha!
En net zoals hierboven wordt gezegt
hoop dat je er veel plezier van hebt.

MyWala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 15:35

Leuk paardje Haha! zie je zeker Haarlem in terug
Ze komt op zaterdag tog? veel plezier Haha!

en hoe gaat het met de anderen? Alweer beter?

Marloe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 16:58

Dankjulliewel allemaal!
Ja zaterdag komt ze Haha!
Kan niet wachten Bloos

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 17:17

Mywala: Mars gaat al stukken beter
been is weer dun, en hij loopt alweer goed, maar we doen nog lekker rustig aan.

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 18:03

MyWala schreef:
en hoe gaat het met de anderen? Alweer beter?

Met die van mij gaat het alweer iets beter!
Ik twijfel alleen of hij alweer goed is...
Neem hem morgen mee naar les dan kan mijn instructie er even naar kijken!
Die heeft er een andere kijk op. Ik heb namelijk het idee dat ik op een gegeven moment ook denk dat hij niet goed loopt Bloos
Mocht hij volgens haar niet goed lopen, dan bel ik de dierenarts weer.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 18:07

ja dat heb ik soms ook, hoe langer je er na gaat kijken, dan op het laatst dan zie je ze wel kreupel lopen.

MyWala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 21:31

Mooi dat het weer beter gaat.
Hopelijk is het snel over Haha!
Marloe_ dat wachten duurt dan lang he Tong uitsteken

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 23:10

Die van mij zit nu al zo'n 7 weken in de lappenmand nadat ze met het rollen achter het lint was blijven haken. Gevolg een flinke vleeswond op het achterbeen. Volgens dierenarts nr 1 moest ze 4 maand op rust zodat de wond kon helen. Dierenarts nr 2 dacht zelfs dat het niet meer goed zou komen. Botvlies zou beschadigd kunnen zijn, en na 600 euro lichter vertelde de derde dierenarts dat ze nooit de wond schoon hadden moeten snijden en dat het beestje juist wel wat beweging moet hebben. Dus nu gaat mijn paardje overdag mooi de wei in, speelt en zit lekker in haar vel ondanks de wond. Na 3 weken op stal te hebben gestaan was ze erg chagerijnig en boos. Beet en was niet meer mijn paard zo als ik haar kende. en hebben we besloten de laatste techniek maar toe te passen. Achteraf had ik beter direct voor de laatste methode kunnen kiezen, maar ja je wilt het beste voor je paard. Nu kan ze dus toch lekker bewegen en de wond lijkt zo mooi te genezen. Been is niet meer zo dik en mevr is geen meter kreupel geweest. Trouwens nooit in de 7 weken dat dit speelt. Al met al baal ik nu wel flink en heb ook wel het gevoel een beetje in het ootje ben genomen door de dierenartsen. Ze denken zeker dat ik miljonair ben of zo.

Marloe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 15:54

MyWala: Ja duurt inderdaad lang! Moet nu al vanaf maandag wachten maar het lijkt wel 3 weken Schijnheilig

MyWala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 22:12

ik ben vandaag voor het eerst met mn paardje weggegaan:D
We gingen oefenspringen, en ze was super braaf. Ze vond de trailer niet echt leuk maargoed Tong uitsteken
Ik heb eerst een parcourtje gesprongen van 60cm daarna deed ik toch maar nog 1 van 70cm ipv nog een keer 60. Zat zo te twijfelen, maar die man die erbij stond en aanwijzingen gaf (ik ben zijn naam vergeten Bloos ) zij ze kan het makkelijk hoor Knipoog Ik was nogal gespannen, dus werd zij dat ook, en ging een beetje aan de ren. Maar daarna werd ze rustiger, en ik ook. Toen ging het super Haha! Haha!
Ik ben echt heel blij dat ze het zo goed deed Haha!

shamyrah oh:O Gelukkig maar dat de dierenartsen ongelijk hadden! Gaat het al beter met de wond? Hoop dat het heel snel weer voorbij is:)

daantjesjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 18:51

Wat goed MyWala...zekers dat jij jouw paardje nog maar een paar maanden hebt.. Super..
Pfff leef met jullie mee hoor voor de lappenmand gangers.. met mijn vorige paard 1,5jaar in de mand gezeten. Pees blessure en gescheurde ringband. Gelukkig alles 100% goed gekomen en die kans was maar 2%.

Vandaag 2e wedstrijd en 1e keer buiten met Zip. Waren aardig hyper proeven. 1e was alles nog aardig onder controle (ook al rij ik niet graag zo'n proef, immers alles moet onder controle zijn en niet onder controle worden gehouden) toch nog 1e met 193. 2e viel helemaal in het water (terwijl het eindelijk eens een keertje zo'n lekker weertjes was). Maar de volgeltjes hadden in die bak de lente kriebels en die gingen met z'n allen gezellig in de ritsel bosjes vieren. Kreeg Zip dus amper die hoek in en als ik hem erin kreeg sprong hij daar weer uit. 158 punten. Ach vond het al geweldig, ook al vond hij het doodeng, hij toch die hoek steeds maar weer in ging. Na het 2e onderdeel gingen die volgeltjes dus daar hun feestje bouwen.

MyWala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 10:06

Marloe_ en hoe is het met je paard Haha!

daantjesjoy ik vind dat jou paard echt een onwijs leuke naam heeft Tong uitsteken En wel goed van je wedstrijd, jammer van die vogeltjes Clown

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 10:56

daantesjoy: jammer van die 2e proef, maar gefeliciteerd met die andere punten Haha!

mywala:mooi dat het springen zo goed ging.

Marloe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 16:10

MyWala_ Jaa het gaat super goed! Heb tot nu toe nog geen seconde spijt van haar gehad, haha. Echt een kroelerd. Staat nu al lekker in de wei, heel braaf. Alleen haar stal vind ze nog eng zijn we al een paar uur aan kwijt geweest om haar binnen te krijgen Nagelbijten / Gniffelen heeft ze bij de vorige eigenaar een keer dr hoofd aan gestoten. Maar ach, dat kom allemaal goed Haha! Mijne vind de trailer ook niet echt alles. Wel gaaf dat het springen zo goed ging!
Laatst bijgewerkt door Marloe_ op 22-04-08 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Marloe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 16:16

Daantjesjoy: Jou paardje lijkt trouwes veel op de mijne. Ook een klein kolletje en wat wit op haar neus alleen heeft ze maar 3 witte voetjes. Proficiat met je punten! Knipoog

daantjesjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 10:36

FF de gaafste foto van afgelopen zondag

Afbeelding

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:09

stoere foto Haha!

Marloe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 15:15

Ziet er goed uit Ja! Mooi hoor

daantjesjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 09:01

Gisteren wedstrijd in Woudenberg.. 1x1e met 205 en 201.. nog 1wp dan mogen we L2 Haha!

Maar nu gaan we rustig aan doen hoor... Zip even weer op adem laten komen en dat hij alles kan verwerken. Hij is er moe de laatste 1,5week. Dus even weer een stapje terug...

Hoe gaat het met de rest?

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 09:37

Super punten zeg!
Ik heb vandaag weer wedstrijd. Ik zeg het nog een keer, we gaan puur voor de ervaring, want WP kunnen we nog niet rijden!
Vorige keer had ik 172 en 156, tweede proef ging erg slecht, had geen controle. Dus we gaan nu voor in elk geval hoger dan 156! Knipoog

daantjesjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 10:00

was trouwens 2x1ste Knipoog

Ik wat voor opzichte heb je dan geen controle?

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 20:14

Natasja is pas sinds ze bij mij is ohz, dit om een reden, bij haar vorige eigenaren is het niet gelukt. Ze is nu 13 en heb haar vanaf haar 11e
Natas kan super lopen, maar de spanning uit zich in rennen met dr kop in de lucht. Met "gewoon" rijden kan ik dit aan. Maar in de proef moet Natas bepaalde dingen, zoals, waar het probleem nu ligt, na de galop moet ze weer gelijk van hand veranderen en het volgende doen. Dit vindt ze moeilijk en gaat dan rennen met het bit tussen dr kiezen. Dit wordt al beter, door wedstrijden te rijden en ervaring op te doen.
De punten vandaag waren 157 en 158, we gaan wel vooruit! haha
Die ren stukken zijn zonde, want ze kan goed lopen. Maar als ze eenmaal de kop in de lucht heeft in de proef, kan ik het wel vergeten. (En de galop komt in deze proeven in het begin) Voor de galop heb ik voldoendes (veel 7-ens) en na de galop 3/4-en.

Hier een foto van een goed stuk uit de proef
Nog wel wat spanning
Afbeelding

Mooi ontspannen
Afbeelding

Als ik foto's heb van het kop in de lucht rennen zal ik die ook even plaatsen Knipoog

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:40

mooie foto;s jammer van je punten
Daantjesjoy: jeetje dikke punten zeg!

Mars is weer helemaal de oude, we zijn alweer lekker begonnen met trainen en bouwen het langzaam op.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 20:47

punten zijn dik verdient. Was wel ff balen na de proeven, maar we oefenen door Knipoog

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 20:48

Fijn dat Mars weer de oude is, kunnen jullie weer fijn van het cross seizoen genieten!