[HK]Voor de paardengenealogen , foto's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

flyfly

Re: Voor de paardengenealogen , foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:47

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:02

Afbeelding

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:57

Heb je toevallig ook info over de merrie Gracia en haar (voor) ouders? Verder ben ik op zoek naar info over Guco van Uunckhoeve en zijn (voor)ouders. Ben erg benieuwd of jij of iemand anders iets voor mij heeft. Pling

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:11

Ik zou graag een foto (hengsten en moeders) en evt. info willen hebben van:

Leopold: v colibri m essarona;
castillo v negro m marona;
uliano v oleander m edalfie;
wanroy v symfonie m nolda.

alvast hartelijk dank voor het nakijken.

marcellaZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:45

Wat een gaaf topic zeg Vingers aflikken
Ik heb ook een vraagje heb je misschien ook foto's en informatie over de hengst Hilton ?
Ik wil namelijk misschien een afstammeling kopen van hem, maar kan nergens iets over hem vinden Boos!

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 01:40

Afbeelding

Hilton is in 2002 op wacht gezet naar aanleiding van de beoordeling van zijn 7-jarige nakomelingen.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:23

Jeetje wat een leuk topic!!! Haha!

Ik zou graag wat meer info en evt fotoos willen hebben van de volgende hengsten:

Tolbert 307STB-H
Miro 1544NWP-H
Albatros
Erdball 2331 BB
Bernstein 1.837741
Ramzes X 3654 Holst

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 18:10

Mag ik svp meer informatie over Jetset-D ? Indien mogelijk ook een afstammelingsrapport ? Haha!

Ik heb niet alle 15 pagina's doorgelezen, dus als hij er al tussen staat excuus Bloos

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 18:54

Naam: JETSET-D Rijpaardtype
Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 1995 (veulens)
Van deze hengst werd een uniforme groep royaal ontwikkelde veulens getoond. Er was geen verschil tussen de geprikte en de geselecteerde veulens. Ze waren langgelijnd, rijtypisch en ze hadden voldoende ras.
Het hoofd is goed gevormd. De veulens hebben veel hals. De hals is goed gevormd en voldoende gespierd. De schoft is lang en voldoende ontwikkeld. De lange schouder heeft een goede ligging. De rug is goed gevormd en heeft een goede lengte. De goed gespierde lendenpartij ligt correct aangesloten. De best gespierde croupe is in stand soms wat plat; dit beeld verdwijnt in beweging. De croupe heeft voldoende lengte. De broekspier loopt lang door. Het voorbeen is correct gesteld. Het achterbeen is lang en klein gehoekt. Het beenwerk is goed ontwikkeld, maar het zou nog wat harder kunnen zijn.
De stap is ruim en soepel, enkele veulens missen soms de tact. De draf is sterk en ruim. De veulens dragen de hals goed, ze kunnen schakelen en draven goed door het lijf. De beide thuis geïnspecteerde veulens passen in het beeld van bovenstaande rapportage; van één veulen waren de bewegingen vanwege kreupelheid niet te beoordelen.
De moeders waren van goede kwaliteit.
Geen veterinaire aanmerkingen.

Kort samengevat: royaal ontwikkelde, uniforme, langgelijnde en rijtypische veulens die ruim en gemakkelijk draven.
Getoond: 24 veulens uit 115 dekkingen.

Afstammelingen 1999 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Jetset-D voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 2003 (januari; 7-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen blijft Jetset-D voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.
Jetset-D heeft het op de keuringen goed gedaan. Hij geeft doorgaans maat en rechthoeksmodellen en scoort bovengemiddeld met zijn sterren. Zijn sportindex bevestigt min of meer zijn eigen loopbaan. Hij breekt het springen niet af en scoort bovengemiddeld voor de dressuur. Jammer dat zijn eigen loopbaan niet heeft beantwoord aan de destijds hoge verwachtingen.

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:53

Hallo,
Ik ben op zoek naar een foto van Ahorn..

heb je ook foto's van merrie's? van Paulienke
Laatst bijgewerkt door xkusssx op 06-08-06 20:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:20

Mijn dank is groot FlyFly Haha!

Heb je misschien ook het 'gewone' rapport over Jetset D zelf Bloos Daarmee bedoel ik zijn beoordelingsrapport, zijn "cijfers"? Wellicht heeft Elisa die wel voor mij Haha!

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:33

Verrichtingsverslag
Verrichting Ermelo 1994 (14-03 t/m 21-05)
Eerlijk, betrouwbaar, evenwichtig. Veel bereidheid om te werken, laat zich goed rijden.
Stap ruim en actief. Draf ruim en krachtig met veel zelfhouding. Galop ruim en gedragen. In dressuurwerk laat hij zich zeer goed bewerken, opvallend goed gebruik van het voorbeen. Als dressuurpaard heeft hij zeer veel aanleg, geeft zijn ruiter een zeer goed gevoel.
Bij het springen laat hij zich goed rijden maar zou hij meer terug kunnen springen. Goede afdruk en techniek. Goede bascule, veel vermogen. Als springpaard ruim voldoende tot veel aanleg, geeft zijn ruiter een goed gevoel.
Op stal en in de omgang gedraagt hij zich normaal.
Op 13-04 een dag ziek geweest. Op 13-05 zeer gering kreupel rechtsachter. Vooralsnog kon geen diagnose worden gesteld; advies enkele dagen rust. Op 16-05 training hervat.

Verrichtingscijfers
Stap 9
Draf 9
Galop 9
Rijproef 9
Springen vrij 7.5
Springen ohz 7.5
Karakter 9
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 9
Puntentotaal 78.00
Max punten 90
Plaatsing 1e van 29 (18)
Jaar verrichting 1994
Plaats verrichting Ermelo

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:42

Dank je wel Haha! Helemaal toppie Ja

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:10

hoi, hier is het levensnummer van Zerlina: 81.3285
en heb je toevallig ook een foto van palfrenier (200STB-H) en van Godolphin xx (2546BB). Dank je!

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:28

Ik had haar nummer al gevonden op paardenfokken. Heb nog steeds niet gevonden wanneer ze preferent is geworden. Dus heb ook geen foto. Wel van andere paarden die voorkomen in de stamboom van je paardje. Ga ze zo dadelijk scannen en sturen.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:57

Super, flyfly, wat een mooie nostalgische plaatjes. Heel erg bedankt voor je PB. Ik ben er super blij mee!!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:59

Heey flyfly, misschien kan je wel wat LINKS gebruiken die staan op de site van WWW.DEKASTEELTOREN.NL
Het valt mij op dat je OOK druk aan het zoeken bent naar buitenlandse paarden (oldenburg holsteiner) Ik heb wel wat links staan maar ik weet niet of je er wat aan hebt.....
Ze staan bij LINKS en ik heb ze zelf nog niet bekeken........

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:00

Heeft iemand het verrichtingsonderzoek en nakomelingenonderzoek van Casco (v. Cascavelle)???

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:04

xkusssx schreef:
Hallo,
Ik ben op zoek naar een foto van Ahorn..

heb je ook foto's van merrie's? van Paulienke

Afbeelding

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:05

Naam: CASCO Rijpaardtype
Verrichtingsverslag
Verrichting Ermelo 2000 (07-09 t/m 15-11, naam: Pascavelle)
Pascavelle is een eerlijke, betrouwbare hengst. Hij heeft ruim voldoende bereidheid om te werken en laat zich ruim voldoende bewerken. De stap is zuiver.
De stap heeft net voldoende ruimte en is stug. In draf heeft hij voldoende ruimte en voldoende houding. Hij heeft veel afdruk, maar het achterbeen zou meer ondergebracht moeten worden. In galop heeft hij een goede ruimte. Hij heeft veel afdruk en voldoende souplesse. Hij galoppeert goed gedragen. Als dressuurpaard heeft hij voldoende aanleg en geeft hij zijn ruiter een ruim voldoende gevoel.
Als springpaard heeft hij voldoende tot ruim voldoende afdruk. Hij heeft een goede voorbeentechniek en basculeert ruim voldoende. Hij zou de sprong achter beter af moeten maken. Hij lijkt voldoende voorzichtig en heeft ruim voldoende vermogen. Als springpaard heeft hij ruim voldoende aanleg. Hij geeft zijn ruiter een ruim voldoende gevoel.
Op stal en in de omgang gedraagt hij zich normaal.
Gedurende de laatste weken van het onderzoek is de sesamschede van het linker achterbeen overprikkeld. Medicatie ter bevordering van het functioneren heeft plaatsgevonden.

Na verrichtingsonderzoek, waaraan hij deelnam onder de naam Pascavelle, niet ingeschreven in het stamboek.

Naam: CASCO Rijpaardtype
Afstammelingen 2001 (september; veulens)
Casco toonde een uniforme collectie, voldoende tot goed ontwikkelde, rijtypische veulens, die goed in het rechthoeksmodel staan en veel uitstraling hebben.
Het hoofd is sprekend en soms iets bol tussen de ogen. De nek is goed van lengte en vorm. De hals is goed van lengte, zeer goed van vorm en goed bespierd. De schoft is goed van lengte en ruim voldoende ontwikkeld. De schouder is ruim voldoende van lengte en voldoende van ligging. De rug is goed gevormd en goed bespierd. De lendenen zijn soms iets lang, maar zijn voldoende aangesloten en doorgaans ruim voldoende bespierd. De croupe heeft voldoende lengte en is goed gevormd. De broekspier is goed van lengte. Het voorbeen is correct. Enkele malen is er sprake van een weke kootstand. Het achterbeen is meermalen iets lang. Het fundament is goed ontwikkeld en heeft kwaliteit. De hoeven zijn goed ontwikkeld en gevormd.
De stap is zuiver en voldoende tot goed van ruimte. De draf heeft een zeer goede ruimte, een goede houding, veel souplesse en een zeer goed gebruik van het voorbeen. Het achterbeengebruik is krachtig. Het achterbeen wordt goed gebogen, maar zou meer ondergebracht moeten worden. De veulens springen gemakkelijk in galop aan. De galop heeft een goede ruimte, veel afdruk en een goede balans. De veulens kunnen goed schakelen.
Geen bijzonderheden.
De kwaliteit van de moeders was matig.
Getoond: 15 veulens uit 40 dekkingen in 2000.

Afstammelingen 2005 (januari; 3-jarigen)
De beoordeling van de 3-jarige nakomelingen van Casco wordt één jaar uitgesteld vanwege onvoldoende (minder dan 10) nakomelingen op de keuringen.

Afstammelingen 2006 (januari; 3/4-jarigen)
Naar aanleiding van de (uitgestelde) beoordeling/rapportage van zijn 3/4-jarige nakomelingen blijft Casco voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

marcellaZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:34

Heel erg bedankt flyfly ! Gave foto !

Vroeg me alleen af wat:
Citaat:
Hilton is in 2002 op wacht gezet naar aanleiding van de beoordeling van zijn 7-jarige nakomelingen.

betekend. Sorry heb er niet zoveel verstand van Bloos Is hij geen goedgekeurde hengst of zijn zijn nakomelingen niet goed? Alvast bedankt voor alle moeite en informatie.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:44

Zijn nakomelingen voldoen niet aan de verwachtingen van het KWPN. Dit heeft betrekking gehad op zijn 7-jarige nakomelingen. Hij heeft maar 2 stermerries geleverd (tm 2002) dat is ver beneden het gemiddelde. Verder was het rechte achterbeen opvallend bij zijn nakomelingen.
Zelf zou ik nooit een paard kopen van een afgekeurde of op wacht gezette hengst. Maar ja, dat is mijn persoonlijke mening.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:37

Nou dat ligt er maar net aan. Waarop is de hengst bijv. afgekeurd/ op wacht gezet? Democraat is ook op wacht gezet, en weer teruggenomen als voorbeeld. Nabuur is afgekeurd (geweest) en die zien ze nu maar wat graag terug in de moederlijn. Wat dacht je van Ulster (Jazz)? Als iedereen zo zou denken zouden we een hoop goede sport én fokpaarden missen, hoor. Als het paard zelf goed gepresteerd heeft of goed fokt, dan behoort het niet uit te maken wie de vader is.

Citaat:
Naam: HILTON Rijpaardtype
Afstammelingen 1994 (veulens)
De veulens zijn voldoende ontwikkeld, ze zijn voldoende rijtypisch gebouwd en beschikken over voldoende ras, maar zouden langer gelijnd moeten zijn. De uitgezochte veulens staan beter in het rijtype en hebben meer ras.
De hoofden zijn goed gevormd en hebben voldoende uitdrukking. De halzen zijn goed bespierd in de bovenlijn, zijn goed van lengte en worden best gedragen. De schoften zijn goed ontwikkeld en best van lengte. Ook de schouder is goed van lengte, maar kon wat schuiner liggen. De ligging van de schouders bij de uitgezochte veulens was goed. De rug is goed gespierd en de lendenen zijn goed aangesloten. De croupe is eveneens goed gespierd maar iets rond van vorm en zou wat langer mogen zijn. De broekspier zou langer door moeten lopen. Het voorbeen is goed gesteld, maar soms wat ingesnoerd onder de knie. Ook het achterbeen is goed gesteld. Het beenwerk heeft kwaliteit maar mocht forser uitgevoerd zijn.
In stap zouden de veulens vóór meer ruimte mogen hebben, ze hebben wel voldoende souplesse. In draf hebben de veulens een goede zelfhouding en voldoende opdruk, ze zouden vóór meer ruimte mogen hebben en het achterbeen zou krachtiger onder moeten treden. Een aantal veulens draafde evenwel heel goed met meer ruimte en souplesse.
De veulens gingen meestal vergezeld van matige moeders.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Kort samengevat: voldoende ontwikkelde, voldoende rijtypische veulens met voldoende tot goede bewegingen.
Getoond: 16 veulens uit 69 dekkingen.

Afstammelingen 1998 (januari; 3-jarigen)
De beoordeling van de 3-jarige nakomelingen van Hilton één jaar uitgesteld (vanwege minder dan 10 nakomelingen op de keuringen).

Afstammelingen 1999 (januari; 3/4-jarigen)
Naar aanleiding van de (uitgestelde) beoordeling/rapportage van zijn 3/4-jarige nakomelingen blijft Hilton voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Wachthengst 2002 (januari; 7-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen is Hilton op wacht gezet.
Bij Hilton is het de fokwaardeschatting voor exterieur en voor sport geweest, in combinatie met zijn ontwikkeling als sportpaard, die de commissie heeft doen besluiten dat er sprake is van onvoldoende toegevoegde waarde aan de fokkerij. Uit de exterieurindex blijkt een fokwaardeschatting van 99 voor exterieur en van 100 voor beweging, terwijl hij met twee stermerries ver beneden het gemiddelde blijft. Opvallend is het doorgaans rechte achterbeen bij zijn nakomelingen. De fokwaarde voor het springen bedraagt 114 (btr 61%) en voor de dressuur 106 (btr 47%)

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:29

Mork schreef:
Jeetje wat een leuk topic!!! Haha!

Ik zou graag wat meer info en evt fotoos willen hebben van de volgende hengsten:

Tolbert 307STB-H
Miro 1544NWP-H
Albatros
Erdball 2331 BB
Bernstein 1.837741
Ramzes X 3654 Holst

Heb je er info over flyfly?

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:58

Afbeelding

Afbeelding