Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 13:52

Ik vind het plaatje hartstikke mooi!

moniek21

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 17:31

Bedankt allemaal :D

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 16:53

Mooi dat het met Fly weer goed gaat essie!

Fancy gaat ook lekker de laatste paar dagen , zaterdag weer een lesje meegepikt en de basis zit er nu wel goed in. Moeten nog een beetje finetunen :') ik heb nogal de neiging iets vergevingsgezind te rijden waardoor fancy wat meer tijd en ruimte pakt voor dingen. IK heb dus een schop onder me hol nodig , maar van me instructie mag ik toch al wel me startkaart aan gaan vragen.

Afbeelding

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 18:00

Gave foto van Fancy! Fijn dat ze goed gaat!!

Fly gaf op concours gisteren een heel fijn gevoel, hij staat er echt fijn aan, hij doet zo zijn best voor me! Hadden 197.5 en 189 :) en 1e en 2e prijs (ex aequo met nummer 1).

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:31

Haha heel herkenbaar Sharkj, ik ben ook te 'lief' meestal :o

Hier gaat alles eigenlijk wel prima! Als het goed is gaan de paardjes allemaal het land weer op binnen nu en twee weken. Kijk ernaar uit, of naja eigenlijk Gina maar het is zo lekker voor die dieren :D

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:07

offtopic: heel erg vaag.. ik zit net de reactie op me telefoon te bekijken en toen zag me foto er heel erg groen uit.. nu op de pc ziet mijn foto er weer normaal uit :')

ontopic:
Fijn dat fly zo zijn best doet essie! Mooie punten en behaalde plaatsen! :j

Haha ja hé jeska! Ik probeer altijd zo vriendelijk mogelijk alles te vragen , maar mag soms best wat strenger optreden. Dat grote kanon van mij heeft gewoon niet altijd even veel boodschap aan een poeslief vraagje van een klein meisje (of mugje op haar rug zoals mijn instructie dat altijd zegt) :+ Dus dan maar even mijn eigen een schop onder me hol geven en DUIDELIJK zijn tegen paardlief wat ik van haar verwacht.

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:29

Op mijn telefoon zijn de kleuren heel fel maar niet groen hoor haha.

Inderdaad. Gek genoeg ben ik 'op de grond' wel weer streng haha maar erop toch wat meer onzeker of dan denk ik al snel 'als ik maar niet te grof ben' :\

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:32

Heel fel klopt haha , mijn telefoon had fancy in een legergroenmonsterpaard veranderd :')

Er naast ben ik inderdaad ook een stuk consequenter , maar erop wil ik niet overkomen als een hoop ruiters die ik ken als een trek/scheld/sla en duw pop :')

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:10

Dat rijdend niet consequent zijn is hier ook een bekend probleem. Wil hem niet overvragen, mede omdat hij nog 4 moet worden en ik bang ben hem te verpesten.. Of zo iets.. :+

Verder gaat het nu wel weer de goede kant op. Een tijdje terug is hij er behoorlijk vandoor gegaan en iedere keer daarna dat ik er weer op ging was ik bang (terwijl ik niet ben gevallen :') ) maar er zit nu weer een stijgende lijn in ons wederzijdse vertrouwen!

Afbeelding

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:23

Dat probleem heb ik met het in en doodrijden dus ook gehad.. te voorzichtig zijn en eigenlijk dus te lang blijven hangen in hetzelfde riedeltje waardoor mevrouw er op een gegeven moment maar haar eigen feestje van ging maken. Fancy is ook pas met 4 jaar mak gemaakt en eigenlijk zijn we pas met 5 echt begonnen vanwege allemaal ellende.

Ook een paar keer flink er van tussen geknepen en een keer flink vanaf gedonderd dus toen was ik ook erg voorzichtig. Maar nu kan ik me daar echt niks meer bij voorstellen :') ik doe gewoon alles met haar zonder er bij na te denken.

Dat je nu een beetje onzeker vind ik logisch. Maar daar komen jullie vast uit samen! Het plaatje ziet er in ieder geval fijn uit :D

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:27

Jaa dat heb ik ook! Maar helaas ook last van het help-van-vindt-iedereen-aan-de-kant-van-mijn-rijden-syndroom :\ gelukkig met les geen last van, dan ben ik zo geconcentreerd dat ik niks meer door heb :')

Oh die angst is ook zo herkenbaar PrinCes.. Ik was er alleen wel afgevallen. Gebeurde ergens in januari en nu pas stap ik weer zonder spanning op. Komt ook omdat ik de keer ervoor eraf viel en mijn sleutelbeen brak en geopereerd moest worden. Toen heb ik zoveel pijn gehad dat ik dat niet nog een keer wil meemaken.

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:11

Begrijpelijk :(:)
Ik ben in elk geval blij als het straks weer lekker warm weer wordt want dan gaat het altijd een stuk beter met mijn eigen spanning. Het begrip mooiweerruiter is op mij zeker van toepassing.. :')

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 06:20

Haha mooiweerruiter,tja hier nog een! Ik ben dan erg verwent met een binnenbak. Maar probeer nu wel wat vaker de buitenbak te pakken zodra het weer het toelaat. :')

Ik heb ook een tijdje gehad dat ik me van iedereen langs de kant wat aantrok. Maar daar heb ik me overheen gezet , als ze denken dat ze het beter kunnen mogen ze zo opstappen. En ervaring heeft mij geleerd dat praktisch niemand bij mij op stal zomaar even op mijn paard zou stappen haha! ik snap het niet...

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:06

Haha dat ken ik Sharkj! Terwijl ze toch best braaf is meestal :?

Ik rij liever buiten, maar dan moet het wel droog zijn met het liefst een zonnetje. Gina is meer relax in de buitenbak maar gelukkig hebben we wel een binnenbak gezien de hoeveelheid regen die hier over het algemeen altijd valt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:46

Ik ben juist heel consequent haha :')
Misschien heeft het er ook mee te maken dat ik toen (2,5 jaar terug) alleen zadelmak maakte en jonge pony's reed en ze je gewoon knijterhard in ze zeik nemen als je niet kordaat optreed haha. :)

Het van de kant weggekeken worden had ik heeel erg last van met wedstrijden op stal 'thuis' zeg maar. Buiten de deur nergens last van maar een thuiswedstrijd vond ik verschrikkelijk! :(

[***] gaat volgende week (of de week erna) het land op. We hopen haar nog voor het weideseizoen te PROK'en en dan mag ze na het seizoen misschien mee naar huis! :)
Ik heb wel wat foto's maar het uploaden via telefoon werkt niet zo goed volgens mij..

Edit: gelukt :')

Afbeelding

Afbeelding

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:56

Haha ja jeska! Maar de meeste mensen herinneren alleen de slechte dingen van je paard. Dus als je er een keer flink afgestuiterd ben is het al een eng paard! Mijn verzorgster gaat er ook nog steeds niet op..

Bobje jaja is leuk! Wat een snoepje :)

Starten op stal herken ik... bij ons hebben ze alleen onderlinge F proeven dus voor mij sowieso al niet interessant. Maar de helft van de stal loopt uit als ik mee zou doen.. dan voel ik me dus echt net een aappie :+ dan ga ik liever ergens heen waar niemand me kent en ik de boel lekker kan verkloten zonder te horen dat het normaal zo veeeeel beter gaat haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 16:54

Ja precies! Ik vind dat zooo ongemakkelijk/naar waardoor het juist niet lukt om er normaal op te zitten! :(

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:14

Haha gewoon teveel druk, al die mensen 8)7 eigenlijk zou je alleen met jezelf en je paard bezig moeten zijn natuurlijk!

Wat een knapperd Bobje, echt een mooi hoofdje heel chique. :j

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:57

Hoe irritant ik het ook vindt als mensen commentaar/tips op mijn rijkunsten hebben, ik heb het zelf ook altijd bij anderen :')

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:48

Haha ik heb eigenlijk nooit commentaar op andere.. al zie ik vaak wel wat ze fout doen. Hou het lekker voor mezelf :')

Vandaag is mijn meisje alweer 2 jaar bij me! Tijd gaat echt heel erg snel..

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:39

Wauw wat ging Hudson vandaag fijn, echt zo gaaf hij laat zich al zo gaaf sluiten en schakelen in galop... Draf wordt ook steeds sterker, en waar ik hem voorheen nog weleens aan moest " schoppen " moest ik vandaag juist remmen ;)
Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:41

Ik maak me overigens niet zo druk over hoeveel mensen er staan te kijken , als ik iets zie bij bekenden dan zeg ik het wel ( als ik zelf niet aan het rijden ben ;) ) positief of als het niet zo lekker gaat misschien een hulp dingetje.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:08

Als iemand echt loopt te prutsen dan wil ik nog wel eens een hint geven , maar ik rij zelf ook niet op niveau dus vind ik niet dat ik me er echt mee moet/mag bemoeien.

Maar fijn moniek dat Hudson zo goed gaat!

Had ook weer les met fancy vandaag , ook fancy liet zich weer van een goeie kant zien :) galop linksom kan ik nu een beetje aan gaan rijden maar rechts om blijft ze heeeeel moeilijk vinden.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:28

Heerlijk he Shark als ze zo hun best doen, lekker door blijven rijden die galop komt vanzelf goed .

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:20

Wat een fijn gevoel geeft dat hè Moniek, als ze zo fijn hun best doen. Ik heb gisteren ook heerlijk kunnen rijden. De schrikreacties en rennigerig zijn wordt steeds minder bij Gina, zo fijn! Gisteren wachtte ze zelfs de hele training op mij, dus ik kon er heerlijk aanrijden maar soms was ik wat te laat/afgeleid wat soms resulteerde in overgangen van draf naar stap of zelfs stilstand haha werkpuntje voor mij dus!

Die oogjes van Hudson, lijken op die foto echt precies op die van Gina :o :)