Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:57

Pietertje.... :') Doet mij altijd denken aan zo'n klein iel ondervoed peerdje :+ Zeg maar gerust Pieter tegen deze bink :))

Fijn dat het goede gevoel nu weer terug is ! De volhouder wint !!

bebble

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:04

Mooie foto Danoesje!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 11:08

Ben er helemaal trots op haha. Zit zelf niet op de billen (moest m aardig vooruit duwen, kwartje op) , handjes mogen mooier etc, maar ben heel blij met het beeld, neusje mooi eruit al en oortje heel goed op mij gericht. Opletten is moeilijk voor m na een jaartje freestylen dus hij loopt meestal een half uur lang te 'Ja MAARen' . Ben echt super gemotiveerd nu en hoop over een paar weken mijn eerste buitenritje te kunnen maken! Super fijn!
Hoe staan jullie ervoor?
Enne, iel issie nog wel een beetje aangezien ie weinig bespiering heeft door zeer onregelmatig trainen doordat hij steeds wat had, maar ondervoed niet hihi. Hij begint nu wel eindelijk uit te zwaren, dus denk dat ie met een jaar een hele echte bink gaat zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:30

Super danoesje! En hij is nu al een flinke bink, gaat helemaal goed komen!

Wij maandag weer terug geweest controle, da tevreden en zo rustig doorgaan met opbouwen. Had zelf gehoopt nu wel wat sneller zou mogen en klein weitje mocht, maar helaas daarin toch teleurgesteld, was iets te enthousiast zelf. Nu dus weer 6 weken rustig verder en dan weer terug

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 14:08

Haike, fijn dat het goed ging maar toch jammer dat het dan tegenvalt met wat je kunt.
Sorry, nog eentje om af te leren:
Afbeelding Nu genoeg spam maar ben er zooo blij mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:07

Leuke foto's en topic danoesje!

Hier vanmorgen weer fijn gereden en net grote ronde gewandeld (eerste keer deze week, rest steeds klein rondje aan fiets vanwege paard op m'n teen had gehad en ik dus beetje moeilijk liep).
Daarna uitgebreid gepoets en de enge witte emmers weer eens voor dr neus gezet (ook echt alleen deze 2 eng, blaast ze en verder niks, eten durft ze wel af te pakken maar merk dan wat meer op dr hoede is.

Afgelopen week had ik dr trouwens al een jaar, gaat echt hard!! En ondanks nu al 3 maanden stilstaan en in begin maand vanwege geen passend zadel, hebben we toch al heel wat bereikt samen vind ik, ook qua mijn vertrouwen in springen ed.

Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 14:21

Die emmers zien er ook verschrikkelijk uit :') Misschien één of andere zure mayonnaise van een frituur in geweest :Y)
Als er iets is waar de oma nooit bang voor is, is het wel een emmer...kan altijd wat te eten inzitten :9
Ja, de tijd gaat idd snel..herinner mij nog je eerste topic over haar :j

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 00:40

Zo tijdje geleden dat ik hier gepost heb. Helaas heb ik het erg druk! Zo te lezen gaat het met iedereen weer de beterende kant op! En ook ik kan niets anders dan een positief bericht schrijven over keano. We zijn sinds 1 juli verhuisd naar een andere stal en mijn paarden doen het daar zo fantastisch goed! Na 2 weken heb ik de fysio op bezoek gehad en die vond hem zo wonderbaarlijk goed aanvoelen dat ik hem weer volledig mag belasten! Daar zijn we nu mee bezig met een revalidatie trainer en hij pakt het zeer goed op! Dus hopelijk kunnen wij nu alle ellende achter ons laten en kijken naar een mooie toekomst! Ik ben in ieder geval weer helemaal gemotiveerd!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 10:43

Wauw Lianne, wat een fijn bericht! Wat is er zo anders op de nieuwe stal waar hij het zo goed op doet? Lekker van genieten hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:48

Superfijn Lianne!! En gefeliciteerd met je verjaardag!

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:03

@ danoesje; het hele management is anders. Kwaliteit voer is beter. Voer tijden is mooier verdeeld, ipv 8-10 uur weidegang waar hij enorme opgezette klieren van kreeg, naar 5 uurtjes op de wei. Er is veel meer rust op stal en heb nu een binnenbaan en een 30x 60 buitenbaan. En ze staan nu lekker in buitenboxen waardoor ze lekker veel frisse lucht binnen krijgen!

Met mijn andere paard kon ik op de vorige stal gewoon niet veilig door de buitenbaan rijden en nu is hij rust de zelve! Dus ik ben blij dat ik de knoop toch heb doorgehakt!
Dankjewel haike :) !

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:33

Komt ook nog even langs :o Topic was uit mijn lijstje verdwenen :7
Wat een fijn nieuws Lianne ! En leuk dat mens en dier tevree zijn op hun nieuwe stal !

Hier eindelijk weer terug iets of wat groen op de weides... :))

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 11:59

Pandora, welkom terug ;)
Nog meer groen na de regen van gister zeker?
Ik helaas weer terug in de lappenmand. Pony was woensdag stikvervelend na een hele fijne les dinsdag, dus dacht spierpijn. Helaas zaterdag nog vervelender dus zadel nagekeken en ja hoor, boom knelt. Dus snel afgestapt en wedstrijd van gister geannuleerd. Hopelijk kan de zadelmaker relatief snel, want we zijn net weer zo lekker op weg! Zo sneu ook voor t beessie dat ie steeds merkt dat zo'n ding op je rug pijn doet!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 20:50

Danoesje wat een ellende is dat met dat zadel ! Kan toch haast niet op 1 dag komen dat dat ding gaat knellen ? Of begrijp ik het verkeerd :? Hopelijk ondertussen de zadelmaker al langsgeweest !

Hier idd alles terug al 2 tinten groen :D

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 08:16

Pandora, als Piemdro iets niet oke vindt gaat ie kopschudden. Daar begon ie heel iets mee twee weken geleden, maar ik dacht spierpijn aangezien ie aardig aan t werk geweest is. Dinsdag had ik een les gepakt met heel veel van achter naar voren en iets ronder instellen, waarbij ie op het eind wel wat meer begon te drammen, dus ik dacht moe, maar mogelijk liep ie toen doordat ie zijn schoft omhoog brengt, tegen het zadel aan. Dag erna was het natuurlijk wat beurser en dan zit het tussen zijn oren, was de vorige keer precies zo trouwens, ook nadat ik mijn tot op dat moment pittigste les had gereden. Toen ik er goed naar ging kijken klopte het ook echt wel, zat behoorlijk strak naast de schoft. Gelukkig kan ik zaterdag bij de zadelmaker terecht! Hij zal ook nog wel wat beurs zijn en wat gister aan de longe op 1 hand ook echt nog niet lekker dus ik vrees weer een rondje dry needling :S
Hoe hebben jullie paarden dat noodweer overleefd?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 08:40

Ah ok, had 't verkeerd begrepen, snap 'm nu :)

Hier geen noodweer gezien, enkel heel erg donker en tijdje pijpestelen regen...voor de rest niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 08:49

Lianne dat klinkt als een fijne plek voor jullie beide, goede beslissing geweest dan!

Pandora welkom terug, en fijn eindelijk groen gras hebt!

Danoesje, zit jullie echt niet mee met zadel zo, hopen zaterdag weer oplossing komt en jullie weer samen aan de gang kunnen.

Hier weinig nieuws, heel langzaamaan aan het opbouwen

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 11:50

Zo wat een stilte hier!
Kunnen jullie nog op het land? Hier veel te nat helaas:S
Haike, hoe gaat de opbouw?

Twee weken geleden naar de zadelmaker geweest, ander leenzadel gekregen, pastte inderdaad niet meer. Helaas is ie ook ziek geworden, (enorm ingevallen, ruwe vacht, super traag en zelfs niet eten) waarschijnlijk leverbot, dus we zijn er inmiddels alweer ruim 3 weken uit. Gelukkig knapt hij snel op, heeft medicatie gehad en naar de osteo geweest, dus we kunnen weer rustig opbouwen. Wat een brekebeen dat paardenkind!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:26

Oei, leverbot? Wat een ellende toch ! :(:) Het zit jullie echt niet mee...kan alleen maar beter gaan dan vanaf nu :j

Hier is het weiland weer één stofparadijs aan 't worden, dus kan nog steeds op m'n pantoffels de peerden gaan voederen :D 8-) Heb nog maar paar keer op het grote grasland achter kunnen rijden deze zomer...zo hard als beton van de aanhoudende droogte :\ Bizar toch die grote verschillen hé !

Het beetje groen gras wat er terug uitschiet, is no good voor oma heb ik ondervonden...na 3 dagen beetje bizar loopje...terug op kaalgegraasd stuk dan maar en happy met de woestijn {:}

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 13:43

Pandora, zeker bizar! Bij ons 1 grote modderpoel nadat ze na een paar dagen alles stuk hadden getrapt. Hoe zijn de voorspellingen daar voor komende week? Ik stuur graag wat regen naar je toe hoor!

Daardoor ook die leverbot in t gras, ons gebied staat erom bekend. gelukkig ben ik er daardoor ook vroeg bij, van de meeste mensen lees je dat ze jarenlang vage klachten hebben als de mijne maar er geen vinger op kunnen leggen. Als ik zie hoe snel ie weer bijkomt, moet dat het haast wel zijn icm verhoogde leverwaarden.
Ook mestonderzoek laten doen maar daar nog geen uitslag van binnen.
iemand die een heel goed leverondersteunend supplement kent?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 14:57

Neeeeeh geen regen doorsturen ! :+ Zaterdag wordt hier ook een flinke plens verwacht hoorde ik.
Maar dat is zo weer weg, want zitten hier op zandgrond.

Als leversupplement mariadistelzaad ? Geeft ook de stofwisseling weer een boost. Krijgen ze hier 2x per jaar een kuurtje van. Misschien wel best even met je DA overleggen of dat in combi met die medicatie tegen leverbot wel aangewezen is.
Anders is er ook nog Seduchol of Ecuchol...maar daar zit ook nog een boel suikerwater bij :P
Equipur Metabol is ook een product van uitstekende kwaliteit. Te bestellen eventueel via Masterhorse in DL.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 15:22

Pandora, thanks! hmmm liever geen suikerwater, geef m ook geen brok omdat ik er niet teveel troep in wil stoppen haha.
Ga ns ff de DA appen over Equipur, gewoon te koop bij agradi zag ik:)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 15:35

Ah kijk, dat is nog makkelijker ! Ik krijg dat boekje van Masterhorse hier altijd in de bus, vandaar... :D

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:58

Goh danoesje, jullie hebben ook veel pech zeg. En Haike hoe gaat het nu met jouwes? Van mijn kant toch weer slecht nieuws :( Keano heeft zaterdagavond een slokdarmverstopping gehad en leek in eerste instantie mee te vallen. maar omdat er voedsel terugvloeide via de neus waren we al bang voor het ergste en dat is ook gebeurd. Hij staat nu met een ernstige longontsteking op de kliniek waar ze er alles aan doen om hem zo snel mogelijk beter te krijgen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:14

Hoe gaat het ondertussen met Keano, Lianne ?
Slokdarmverstopping is ook zo'n dubbeltje op z'n kant... als de pech ermee gemoeid is.. :\