FERRO nakomelingen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

onbekend0207

Re: FERRO nakomelingen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:52

trijn - tegenover gestelde van Birabelle. Dat is echt een bloederige merrie. Wel een top werkwillig karakter verder. Ben er ontzettend blij mee.

trijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:01

Leuk is dat, zo verschillend! Zo zie je maar weer..... Wij hebben ook drie kinderen, alle drie totaal verschillende karakters, :D

Werkwillig is Sifra overigens ook en ik ben eigenlijk wel weer blij met haar rustige karakter, juist omdat onze dochter soms het tegenover gestelde is...

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:39

Ja zo verschillend en toch kom je overal bekende trekjes tegen haha.

Die van ons neemt ook de gemoedstoestand van de berijder enorm over, is karaktervol en ik moet ook echt mn best doen om haar te laten lopen zoals ik wil! haha, we kennen elkaar pas net, dus het zal nog een hele klus worden als ik hierboven het zoeens lees.

De eigenaar van Lista zei ook dat ALS ik haar aan het werk wilde zetten, dat je dan goed in je zadel moest gaan zitten, want ze test je uit. Zodra je iets vraagt gaat zij:
- hard doordraven;
- hoofdschudden;
- vergeet ze de technieken (en hard doordraven)...

dus... zal wel wat worden _O-

met mijn eigen paard (een Rex Magna XX, zie foto) gaat het wat minder helaas. Achterbeen nog steeds dik. Dierenarts komt morgen. We hebben al gehoord dat ze waarsch niet meer goed bereden kan worden dus een Onderlinge Wedstrijd zal ze waarschijnlijk niet meer kunnen halen helaas. Kijken wat de dierenarts te zeggen heeft morgen..

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:41

Calypso - balen van je eigen paard.

Birabelle is niet echt een uitprobeer paard. Ze heeft gewoon een handleiding. Kan gigantisch goed galloperen en bewegen maar ook heel goed als een kanon zich zelf afvuren en zaterdag was het helemaal misgegaan.

Birabelle was vandaag een engeltje! Paar keer tegen de hand rechtsom in de galop maar wel keurig aan springen beide kanten, geen enkele keer er écht vandoor gegaan, héél fijne draf stukken. toppie!

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:40

Gezien ik toch wel het meest in dit topic te vinden ben, mag ik jullie vertellen wat de da heeft gezegd over mijn eigen paardje?

al met al niet zo'n goed nieuws. Haar been is dik van vocht en daarom kan ze haar been niet goed bewegen. Ze heeft vochtafdrijvers gehad en hiermee moet het binnen 5 dagen over zijn (been kan dan tenslotte weer volledig bewegen). Heb ook gevraagd over wat hij van het paard in het algemeen vond met de wetenschap dat ze al 1 jaar niet stabiel is geweest ivm haar artrose. Hoe hij hier tegenaan keek en wat als ze niet goed loopt na deze 5 dagen? Hier ben ik namelijk bang voor..
Hij zei dat hij ziet dat het paard oud is en dat ze klok al 2 keer rond is.. dat als ze lastig blijft lopen ze dan last heeft van haar artrose en dat hij een traject van het 1 of ander niet zou aanraden.

Al met al, als hij binnen 5 dagen niet goed loopt is het einde verhaal. Mijn vriend wil evt. de winter nog afwachten maar dat hebben ik en zijn zus sterk afgeraden (paard staat op boerderij bij zijn zus, dus die was er ook bij). We hebben afgelopen zomer namelijk ook afgewacht, en hier is eigenlijk niets positiefs uiteggekomen, behalve de behandelingen van de ostheopaat van rug en nek... maar dus niet met de voeten..

zwaar k*t dus..

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:21

Ben ik weer!! :D

Wat vervelend Calypso.. Duimen maar!!!

Verder leuk om alles te horen hier! :D

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:38

Calypso - duimen inderdaad, pfoeh dit is echt geen leuk nieuws om te horen zeg!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:38

Calypso wat een rotnieuws

trijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:56

Mag van mij best hoor Calypso, hier op dit forum.... (maar ja wie ben ik ;))

Dat is echt zwaar k... idd. Moeilijk hoor zo'n beslissing, zwaar.

Sterkte en wijsheid wens ik jullie toe!

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:45

thnx meiden :*

Lieees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:54

Ik meld me ook half! Ik heb een Warkant v t Gestelhof. Echt ook precies van die kleine oogjes. Op bij ons op stal staat ook een paardje met Ferro als opa en je ziet het echt gelijk. Gouden paardjes! Al is die van haar wel echt een draak, mijne is echt zo goed van karakter!

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:36

he gatsie Calypso :(:) wat een rotnieuws! heel veel sterkte!

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:57

Thnx :)
Zaterdag krijgt ze haar laatste zakje vochtafdrijvers. Daarna gaan we kijken hoe ze globaal loopt. rijden is geen optie meer, dus even kijken of we ze een paardwaardig bestaan in de wei kunnen gunnen. Dus wordt spannend.

Lieees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:59

Jeetje wat heftig zeg.. Sterkte!

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:20

Dank je wel Lieees,

Omdat het met het eigen paard wat moeilijk ging afgelopen week heb ik eigenlijk weinig aandacht besteedt aan de Ferro. ook de eigenaar zit met een verbouwing dus ff lastig lastig.

Maarrr goed nieuws, vriendlief heeft besloten de Rexx Magna nog ff te laten lopen tot we in het voorjaar een goede conclusie kunnen maken. Ze is wel lekker aan het rennen (niet zuiver, maar niet het idee dat ze stikt van de pijn) in de wei nu.

Vanavond oefenen met de Ferro. In plaats van allen kennis te maken zoals de vorige keren, gaan we nu lekker aan het werk voor de 1e onderlinge wedstrijd. ben benieuwd!! I keep you posted 8-)

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:02

Zo ik heb ook mijn eerste oefenwedstrijd gepland met Birabelle. Puur voor de ervaring op ander terrein.

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:02

Wanneer heb je onderlinge wedstrijd calypso?

Lieees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:04

Leeeuk Audrey! Ben benieuwd hoe jullie het gaan doen! Ik heb komende zondag oefenspringen met mn baby, 40 tot 60 cm hihi.

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:08

Lieees schreef:
Leeeuk Audrey! Ben benieuwd hoe jullie het gaan doen! Ik heb komende zondag oefenspringen met mn baby, 40 tot 60 cm hihi.

Wat leuk! Nou ze gaat nu met grote sprongen vooruit, ze is nog wel heel rillerig maar dat zit er gewoon in. Zolang ik maar steeds beter weet hoe ik dat kan minimaliseren en proberen te voorkomen. Leuk dat je gaat springen, erg lachwekkend vaak met jonge paarden vind ik wanneer je het ze leert.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 13:17

Hallo :wave:

Mag ik me hier ook melden?
Ik rij nu dik 2jr een Ferro x Krack C merrie, dus leuk om wat te horen over andere Ferro's!
Even een plaatje voor het idee:

Afbeelding Afbeelding

Rij nu ook dr dochter erbij, dat is een Sandreo x Ferro. In sommige opzichten een heel ander paard, andere trekjes heeft ze echt wel weer van mams.

Zal nu eens wat teruglezen in het topic.

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 18:53

Leuk dier, toevallig, Birabelle is ook een Ferro x Krack C

Twinkle10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:33

Ik heb ook een tijdje een Ferro gereden! Ze heette Twinkel :+ I know, Penny-naam maar ik heb het niet uitgekozen!
Foto van haar staat wel op m'n profiel! Ze is 11 jaar, maar had nog wel eens het gedrag van een 3 jarige :')

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:11

Leuk dier Royaltjuh

jenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:48

@Calypso84
Heel herkenbaar dat hoofdschudden.
Onze Ferro is ook niet makkelijk en hebben daarom onder het zadel maar even aan de kant gezet en ben nu heel veel grondwerk met haar aan het doen, voor mijn dochter van 15 jaar is ze gewoon een (moeilijk) paard.
Ook is ze erg nerveus en onzeker en inderdaad moet ze met rust en kalmte benadert worden.
De vorige eigenaar heeft alleen af en toe wat recreatie met haar gereden op rustige weggetjes en verder haar nooit echt aan het werk gezet, wij doen dit wel en dat vindt ze allemaal heel erg moeilijk, dus vandaar ons besluit om maar weer even helemaal met haar naar de basis te gaan en het allemaal weer rustig op pakken.
Ze zet haar rug erg vast en gooit haar hoofd in de lucht, ben nu veel aan het longeren en daarbij goed haar achterhand erbij zetten en waarrempel er komt wat ontspanning in rug en hals, maar ze blijft moeilijk en dominant.
Iedereen die ik spreekt zegt ook dat we geduld moeten hebben en als de band eenmaal goed is zal ze voor ons door het vuur gaan, ik hoop het maar.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:04

@ Jenna heb je al eerder gesproken via PB over onze Ferro(lannen) wat betreft moeilijk en dominant moet je ze een keer goed op haar plek zetten. Ik heb Gana in het begin ook zo nu en dan een schop onder haar edele achterwerk verkocht. Die ging niet opzij als ik dat wilde, bleef niet staan als ze dat moest, stond constant met haar voorpoot te klauwen. Na die correcties heb ik haar nooit meer zo hoeven corrigeren en zijn tot de dag vandaag de verhoudingen duidelijk. Madame heeft zich hier bij neergelegd dat ik de regie in handen heb en is hierdoor zelf veel rustiger geworden omdat IK nou alles voor haar in de gaten houdt en zij dat nu zelf niet meer hoeft te doen :). ( ik denk dat ze daar zo druk en nerveus door was. een paard die "gedwongen" en leiderrol op zich kreeg maar die rol pastte haar niet. Hierdoor krijg je nerveuze paarden die heel vreemd kunnen reageren) SUCCES!