Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lioony

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:42

Leuk dier Amaze!!

Gave fotos vd cross splash! Blijft iets wat ik in de toekomst ook wil gaan proberen :o

Hebben paar weken geleden eerste springles gereden en dat vindt ie echt heel leuk! Huj deed het ook heel braaf. :)

Is er nu nog voldoende interesse voor de clinic, wil ik er wel even een mail uitgooien. Maar misschien is het handig om eerst te kijken om hoeveel combi's het ongeveer gaat.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:45

Dus even een lijstje om aan te vullen..

Lioony
Splashislief
Newtotilas

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:52

Crossen is zoooo gaaf :j
Leuk dat die van jou het springen zo braaf op pakt!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:57

Ja echt wel! :D Heb tijdens mn instructieweek een crossmonster tot mn beschikking gehad en vond het echt gaaf :o

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:51

Dus even een lijstje om aan te vullen..

Lioony
Splashislief
Newtotilas
Cornalijn

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:54

die van mij heeft ook weinig vacht.
Is ook super lief en meestal meewerkend. We nog steeds ondeugend en steeds op zoek naar een trucje om het voor mij spannend te houden.
Ben nu zo ver dat ik naar ander terrein zou willen, rij thuis in de bak ,bij de rijvereniging en ook naar buiten door het bos,duinen en strand.
Eigenlijk wil ik gaan starten.... even de juiste lokatie uitzoeken met goed ,ruime losrij mogelijkheden.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:03

@SIL wat een leuk veelzijdig paard heb jij !
Ik herken het type wel in Allette :j

Zilverkenny ; ook een zwarte ? Wat is haar stm ?

Vanavond gaat mijn dochter voor het eerst met Allette naar de verenigingsles , ik ben benieuwd....

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:19

De mijne zit ook nog wel mooi in zn vacht.
Hij is erg braaf in t bos/duin en ik verwacht ook niet echt problemen op wedstrijd. Over 2 weken mag ie (als ik nog bevestiging krijg van mn inschrijving) mee naar een impulsrubriek. Per januari wil ik een startpas activeren.

Ik heb m trouwens vorige week op 1,78 gemeten.. :o

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:00

SIL ;ik zie nog een overeenkomst ; ze hebben beide best grote oren ! :P

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:06

Amaze, hebben jullie ook interesse in een clinic?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:12

De mijne heeft ook een paar prachtige oren, is donkerbruin, zit lekker dun in zijn velletje. Sterker nog, ik werd regelmatig gevraagd of hij al weer geschoren was ;-) Hij is nog nooit geschoren maar altijd mooi glad.
De mijne is 1,82 m :') en we zijn heerlijk aan het werk. Ik zie dat mijn foto-site ineens aan het migreren is naar andere locatie, wilde nog even wat foto's hier uploaden van mijn recente clinic maar dat moet dan maar later ;-)
Heb sinds paar maanden andere instructrice en we pakken nu onwijs lekker door. Hij heeft ook echt aanleg, dus dat is heerlijk werken samen. Zit regelmatig te blozen als ik complimentje krijg.

Maar ik denk dat jullie dat met je Obelisken ook wel vaker zullen hebben, want het zijn zulke fijne gemotiveerde (dressuur)paarden!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:37

Wat leuk, ik heb ook een obelisk merrie!
Een zwarte van rond de 1.55. Nu 3,5 jaar. Foto's staan in mn profiel, en ik moet zeggen dat ik behoorlijk wat overeenkomsten met de meeste van hier zie, vooral de hoofdjes!
Ze staat 24/7 zonder deken buiten, en heeft een heel dun wintervachtje. Dat herken ik echt!

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 18:40

Hmm.... de mijne heeft toch jammer genoeg wél een wintervachtje (zie foto). Vandaar ook de deken die ik erop heb gelegd, want ik merkte dat ze toch wel erg veel zweette tijdens het rijden (en ook omdat we geen afspuitplaats hebben en haar dus niet echt schoon kan krijgen voor een wedstrijd :o ).

Ze is inderdaad zwart, al heeft ze op haar rug nu wel een beetje bruin door de zon en de uiteinden van haar voorpluk zijn ook bruin geworden.
Ze is niet zo groot. Ik denk net iets onder de 1,60. Wel jammer!

Haha ja de hoofdjes zijn leuk he :). Ik vind het zo mooi!

Ik wil trouwens ook wel meedoen aan die clinic. Dus nieuw lijstje:

Lioony
Splashislief
Newtotilas
Cornalijn
Zilverkenny

esther1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:56

Leuk al die Obelisk nakomelingen! de mijne is wel wat kleiner als de meeste hier, ik hoop dat het een e-pony blijft haha.
ik heb dr nu 2 jaar en zelf zadelmak gemaakt, en ik herken veel dingen, heel grappig!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:01

amaze schreef:
@SIL wat een leuk veelzijdig paard heb jij !

Dankjewel :D Ik ben inmiddels ook erg blij met haar!
En ze heeft inderdaad grote oren hihi.

Fargo, de dressuuraanleg mist hier een beetje. Maar ach.. Het is wel een paard met een werklustige instelling.
Nu je het daar over hebt trouwens, ik sprak Lauw van Vliet 2 weken geleden (Heeft als hengstenhouder gefokt met Obi, en nu ook met Astrix) en hij gaf ook aan dat de Obelisk afstammelingen bijna allemaal heel graag willen werken, voor je door het vuur willen als je ze gewonnen hebt en ook al missen ze soms een klein stukje ze compenseren dat dubbel en dwars met het karakter.

monikasweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:08

Ik rij nu sinds 2 maanden ook een Obelisk.
En sinds vorige week maandag heb ik besloten ipv haar alleen te trainen haar over te nemen.
Dus.... heb ook een obeliskje!!!

Zal haar even voorstellen.
Haar naam is: Annelette (voor mij gewoon Anne)
Ze is momenteel 7 jaartjes jong.
Ze is een Obelisk x Glennridge
Zo rond de 1.71 m hoog

In de omgang op de grond is het echt een knuffelkont.
ookal mag je af en toe wel met haar uitkijken, want ze is vrij dominant en heeft af en toe losse achterbeentjes (ookal word dit al veel minder)
Onder het zadel is het een echte hete tante, die het meteen zegt als ze het ergens niet mee eens is.
Een beetje een merrie met een gekrenkt ego :P

Hier foto's van haar
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

esther1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:56

omdat ik toen straks op school zat nu thuis maar even een fototje gezocht. zo'n clinic lijkt me trouwens erg leuk! dit is m dan:
Afbeelding

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:12

Leuke paarden hoor esther1996 en monikasweety! Mooie kleur ook Monika, wat lichter dan de rest!

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 17:43

Pffff.....Mijne was net wel twee weken in training na de rust van twee maanden wegens een schiefel...Nu een dikke kogel aan het andere voorbeen. Echt, wat een sukkel is dat paard van mij..

Leuk paard , Esther! Geinig dat alle Obeliskjes zo op elkaar lijken. Vind vooral de oogopslag heel herkenbaar.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:00

Och Peppertree wat vervelend. De mijne had wat opgelopen benen en kogels de laatste 2 weekjes op en af. Maar hij is nu weer fit aan het worden op wat mok na..

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:01

Hmmm, die van ons heeft net 10 dagen stilgestaan door een hoefzweer. Zou er wat in de lucht hangen voor de Obeliskjes? :P

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 09:17

melrovers schreef:
Hmmm, die van ons heeft net 10 dagen stilgestaan door een hoefzweer. Zou er wat in de lucht hangen voor de Obeliskjes? :P

Geen zin in de winter misschien ;-) Ik heb hem gisteren gelongeerd en haalde zijn deken eraf (we hebben 1 overdekte longeercirkel) en toen glansde en glom hij me tegemoet. Dat is toch wel heel fijn om te zien. Benen waren ook weer dun en de mokplekjes na het wassen echt een stuk kleiner. Dus we gaan er weer tegen aan!!!

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 10:47

Ja, echt enorm stom! Had zoveel zin weer in het rijden, ze liep ook weer superfijn! En het was weer mis. Gatverdarrie. Hele wedstrijdplanning in de war.

Ernstig in twijfel wat ik zal doen trouwens. Het lijkt eerder op een verdikking van het gewricht dan dat het iets in de pees is. Gewrichtsontsteking denk ik. Zouden jullie direct foto's laten maken?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 11:02

Peppertree schreef:
Ja, echt enorm stom! Had zoveel zin weer in het rijden, ze liep ook weer superfijn! En het was weer mis. Gatverdarrie. Hele wedstrijdplanning in de war.

Ernstig in twijfel wat ik zal doen trouwens. Het lijkt eerder op een verdikking van het gewricht dan dat het iets in de pees is. Gewrichtsontsteking denk ik. Zouden jullie direct foto's laten maken?

Is het warm? Loopt ze er kreupel op? Wordt het minder dik als je het koelt? Zitten er misschien wondjes/plekjes op de kogel van aantikken oid?

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:45

Het is warm, voelt iets hard aan, is niet pijnlijk bij druk, wordt niet dunner na beweging of koeling, geen wondjes behalve een ontvelling aan de kroonrand. Ze is niet 'echt' kreupel, maar loopt net niet helemaal lekker. Nu dus weer op rust.

Heb het al gekoeld en in de klei gezet, traumeeldruppels in het voer.. Nu is het dunner als een paar dagen terug, maar een paar dagen terug liep ze nog helemaal zuiver, nu niet meer.