Nakomelingen Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bastiaan02

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 08:56

Nou springen ging niet goed. Hij had al zoiets van wat kom je doen, toen ik hem zijn stal uithaalde. Met springen kwam ie gewoon niet omhoog. Sprong ook midden in een hindernis. Was met losrijden ook bangig omdat opeens iets zag. Weigerde dus ook bij die bewuste sprong. Nee, het was niet zijn avond.
Ga zo rustig vlechten, benen wassen etc. Kijken hoe ie is. Anders meld ik af, als ie niet fit oogt. Gisteren liep ie nog met zijn staart op zijn rug tijdens het longeren. Dus toen was ie nog het mannetje. We zien wel.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 10:47

Hmm jammer, toch de spanning en het niet fit zijn? Zo doet hij gewoon met springen niet toch??
Hoop dat je vanmorgen fijn hebt kunnen dressuren, we horen het wel. :)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 14:22

Yes, twee punten. Eindelijk weer. 184 en 187. Zijn d'r erg blij mee.
Paarden waren gisteren allemaal bezig. Alsof er wat in de lucht hing. Valpartijen, weigeringen. Vanalles. Meestal springen ze allemaal foutloos en lijken de parcoursen te simpel. Hadden we gister juist een makkelijker parcours neergezet. Gebeurt dit. Volgende keer maar weer eentje met korte draaitjes.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:10

Gefeliciteerd! :D

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 17:47

Dankjewel!!

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 07:15

Super !! :)

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:47

Hoihoi! Hoe is het bij jullie met de paardjes?
Ik ben afgelopen maandag met beide paarden zadels wezen passen.
Heb nu een 18 inch springzadel, en echt... het springt zo anders! Gister naar les geweest met ad. Hij zat heerlijk lekker vast... (geen idee waar dat plots vandaan kwam??) maar kon er niet zo veel mee. Dus mijn instructeur erop, hij wou graag even voelen hoe het was omdat hij me dan beter kon helpen. Hij zei ook dat het net een blok beton aan je armen was, aldoor hangen en trekken etc. Dus na 10 minuten rijden had zelfs hij het er warm van haha. Snapt hij ook waarom ik het al zo warm had na 5 min. :P Maar hij heeft heeeeel wat meer ervaring dus kon hem er vlotter door rijden en toen mocht ik er nog weer op. Hij voelde echt al een stuk beter aan! Gewoon lekker los en het zag er ook veel fijner uit. Dus nog even goed geoefend met wat ik nu precies moest doen etc. en daarna nog paar sprongetjes gemaakt, Adidas was ondertussen ook wel een beetje moe dus maar niet meer te lang (had dus eigenlijk springles), wou toch nog even mijn zadel proberen. Paar sprongetjes gemaakt, het is echt een wereld van verschil. Zit direct zelf ook weer terug, en wordt helemaal niet meer naar voren geworpen uit mijn zadel. Hij sprong nu niet zo gigantisch als af en toe in het parcours maar dat merken we zaterdag wel. Dan mogen we namelijk van start in Indoor Zuidbroek.
Morgen nog eventjes lekker trainen en dan oefenen met wat we gister gedaan hebben. Ben nu denk ik met de dressuur veel te veel bezig om ad in de hoge aanleuning te rijden, waardoor hij zich is gaan vastzetten en zijn lichaam is gaan blokkeren.. Dus nu eerst maar weer lekker laag en rond, en dan moet de rest maar weer vanzelf komen. Eerst even geen dressuur wedstrijden en lekker springen. :) T is gewoon nog te moeilijk, dus we nemen de tijd er nu eerst maar lekker voor en dan wissel ik het af met af en toe een stukje hoog erop.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:53

Fijn dat je een lekker zadel hebt gevonden. Mooi dat het zo'n verschil maakt. Kan je lekker aan de gang. Leuk om te lezen dat je instructeur het ook zwaar had. Verzacht een beetje de pijn ha,ha.
Ga zometeen weer in mijn vaste manege lesje vol met oude "tutten". Altijd erg gezellig. Maar ook hard werken, want mijn instructrice is net Z geworden met haar jonge paard. Dan is ze op haar best. Dat wordt zweten dus.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 10:58

En hoe was je les? Hard gewerkt? Mijn paardjes hebben een dagje rust, en ik vier mn vakantie haha. Morgen springen met Adidas, dus mijn andere paard heeft dubbel geluk. Zondag of maandag maar weer. :D

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 18:29

Heerlijk gereden. Kwartje lijkt te vallen.
Ik wens jullie allemaal fijne kerstdagen.
Morgen is de enigste dag dat de manege is gesloten. Wordt wel goed voor ze gezorgd hoor! Maar een dag zonder paard is afzien.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 18:48

Super! Bij mij ging het vandaag mis..

Ad was erg gespannen, was ook wel spannend (tribunes en de hele poeha).
Eerst 6 hindernissen sprong hij echt super, toen dubbel 7... Eerste kwam hij niet goed uit, bij de 2e schoot hij weg en toen ging ik.. Vol in de hindernis ernaast. Heb ook een poosje op de grond gelegen, kon niks alles deed zo zeer. Toen met hulp uit de ring gehaald, ondertussen had mijn vader Adidas gepakt (die maakte schijnbaar een aantal rondjes extra door de ring). Deze stond met een heftig hoofdje om zich heen te kijken, stres.. Toen met de ehbo mee, en viel ik nog flauw. Daarna een poos gelegen, mn elleboog deed echt verschrikkelijk pijn was helemaal dik, mn knie net zo en mn onderrug. Voor de zekerheid naar het ziekenhuis gegaan, voor evt. breuken. Van 2 tot half 6 gezeten, duurde zo lang en had best veel pijn. Gelukkig geen breuken! Maar wel hele zware kneuzingen.. Dus ik ga heerlijk de feestdagen in. Alles doet me zeer.

Toch ben ik erg trots op Adidas, eerste sprongen gingen erg goed. De eerste vd dubbel was erg breed (oxer) dus daar ging het gewoon mis, kwamen niet goed uit beetje jammer.
Toen ik thuis kwam, stak hij zn koppie uit zn stal en hinnikte even lekker geknuffeld voor zover dat lukte haha.

Dat was mijn dagje.. Nu eerst even geen paardrijden..

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 18:55

Jeetje meid. Wat een ellende. Blij dat je geen breuken hebt. Maarja kneuzingen zijn ook heel pijnlijk. Dan nog flauwvallen erbij. Ja, helaas duurt het op de EHBO vaak erg lang. Ben ook een keer erg gevallen. Ben toen met een ambulance afgevoerd. Duurde toen ook uren. Heb je dyclofinac gehad voor de pijn? Is wonderspul. Je moet het niet te lang slikken. Maar het hielp mij ook erg goed tegen de pijn.
Heb je wel iemand die je paarden doet?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 19:39

He bah Empress, dat is balen!! Niks zo erg dan zware kneuzingen. Daar hou je lang last van. Inderdaad het beste werkt diclofenac. Dan kun je in ieder geval slapen, het werkt super tegen de pijn.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 21:16

Oke! Nee heb tot nu toe nog niks gehad, gaat gelukkig wel redelijk (nog wel, ergste zal morgen wel komen..). Zal het even onthouden, mocht ik er echt veel last van krijgen. Alleen aan mn rechter knie en elleboog is het en mn linker bilspier. :+ Dus om mn been te ontlasten, belast ik die spier.. Niet zo fijn dus!!

Ik woon nog thuis bij mn ouders, hebben de paarden aan huis staan. Mn moeder neemt de grootste taken van me over (mesten en zo.. Dat lukt echt niet). En rijden zit er even niet in.. Geef ze met de kerst even rust (had dan sowieso geen tijd om te trainen..), en daarna even kijken hoe het met mij gaat. Anders zet ik ze lekker aan de longe tot het weer goed is. :)
Maar baal wel, eindelijk vakantie en dan dit. Haha rust ik wel goed uit want kan nooit stil zitten.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 11:27

Hoe gaat het met je Empress? De ergste pijn al een beetje weggetrokken?
Hoe gaat het bij de andere Haarlemmers?
Hier gaat het goed. Net mijn mooie nieuwe hoofdstel en borsttuig binnen. Heb ik op een veiling gekocht. Moeten jullie ook eens doen. Kun je echt koopjes halen.
Gisteravond alleen in de grote rijhal gereden met alle piepjes en kraakjes. Was ie toch wel wat allerter dan normaal. Gaat Marcel lopen vegen bij de tribune. Vond ie toch erg spannend. Wou ie hem aanhalen was ie zelfs bang voor zijn eigen baas. Maar een snoepje gegeven en toen was het weer goed. Vanavond heb ik weer mijn manegeles. Hoop dat het rustig is. Soms zijn we met zijn veertienen. Rijden er veel priveruiters mee. Dat mag allemaal bij ons. Met een leskaart mag je alle paardenlessen in.
Nou verder niets te melden. Ga weer mijn huis soppen.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:06

Hallo allemaal, Gelukkig nieuwjaar.
Wat is het stil. Niets te melden?

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:34

Jaa, morgen voor t eerst L2 starten, spannend ! :)

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 20:36

Nog een gelukkig nieuwjaar iedereen!

Jeetje empress! gaat het nu alweer een beetje beter?
Hier gaat het met het rijden redelijk.. had vandaag wedstrijd en was 2e met 191 maar het is gewoon nog niet goed genoeg..
Morgenohtend nog even les en dan zondag weer wedstrijd, selectie voor de regiokampioenschappen. Zwaar weekend voor wiseman :P

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:04

Gelukkig nieuw jaar! :)

Bastiaan; welke veiling was dat? en hoe je je manege les gegaan? wel tof dat je nieuw tuig hebt!
Montekarlo; succes he! komt vast gooed.
RSH; nette punten hoor! hopen dat het op de voorselecties ook goed gaat.

Met mij gaat het ondertussen ook beter! steeds om de dag beide paarden getraind. eerst met erg veel moeite, moest daarna ook echt een dag bijkomen, mn rug kon het nog niet aan. :P beetje bij beetje is het beter geworden. heb nog wel een dikke arm en knie, maar die doen nu alleen nog zeer als je er tegen aan stoot. mn rug is bijna over! rijden gaat al weer een stuk beter.
Ad zat echt enorm vast na mijn val. hij is warm de trailer op gezet (mn moeder wou naar mij toe..) en heeft daarna een week stil gestaan! dus dat was net een blok beton. met veel moeite, en hulp van mijn spring instructeur (hihi die had t er zelfs warm van!) heb ik hem er van de week thuis door heen gekregen, en nu is het over! hij loopt nu echt beter dan daarvoor. wel blij mee! denk volgende week weer eens een parcoursje springen. mijn andere paard gaat ook steeds beter gelukkig. :) heb ik vorige week mn eerste sprongetjes weer mee gemaakt.

Was het weer bij jullie ook zo bagger? echt niet normaal hoeveel regen er is gevallen.. hier vlakbij stonden militairen de dijken op te hogen, en in Tolbert/Boerakker waren ze bang dat alles ging overstromen! (5 min hier vandaan). gelukkig is het volgens mij nu opgelost omdat het water naar de zee kan. en toen gister nog een grote brand in Leek. Gaat lekker allemaal!

Wij krijgen een pupje erbij! :D echt heel blij mee. Gister wezen kijken voor de tweede keer (3uur in de auto gezeten om er te komen) over twee week mogen we der halen!

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:47

Nou MonteKarlo en R-S-H allebei heelveel succes morgen.
Empress ben blij te lezen dat het wat beter gaar. Hoop dat Adidas lekker blijft lopen.
De veiling was bij Corstens veilinghuizen. Binnenkort is er weer eentje. Gaat gewoon via internet en hun site. Kan je spullen meestal laten opsturen. Heel makkelijk.
Bas heeft nog steeds zo zijn buien. Rond en nageeflijk blijft ie niet als zijn favoriete hobbie zien. Moet ie toch zijn spiertjes gebruiken. Soms loopt ie heerlijk en dan wil ik meer en denkt ie: je kan de boom in. Dus probeer ik niet teveel ruzie te zoeken.

Hier is het weer net zo bagger als bij jullie. Alleen het hele hoge water hebben wij gelukkig niet. Ken Tolbert wel. Kom er ieder jaar wel een keer als ik op vakantie in Drenthe ben. Gelukkig is het gevaar een beetje geweken. Hoop dat jullie het daar droog houden

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:39

Dankjulliewel! 1 winstpunt gereden. In de 1e proef maakte hij een rare sprong waardoor ik m kwijt was, dus dat was al -2, maar de 2e proef ging beter, 182 punten :)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:40

Empress, wat voor pup krijg je ? :D
Bij ons staat het water ook al kort tegen de dijk aan.. Gelukkig nog geen gevaar verder.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:49

Goed gedaan MonteKarlo. Jammer van je eerste proef.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:41

T is hier verder redelijk rustig gebleven qua weer. Toch netjes MonteKarlo, weer een puntje erbij! :)

We krijgen een Bull terrier pup, een rode. We hebben er nu ook eentje van 1.5. :)

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 17:04

Puppy's zijn leuk! :P wij hebben ook een 3jarige pup haha. Ze is echt enorm druk maar luistert wel heel goed. En ze is nog steeds heel schattig, meestal dan..

Ik was gister 1e met 192! :) had dat zeker niet verwacht. Hij liep wel fijner maar ik reed in het begin wat slordig..
Maar dit is wel leuk meegenomen natuurlijk. En nu hard trainen voor de regiokampioenschappen :)