nakomelingen Indoctro!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:15

Leuke foto Myca, haha :P

Wat leuk newt, blijven ze een combinatie of zijn de plannen om toch nog verder te fokken met de merrie?

Ik heb weinig nieuws te melden over mijn Indoctro, behalve misschien dat ik van de week haar voor het eerst met een touwhalstertje heb gereden.
Was wel even wennen en hebben ook miscommunicatie momentjes gehad, het is natuurlijk ook iets geheel anders. Sturen was nog een beetje lastig. Maar desondanks een braaf paard :D (had ook niet anders verwacht, haha)

Myca

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:05

Wat leuk dat je merrie nog verder kan Newt. Hoe oud is ze?
Ik heb ruim 15 jaar geleden nog 1,20 gesprongen met een ruin van 24 jaar.
Dus misschien ligt er nog een leuke toekomst voor haar in het verschiet.

Evita_3 Dat was weer een mooie foto!
Wat ziet dat er goed uit voor de tweede keer met touwhalster.
Mijn tempobeheersing zou echt veel slechter zijn ;-).

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:30

Zoooo wat leuk Evita_3! Ziet er mooi uit!

Peche is pas 16, maar het Z was te hoog gegrepen qua dressuur, daar bleef het een springpaard voor en ik niet de juiste kwaliteiten. Ze blijft fokmerrie al wil ze vooralsnog nog niet hengstig worden helaas :(. Meisje rijd niet heel fanatiek. Meestal 2x pw 1x les en 1x zelf. Ze kan veel van Peche leren, en Peche word nu dan ook lekker vervelend haha, dat heb je als het paard zich aan de ruiter aanpast ;)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:34

16 Is best vroeg voor een paardenpensioen. Hopelijk wordt Peche nog hengstig Newt, en anders in ieder geval een leuke afleiding dat dat meisje toch wat met haar doet.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:41

Pensioen is ook een groot woord, ze zou gewoon fulltime fokmerrie zijn, en niet elke dag te hoeven trainen.
En aangezien ik genoeg heb staan ga ik liever met het jonge spul verder zodat zij lekker kan genieten. Maar een beetje trainen zoals nu is alleen maar mooi. Blijft de merrie fit bij, en een jonge ruiter leert er veel van.

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:16

Gelijk heb je.. Goede beslissing lijkt mij +:)+

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:36

Poeh ik heb een hele tijd geleden gereageerd en keek nu maar weer even. Wij zijn ondertussen al een stukje verder gekomen als de vorige keer!
We starten nu dressuur L1 en springen hebben we afgelopen zaterdag 2e keer M een 2e prijs binnengesleept. Verder B SGW + 6 en een topknol! Hij is zo lief.. een meisje van 13 rijdt hem bij en springt af en toe wat met hem.. hartstikke leuk!

M parcours: Bodem was nat met het slechte weer, daarom heeft het bestuur besloten geen driesprong op te zetten..

SGW Renswoude: ik ging hard van start, omdat ik een stop op het water verwachtte, bleek niet nodig

amen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 17:21

Leuke filmpjes!

miespotter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:28

@Francisca15 mooie filmpjes! Dat springparcours doet hij goed zeg, ziet er simpel uit voor jullie beide! Snel door naar het Z zou ik zeggen, haha!

Ik heb ondertussen nog niet veel updates van mijn Indoctro. We rijden geen concours meer dus alleen lekker thuis en op de vereniging! We hebben mijn vorige paard weer teruggekocht en dat is een merrie. Daar staat hij nu de hele dag mee op de wei, maar hij denkt nog steeds dat hij hengst is, klimt steeds op de merrie....

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:35

Hahaha Franciska, je doet het beter dan je cameramannen. De eerste heeft geen vaste hand en de tweede gaat nog sneller dan jij. Die SGW ziet er erg aanstekelijk uit, jullie gaan daar als een trein. Goed hoor!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 17:36

Daar zou ik enorm van balen....als je ene paard zo op je merrie dekken....

miespotter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:41

Ja dat is inderdaad ook om van te balen! Maar soms gebeurt het weken niet en wanneer de merrie hengstig is zit hij er weer op. Maar het is niet extreem hoor, niet dat je denkt dat hij er elke dag op klimt ofzo haha ;)

amen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 17:53

Oh ok....want merrie kunnen er behoorlijk rugpijn van krijgen..als ze te vaak een volwassen paard op de rug hebben....

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:15

Myca schreef:
Hahaha Franciska, je doet het beter dan je cameramannen. De eerste heeft geen vaste hand en de tweede gaat nog sneller dan jij. Die SGW ziet er erg aanstekelijk uit, jullie gaan daar als een trein. Goed hoor!

Haha, ja de eerste had het enorm koud! Stond al twee uur te blauwbekken in de regen! De tweede was zo enthousiast, dat ze veel te snel ging en over de camera heen keek haha!

Ik zie heeel veel leuke indoctro's! Wat ik me afvraag, wedstrijd rijden is natuurlijk niet verplicht.. maar degene die een indoctro kopen, hebben jullie wel wedstrijdplannen? Of niet?

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 06:07

Toen ik mijn merrie kocht had ik wel wedstrijd ambities. Het is er alleen nog niet echt van gekomen (op een onderling wedstrijdje na) Het is allemaal niet van een leien dakje gegaan met ons. Zadelmak maken duurde heeeel lang (de stal die dit deed vonden het zelfs te risicovol om er op te klimmen) Uiteindelijk bleek dat ze gewoon last van het zadel had daar en dat ze een giga balansprobleem had. Toen heb ik zelf heel veel longewerk met haar gedaan, en na een klein jaar zat ik er uiteindelijk een keer op. Vanaf dat moment kon ik opstappen en wegrijden. Ik ken maar weinig paarden die zo fijn in omgang zijn, je kan er alles mee. En die wedstrijden, die komen wel als we er klaar voor zijn :)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:28

Hier even een fotootje van m'n Indoctro :D

Afbeelding
Afbeelding

miespotter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:43

Toen ik mijn indoctro kocht was ik van plan om de draad weer op te pakken en weer vollop wedstrijden te gaan rijden. Heb er een paar gereden en toen ben ik er mee gestopt wegens gezondheidsredenen. Als ik ergens een concours zie of met iemand mee ga op concours dan begint het toch wel weer te kriebelen maar eigenlijk weet ik wel dat het voor mij nu even niks is!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:49

Ik heb mijn Indoctro eigenlijk gekocht om de merrielijn (Feinschnitt vd Richter I x Alme Z).
Natuurlijk kende ik Indoctro wel, maar ik had er zelf geen ervaring mee.

Wedstrijdaspiraties had ik toen niet meer , maar het begint inmiddels wel weer te kriebelen, dus misschien trek ik gewoon weer een keer de stoute schoenen aan. Ik heb Twister gekocht omdat hij me op het eerste gezicht aansprak en daar heb ik geen dag spijt van gehad.

miespotter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:21

@Myca Als je het leuk vind om een keer een wedstrijd te gaan rijden, zeker doen! Jullie zijn een mooie combinatie!

Hier nog even een fotootje van speknek :D
Afbeelding

(Beetje groot, mijn excuses! Weet niet hoe ik t kleiner krijg :( )

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:42

Bedankt voor je compliment miespotter!
Ik ben een aantal jaren geleden verlamd geraakt aan beide armen en maar gedeeltelijk hersteld.
Gelukkig zie je het niet zo, ik rijd vooral met mijn zit en ik stijg op met een opstapje. Maar ik zie er tegenop om eerst met pijn en moeite mijn paard in te vlechten en daarna afgerekend te worden door jury's op mijn handicap. En aan de andere kant is dat juist weer een uitdaging die ik misschien juist niet uit de weg moet gaan.

Enneh, dat is geen speknek, dat is een Schwarzenegger ;-)

miespotter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:49

@Myca Oh wat vreselijk naar.. Wel ontzettend knap dat je gewoon nog rijdt en dat je je beest dan ook nog zo geweldig aan het lopen hebt! Ik snap inderdaad dat je er tegenop ziet, is een grote stap waar je eerst overheen moet komen. Het is dan inderdaad een uitdaging, geestelijk en lichamelijk natuurlijk. Ik zou zeggen, doe lekker waar je zin in hebt, geen wedstrijden is ook prima toch! Als je maar lol hebt zeg ik altijd, en daar zijn niet altijd wedstrijden voor nodig :D !

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:11

Vier jaar geleden moest mijn man me helpen met aankleden en dronk ik koffie met een rietje. Toen durfde ik niet te hopen dat ik ooit weer op mijn paard zat. Twister was nog erg groen toen ik hem bijna 2 jaar geleden kocht, hij heeft echt een superkarakter. Een hartje van goud en ook een echte macho. We hebben nog een hele weg te gaan, maar daar heb ik alle vertrouwen in.

miespotter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:19

Oh jeetje, wat kort geleden eigenlijk nog maar, en nu ben je al zo ver! Daar moet je vast hard voor gewerkt hebben, echt super top wat je nu al bereikt hebt! Ik heb veel respect voor doorzetters zoals jij!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:37

Ik heb gelukkig ook geweldige mensen om me heen gehad op de juiste momenten.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 12:10

Ik heb mijn Indoctro gekocht, wel omdat ik een wedstrijdpaard zocht, maar dus niet gekeken naar de afstamming. Ik vond haar bouw gewoon enorm aanpreken, hou wel van een beetje massa.
Mijn Indoctro was in het begin ook écht niet makkelijk dus, ergens in het begin van 't topic wel verteld en ze heeft nog steeds haar dingen, geen beginnerspaard dus, maar als je een beetje kan rijden, dan doet ze wel d'r best voor je.
Mijne is wel wat een diesel en dat blijft ze ook als je d'r niet achter de broek zit.