Wynton nakomelingen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wadorijke

Re: Wynton nakomelingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:55

We zullen wel zien. We hebben in ieder geval nu goede hoop dat ze het prok certificaat wel krijgen zal

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:59

wadorijke schreef:
We zullen wel zien. We hebben in ieder geval nu goede hoop dat ze het prok certificaat wel krijgen zal

Hm ja zoiets had ik ook, gekeurd als jaarling, supergaaf. Was net met 2,5 jaar een straalbeen niet helemaal goed. Verder helemaal schoon...

Ze zeiden tegen mij dat MITS je een OCD certifcaat bij het KWPN aanvroeg, de foto's voor de OC(D) mochten blijven staan en dus niet over hoefden voor de PROK. Maar dus alleen als je er een certificaat bij aanvroeg. Dat vond ik toen onzin, waren ook kosten aan verbonden natuurlijk.
Dus al met al moesten gewoon alle foto's over met de PROK op 2,5 jaar. En dan worden de straalbenen en sesambenen idd ook meegenomen.

wadorijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:05

Wij hebben van het KWPN wel een officieel certificaat gekregen met de uitslagen erop

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:30

wadorijke schreef:
Wij hebben van het KWPN wel een officieel certificaat gekregen met de uitslagen erop

Ok, dan tellen die foto's mee voor de PROK. :j
Die hoeven dan niet over. Dan zijn de straalbenen verder de grootste drempel waar je je zorgen over moet maken. :)

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 01:25

wadorijke schreef:

ja wij ook en toen de hengst naar de keuring moest ,hebben ze bijna alles opnieuw gedaan en inderdaad de straalbenen erbij.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 14:52

Ik heb ook een Wyntonmerrie, geboren in juni 2008. Mooie en goed ontwikkelde merrie.
In februari 2010 laten röntgen en in april 2010 laten opereren aan een chipje in de sprong. Buiten dat verder wel goed op de foto's. Helaas dus van chip. Sport verwachting is goed en haar beweging is ook fantastisch. Maar prok is natuurlijk uitgesloten.

Ik zal wel eens even zoeken naar een recente foto of er eentje maken.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:37

Leuk Alani, ben benieuwd! We hebben hier nog niet zoveel oudere Wyntonnetjes. :D De meeste hier zijn jaarling of twenter (m.i.v. 2011).

oneway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 20:26

mijn wynton merrie heeft haar PROK predikaat afgelopen November al binnen gekregen heb haar meteen toen het mogelijk was (vanaf 1 oktober in het jaar dat ze 2 geworden zijn) laten rontgenen en alles was goed!!

Naar verwachting zal ik haar aankomend voorjaar op de keuring voorbereiden!

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:41

Leuk Alani ben heel benieuwd naar wat foto's.

Goedzo Oneway die is binnen dus.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:56

wat leuk zeg nog een wynton! die is dan even oud als die van mij! ben benieuwd.

ben zoooooo benieuwd hoe die van mij straks onder het zadel is. kan er me nu nog helemaal niks bij voorstellen hihi, zo grappig, zo zie je hem geboren worden, zo gaat hij de opfok in en zo is hij al bijna zadelmak!

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:44

@Rockey; ik geef mijn Wynton nog een jaar. Ik vind altijd dat je met een 3 jarige nog niet zoveel kunt. Volgend jaar (zo rond februari 2012) laat ik haar zadelmak maken en dan wil ik haar ook voorbrengen voor de keuring. Als ze het werk goed oppakt dan in de zomer starten.

Ik merkte overigens gisteren dat ze toch wel baziger is dan ik had verwacht. Ze stuurde een 10 jaar oude Tinker (trekpaardtype van circa 800 kg) haar stal uit. Toen had ik wel ff zoiets van pfff, toch wel een dominante taart ben je geworden. Ja kleine meisjes worden groot.
Maak van het weekend wel even een foto.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:57

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:46

zo liep mijn zwarte ook hoor, toen wij hem kochten! maar dat vosje is ook alweer verkocht :) gaat toch snel ! vooral hengsten die klaar zijn gemaakt voor dekeuring en niet door zijn, worden vaak meteen zadelmak gemaakt...

ben benieuwd naar foto's alani!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 20:06

Arielle_ schreef:
Pff dit is ook al snel beestje loopt op zo'n leeftijd al zo rond zeg..
http://sporthorses.nl/advertentie/paard/id/74162

Zo liepen die van mij ook toen ze onder het zadel kwamen. Als je vantevoren gelongeerd hebt, dan zitten ze al goed in de spieren en dan kennen ze nageeflijkheid en verbinding. Als je er dan opstapt lopen ze zo. :)

Gaaf dier maar enige opvallende vind ik: Goedgekeurd klinisch/rontgenologisch voor SPORT. Dus.... dat kan betekenen dat hij een chipje of afvlakking heeft. Daar denken veel mensen niet bij na.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 20:47

nee en weet je wat ik denk.... hij stond bij een goede stal, die altijd veel hengsten heeft. is niet voor de keuring gegaan, wordt niet voor niks verkocht denk ik dan? goede moeder?

maar vond het zo op de foto wel een leuk dier!!

denk als double braaf genoeg is, hij straks ook zo rond te sturen is, scheelt echt een hoop als je ze goed longeert. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:37

rockey schreef:
nee en weet je wat ik denk.... hij stond bij een goede stal, die altijd veel hengsten heeft. is niet voor de keuring gegaan, wordt niet voor niks verkocht denk ik dan? goede moeder?

Klopt, hij zal niet voor niks niet voor de keuring zijn geweest.

Waarom is Double eigenlijk niet geweest? :)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:52

papier toch niet intressant zat :)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 15:54

meredith schreef:
wadorijke schreef:

ja wij ook en toen de hengst naar de keuring moest ,hebben ze bijna alles opnieuw gedaan en inderdaad de straalbenen erbij.

hoe is het trouwens met jullie wynton op de hk gegaan??

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:49

hoe is het trouwens met jullie wynton op de hk gegaan??

De HK commissie is niet gediend van een hamlet in de moeder lijn en daarbij was hij veel te weinig getraind vanwege zijn blessure, en hij heeft daar de hele dag de tent af staan breken dat toen ie aan de beurt was er weinig puf in hem zat. Met de ronde liet iemand zijn paard los en sprong dus op die van ons, die staat nu nog kreupel. :(
Maar wij zelf vinden het een prachtig paard en ik denk dat hij erover een paar maanden iets anders voorstaat. Nol zelf was er zeer over te spreken.
We hebben geduld, hij is van juli dus we laten hem lekker uitgroeien
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UW8TAGQZ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-G7NGPDSU.jpg

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 17:16

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 22:19

Heeft iemand toevallig het afstammelingenrapport van Wynton :)

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 09:22

Dat zal ik ongetwijfeld hebben in mijn nog niet ingeruimde bladen voor mijn hengstenboek, haha.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 21:55

Heb m inmiddels gevonden! Was benieuwd op wat voor merries Wynton het beste past. Wat is jullie mening? :)

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 21:58

Paarden die voldoende lang gelijnd zijn en maat hebben ( over het algemeen zijn het niet de grootste )
De stap is ook een belangrijk punt.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:01

Zou iets voor onze Gribaldi zijn!