Nakomelingen Odermus R

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:43

Biertabje schreef:
wat een grapjas madelein :D ik kan alleen het 1e filmpje zien, maar dat komt door mijn laptop... heb CSI WIerden er live voor, dus hij wordt dan wat traag..

Villafuerta heb ik in Meppel(1e filmpje) zelf gezien... zal die hoogte wel zijn geweest.. ze won het of ze was 2e :j

Haha, daar woon in. In Meppel.

Onnuttige informatie maargoed. O:)

utopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:35

Ben vandaag lekker even bij mijn paardje geweest. Heb hem samen met mijn man lekker geborsteld (ik de manen en hij de rest :D ) Utopie genoot in ieder geval zichtbaar van de aandacht. Hij was wel blij mij te zien, was zo lief aan het hinneken :D en was heel voorzichtig met zijn baasje. Moet wel zeggen dat het autorijden mij nog steeds erg tegenvalt. Heb vandaag voor het eerst zelf weer een heel klein stukje gereden, maar dit wilde nog niet echt. Maar we moeten toch weer een keer :o

Hoe gaat het met de rest!!!

madelein

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 13:26

@Utopie: Wat heerlijk dat je genoten hebt van je beest. Schattig zeg dat hij aan het hinniken was!
Wel erg balen dat het nog steeds niet zo lekker gaat. Lijkt me ook wel eng om weer in de auto te stappen na zo'n ongeluk...

Hier gaat het nog hetzelfde. Morgen ga ik het ziekenhuis weer bellen. Heb gewoon elke keer een blauwe en pijnlijke voet als ik wat gedaan heb. Wordt ook elke keer opnieuw blauw, dat vind ik zo apart. Als ik 's ochtends mn bedje uit stap dan zie je er bijna niks meer van, en na een uurtje staan/ auto zitten of andere manier niet hoog houden is het weer blauw. Dus heb me er maar bij neergelegd dat ik morgen weer ingepakt wordt...
Ben net nog bij mijn paardje geweest. Was niet zo leuk. Een van de hengsten uit de groep is ineens echt hengst. Hij was de hele groep aan het terroriseren en bespringen. Heel zielig, ze renden allemaal voor hem weg, en knalden tegen de stalwand op of gleden uit. Staleigenaar maar even erbij gehaald en die gaat er achteraan dat het beest snel geruind wordt.
Edje was wel heel lief. Wondjes zagen er weer netjes uit, en even lekker al het zand van zijn rug geborsteld. Maantjes weer in de cowboy magic gezet, dus het is weer een pracht paard :D

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:49

top Utopie dat je hebt genoten van je paard. Jammer dat het autorijden nog niet zo lekker gaat. Dat maakt je een stuk minder mobiel.
Komt wel weer joh, het is ook niet niks om weer in de auto te stappen en te rijden.

Madelein goed dat je morgen terug gaat naar het ziekenhuis, zo aanmodderen is echt niet goed.
Sterkte!

Een draak van een hengst die allen bespringt. mmmmm das niet echt handig in een groep jonkies wel?
Fijn dat de stalhouder in iedergeval actie gaat ondernemen.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:53

Nee inderdaad Kao, was ook niet fijn om te zien. Ben dan toch altijd wel erg bang dat er iets met mn beestje gebeurt! Stomme is dat hij dezelfde leeftijd is als de rest. Maar ja ze gaan er wat mee doen gelukkig, want zo vind ik het niet echt fijn als dat vaak gebeurt....

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:49

Nou ik zit weer in het gips... Wel suf, nu zagen ze toch een soort scheurtjes op de foto. Haarscheurtjes noemen ze het. Vorige week zagen ze niks, en nu ineens wel. Raar hoor. Loop je dan een week aan te modderen. Is dus maar goed dat ik een beetje bijdehand ben, anders loop je dus gewoon door met gebroken middenvoetsbeentjes! :(
Maar heb wel loopgips nu, met een heeeele mooie schoen eronder ;) Meer een lap rubber eigenlijk. Dus ben niet helemaal gehandicapt meer. Alleen werken gaat nog niet omdat ik niet auto mag rijden.

Hoe is het met de rest hier?

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:56

oh toch wel he!! nou gelukkig dat je toch wat mobiel bent... ik had ook al zon grandioze schoen haha

ik heb vanmiddag even op de hometrainer gefietst... :D ik wil zo snel mogelijk kunnen autorijden :P maar kan mijn enkel nog niet goed genoeg bewegen :o
kuitbeen staat nog(weer) niet goed, maar leek iets beter te staan. dus over 3 weken moet mijn arts er maar even naar kijken. was vandaag in de kliniek, het was dat hij geen tijd had anders mocht ik wel even op de foto :D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:22

@ Biertabje: Oh bah zeg... Wel naar dat je kuitbeen zo raar staat elke keer. Ben benieuwd naar de uitslag van je foto... Nog even geduld dus :D

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:31

Oh Madelein toch scheurtjes dus...
Het kan zijn dat ze dat vorige week niet konden ontdekken omdat de zwelling te groot was.
Als je heel veel vocht, of bloed (bloeduitstorting) op de plek van de scheur hebt zien ze die niet op röntgenfoto's.
Maar nu gips met zool. Ben je in ieder geval mobieler dan vorige week.
:(:)

Biertabje op de hometrainer... je moet er wat voor over hebben om weer goed in conditie te komen niet waar? Je voet bedoel ik.
Naar dat de kuit nog altijd niet in orde is.
Zit er dan weer iets naars aan te komen als het niet goed blijkt te zijn???

Wij hebben gisteren een ritje naar het voormalig DDR gemaakt om daar een prachtige Mobil Zaun, oftewel een mobiele paddock te kopen.
Er zitten zoveel veiligheidsmaatregelen in, dat je paard nagenoeg gegarandeerd heel blijft als ie erdoor heen gaat.
Leek ons voor Bietje een leuke.... }> :D
Nee, eigenlijk bedoeld voor de veulens, die achter een draadje moet leren blijven staan.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:12

@ kao: Ja maar het stomme is dat er geen nieuwe foto's gemaakt zijn, ze zien het op de foto die op de seh gemaakt is... :(
Mobiele paddock?! Klinkt interessant, nooit van gehoord! Had je trouwens mn laatste pb gehad kao? Over waar je die korrels koopt?
:D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:01

Zo ik ben gister weer even bij mijn paardenvriendje geweest, wat is het toch een schat! :D

Enige is dat hij waterdunne mest had, stroomde er uit. Ben ik nooit zo'n fan van... Hij krijgt al onbeperkt hooi dus aan de vezels kan het niet liggen. Ik geef hem 3x per week een stukje pavo koek ( over van afgelopen zomer, zonde om weg te gooien!)Lijkt mee ook niet dat hij daarvan aan de dunne gaat...
Iemand ideeen?

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:34

Uhmmm nee dus, niet grappig inderdaad, waterdunne mest.
Waar het aan ligt?
Biet heeft door zijn stressige karakter geen dikke mest, maar waterdun is natuurlijk heel wat anders.
Pavo koeken krijgen ze hier ook.

Hoe is het met je pootje? Je kunt er dus goed op lopen?

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:10

Hmm oke. Heb de eigenaren van de opfok al gemaild of ze het vaker zien bij hem. Anders de DA er maar even bij.
Er was afgelopen week veel trammalant in hun groep, dus hoop een beetje dat het daardoor komt en eenmalig was. Ik ga er zaterdag weer heen, kan ik gelijk even kijken of het al weg is.

Nou pootje valt wel tegen. Het is nu rondom gips, en blijkbaar zwelt het nog flink op als ik wat doen. Afgelopen nacht weer veel last gehad van knellend gips en paarse tenen ;) Dus pootje braaf omhoog

utopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 14:30

Balen, madelein dat je weer in het gips zit zeg. Maar je hebt nu tenminste wel loopgips :D Maar ja, wel naar je beentje luisteren he :o en niet teveel doen ;)
Ga zometeen even naar mijn paardje. Hij heeft gisteren zijn entingen gehad en wil even kijken hoe hij erbij staat.

Bah biertapje dat het kuitbeen nog niet goed staat, hopelijk valt het nog allemaal mee.
Met mij blijft het wisselvallig. Ach ja, moet gewoon naar mijn lichaam luisteren, maar dat is toch best wel moeilijk :o

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 16:45

Haha nee hoor ben heel braaf utopie! Des te sneller ben ik weer op de been, zover ben ik nu... ( heeft wel bijna 4 weken geduurd ;))

Ik heb weer foto's gemaakt van mijn knollie vandaag, schrik niet!
[ITP] Jaarlingen vermaken zich in de blubber :D

utopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 10:28

Wat een leuke foto's van je paardje zeg. Super hoe ze met elkaar spelen. :D

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:37

:wave:
Was ik ook weer een keer.
Gisteren voor 't eerst gesprongen, en 't ging hartstikke goed! :j

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:19

utopie schreef:
Wat een leuke foto's van je paardje zeg. Super hoe ze met elkaar spelen. :D

Dank je! Lachen he die kleintjes, is echt super leuk om naar te kijken ( vrees soms ook wel voor zijn lijf... maar ja worden ze hard van ;))

Eduardus is vandaag precies 1,5 jaar oud! En precies een jaar in ons bezit :D Time flies!!!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:02

Zo het is rustig hier!

Hoe is het met de revalidatieklanten?
Ik ben sinds gisteren uit het gips. Is nog steeds flink blauw ( erger dan de vorige keer!) maar lopen doet minder pijn. Morgen ga ik weer 4 uurtjes naar het werk. Even collega's pesten, veel meer kan ik niet doen :D

Ik heb groot nieuws! Eduardus gaat verhuizen! Vanaf 1 december gaat hij weg uit de opfok. We brengen hem eerst naar de kliniek om te laten castreren, en 4 december mag hij dan naar zijn nieuwe huis. Een kleine privestal hier 4 km vandaan. Dat gaat me een hoop kilometers schelen! Edje kan er nog lekker paard zijn. In de ochtend gaan ze al vroeg naar buiten, en dan staan ze daar tot het donker wordt. Ze staan met clubjes van 3 max. 4 paarden in de paddocks, dus genoeg sociale contacten maar ook ruimte genoeg voor zichzelf en voor zijn rust.
's Avonds op stal. In de zomer lekker 24/7 wei.
Ik vind het wel erg spannend. Hoop dat alles goed gaat!

utopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:31

Wat spannend zeg Madelein, altijd even afwachten hoe ze reageren op een nieuwe groep. Komt hij in een al bestaande groep??

Met mijn revalidatie gaat het nog niet zoals ik graag zou willen. Gaat mij allemaal veel te langzaam. Met Utopie gaat het wel goed.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:50

Wat vervelend Utopie, dat het nog steeds niet lekker gaat. Ik hoop dat je snel weer opknapt.

Er is nu een bestaande groep van 9 paarden, welke in de winter opgedeeld wordt in 3 groepjes van 3. Dus in 1 van die groepjes komt hij erbij. Nog even zonder merries, want hij is nog 6 weken na castratie vruchtbaar. Ik vind het ook wel erg spannend, maar heb er ook veel zin in! Eindelijk wat dichterbij!

utopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:19

En madelein hoe gaat het met je kleine in de nieuwe kudde? :D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:58

utopie schreef:
En madelein hoe gaat het met je kleine in de nieuwe kudde? :D

Edje staat nog niet op zijn nieuwe stekkie.
Vanmorgen hebben we hem naar Bodegraven gebracht. Daar wordt hij morgenochtend gecastreerd. Deels via de lies, want 1 bal is niet ingedaald. Hij mag dan als alles goed gaat donderdag naar zijn nieuwe huis :D
Ik ben wel echt apetrots op mijn puppy paard. Hij was zo braaf! Liep eigenlijk in 1 keer de trailer op ( wel wat verleid met brokjes, maar toch) en onderweg heeft ie zich netjes gedragen. Ook het uitladen ging prima, rustig achteruit stappend. Hij stond te trillen als een rietje, maar liet zich wel leiden en vertrouwde me. Bij de kliniek moesten we even wachten. De DA wilde even goed voelen, en dat vond meneer een minder geslaagd plan. Dus nog een beetje sedatie en een praam erbij ( terwijl ik echt anti praam ben.... :( maar dat vond de DA een beetje onzin. Nou ja hij was toch al een heel eind weg, dus veel zal hij er niet van meegekregen hebben) en toen ging het goed. Daarna mocht kleine Ed naar een grote stal, waar hij zijn roes uit mocht slapen, en waar hij de komende dagen zal blijven.
Morgenochtend wordt hij geopereerd, dus dat is nog even spannend. Hoop dat alles goed gaat.
Morgenmiddag ga ik even gezellig op ziekenbezoek, dus morgen meer!
Voor nu een tevreden gevoel, zag heel erg tegen het transport op en heb me hier flink druk over gemaakt. Nergens voor nodig blijkbaar ;)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:09

Hallo!
Even een vraagje aan de Odermus kenners. ;) Ik heb een Lupicor merrie waarvan ik graag een veulen wil, nou ben ik wel gecharmeerd van Odermus. Als ik het topic zo doorlees zijn de nakomelingen over het algemeen vrij brutaal? Dit is namelijk juist wat ik zoek. Mijn merrie is een ontzettende kijkerige neuroot, ik zoek dus een hengst die een wat brutaal en dapper karakter doorgeeft.
Zou Odermus een goede kandidaat zijn? :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:17

Hmm ik vind dat lastig zo te zeggen evelienH.
Ik zit zowieso niet in de fokkerij, maar weet niet of Odermus qua bouw en lengte bij je merrie past?
Het karakter van de Odermusjes is volgens mij ( correct me if I'm wrong guys :D) niet zozeer brutaal. Meer vrij dominant, wat koppig en gevoelig. Ook zijn ze redelijk stressgevoelig.
Mijn paard is daarbij erg eenkennig, maar is zeer leergierig. Volgens mij zijn de Odermusjes ook allemaal leergierig, mits je de juiste leermethode hebt gevonden :D
Als je merrie al kijkerig is, zou ik niet voor Odermus kiezen, omdat zijn nakomelingen dit ook wel een beetje in zich hebben. Sam R of Mermus niks? Beetje dezelfde typjes, maar wat cooler in het hoofd.
Nou succes!