Nakomelingen van Florencio!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Titsia

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:32

Vanavond doen we het nog eens over, hopelijk zonder toeters en bellen deze keer... We gaan enkel beginnen laden om 6uur in geval dat ze het voorvalletje van vorige week wil herhalen.. (heb om 7uur les en tis 10min rijden maarja...)

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:40

Morgen ga ik mijn Florencio naar de africhtingstal brengen, het is een trailer rit van 2 en half uur, ik hoop maar dat ze braaf is!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 20:03

whow diega dat is een flinke rit!
Heeft ze al vaker op de trailer gestaan?

Heel veel succes daar! Hoop dat ze alles goed op pakt :)

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 20:11

Diega toen ik Benthe ben gaan ophalen was het ook zo lang, we zijn onderweg gestopt voor een plaspauze, we hebben dat beestje niet gehoord :D Duim dat het bij jou ook zo is :j

Ik ben er maandag afgevallen :D Ze plakte tegen de hoefslag aan, dus ik extra met mijn voet tegen het houten schutsel aan het stampen, waardoor ze schrikt, stampt tegen het houten schutsel, nog harder schrikt opzij springt en een mega bok geeft, hoppa daar ging ik :D Arm dier stond erna helemaal op der beentjes te trillen, we hebben wel nog fijn gereden hihi. Moet er echt aan wennen dat ze iets explosiever in haar reacties is als mijn vorig paard, die schrok hoogstens door een stapje opzij te zetten :Y)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 11:25

oeps titsia! haha gelukkig is het nog redelijk goed afgelopen!
Gelukkig zijn ze niet gemeen maar is het gewoon van de schrik :)

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 11:50

Karen dat is mij idd ook al opgevallen, gemeen is het idd niet, echt puur van de schrik. En nu ben ik zelf gewaarschuwd dat ze flink kan bokken ;) men wat een kracht zat daar achter haha

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 11:56

Dat ze kunnen bokken, Daar ben ik bij die van mij ook al achter!

Vorige week was ze wat onstuimig.. ik ging voor de eerste keer aandraven.. een explosie volgde! we hebben een 20x60 bak. het begon achter inde hoek tot voor! maar gelukkig ging ze gewoon recht door dus kon ik het uitzitten.
daarna was het ook helemaal over, het moest er even uit denk ik haha ;)

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 00:30

Gelukkig ben je goed terecht gekomen @Titsia.

Mijn Florencio was zeer braaf tijdens de reis die echt 2 uur geduurt heeft, had haar wel een beetje Sedalin gegeven. Ze staat nu bij Herman Koorman om zadelmak gemaakt te worden en gaat daarna naar Judith Ribbels.
Google maar eens op "Herman Koorman" en je snapt waarom ze daar staat _/-\o_ . Want ik geloof ook dat mijn Florenciootje lekker kan bokken maar daar weet hij wel raad mee.

Als ze onder het zadel is dan sturen ze een filmpje, wel goede service want ze staat zo ver weg, daar ga je niet zo maar ff heen om te kijken.

Even off topic, heb nog een leuke Krack C merrie te koop staan, dus als jullie iemand weten die een fijn paard zoekt. Heb een filmpje van haar in mijn profiel staan.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:41

Fjin dat die van jullie ook allemaal zo braaf zijn!
Diega ik heb op dit moment geen paard meer nodig! maar als ik iemand weet :D ..

Fotootje op wedstrijdddd
1e met 194 op selectie :):)
Afbeelding

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:00

hey plaats ook maar eens wat rijfoto's van mijn verzorgpaard een 3 jarige florencio x sit this one out heb er zelf onder begeleiding ingereden
Afbeelding
Afbeelding

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:58

Leuke merrie Wendy! Leuke aftekeningen ook :)

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 21:06

Hola, knappe paarden hier!! Ben benieuwd hoe onze Floris het zal doen volgend jaar. Dan is ze 4 en wordt ze verder doorgereden.

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 16:13

Gefeliciteerd @monnie, dat zijn knappe punten, zeker op een selectie wedstrijd!!
Morgen doe ik ook mee met een selectie maar dan met m'n Sandreo.

Nog niets gehoord van mijn Florencio, gaan er maar van uit dat geen nieuws, goed nieuws betekend!
Ga morgen wel zelf bellen want ben wel benieuwd hoe deze week gegaan is.

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 21:00

Super punten monnie, Gefeliciteerd! +:)+

@ Wennie19 Leuk beestje hoor!

Mijn Florencio is sinds een maandje weer onder het zadel, na een jaar uit de running te zijn geweest, omdat ze drachtig was. Ze is super braaf en pakt alles al weer heel goed op. Startkaart voor 2011 is aangevraagd :D

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 21:27

Leuk Janniek!

Is het veulen nu van de moeder af?
en doet het veulen het ook goed? met welke hengst had je gedekt?

Ik vond nog een baby foto van mijn flo uit 2006!
Afbeelding

Afbeelding
Wat een veulen hoefjes daar nog! <3

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:07

Kaaaren schreef:
Leuk Janniek!

Is het veulen nu van de moeder af?
en doet het veulen het ook goed? met welke hengst had je gedekt?

Het veulen v. Sir Oldenburg is inmiddels bij haar weg. Veulen blijft nog wel wat schraal, maar doet het verder goed.

Wel grappig dat die van jou zoveel op die van mij lijkt. Vooral de aftekeningen. Helaas heeft de mijne 3 witte benen. :o

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:12

hoe gaat het met je paard diega? ben je al wezen kijken?

ik heb gister een FNRS proefje gereden met campina en ging erg lekker was 2de met 219 punten (210 is een puntje)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:14

ik rijd nu ook een florencio merrie, erg leuk paard wel erg rillerig

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:10

Wat bedoel je precies met rillerig? En hoe is ze langs moederskant gefokt?

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:59

mooie hengst Janniek, past volgens mij wel heel goed op een florencio :)

Mijn flo heeft even stil gestaan en is nu weer helemaal klaar wakker! pff heb mijn handen er aan vol.
In ieder hoekje ziet ze iets zitten en kan haar hoofd maar niet bij het werk houden.
volgens mij komen er puber streken op :P Nu ook nog eens die sneeuw en een bevroren grond..
energie pijl vliegt omhoog :P tijd voor minder brokjes ;)

Netjes wennie19!! leuk dat ze het goed doet!

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:04

Mijn flotje is zo braaf, stond vorige week weer versteld van hem!
Een week binnen op stal gestaan, hop erop en rijden maar (geen stap verkeerd gezet)
Halve week later weer alleen op stal gestaan (door t slechte weer) hop erop en langs een weg met vrachtwagens die redelijk dicht langs komen naar de manege en binnen rijden! niet een stap verkeerd gezet! Heerlijk!

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 12:11

wennie19 schreef:
hoe gaat het met je paard diega? ben je al wezen kijken?

Ze doet het heel goed! Ik heb haar op een zaterdag gebracht, zondag's hebben ze haar gelongeerd, dat kon ze natuurlijk al en was ze heel braaf.
Maandag hebben ze er een zadel opgelegd en dat accepteerde ze gewoon, ik had haar al met singel gelongeerd dus vandaar. Herman is er toen op gaan zitten en heeft op haar gestapt en na 10 minuten weer op stal gezet, ze heeft geen pas verkeerd gezet.

Volgende dag weer hetzelfde en een drafje gemaakt, toen heeft ze wel een bokje gegeven maar was ze al snel weer heel braaf. Nu staat ze daar een week of 4 en loopt ze al netjes rond en is ze heel makkelijk.

Ik ben deze week vrij en ga vrijdag daar kijken voor de eerste keer, heb dus alleen verslag gehad door de telefoon maar dan gaan we kijken of ze echt zo braaf is. Wel laat ik haar nog een maand of twee maanden staan, met dit weer kan ik er thuis toch niet veel mee. Dan nemen ze haar ook een paar keer mee naar een ander terrein als ze toch gaan oefenspringen met de andere paarden zodat ze dat ook leert. Je snapt dat ik wel heel blij ben dat ze het allemaal zo makkelijk op pakt.

Maar vrijdag dus ga ik ff kijken en dan zal ik ook foto's en als het daar in de binnenbak niet te donker is een filmpje maken en natuurlijk laat ik dat dan ff zien hier.

Hoe gaat het met jullie met dit weer, last van de sneeuw of gaat het rijden nog een beetje?
Met mijn andere paarden moet ik nu uitwijken naar een binnenbak hier in de buurt.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 12:56

Hier zit ik met die sneeuw even in een winterstop, we hebben alleen een buiten bak die eigenlijk altijd goed te rijden is.. behalve met de sneeuw :(

Ze is nog nooit naar binnen geweest, dus dat vind ik nog even geen optie.. ze is nu zo druk en dan op de trailer door de sneeuw.. dat is voor mij allemaal een beetje te gevaarlijk.

Goed te horen dat het zo goed gaat met de flo's hier!

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 15:05

Ik heb gelukkig een binnen bak bij huis. Kan dus lekker doorgaan. Dit is het eerste jaar dat wij de binnen bak hebben, wat een luxe :D . Ze is nu ongeveer 6 weken onder het zadel (na een jaartje rust ivm veulen). Onze eerste les hebben we ook weer gehad. Ben heel tevreden. +:)+

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:14

ooohh heerlijk een binnenbak.. wil ik ook!!! :P