Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 08:56

Nog wat foto's van mijn knappe meisje!
(helaas geen foto's met mij erbij omdat ik niet meer durfde, ze had me 5 min daarvoor aangevallen |( )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:32

Jeetje heeft ze je aangevallen dan is het zeker goed dat ze thuis komt :Y) maar voer jij haar uit je hand als je daar komt? Daar ben ik zelf wat op tegen omdat ze daar meestal niet beter van worden, of je moet een echte bangerd hebben.

Clips heeft vandaag een voorijzertje gekregen en nu hoop ik dat hij iets minder vlak gaat lopen en dan moet ik echt een keer foto's maken, maar daar heb ik manlief voor nodig die hem dan van me af jaagt. En die heeft het wat druk deze week. Hij was superbraaf bij de smid en het branden vond hij spannend maar deed er niet raar om.
We weten nog steeds niet of we met hem naar de HK gaan maar hebben nog eventjes de tijd.

debelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:33

Kajanus schreef:
We zijn gewoon stil van onze leuke Zhivago's :D

idd :D :D :D :9 ;)

EL4a1990

Re: Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:46

@Kajanus: ik geef haar op de wei daar altijd een paar snoepjes, omdat ze nog niet gewend is aan een halster en ze straks toch mee naar huis zal moeten laat ik haar vast wennen dat ik haar op haar hals kan aaien enz. Waarom het even fout ging weet ik niet, maar ben er wel van geschrokken. Als ze straks op stal staat zal het wel helemaal weer goed komen.

debelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 08:54

Rooie Franklin in de race *\o/* *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 12:30

je rooie rakker doet het prima. :D Zit goed in zn velletje zo te zien.

debelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:44

Frenka schreef:
je rooie rakker doet het prima. :D Zit goed in zn velletje zo te zien.

Lekker ding hè!! :9

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:53

EL4a1990 schreef:
@Kajanus: ik geef haar op de wei daar altijd een paar snoepjes, omdat ze nog niet gewend is aan een halster en ze straks toch mee naar huis zal moeten laat ik haar vast wennen dat ik haar op haar hals kan aaien enz. Waarom het even fout ging weet ik niet, maar ben er wel van geschrokken. Als ze straks op stal staat zal het wel helemaal weer goed komen.

Dat is dan wel handig om te doen als ze nog niet aan een halster gewend is, maar als ik haar alleen zou kunnen aaien dan zou ik niet zo snel iets geven. Maar goed met hengsten is het altijd wat lastiger want die gaan eerder bijten als je wat geeft. Met merrie's heb ik geen ervaring :D

Rooie Franklin ziet er goed uit Debbeltje... :P

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:57

ziet er goed uit debelles :)
Ik merk dat die van mij weer even een terugvalletje heeft en dat komt volgens mij echt vooral door het weer.
Ze begon een paar weken terug al wintervacht aan te maken en nu staat ze weer te puffen en dat doet haar niet echt goed.
Kan er ook gewoon niet tegenop voeren ze staat overdag op de wei en krijgt volop ruwvoer bijgevoerd en sochtends en savonds krijgt ze ook brok.
Iemand nog tips :)

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:48

'Mijn' Zhivago is woensdag goedgekeurd! De foto's worden nog door de PROKcommissie beoordeeld, maar ben er redelijk zeker van dat dat wel goed zit (althans, de veearts ;)). Hier maar even een fototje van de knappe merrie, ben echt blij met haar. Kan niet wachten tot ze naar huis komt!
Afbeelding

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 18:58

dat is al een compleet paard! En weer een knappe vos 8-)
Ajesca; nu al dik in het haar? dat is wel op tijd. Ik heb zo geen tips voor je ben ik bang.

debelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:17

LETS schreef:
'Mijn' Zhivago is woensdag goedgekeurd! De foto's worden nog door de PROKcommissie beoordeeld, maar ben er redelijk zeker van dat dat wel goed zit (althans, de veearts ;)). Hier maar even een fototje van de knappe merrie, ben echt blij met haar. Kan niet wachten tot ze naar huis komt!
Afbeelding

Mooie vos zeg!! en lekker lopen :9

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:35

Frenka schreef:
dat is al een compleet paard! En weer een knappe vos 8-)
Ajesca; nu al dik in het haar? dat is wel op tijd. Ik heb zo geen tips voor je ben ik bang.

Ik moet eerlijk zeggen dat ze echt een heel dun zomervachtje had na haar kamelenvacht van afgelopen winter het was echt net een spiegeltje zo glad maar ik merkte een paar weken geleden al dat ze het gewoon echt koud had en heb haar daarom met die regen en snachts ook binnen gehouden.
Ze trok het gewoon niet en heb zelfs getwijfeld over een dekentje maar ja als je daar eenmaal aan begint is het eind ook zoek en toen begon ze gelukkig haar vachtje aan te maken.
Ze is nu gewoon lekker wollig en ben zelf een beetje bang dat ze net als vorig jaar weer al haar energie gaat steken in het warmhouden en dus haar aanmaken en niet in het vet kweken om haar ribbetjes en geloof me er is echt niet tegenaan te voeren....
De dierenarts heeft haar laatst nog gezien en die had niets meer dan lof over hoe ze eruit zag omdat hij natuurlijk ook weet hoe ze geknokt heeft om te worden zoals ze nu is, maar toch maak ik me dan alweer een beetje zorgen over de nog komende winter.
verder is ze echt geweldig hoor het is echt een heel knap ding en al behoorlijk aan de maat met benen die nu al langer zijn dan die van haar moeder dus het komt allemaal wel goed maar als ik dan al die knappe volle jaarlingen voorbij zie komen begin ik toch weleens te twijfelen of ik niet iets verkeerd doe :)

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:44

Mooie foto's weer Debelles.
LETS wat een gaaf beest zeg!

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 07:49

Lets leuke vos en super dat ze goed op de foto is. Maar ik had ook een paard echt de enige hier die wat dikker in zijn haar zat en die heb ik magnesium gegeven op advies van een homeopate en die is daar zo van opgeknapt bij de paardendrogist kost een grotere emmer nog geen 30 euro en je doet er ook nog eens lang mee.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 08:23

Thanks allemaal! Hoop dat ze het een beetje leuk gaat doen :). M'n Pion heeft ook zo'n teddyberenvacht.. Hij is goed in conditie en ik voer lijnzaad als een gek maar hij blijft veel vacht aanmaken. Hij is 18 en zn leven lang geschoren dus daar zit het hem waarsch in, maar magnesium zou dus ook kunnen helpen.. Hmm misschien eens een emmer halen dan :).

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 08:35

Kajanus schreef:
Lets leuke vos en super dat ze goed op de foto is. Maar ik had ook een paard echt de enige hier die wat dikker in zijn haar zat en die heb ik magnesium gegeven op advies van een homeopate en die is daar zo van opgeknapt bij de paardendrogist kost een grotere emmer nog geen 30 euro en je doet er ook nog eens lang mee.

Magnesium is wel een goede inderdaad.
Ik moet zeggen dat ze sinds kort ook op de healt boost correls van Pavo staat en volgens mij zit dat daar ook in ik zal zo eens gaan kijken wat er op de emmer staat.
Je ziet wel dat ze nu van het zonnetje ook weer helemaal opknapt dus ze heeft het ook gewoon echt heel snel koud.
Ik zal binnenkort eens foto,s plaatsen om te zien wat jullie er van vinden.... Misschien maak ik me ook wel gewoon te druk.... :o
Bedankt alvast voor de tip

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 19:50

ze kunnen het helaas niet vertellen, dus dat maakt het bij dieren altijd lastig. Jaarlingen zijn wel vaker wat schraler, dus dat is normaal. Mits het natuurlijk wel gezond blijft. Jij kent je eigen beestje het beste, dus als er iets mis is, dan weet je het vast wel.

Die van mij stond vandaag ook heerlijk van het zonnetje te genieten. Dit mag nog wel even blijven.

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 16:34

Wat komen er leuke foto's voorbij! Hier gaat alles prima met de dracht, ze is deze week nog gescand.

Anneloes1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 19:46

Wat een knapperds komen er toch voorbij :D
Hoeveel maanden is je merrie nu drachtig Avensis?
Ik heb zin in volgend voorjaar. Lekker met mn zhivago aan de gang en mn merrie laten insemineren door Zhivago.
Heeft er trouwens niemand een Zhivago onder het zadel? Zo ja, foto's?

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:54

Wat een stoere Zhiv's hebben jullie allemaal. :) Heel leuk om te zien.

Na een tijdje te hebben meegelezen hierbij maar eens een foto van de onze:

Afbeelding

Een inmiddels tweejarige hengst uit een Zichem x Darling Boy xx merrie.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:33

Mooi hoor Laurie.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:27

Wauw Laurie, mooi beest zeg :D

Volgens mij zijn de oudste (officiele Zhivago's nu pas 2 jaar) dus denk dat er nog niks onder het zadel is!!! helaas, ik ben ook heel benieuwd...

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:21

Er zijn er wel een paar onder het zadel hoor, verleden jaar waren er drie Zhivago's bij de eerste bezichtiging in Ermelo en zo zullen er nog wel wat meer zijn. Maar ik ben ook benieuwd.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 20:35

das een stoere Laurie, mooie hals ook.