Sir Oldenburg nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

74Joanna

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:12

Als ik er niet ben kunnen jullie wel kleppen h`e?

Marieke, die van jou heeft inderdaad een mooie body. Spannende tijd nu ze beleerd wordt. Geniet er van!

Wittedirk, die van jou oogt op de foto lang zo rank niet, kan natuurlijk een vertekend beeld geven. Ik vind het een mooi gebouwd paard, erg braaf ook zo met je dochter.

Die van mij staat met een dik voorbeentje, vermoedelijk zichzelf aangetikt op de wei, hij gaat al met bescherming om naar buiten omdat hij zo aanstellerig kan doen maar als je die er af trapt moet het wel een keer mis gaan. Gelukkig niets kapot maar we stappen nu alleen aan de hand zonder extra belasten. Baal baal baal

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:47

Jaaaaa kleppen kunnen we wel hahaha _O-

Hier een paar mindermooie foto's waar duidelijker te zien is dat de mijne vrij rank/smal gebouwd is

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:31

Gistermorgen ben ik weer bij mn kanjer geweest! Wat is hij gemakkelijk en braaf in karakter. Ging hem voor het eerst poetsen, hij vond het heerlijk en hij ging ook helemaal niet hangen in het halster terwijl hij voor het eerst vast stond. Daarna zn manen er af geknipt en daar was hij ook braaf mee. Hij pikt alles zo nuchter op, hoop dat hij dat ook blijft doen tijdens het hele zadelmak-proces.. zou wel mooi zijn! Verder is hij echt sociaal naar andere paarden en mensen toe. Knuffelen vind ie heerlijk :D

Hier nog 2 foto'tjes:
Afbeelding

Afbeelding

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 13:35

Gaaf Mara! En zijn koppie ziet er wel heeeeel lief uit! <3

Heb je ook een foto waar hij in zijn geheel op staat? Anders binnenkort maar ff maken!

Het ziet er altijd weer stukken netter uit als ze een beetje gepoetst en geknipt zijn. :Y)

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:33

Ik heb geen foto waar hij helemaal op staat, ja van 1,5 maand terug. Die heeft hier ook in dit topic gestaan volgens mij. Electro herkent me al :) Kan nu gelijk zn stal in om te gaan aaien en knuffelen. Afgelopen zaterdag was het nog wel wat afwachtend. En wat een vrijdoos is het zeg :) heerlijk, hij kan heel goed kusjes geven haha!

Een wortel vindt ie trouwens maar raar, hij nam een stukje waar ie heel raar op ging kauwen. De andere helft van de wortel wou ie niet en ligt misschien nu nog wel steeds in zn stal :P

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:53

Grappig he hoe stuntelig ze met een wortel kunnen zijn als ze voor het eerst zo'n oranje ding in hun mond krijgen :')

Vaak helpt het om de wortel in kleine stukjes te snijden, hij zal het vanzelf wel leren! :Y)

Zo te lezen issie wel lief en nieuwsgierig, lekker ventje dus! *\o/*

74Joanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:36

Nog vind ik het wel meevallen wittedirk, hij is pas 3. Geef hem 1, 2 jaar de tijd. Geduld is een schone zaak. Het komt wel goed.

Mara, die nuchterheid herken ik wel bij SO nakomelingen. Persoonlijk heb ik dat liever dan bloedkikkers die zi kijkerig zijn dat je er zelf bijna nerveus van wordt.

Waar zijn de rest van de trotse eigenaren gebleven?

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:32

Ow jah...hij zal wel breder/voller worden in de loop der jaren, hijs nog maar net 3 jaar dus ook nog lang niet volgroeid ;)

Ja, tot nu toe krijg ik ook het idee dat de OS-tjes best wel relaxed en vrij makkelijk zijn! _/-\o_

Hmmm...misschien is iedereen wel met vakantie in deze meivakantie...

Hoe gaat het met jou SO Joanna? Als lekker in de buitenbak kunnen genieten? *\o/*

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:23

Gisteravond mijn eerste les met mijn SO gereden, heeeeerlijk! _/-\o_

Hij moet nog vlotter/aktiever worden vanuit achteren en de laatste paar procenten losser in zijn bovenlijf, na kwartiertje oefenen kregen we het voor elkaar en liet hij echt zijn hals zakken vanuit het schoft waardoor hij nog lossere schouders en rug kreeg *\o/*

Hij was al vrij los door het lijf maar de instructrice zag dat er nog ietsjes meer uit te halen was, de punten meteen op de "i" zetten in de basis. :Y)

Op naar de volgende les! :D

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 07:40

Zo wittedirk, al begonnen met lessen dus? Leuk, ik moet nog ff wachten voordat ik er uberhaupt opkan haha. Van het weekend waren ze weer een stap verder gegaan. Ik kreeg het compliment dat ie heel goed kan lopen, maar dat hij nu nog wel erg ril is en toen ook wel klein... Maar goed hoop dat dat rille en dat kleine nog bijtrekt ;) Vond het in ieder geval leuk om te horen dat ie goed kan bewegen. Heb het zelf alleen als veulen gezien en daarna niet echt meer beweging van hem gezien behalve z'n stap... Vanavond ga ik hem weer ff knuffelen :)

74Joanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:53

Verstandig Wittedirk dat je iemand van de grond ter ondersteuning vraagt, die kijkt er toch net anders tegen aan dan jijzelf en wat feedback is nooit verkeerd. Mijn SO zijn dikke been is gelukkig afgezakt en hij loopt eindelijk weer rad!!! Het rijden rustig aan opgepakt. We rijden met mooi weer in de buitenbak, volgende week neem ik hem weer even mee naar een clubles, we zijn momenteel maar met zijn drietjes dus dat is wel relaxt voor mij en spannend genoeg voor hem.

Ik heb vanmorgen een Sir Oldenburg x Karandasj op stal gekregen om te beleren, een merrie. Geeft ook een hele relaxte indruk. Ze blijft 4 weken maar een heel ander type.

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 08:26

@ Mara, hopelijk kun je er zelf over een aantal weken ook op! Maak je binnenkort ook weer foto's wanneer hij ohz loopt? Dat rille kan idd nog wel bijtrekken als hij meer in handen komt, hij heeft ook tijd nodig om alles een beetje te snappen. Vond hij jou knuffel gisteravond fijn? :o

@ Joanna, ja een fijne instructrice die zelf PSG rijdt en heel scherp is op dingen, zo fijn! Ik heb gisteravond weer gereden en kreeg echt alles cadeau van hem! Zoooo fijn en losjes over de rug lopen met een ruim en los schouder, heerlijk! Ik hoefde alleen maar tempo te houden en zo nu en dan heel lichtjes bijsturen, happydepeppy!!! *\o/*

Is het jou al gelukt, of je dochter, om een paar foto's te plaatsen? Wij zijn allemaal zo benieuwd naar je jouwe Joanna! :D

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 08:38

wittedirk schreef:
@ Mara, hopelijk kun je er zelf over een aantal weken ook op! Maak je binnenkort ook weer foto's wanneer hij ohz loopt? Dat rille kan idd nog wel bijtrekken als hij meer in handen komt, hij heeft ook tijd nodig om alles een beetje te snappen. Vond hij jou knuffel gisteravond fijn? :o

Ja gisteravond was ik er weer. Kreeg te horen dat hij al 3x was losgebroken bij het wandelen ;) haha, maar gistermiddag bij het longeren was ie heel braaf en rustig. Het is inderdaad ook kwestie van wennen. Opeens wordt ie uit de koppel gehaald en krijgt opeens allemaal nieuwe ervaringen. Het komt vast wel goed, op stal is het in ieder geval echt een dotje.

Helaas heb ik hem zelf nog niet aan het werk gezien. Ze zijn er overdag mee bezig en ik ben dan aan het werk. Misschien dat ik het komend weekend kan zien, maar er wordt een wedstrijd gehouden op hetzelfde terrein, dus weet niet of ze dan ook met de jonge paarden aan de gang gaan. Zodra ik foto's of filmpjes kan maken, zien jullie het wel verschijnen ;)

Wat super dat je paardje zo goed zn best doet!

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 17:47

Esprit gisteren bij Van Donkelaar:

Afbeelding

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 23:12

Tof bokkie !!! _/-\o_ *\o/* O:) +:)+

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 12:07

Gisteravond mijn tweede les achter de rug welke superieur verliep! :D Ik kom gewoon elke keer met een MEGA smile van mijn SO'tje af na iedere rit *\o/*

Hoe gaat het met jullie SO'tjes? ;)

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:17

Wat fijn dat ze je zo goed bevalt WD!

De mijne staat in training...
Ik kreeg iig een dik compliment over haar opvoeding en karakter.

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 07:38

Zo is er weer even niets gepost hier! Iedereen druk met de training van de SO'tjes?

Afgelopen vrijdag was ik erbij toen ze hem gingen longeren. Wat kan ie bewegen zeg! Ben een trotse eigenaar :) Hij was de laatste paar trainingen ook echt rustiger geworden, dus ze wilden kijken of ze er deze week op konden gaan zitten.

Vanavond ga ik weer naar Electro, eens horen of ze er al hebben opgezeten. Ben nu 2 dagen niet geweest, dus ben benieuwd!

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:02

hej Mara! Wat fijn dat de jouwe goed kan bewegen! Hebben ze er ondertussen al op gezeten?

Ik ben heerlijk rustig aan het rijden en het gaat super! Heb eindelijk verbinding/aanleuning ipv 0,01 gram in mijn handen. *\o/*

Komende maandagavond gaan we met een groepje op buitenrit en ja...ik ga ook mee! :D

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 21:47

Vanavond mn eerste (bos-) buitenrit gemaakt, een uurtje stappen en wat was dat heerlijk! :D

Langs de weg nog ietsjes rillig als er een auto langs kwam maar bleef keurig onder controle.

Na een half uurtje gaf hij zich helemaal over alsof hij al 100x eerder zo'n ritje heeft gemaakt. *\o/*

De strepen op de weg (vluchtheuvel) waren 1x eng dus ging hij er maar overheen springen ipv lopen en 1x spatte hij even een paar passen in een galop weg toen pal naast ons een eend opspatte vanuit een sloot... :+

Wat een poepie is het ook! _/-\o_

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 08:09

Marieke en Mara, hoe gaat het met jullie toppers en het beleren? }>

Ik heb gisteravond mijn 3de les gehad en hij gaat met sprongen vooruit! *\o/*

Nog betere aanleuning gekregen, nog meer afdruk in de gangen, beetje kunnen spelen met lichte stellingen op de volte en opzij voor mijn been tijdens halthouden (keertwending om voorhand, 1 a 2 pasjes en daarna flink belonen)

De basis zit er zo netjes in dat we nu kleine stapjes verder gaan en hij is tot nu toe een snelle leerling.

Ik rij hem nog steeds maar 2x in de week omdat hij nog erg in de groei is en een beetje puppy is en 1 a 2x in de week longeren, ik wil hem niet teveel belasten.

Verder is hij schaapmak en supercool in't hoofd, echt een zalig dier! _/-\o_

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:02

WD, ik word helemaal blij van jou verhalen! Als de mijne ook zo braaf is :D

Esprit loopt inmiddels al voor de wagen. Dat doet ze heel braaf en goed.
Daar heb ik inmiddels ook een filmpje van gezien.

Ze zijn er ook al op geweest en ook dat doet ze super braaf.

Nu wil ik het natuurlijk nog met eigen ogen zien allemaal!

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 14:09

Wat gaaf Marieke dat die van jou ook al zo meewerkend is! Als je binnenkort foto's/filmpjes hebt dan zie ik ze graag! :D

Mara, hebben ze al op de jouwe gezeten afgelopen week?

Ik heb gisteravond voor het eerst met balkjes gelongeerd...de eerste balk beschouwde hij als een hoge hindernis van 1m50 hoog _O-

Daarna 2 balkjes neergelegd en hij had het na een keer of 10 eindelijk door dat er niet gesprongen hoefde te worden maar dat gewoon "draven" ook mogelijk was hahaha :o?

Hij mag wat meer kracht in zijn kontje krijgen en wat meer buiging in het spronggewricht vandaar dat ik ben begonnen met balkjes lopen aan de longe. +:)+

Zo...bijna tijd voor een bakkie thee! :9k

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 16:29

Filmpje heb ik!

Tweede keer voor de wagen.

Ja, degene die haar beleerd zei ook: zo'n fijn paard! Vol vertrouwen en ze gaat er echt voor!

De mijne is juist enorm sterk van achteren. Komt ook wel bij moeders weg trouwens.

Haha, dus hij heeft uiteindelijk de balkjes wel overleefd??

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:01

Whauwie, ergggg braaf voor een 2de keer zeg, top! :D

Jah de jouwe heeft veel meer kont dan de mijne maar dat komt vazelf wel, geduld is een schone zaak :j

Ik klim er morgenavond weer even op, nu alweer zin in! *\o/*