Nakomelingen van Florencio!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Titsia

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 16:43

Welkom Renee, idd mijn Florencio heeft ook die kleur! leuk!

Xsander spannend!! Maar wat een verschil in punten pfff...

Mijn Flo'tje vindt de (verplichte) groepsdressuur training nog steeds niet leuk, gaat wel al pak beter, maar af en toe reageert ze zo dom :Y) op wedstrijd staat ze nog stijver vd zenuwen (en ik ook) dus als dat maar goed komt....

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:36

Welkom Renee, ziet er goed uit!! Wat voor zadel heb jij?

Als het steeds maar beter gaat Titsia, dan komt er een moment dat ze gewoon normaal doet! (hoop ik voor je )

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:45

Ik gok tegen dat ze 15 is, dus nog 7 jaar te gaan :Y) Denk dat er altijd wel een klein steekje zal loszitten :D

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:56

Titsia schreef:
Ik gok tegen dat ze 15 is, dus nog 7 jaar te gaan :Y) Denk dat er altijd wel een klein steekje zal loszitten :D

Ja bij die van mij ook! :') Gister liep hij als een trein, en vandaag had meneer er weer geen zin in...
Gelukkig heb ik nog een paard die altijd wel voor me wil werken, en oplet in de proef :D

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:44

Natuurlijk meteen in het profiel van Titsia gespiekt! Wat een gaaf dier!!

En idd een zelfde kleurtje en een zelfde aftekening op het hoofd! En zelfs vergelijkbare krullen in de voorpluk!
Alleen heeft die van mij nog 4 witte benen.

Wat ik van andere heb gehoord was 'mijn Florensio' voorheen (ook) een normale vos en is zijn vacht donkerder geworden, manen en staart zijn alleen vergeten mee te kleuren. Vind ik niet erg ik vind ginger super leuk zo !

(Op stal noemen we hem Florensio, meeste paarden hebben geen eigen naam, dus naam papa of een bijnaam)

Xsander: ik heb er een euroriding Titan II opliggen.

Zijn jullie florensio's ook allemaal zo handig te rijden? Deze is echt super te rijden, licht in de hand, aan het been (wel erg moeilijk op achter te krijgen) en pakt nieuwe oefeningen op alsof hij het al lang kent!

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:58

Mijn Flo is nu niet meteen de lichtste in de hand maar zijn aanleuning is wel enorm stabiel. Hij neemt ook alles snel op is goed aan het been

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:32

Mijn Flo ook super licht in de hand, ze was goed aan het been, maar dat heb ik een beetje verpest :o (maar krijg je er met consequent rijden wel weer in), maar laat moeilijk los in de rug en komt daardoor achter ook nog niet mee zoals ik het zou willen

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:47

Mooie Flo Renee! En idd typische Flo uitstraling!

De mijne is heel licht in de hand, fijn aan het been (maar moet wel consequent zijn en het is en blijft een merrie) en eigenlijk vanzelf heel goed op de achterhand. Verzameling gaat alsof het niets is, verruimen is net een tikkeltje moeilijker maar begint de laatste tijd ook echt wel super te gaan. Nu heb ik zelf wel liever een paard met veel aanleg voor verzameling en hogere oefeningen dan eentje die heel ruim en groot beweegt. Dat is toch een pak handiger om de zwaardere oefeningen door te rijden. Die ruimte in de draf kan je zelf eigenlijk best nog wel goed creeëren.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:09

Ohja ruimte in draf is ook heel moeilijk, maar misschien ligt het wel aan mij want op zich kan ze wel heel verzameld gaan draven, maar ik durf daar zelf zo niet mee spelen :o

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 09:12

Voor mensen die zich vervelen, filmpje van de oefening vh groepsdressuur. Het lijkt nog nergens op maar hey het is wel lachen :Y) Benthe vindt het geluid vd ijsjeskar duidelijk niet leuk, alsook de stofwolken in de middengalop haha; ik rij normaal op de derde plek
http://www.youtube.com/watch?v=r0i4L2zC ... e=youtu.be

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 11:38

Leuk Titsia, ik heb ook viertal gereden bij de pony's super leuk!! Ook naar NK enzo geweest, mis het wel een beetje, was altijd super gezellig :)

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:30

Bij ons is dat eigenlijk verplicht :o en wij vinden dat dus allemaal niet zo leuk :o Eigenlijk moest dit zelfs een 8tal voorstellen, daarvan moeten we er twee samenstellen... Maarja trainen en volk vinden dat wil langskomen...
Als we dit niet starten op de wedstrijden mogen we niet naar provinciaal en nationaal kampioenschap indien er van onze club daarvoor zouden geselecteerd zijn -O-

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 21:21

Huh wat een rare regel...

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 21:53

Ziet er leuk uit Titsia, dat kleurtje pik je er wel meteen uit... Wat stuitert hij na een tijde uit het rijtje? Was hij het beu?

Mijn ginger tilt achter zijn benen niet zo fijn op, ik weet niet of het echt luiheid is of iets anders, probeer hem hierop te trainen door te longeren in een zwaardere bak of balkjes te lopen.

Maar achterhand is dus bij meer florencio's niet het sterkste punt begrijp ik?

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:11

Gek, bij mijn Flo is haar achterhand juist haar beste punt en daar krijg ik ook regelmatig positieve feedback over. Daarom heb ik haar eigenlijk ook gekocht, omdat ze al van voor ze zadelmak was, enorm veel aanleg voor verzameling toonde.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:18

Even in je profiel gespiekt, die van jou kan idd lekker ondertreden en dragen zeg!!
Dat stukje mist 'mijn Floor' echt.. Die heeft z'n achterhand veel liever achter de massa..

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:21

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:09

Renee de man met ijsjes kwam voorbij met zijn muziekje op en denk dat ze het daar niet zo op had. Ze wordt altijd erg heet van die groepsdressuur, wat wil je ook, sneller; trager; weer sneller etc etc...

Vind dat mijn Flo het vooral lastig heeft met haar rug los te laten eens ze dat doet zit die achterhand ook wel goed :j maarja haar daar krijgen in stresssituaties...

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:17

@renee16: kan wel zien wat je bedoeld met de achterhand. Ik zou vooral heel veel schakelen, en misschien cavaletjes trainen :)) Hij heeft wel een hele mooie hals houding en front. Ziet er goed uit!

Mijn florencio heeft juist een enorm sterke achterhand. Waardoor ze vaak veel 'stuwt' en ik vervolgens veel gewicht in me handen heb. Ze loopt dan echt de grond in, in plaats van mooi berg op.

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:33

Woehoeee, onze eerste winstpunt in de Z1 is binnen :D

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:00

Gefeliciteerd met je winstpunt *\o/* *\o/* *\o/*

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:12

Dankjee!! Nog even een foto van de wedstrijd (niet op mijn hoofd letten :7 ):
Afbeelding

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:42

Mooie foto.
Haha ik rij ook altijd heel serieus. Dus meeste foto's kunnen beter zonder mij genomen worden.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 05:49

Kaaaren schreef:
@renee16: kan wel zien wat je bedoeld met de achterhand. Ik zou vooral heel veel schakelen, en misschien cavaletjes trainen :)) Hij heeft wel een hele mooie hals houding en front. Ziet er goed uit!

Mijn florencio heeft juist een enorm sterke achterhand. Waardoor ze vaak veel 'stuwt' en ik vervolgens veel gewicht in me handen heb. Ze loopt dan echt de grond in, in plaats van mooi berg op.

Hee kaaaaren, volgens mij men ik jou ergens van ;)!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 15:21

renee16 schreef:
Kaaaren schreef:

Hee kaaaaren, volgens mij men ik jou ergens van ;)!

Haha heerlijk dit! Ik heb een vaag vermoeden :') 8-)