Nakomelingen van Florencio!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

History_

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:46

Isabelle: knappe score met je 6-jarige!
Het was mij op de uitslaglijst ook al op gevallen dat er veel verschil zat tussen de eerste drie en de rest.

Titsia: middendraf is ook het probleempunt bij mijn Flo.
Zijn draf is ook de minste gang van de drie

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:56

History vind dat echt lastig, krijg er regelmatig opmerkingen over :\ Nochtans vorig jaar tijdens een prijsuitreiking was ze zo hevig dat ik er langs achter bijna afschoof omdat ze zo ging zitten en zag ik vooraan regelmatig een been voorbij zwaaien, maarja krijg dat er maar eens uit... Ook als ze op de weide draaft zie ik het niet terug.
Haar stap is dan wel weer erg goed, krijg ik regelmatig een 9 op :j maar moet ik ook wel zien dat ik de impuls erin hou, ze stapt van haar zelf al over, maar zonder impuls als het ware, ook niet altijd makkelijk, want mits wat aanmoediging gaat ze over in een sukkeldrafje :+

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:56

Echt heel herkenbaar allemaal!
Mijn Flo zijn galop is zijn beste gang, en de stap is nu ook al een pak verbeterd nu hij actiever blijft doorstappen. In draf doet zijn achterbeen het wel goed, maar hij zou meer met zijn voorbenen mogen zwieren. Gelukkig is de draf en gang die je wel veel kan verbeteren.

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:04

Hier ook heel herkenbaar!
Die van mij heeft een super ruime stap, waardoor de keertwendingen wel wat moeilijk zijn.
Zijn draf mag actiever van achter, en met verruimen kan hij ook zo lekker traag zijn. (hij kan het makkelijk)
En de galop gaat super! Kan beter alle oefeningen in de galop doen dan in de draf, gaat veel makkelijker ;)

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:45

Xsander jij hebt niet te klagen want jij zit al hoog :P

Galop is ook een redelijk goede gang bij haar, komt ze alleszins lekker over de rug als ik vraag om te zakken, in draf daarentegen... Zou eigenlijk hier eens een (slecht) filmpje van mijn proef moeten laten zien :o maar durf niet haha

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:26

Dit weekend echt een super weekend achter de rug, een hele week niet kunnen trainen wegens in het buitenland voor het werk. Vrijdag kwam ik terug, ik wou nog even rijden, ijzer scheef getrapt. Hoefsmid zaterdagmorgen vlug nog langs geweest om dat er weer op te zetten, even gecheckt aan de longe, ze was correct, dus opgeladen in de namiddag en op wedstrijd. M1 proef gestart en tevreden van mijn proef, 1ste plaats met 191 en 193 punten. Dus zondag finale! Vandaag dus finale gereden, overkamping tussen de beste 4. Ze ging heel fijn en ook weer goed gevoel over mijn proef, overkamping gewonnen en zo dus ook het eindklassement van de voorbije winter :D
http://youtu.be/W_aXc68mLfg Dat was onze proef van vandaag.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:48

Gefeliciteerd!! Dat zijn nog eens leuke prestaties! super :)
Proefje ziet er ook keurig uit.

Soms is niet trainen ook niet verkeerd :P

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:00

Gefeliciteerd!! Netjes gereden!

Klopt Kaaren, helpt bij mij soms ook wel eens, niet te vaak natuurlijk :p

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:11

Gefeliciteerd Izzy19.

Wij hadden dit weekend 190 en 192 en waren 2x 1ste.
Ze liep lekker en dat liet ze ook weer blijken aan de punten.

Jaaackiiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:57

Weer allemaal super prestaties met de flo'tjes!

Mijne flo zijn stap en galop zijn ook zijn meest beste gangen. Neemt veel ruimte in stap en zijn galop is bergop en actief, draf is wat 'plattekes' maar moet al zeggen dat dit op een jaar tijd fel verbeterd is. Als 4jarige 'hakte' hij precies en nam hij korte pasjes, nu neemt hij zijn passen al veel ruimer (als hij rustig is :D)

Hier een foto van afgelopen zondag op wedstrijd, we werden 10de, met een redelijke goede proef, wel op zijn dreampjes gelopen maar zonder al te grote fouten ;-)
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/t34.0-12/1555840_10203142420457381_23309373_n.jpg?oh=aedbd0a811f5b8bb429a16c448def88f&oe=53449E46&__gda__=1397015216_262a08ab49acb943baa88a24d0d8f345
met als motto: One day we will shine together <3

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:17

Wat een dametje is die flo van jou! Hoe oud is ze nu? Mijn flo is nu 8 en begint nu echt een paard te worden. Als ik kijk naar toen ze 6 was, was ze nog echt een puppy.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 08:02

Izzy wow sjiek gedaan, jullie gaan echt als een speer!

Jackie jullie komen er ook wel, klinkt toch als beter als vorig jaar? Met je schimmel wow top gereden, was rond het uur dat ik met mijn springkonijn moest inrijden dacht ik.

Zelf ben ik afgelopen zondag tweede geworden, maar niet van harte... Ze stond hengstig en is dan heel schrikachtig op het wedstrijdterrein (thuis eigenlijk geen last van?) alles is eng (nog enger dan normaal) paarden vanaf 10meter afstand zijn goed om weg te crossen, been eraan is hoofd omhoog, halthouden hetzelfde, laat staan dat ik vroeg om achteruit te gaan, dan sprong ze gewoon ter plaatse aan in galop :+ Vond mijn proef dus ook niet zo schitterend, maar ach...

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:03

En dan toch nog tweede! ;-) haha klinkt als een drama maar met een goede uitslag snel maar weer vergeten.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:00

Waren maar 7 deelnemers en laat me zeggen dat ik er een paar door de baan zag gaan a la ik ben een hert whiiii :D en op zich was zij braaf in de ring, alleen afwerking was euhm tsja

Jaaackiiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:18

Kaaaren, was dat op mij dat je dat vroeg hoe oud hij is? :D Mijne flo word er 5 eind juni. ;-)
En Titsia, jij hebt toch ook best een mooie proef neer gezet!! Heb ze gezien en vond het echt knap! Khoop dat mijne flo ook later zo flink en braaf word. Rijd jij lang in voor een proef of?
& dankjewel, ik had ook echt een goei gevoel na men proef en werd dan ook wel beloond :D!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:59

Het voelde nochtans rotslecht kon er niet aankomen... rijd zo'n 40min in maar veel stap en geloof me maar zo braaf is ze niet :-D moet serieus rijden om rond te raken haha

roxzne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:52

Ik kom er even bij haha!
Sinds kort ben ik eigenaar van florencio IV (weltmeyer X florestan), dus een volle broer van florencio I (komt van dezelfde fokker, een kennis van mij).
Hij is een 5 jarige hengst (ik noem hem trouwens Flor en niet Flo, zal wel aan mijn Antwerps dialect liggen dan :) ).
Flor is heel koppig vrijwel in alles haha, zelfs als hij uit zijn stal gehaald moet worden gaat die pas als hij het zelf wilt. Kans is groot dat je vijf minuten al fluitend en klakkend met je tong moet staan wachten voor meneer een zelf beslist om uit zijn stal te komen. Ook heeft hij niet zo graag mannen: als de hoefsmid hem uit zijn stal moet halen draait hij zich om, maar als er een meisje probeert lukt met meteen!
Hij gaat vaak in staking als hij echt moet beginnen werken, als ik bv. harder train op het appuyeren of op de galopwissels om de pas, gaat hij ineens halthouden en reageert hij niet meer op mijn benen. Is wel meteen met een zweepje of een hardere tik opgelost :).
Hij is niet snel bang, enkel van geluiden die achter zijn rug komen of als hij niet weet waar het vandaan komt. Er mag bv. wel een tractor voorbijkomen, maar als de werkmannen om de hoek boren is hij plots geen trotse hengst meer maar verschuilt ie zich snel achter een merrie :D .

Ik ben wel heel erg bezorgd, want hij kan behoorlijk sterk worden en wegschieten als hij schrikt van iets. Hij is nog nooit op de trailer geweest en zeker nog nooit tussen al die paarden op wedstrijd.
We zijn zeker klaar getraind voor Z2 dus zou ik er graag mee buitenkomen maar ik ben nogal ongerust over zijn reactie! Hoe waren jullie eerste ervaringen op wedstrijd?

Hier eventjes een paar fototjes van de zwarte (zoals wij hem noemen):
Afbeelding

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:31

Proficiat Izzy!

Roxzne: mooi dier!
Mijn Flo was heel koel op zijn eerste wedstrijden. Thuis kan hij super sensibel zijn en heeft hij bang van ieder paard dat met hem in de piste is, maar daar was de eerste wedstrijden niets van te merken. Hij had ook totaal geen problemen met de witte hekjes en de jurykotjes

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:09

Stoere hengst Roxzne! Welkom in het topic!

Mijn merrie heeft er echt lol in om ergens naar toe te gaan. De eerste keren vond ze het moeilijk om na het uitladen bij de trailer stil te blijven staan. Zoveel indrukken. Maar het rijden zelf was ze relaxt.

In het begin ben ik ook op verschillende plaatsen gaan trainen. Kleine ritjes en dan in een andere manege. Vaak vindt ze het daar spannender als op wedstrijd.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:15

Roxzne welkom! Idd stoere hengst, zondag op wedstrijd sprak een man me aan en die zei dat hij iemand kende die de volle broer had van Florencio, dus jij bent van uit mijn buurt veronderstel ik? :D
Niet 100% zeker meer hoe die eerste wedstrijden gingen, maar denk eigenlijk ook vrij relax, idd wel heel kijkerig voor het opzadelen en ze vond (nog steeds eigenlijk) witte hekjes en letters doodeng :D

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:18

Roxzne: Mooi paard, wauw!

Mijn paard was echt zooo rustig toen we voor het eerst op wedstrijd gingen, en wij waren zooo zenuwachtig :')
Mijn eerste wedstrijd was buiten, dus ik had van te voren ook thuis tussen de hekjes geoefend op het land, en dat ging zoo slecht, alleen maar steigeren etc..
Dus wij gingen echt met knikkende knieen op wedstrijd.
Maar mijn paard vind het geweldig op wedstrijd! Hij is ook super sociaal naar andere paarden, en ook mensen :P, mannen vind hij ook wat minder.
Bij mij ging het later juist wat minder, paar maanden later ging hij mij op wedstrijd ook uit proberen.

Maar die van mij was ook al gewend om naar club les te gaan.
Kun je eerst niet ergens op vreemd terrein oefenen, tussen andere paarden?

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:19

Leuk dier Roxzne, maar ik heb wel serieus mijn vragen bij het volgende:
Hij gaat vaak in staking als hij echt moet beginnen werken, als ik bv. harder train op het appuyeren of op de galopwissels om de pas, gaat hij ineens halthouden en reageert hij niet meer op mijn benen. Is wel meteen met een zweepje of een hardere tik opgelost :).

Jouw hengst is 5 jaar, appuyementen pak je dan hoogstens spelenderwijs eens mee en galopwissels om de pas daar denk je nog niet eens aan... Het dier is 5 jaar, geef hem de tijd om te ontwikkelen, doe vooral basiswerk met hem, dan spelen ze later zo met die oefeningen. Ontneem hem aub nu nog niet de zin in werken.

De mijne was op wedstrijd in het begin wel kijkerig maar het was doenbaar, nu durft ze af en toe nog wel eens kijken maar ik kan haar er meestal redelijk goed door rijden.

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:27

Ik heb even een vraag..
Donderdag had ik mijn flo mee naar de clubles
En ineens begon mijn instructrice te zeuren over mijn zadel.. Dat ik teveel achterover zit, en met mijn benen naar voren.. (heb er een stubben op liggen)
Heb nu een zadel van een vriendin te leen, om het verschil te voelen (dit is een hulsebosch)
Dit is echt een super fijn zadel, lekker zacht, en naar mijn idee zit ik ook rechterop..
Morgen maar even kijk wat mijn instructrice ervan zegt..

Maar we hebben mijn stubben zadel helemaal op maat laten maken, pffff
Dus ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen ;(

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:37

Ik zou de zadelmaker erbij halen en kijken of je Stubben misschien opgevuld moet worden.
Ben zelf ook net met mijn zadel en paard langs de zadelmaker geweest en die moest ook opgevuld worden doordat paard erg veranderd is.
Ik zou niet direct een ander zadel aanschaffen als je eigen nog aangepast kan worden.
Hulsebos zadels zitten lekker heb er nu zelf ook 1 maar als mijn Kn aangepast kon worden reed ik liever op mijn Kn weg.

Mijn paard was ondanks dat ze nog maar 1 binnenbak had gezien direct braaf op wedstrijd.
Ze heeft geen 1 keer getwijfeld of ze ergens niet langs zou willen.
Thuis wil ze wel eens wat zien maar is zeker niet gemeen.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:06

Wat ik heb gedaan Xander, mijn zadel kon niet verder worden opgevuld. Ik heb een spie er onder liggen.
We hebben het zelf gemaakt, maar het is een bontje dat aan de achterkant dikker is en aan de voorkant gewoon dun. Je zou het eens kunnen testen met een handdoek. Dan kan je ongeveer de dikte meten.

Is altijd lastig te zeggen zonder foto van het zadel of jouw zit.
Voor mij werkt dit ideaal :)