Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:51

:D, mijn zoontje heeft echt een gave om het verkeerde moment af te drukken, of helemaal niet :+
geeft altijd wel aparte foto's :j

Als ze op B-nivo niet streng zijn, dan blijven ze allemaal hangen in de L1...en verplaats je het probleem een klasse hoger nadat ze eerst gevoerd zijn met de illusie dat de rijerij al helemaal goed gaat...
er zit natuurlijk wel een verschil tussen streng jureren en afbranden... en dat laatste vind ik nergens over gaan...
Zo had mijn dochter ooit eens een proef gereden en kreeg een 8 voor de verzorging, tijdens een finale een uur of wat later krijgt ze van diezelfde jury een 5 voor de verzorging (over de rest zullen we het maar niet hebben)

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:54

Haha dat is een mooie volgorde van punten.

in de B mag je lekker prutsen. Daarna moet je rijden.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:43

Alane, wat grappig, ik vind onze paardjes best wat van elkaar weghebben! Uiteraard kleur, maar als ik het zo zie ook wel wat bouw betreft.

Gisteren gedraagde Duncan zich weer uitstekend, kennelijk houdt hij gewoon niet van werken in het weekend, want het is elke keer in het weekend weer mis met hem! Volgens mij had ie wel nog wat spierpijn: hij wilde gaan rollen, lag al op zn knietjes, en bedacht zich toen toch maar... Zag er wel grappig uit :)

Leuk om dit topic beetje te volgen :) Veel mooie paarden!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:31

Niks mis met strenge jury's hoor! Graag zelfs, maar dan wel over alle combinaties. Er zat een combinatie die stuurloos rond ging de gehele proef boven mij in de plaatsing. Met veel moeite was er nog iets van een proef in te herkennen. Iedereen was stomverbaasd dat hij zoveel punten had gekregen. Maar ik heb het verder achter me gelaten. Je houdt dat toch met een jurysport. Ik baal daar dan even van. Volgende keer krijg ik misschien weer teveel punten naar mijn idee. Dat houdt het weer in evenwicht.

Alane: ook een mooi paard hoor die Florencio!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:12

Ik heb ook geen probleem met strenge jury's.... net wat je zegt, als ze overal even streng zijn...
De klassering moet gewoon kloppen, en de punten zijn pas van belang als je wilt promoveren en wp-en nodig hebt. tenmisnte dat is mijn mening :D

dankje Sussie85.
Als alles mee zit gaat ze binnenkort op werkvakantie en wordt even verder doorgereden. Dan heeft mijn dochter iets meer tijd voor haar examens en haar Unox (eigenlijk een zeer lange naam, afgekort tot Foxy, maar vanwege zijn verleden omgedoopt tot Unox :+ ) en als het allemaal lukt dadelijk mee op wedstrijden.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:21

Lon83 schreef:
Alane, wat grappig, ik vind onze paardjes best wat van elkaar weghebben! Uiteraard kleur, maar als ik het zo zie ook wel wat bouw betreft.

Ik kan nergens een foto van je paard vinden, wil ze graag vergelijken :j

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:22

Whaha Unox!!! Wat een grappige roepnaam. Die vind ik veel leuker als onze roepnaam voor Weltsieger: Pino! Iedereen begint altijd te lachen als we hem roepen, maar ik vind die van jou veel leuker.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:28

@ Alane: kijk maar even op pagina 12, daar staan wat foto's (onder deken) :)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:04

Lon83 schreef:
@ Alane: kijk maar even op pagina 12, daar staan wat foto's (onder deken) :)

8-) en blond met impact :j

ze lijken inderdaad op elkaar :j

Ik heb nog een zwart bruine.... Die heeft de witte vlek voor het hoofd, beetje uit de bocht gevlogen vlekje en 3 sokjes, en die heeft als naam ..... [tromgeroffel] Lost one Sock :+ is nog iets ranker, moet nog 3 worden ergens in Juni of Juli, krijgt dus nog even een groeipauze.
zal vanavond eens en fot opsnorren van hem...

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:24

Alane: ben benieuwd naar de foto van Lost one Sock! Wat is zijn roepnaam? (want dit roept natuurlijk voor geen meter)

Heb vanochtend mijn Weltmeyer gereden. Hij was echt bloedfanatiek. Op zich erg fijn, maar ook wat lastig. Moest goed opletten dat ik niets verkeerd deed want dan was hij zeer gepikeerd. In draf liep hij echt super en de linkergalop ook. Rechtsom was hij wat moeilijk hanteerbaar door zijn fanatisme. Maar hij sprong wel flink van de grond af. Had hem nog niet zo meegemaakt. Meestal moet hij even wakkergemaakt worden voordat hij gaat lopen. Vandaag was mijn spoortje ook echt niet nodig. Hij liep meteen lekker van de grond, met een fijn achterbeen en mooi bovenin. Ik was dus supertevreden. Merk ook wel dat hij al best conditie heeft.

mrsmiami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:22

Trudy_dJ schreef:
dontido schreef:
Trudy, mooi paard heb je.
Is die wedstrijd op Waalzicht in Ridderkerk?

Klopt ja!
Ook wel eens gestart of iets?
Zie dat je nu in Harderwijk woont, dus niet echt om de hoek van hier ;-)

ik heb altijd in Ridderkerk gewoont en mijn paard heeft er altijd vlak bij gestaan.
heb zelfs nog op waalzicht leesen gevolgd

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:32

Oke vandaag.
Leuk zeg. Het is heerlijk starten op Waalzicht en super mooi geworden!
Laatst bijgewerkt door Trudy_dJ op 28-04-10 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

mrsmiami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:42

Trudy_dJ schreef:
Oke vandaag.
Leuk zeg. Het is heerlijk starten op Waalzicht en super mooi geworden!
Ken je dan ook Ineke Kramer? Die heeft daar ook een tijd gestaan met haar paard??

nee die ken ik niet, misschien wel alsk er ziet hoor.
want ik onthou nooit goed namen :-)
goh jij blij dta je waalzicht niet vroeger heb meegemaakt.
dat was een zooitje!! verschrikkelijk

start ook je ook wel eens op de Hoge Devel in Zwijndrecht?
daar hebk heel gestaan. is echt super mooi!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:43

Sussie85 schreef:
Alane: ben benieuwd naar de foto van Lost one Sock! Wat is zijn roepnaam? (want dit roept natuurlijk voor geen meter)

.

niet de allerbeste foto :o :o
Lost one Sock
roepnaam: Leeroy samen met mij dochter... (even voor het idee, dochter is ca 1.70 m)
Afbeelding

zal eens gaan speuren naar een betere foto :j

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:45

Ik heb het ook "vroeger" mee gemaakt. Dan praat ik over een jaar of 5 geleden. Toen ben ik daar een keer geweest en vond ik het echt een ramp. Maar toen ik 1,5 jaar geleden er kwam was het echt heel mooi geworden en ben ik er gaan starten.

hoge Devel zijn we zondag nog geweest. Is inderdaad ook fijn starten. 2 mooie binnenbak, 1 ruime buitenbak, 1 wat kleinere. Lijkt me ook heerlijk staan daar!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:49

Ik zit te twijfelen waar ik 20 juni wil gaan starten met Weltsieger. Bij RV de Grevelingen in Oude Tonge of RV de Mustang in Zuid Beijerland. Ben bij beide nog nooit geweest, maar is goed te rijden vanuit West-Brabant. Trudy: jij kent beide acomodaties wel denk ik omdat jij daar in de buurt zit? Wat rijdt het fijnst met een onervaren paard? Ik wil in ieder geval een ring afgezet met hekjes, dus niet tussen alleen bordjes.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:01

Hebben jullie trouwens ook moeilijkheden met het vinden van een juist zadel voor de weltmeyers?

Toledo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:06

Hoi allemaal, lang niet meer gepost, maar ik heb van het weekend m'n M1-debuut gehad met mijn Weltmeyer met 203 punten!

Toledo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:06

Sjoert schreef:
Hebben jullie trouwens ook moeilijkheden met het vinden van een juist zadel voor de weltmeyers?

Ja, inderdaad, de zadels zijn snel te smal...

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:07

Gefeliciteerd Toledo! Dat zijn de goede berichten!
Hoe groot is ie nu?

Toledo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:08

Sjoert schreef:
Gefeliciteerd Toledo! Dat zijn de goede berichten!
Hoe groot is ie nu?

Pff, hij is niet al te groot geworden, denk dat ie rond 1.65m is...

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:09

Ik heb geen probleem gehad met het vinden van een goed passend zadel. De KN die we hadden liggen paste er perfect op. Springzadel was even wat lastiger. Hij blijkt alleen met KN te willen lopen. Dus even zoeken en een tweedehands KN springzadel gekocht.

Toledo: knap debuut hoor!

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:31

Sussie85 schreef:
Ik zit te twijfelen waar ik 20 juni wil gaan starten met Weltsieger. Bij RV de Grevelingen in Oude Tonge of RV de Mustang in Zuid Beijerland. Ben bij beide nog nooit geweest, maar is goed te rijden vanuit West-Brabant. Trudy: jij kent beide acomodaties wel denk ik omdat jij daar in de buurt zit? Wat rijdt het fijnst met een onervaren paard? Ik wil in ieder geval een ring afgezet met hekjes, dus niet tussen alleen bordjes.

Hihi, jaa, ik ken ze allebei. Maar ik ben bevooroordeeld....
Ik zou het leuk vinden als je naar RV de Mustang komt, want daar zit ik in het secretariaat. Alleen 20 juni zit ik op het CHIO, dus zal ik zelf niet mee starten. Wij hebben een buitenbak, wat afgezet is met bielzen en dan rondom met een laag hekje. Het is op zand, maar dus geen grote hoge rand ofzo.

RV de Grevelingen weet ik niet hoe dat in de zomer is..... Ook geen idee of het zand of gras is....

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:32

Sjoert schreef:

Nee, maar mijn paard heeft dan ook een ijzer sterke rug....

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:32

Toledo schreef:
Hoi allemaal, lang niet meer gepost, maar ik heb van het weekend m'n M1-debuut gehad met mijn Weltmeyer met 203 punten!

Jemig!!!
Wat knap!!!