Ferro!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_16

Re: Ferro!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 18:40

die van mij heeft geen koliek meer Haha! ze mest super goed en ze doet weer zoals ze altijd doet Haha!
sinds ze die antibiotica heeft gekregen dinsdag om kwart voor6 savonds mest ze steeds beter en vandaag helemaal op en top !!! ze is goed en snel herstelt
Haha!:D ben echt blij Haha!:D

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:41

Fijn dat ze weer opgeknapt is Lachen

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 22:19

ja bent echt ape trots op der dat ze zo snel wilde geneze

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:09

Ben vandaag voor t eerst na lange tijd op de Ferro merrie geklommen...
Ze vond t geweldig... heb maar niet te veel gevraagd, ze heeft zo lang neits gedaan...
alleen even de gangen gevoeld, stap draf en galop... wouw wat een verschil met mn draver... niet te vergelijken maar oohh zo fijn... heb sinds 2jaar weer is in galop gezeten... stuiterdestuiter maar oohh zo fijn

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:45

FIjn dat je lekker gereden hebt Carina, fijn toch met zo'n lekkere ferro!!

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 19:46

supers carina altijd belangrijk dat hetna enige tijd toch weeer lekker gaat ook op een andere paard

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 12:49

Ja idd...
Mn instructrice gaat me helpen...
Vanmorgen weer een kwartiertje gereden... heb een half uur over gedaan om dr e vangen!
Meer mensen die daar problemen mee hebben met hun ferro?
Mijn eigen paard doe ik parelli mee... nu ook maar toegepast, anders had ik dr nooit te pakken gekregen... en jahoor, uiteindelijk gaf ze toe en kreeg ik toestemming t halster om te doen!

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 13:19

CarinaR schreef:
Ja idd...
Mn instructrice gaat me helpen...
Vanmorgen weer een kwartiertje gereden... heb een half uur over gedaan om dr e vangen!
Meer mensen die daar problemen mee hebben met hun ferro?
Mijn eigen paard doe ik parelli mee... nu ook maar toegepast, anders had ik dr nooit te pakken gekregen... en jahoor, uiteindelijk gaf ze toe en kreeg ik toestemming t halster om te doen!

Die van mij kan daar ook af en toe nog wel eens een handje van hebben. Bij mijn merrie is het heel erg belangrijk dat ik niet recht naar haar toe loop, maar met wat bochtjes zoals een paard dat doet als deze naar jou toe komt lopen. Wanneer Ucaya net in de wei staat of gewoon een eigenwijze dag heeft Duivel gebruikt ik de methode van Monty Roberts om aan te geven dat ik toch echt wil dat ze stil blijft staan. Wanneer ik dit doe is het geen probleem meer om haar te pakken.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 14:22

Als ik roep,komt ie naar me toe, heel handig Pling

behalve als ie nog maar net buiten staat dan Knipoog

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:16

hehe die van mij wandeld of gewoon mee, of rent gewoon weg.. Een tussenweg is er niet, maar vaak komt ze gewoon, zowiezo voor wat te eten...

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 18:35

die van mij had ik eerste tijd ook problemen mee maar toen had ik der net 4 maanden toen ze op het land ging met de kudde toen kreeg ik haar ook niet te pakken toen sloeg ik der kwaad met mijn halstertouw om te laten wete dak het niet normaal vind dat ze weg rent en sinds dien sta ik voor het hek en ik roep haar en komt dan naar me toe gegalloppeert ... ... op dat moment dat ze van mij weg rende toonde ze geen respect voor mij .. en nu wel .. ik moes echt late weten wat wel in niet kan en ja soms is het met een harde aanpak mogelijk maar het was moeilijk om der te rake terwijl ze aan het renne was maar toch had ik der geraakt op de 1 of andere manier.. maar ja nu toont ze 100% respect voor me echter zeer handig =D=D

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 19:42

Gunst, die merrie die ik nu rij heeft gewoon serieus keuring gehad... Ster geworden...hmm... dus... en ik maar denken dat ze gewoon alleen maar z2 was...

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 22:31

zo zo carinar toppertje Haha!:D ik kijk evenof ik mee wil doen met de keuring maar ja wat houd dat dan eigenlijk allemaal in moet ze drachtig zijn geweest ...? hoe gaat dat in zijn werking ...?? bepaalde leeftijd ..?

xxxx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 23:06

Naomi, even op de site van KWPN kijken daar vind je alle info over de keuringen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 08:44

ster valt nog mee... maar moet zeggen... vind haar helemaal niet zo heel erg mooi... beetje ramshoofd en kleine oogjes... achja... maar moet zeggen dat ze nu ook beetje uit elkaar is gevallen door t stilstaan

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 19:51

okeeeej bedant Haha!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:31

CarinaR schreef:
ster valt nog mee... maar moet zeggen... vind haar helemaal niet zo heel erg mooi... beetje ramshoofd en kleine oogjes... achja... maar moet zeggen dat ze nu ook beetje uit elkaar is gevallen door t stilstaan

Mijn kleindochter van Ferro is op 2 punten na geen ster geworden.. Terwijl we hadden verwacht dat ze het wel zou redden, dus tja het loopt soms raarder dan je denkt!!

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 19:21

heb vandaag uitgestrekte draf gereden over de diagonaal Haha! echt gaaf voor het eerst gedaan dak er opzit .. wel aan longereer line en we hebbe begin gemaakt aan passage , traver.. echt kikke
en allemaal doordat ik nu met een danger bit rijdt

ben echt helemaal trots!!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:25

fijn joh...
ik heb er vandaag ook weer opgezeten... zat met geen een zadel lekker op haar... nu uit ellende mn barefoot er op gelegd... en lopen joh... geweldig... dus daar maar even mee rijden voorlopig.
Na t rijden was ze echt heel fijn, normaal rent ze dan zo snel mogelijk weer bij je weg, maar nu bleef ze bij me staan... toppie

Je_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:34

De opa van mijn paard is Ferro.
Uganita (NegroxFaram)
Afbeelding

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 09:51

Vanmiddag les!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 11:02

Zo moest weer een hele pagina bijlezen,kom net terug van skivakantie! Haha!
m'n Ferro is een week door mn trainster gereden, ga maar eens kijken hoe het met haar gaat! Heb eind feb. weer wedstrijd en in maart talentenjacht en wedstrijd, dus moet hard gaan oefenen! Haha!

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 19:32

ik heb 25 april een onderlinge wedstrijd met mij ferro Haha!:D voor het eerst een wedstrijd!!

Kaitlin wat is dat voor een talentenjacht..??

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:36

De talentenjacht van Laurens v Lieren! heb er echt zin in!! Haha!
heb een foto gemaakt van de foto die bij ons in de woonkamer hangt in a4 formaat,
door de flits beetje onduidelijk, maar wou m wel even laten zien! Deze foto is van de zomer gemaakt in de M2

Afbeelding

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 20:01

okeej ja daar ben ik ook heengeweest met mijn beste vriendin maar ze was niet door .. echt een sukkel
alleen omdat ze 2,5 jaar samen hebben gewerkt en daardat hij niet met haar niet goed kan comminiceren laat hij der niet door want je moet goed kunne comminiceren met elkaar hij kan dat niet met haar maar anders om wel echt een eikel dat hij haar niet heeft doorgelaten het is een KEIgoede ruiter ze was de beste in de ronde !! echt zo stom van hem vind het , echt ongeloofelijk !!