holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SteffieA

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:53

Hoi Annutjuuh,

Ze is inderdaad echt een plaatje.
En jonge paarden leren zo ontzettend snel, die aanleuning komt vanzelf goed als je er rustig op verder traint.

Ben je met haar eigenlijk naar de keuring geweest of ga je dit jaar?

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:00

Leuk paard Annutjuuh, ga je vast veel plezier aan beleven! Ik heb mijn Dayano ook weer opgepakt sinds vorige week met longeren, was er net voor al die sneeuw megahard afgevallen dus ga em nu weer rustig aan oppakken. Tis een knap en heel lief paard maar niet zo makkelijk om te rijden.. maar ja hij krijgt de tijd dan komt het vast goed!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:22

SteffieA schreef:
Hoi Annutjuuh,

Ze is inderdaad echt een plaatje.
En jonge paarden leren zo ontzettend snel, die aanleuning komt vanzelf goed als je er rustig op verder traint.

Ben je met haar eigenlijk naar de keuring geweest of ga je dit jaar?

Ik wil misschien wel met haar naar de keuring maar heb hier nog niet veel ervaring mee.. Wel wil ik dit jaar met een wedstrijd voor jonge dressuurpaarden meedoen. Waarschijnlijk pavo of vsn ofzo. Maar kijk eerst even hoe ze zich ontwikkeld. :)

Aronenloutje: Leuk! Ja, het vallen niet dan! :P Heb je ook foto's?? Ben met die van mij gisteren voor het eerst met een ander paard de straat op geweest. En snurken dat ze deed!! :D Maar ze deed het echt heel goed! Merk wel dat ze nu wat heter begint te worden onder het zadel. :) Maarja daar kun je later weer mooi gebruik van maken!

Heb trouwens haar manen maar weer eens gekortwiekt, ziet ze er weer netjes uit. :P

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:08

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:43

Hoi Anne, ze swingt wel lekker he?
Leuke merrie hoor. Hopelijk is ze van het voorjaar zover dat ze mee kan doen aan de Pavo of iets dergelijks.
Fijn ook dat ze zo braaf is, dat geeft vast een fijn gevoel.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:03

Ja, wil waarschijnlijk wel mee gaan doen met de pavo :) Moet alleen ff kijken wanneer ik daar voor op moet geven... Ze geeft een heel fijn gevoel! Ben echt benieuwd hoe ze het over een paar maandjes doet!

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:56

Hoi Anne,

Goh wat een lekker ding is ze toch...
Je rijdt haar ook heerlijk "eerlijk", ze loopt zo lekker ontspannen.
Ook een hele nette overgang van galop naar draf zeg mooi over de rug in aanleuning.
Goh als jullie zo door gaan weet je niet wat je ziet over een maandje of 2.
Gewoon lekker genieten van wat ze aanbiedt en ik zou haar zeker niet gaan overvragen juist omdat ze zo lekker mee lijkt te werken.
Pavo rijden lijkt mij heel gaaf om mee te maken maar anderzijds vraagt het wel heel veel van de jonge dieren vind ik persoonlijk.
Ach je hebt nog wel even de tijd dus geniet lekker samen en wie weet....

Zo hebben wij gisteren Surprise voor het eerst met een hoofdstelletje aan gelongeerd (haar halster er wel over hoor en daar de longe aan vast) en ze gaf geen kik. Heerlijk relaxed met het bit aan het spelen.
Ze liep wel een beetje "normaaltjes" maar daar kwam verandering toen ze de hond in de hoek hoorde rondsnuffelen. Tjee wat ze toen liet zien, ik kan er nog van zwijmelen haha.
Als ze dat nou straks ook onder het zadel laat zien :D maar we zullen wel zien.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 19:40

Is surprise ook een Dayano?? Die van mij kan aan de longe ofzo ook heel 'simpel lopen' maar als je maar even met de zweep klappert of ze ziet iets dan gaat ze aan het lopen joh!! :D Echt een aardigheid dan he!? ;) Heb je foto's van haar??

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 16:45

Prise heet eigenlijk Dark Surprise II naar haar halfzus (uit dezelfde moeder) die Grand Prix loopt met Susana Bordone uit Italie. Dus er is hoop voor mijn schat (nu nog voor mij haha)
Foto's vind je oa op pagina 2 van dit topic en een link naar een ander topic over haar.
Ik heb geen hele recente foto's dus die zal ik eens maken en hier posten.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:14

Ja, ben wel benieuwd hoe ze er nu uitziet!! :D Hopen dat ze het ook zo goed gaat doen dan!! :)

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:43

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:08

Iemand interesse in een 2,5 bijna 3-jarige Dayano hengst?! :D

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:15

Sorry, heb mijn stallen vol en het geld op! :P

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:11

Hoe is het met de Dayano's???

Hoi Annutjuuh,

Ik heb eens even rustig je link bekeken en wat gaan jullie vooruit zeg! De aanleuning in draf is echt al veel beter. En in de galop zitten hier en daar hele mooie stukjes.

En Quir voor ons geldt hetzelfde als Annutjuuh. Geen geld meer en nog een veulen op komst om straks de laatse box op te vullen dus helaas :D

Zo hebben wij gisteren Surprise voor het eerst met bijzetjes gelongeerd. Ze zette nog geen pas verkeerd. Het longeren ging al super, nooit heeft de lijn strak gestaan terwijl wij in een grote bak longeren bij gebrek aan een longeercirkel. De singel was ook al geen probleem. En de bijzetjes waren wel even vreemd maar ach daar kan ik ook gewoon mee lopen leek ze wel te denken. We hadden de bijzetjes wel op het allerlangst staan hoor. Eerst wennen dan pas werken is mijn motto.
Dit zal ze ook weer een aantal x lekker braaf moeten doen voordat we ze korter gaan maken. Al word ik wel heel nieuwsgierig hoe ze op een zadel zal reageren.
Tot mijn spijt geen nieuwe foto's aangezien we altijd met z'n tweeën longeren en er verder niemand is om foto's te maken maar zodra het kan plaats ik ze.

Rilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:13

De eerste Dayano-merrie betuigd of zijn er nog meer??? Wellicht dat ze binnenkort voor de menwagen loopt. Kijk naar 't filmpje van Chevy Lady.

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 12:29

Hoi Rilady,

Nou ik denk ook dat jij de eerste betuigde Dayano hebt. Maar het ziet er goed uit zeg, heel ontspannen.
Ik weet niet of de kar heel zou blijven als ik dit bij Surprise zou doen :D

Wij hebben gisteren bij Surprise voor het eerst een zadeltje opgelegd tijdens het longeren. Ze was erg braaf. Kneep in het begin wel even met de staart en haar achterbeen trad nog meer onder en werd nog sneller maar door rustig tegen haar te praten ontspande ze wel heel snel. Ik was zo trots.
Op de longeersingel en bijzetjes heeft ze eigenlijk ook nooit iets gedaan. Terwijl ze wel een pittig ding is om zo maar te zeggen :+

Vorige week zijn Surprise en Dazzle rontgenlogisch gekeurd en beide helemaal schoon. Wat een enorme opluchting was dat.

Afgelopen zondag reden er 6 Dayano's mee in Berkel-Enschot bij de jonge paardenproeven zag ik op de uitslagenlijst. Voor ons om de hoek maar wij wilden liever naar onze hoogdrachtige merrie die op de kraamkliniek staat. Had ik dat geweten... was ik toch maar even gaan kijken ach ja.
Altijd leuk om meer te zien en te lezen over de Dayano's toch?

YoJcE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 15:29

(1,78mijn dayano liep ok mee in berkel. fotos te zien op http://www.uphillstables.nl --> nieuws
onwijs fijn dier. alleen beetje te groot voor zijn leeftijd ;) (1,78)

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 16:52

ik heb even op de site gekeken en wat vind ik dat toch een heerlijk dier :D
heel chique niet? Terwijl papa zelf zo bloederig nog niet is vind ik.
Jammer dat je niet hier had gemeld dat je mee deed dan was ik zeker komen kijken.
Je hebt trouwens ook hele leuke paarden staan zeg :9 helaas is het geld op hahaha

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:52

Oeh leuk! Al die broertjes en zusjes!! :P

Dit is C'est bon nu:

We zijn aan het trainen voor onze eerste wedstrijd 2 april. :) Het is een heerlijk paard zowel in de omgang als met het rijden!
Van de week hebben we haar ook voor het eerst op de trailer gehad. Stond er met een kwartiertje op. Hier dus nog steeds goede vooruitgang!

@Rilady: Die van ons is niet betuigd. :) Weet er verder zo ook geen.

@SteffieA: Heb je nog foto's van surprise?? Hoe oud is ze nu??

@Yojce: Leuk dier zeg! En wat een grote!!! :o Start je hem al??

Leuk dat er zoveel Dayano's mee hebben gedaan in Berkel - Enschot, ga even kijken wat ze gemaakt hebben. :)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:05

Jeetje Anne, ze gaat wel steeds makkelijker lopen he? En wat een leuk paard is het toch.
Veel succes 2 april, maar ik denk dat het wel goed komt.
Ik zit mijn Dayano-veulentje nog niet uit de moederschoot te kijken, maar ik ben wel hartstikke nieuwsgierig wat ik er straks naast heb staan. Nog een week of drie te gaan... ;-)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:13

YoJcE schreef:
(1,78mijn dayano liep ok mee in berkel. fotos te zien op http://www.uphillstables.nl --> nieuws
onwijs fijn dier. alleen beetje te groot voor zijn leeftijd ;) (1,78)

Een Dayano uit de OOSeven merrie? Whizy (zo heette ze toch?) was ook niet zo heel klein. :D

YoJcE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 23:50

klopt, het is een nakomeling van Whizy. Whizy is zelf ook 1,75 en dan met zon kast als vader wil het wel.

Ik ga Chapter denk ik eind zomer starten. Dit omdat hij nog zo groot en slungelig is en ik een hele fanatieke wedstrijdruiter ben en eigenlijk niet tevreden ben onder de 200pnt. aangezien ik geen B meer mag starten vind ik dit geen reeele opgave voor Chapter dus we trainen hem lekker 3 keer per week totdat hij genoeg kracht heeft en zich goed kan ontwikkelen. Ik vind de jonge paarden wedstrijden wel een hele leuke oefening zodat hij toch kan leren dat mee op wedstrijd gaan helemaal niet zo spannend is }:0

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:07

Anne wat gaan jullie vooruit zeg! Ze loopt echt heerlijk ontspannen in aanleuning en over de rug. Zeker voor zo'n jong paard. Complimenten hoor. De wedstrijd moet vast gaan lukken als ze op ander terrein ook zo relaxed is.

We hebben Dazzle en Surprise de eerste keren dat ze mee gingen op de trailer een klein beetje suf gemaakt. En toen was het geen enkel probleem. Paar maanden geleden met een lijntje achter de kont en nu gaan ze de laatste tijd tegenwoordig mee naar de hoefsmid dus zijn ze het eigenlijk zo goed gewend. Surprise loopt er zo makkelijk op, ze volgt gewoon, geen aarzeling niets. Makkelijker dan mijn 13-jarige ruin :D
Leren ze ook weer veel van en ze doen geen nare ervaringen op.
Surprise is er een uit de D-jaargang (Dark Surprise) dus nu net 3 geworden. Gisteren voor de 2e keer heel eventjes gelongeerd met zadel ter bevestiging en ze liep alsof ze nooit ander gedaan had. Brave meid :D Ik kreeg echt zin om even te hangen... maar doe alles liever rustig aan dus wachten we daar nog maar even mee. Niet al te veel nieuwe dingen in 1 x.

En Diane dat schiet ook lekker op zeg! Je plaats dan toch wel een foto hier he?

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:09

SteffieA, ja, ik ga vanzelfsprekend veulenfoto's spammen als het er is. Ik ga uit van een donkerbruine hengst ;-)

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:15

Met of zonder wit? hahaha

O ja de foto's waar anne om vroeg ze komen eraan maar de paarden staan bij ons aan huis en we longeren ze altijd met ons tweeën dus geen handen vrij om foto's te maken. Maar zodra ze alles gewend zijn zal ik zeker foto's plaatsen.