Wie heeft er een afstammeling van Negro?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sterren

Re: Wie heeft er een afstammeling van Negro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 09:14

Oké, nou ik ga wel even kijken bij de hengstenshow in april.
Lijkt me wel leuk om dat te zien daar. En om Negro in het echt te zien.

Trouwens Wendie heegt echt een ienieminie voorplukje! Hahaha en ook hele rechte dunne manen.
Wel ideaal, hoef ik ze niet te trekken, kan ze gewoon knippen! En de onderkant een beetje uitdunnen.

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 09:15

Anjatjeuh schreef:
Mijn Negro heeft een redelijke voorpluk, enorm veel manen, maar helaas erg weinig staart. Verdrietig Ik hoop stiekem dat het toch nog wat gaat groeien, maar ik vrees ervoor...

Dierenarts is vandaag geweest om te kijken naar Urika's tand. Hij moet zoals ik dacht dus getrokken worden, maar de DA had niet de juiste tang mee dus hij komt donderdag terug. Moet zeggen dat ik er erg tegenop zie, ze wordt eerst algemeen verdoofd, dan nog een plaatselijke verdoving en dan wordt het gewoon met een grote tang eruit getrokken. Ik ga flauwvallen denk ik. Clown

Nou ik kan me voorstellen dat je daar tegen op ziet...
Succes!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:38

Zit er ook aan te denken om naar de hengstenshow te gaan, het is alleen zo'n kolere eind rijden Knipoog
Maar ja dan kan ik misschien wel een mooie pica van Negro schieten......

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:43

Het lijkt me nog best eens leuk om Negro in het echt te zien. Misschien krijg ik mn moeder dit jaar zover Tong uitsteken Het is bij mij vandaan niet eens zo ver. In de zomer komt mn moeder er iedere woensdag langs Tong uitsteken ze gaat altijd een eindje verderop schapen drijven met de hond Tong uitsteken

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:49

Effe pronken hoor Haha!
Wat vinden jullie hiervan......dit is mijn meissie in tekening Cool (niet zelf gemaakt hoor) en let even op het oog....dat is d'r gewoon echt. Ben hier zoooooo blij mee, over een paar weekjes hangt dit gewoon in mijn huiskamer Vork

Afbeelding

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:58

WAUW dat is echt prachtig zeg! bij wie heb je die laten maken?

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 18:03

Iemand die ik ken van een ander forum is voor me aan het tekenen Haha!
Wat een talent heeft dat meisje zeg oooooh want dit is gewoon Timber zoals ze is!

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 18:14

Wauw!!! Prachtig! Betaal je dat meisje ervoor? Wachtlijst? Knipoog Want dit wil ik ook van mijn Negrootje. Heb je voor mij een emailadres per PB ofzo?

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 18:15

Wow, inderdaad echt wel een fantastische tekening, je zou gewoon denken dat het een foto is. Bloos!

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 18:22

Paradiso schreef:
Wauw!!! Prachtig! Betaal je dat meisje ervoor? Wachtlijst? Knipoog Want dit wil ik ook van mijn Negrootje. Heb je voor mij een emailadres per PB ofzo?

Mag ik ook weten hoeveel het kost? Ik zou het ook nog heel leuk vinden om een mooie tekening/schilderij te hebben van zif Haha!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 18:33

Ik zal eerst eens voorzichtig bij haar informeren dan zal ik wel Pb-en eventueel. Ze doet dit nl. als hobby en niet voor beroep (al zou dat makkelijk moeten kunnen want als je zo kunt tekenen *zucht* waarom kan ik alleen harkpoppetjes tekenen Clown ) en er zijn idd ook kosten aan verbonden.
Hoeveel zou je tzt aan haar zelf moeten vragen, mocht ze tijd hebben voor andere tekeningen.

Én er is wel een wachtlijst dat weet ik zeker. Ik heb er zelf ook een paar maanden op moeten wachten maar mijn geduld wordt rijkelijk beloond Haha!

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 20:13

Ik hoor het tzt graag per Pb Lachen Thnx!

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 20:24

Ik had pas wat over Negro gevraagd, hoe het zat met hem en de wedstrijdsport:

Hallo Stephanie,

Helaas wordt Negro niet meer in de sport uitgebracht vanwege een blessure.
Wel zijn er al een aantal nakomelingen van Negro die zijn naam eer aan doen.
Onze verwachtingen zijn hoog.
Op onze site, proberen we alle verrichtingen van de zonen en dochters van
Negro bij te houden.

Veel succes met je nakomeling van Negro

Met vriendelijke groet,

Wilma
Hengstenhouderij Gertjan van Olst

Wel zonde dat die een blessure heeft, maar wij houden de eer hoog met onze Negrootjes!

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 20:26

@ Timbers: Het is net of ik een tekening zie van m'n eigen Negro Vork
Wat een knapperd zeg, en ook die tekening echt super mooi!

mar_tatricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 20:50

zooooooooo Timbers, Wow dat is mooi!!

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 09:14

Ik hoef gelukkig niet ver te rijden naar van Olst.
Maar 45 min.

Jammer zeg dat Negro niet meer uitgebracht wordt in de sport...
Maar goed hij heeft genoeg prachtige nakomelingen die Negro hoog moeten houden!

Timbers, echt een hele mooie tekening!!!
Gaaf het lijkt idd net een foto!
Mag je trots op wezen!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 18:51

Mooi he die tekening *zucht als je toch een zo zou kunnen tekenen* helaas kom ik niet verder dan harkpoppetjes Clown zoals ik al zei Bloos dus ik ben blij dat deze voor me gemaakt wordt.

Ik zit er nog over te denken maar ik zou toch ook graag wel weer gaan....ruim een uur rijden vanaf hier...denk er nog even over Haha! .

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:00

Ja ik zou ook wel naar die hengstenshow willen, maarja zoals Timbers al zegt; het is ver rijden vanaf hier.. Verdrietig En is hij er dan zowieso wel te bewonderen? Of komt ie niet opdagen, toch Timbers Knipoog ?
Er word gelukkig niet gezegt dat ie nooit meer de sport in gaat, kunnen we misschien toch nog hoop hebben? Haha!
Ik heb hem nog nooit echt zien lopen...

Weet of heeft iemand filmpjes van Negro? Ik weet alleen die ene op de site van Van Olst, maar die duurt zo kort... Bloos

Echt een prachtige tekening. Ik kan het niet begrijpen dat je zoooo mooi kan tekenen! Ik heb ook interesse...Ik hoor dan graag van je via PB.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:08

Veloz schreef:
Echt een prachtige tekening. Ik kan het niet begrijpen dat je zoooo mooi kan tekenen! Ik heb ook interesse...Ik hoor dan graag van je via PB.

Even opletten Iris Knipoog Clown Ik heb die niet getekend hoor! Dat kan ik niet Haha!
Dit doet iemand voor mij....en ik ben haar heeeeeeeeeeel dankbaar.

Wij zijn idd vorig jaar geweest naar de hengstenshow en toen hebben we Negro maar 2 rondjes zien rondstappen.....helaas speelde zijn blessure hem parte dus ik begrijp wel dat ze hem niet in draf of onder het zadel lieten zien, maar da's idd wel balen als je zo'n eind in de auto hebt gereden Bloos ...maar goed ik had nog steeds liever gezien dat hij helemaal goed kwam dus ik begreep het zeker wel Haha!

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:23

De dierenarts kwam vandaag dus terug om Urika's tand te trekken, en hij had zn collega mee. Maar die vond dat de tand wel heel erg vast leek te zitten om een melktand te zijn...
Dus ze hebben foto's gemaakt van haar tanden, en morgen hoor ik of het toch een melktand is, of een verdwaalde hoektand (ofzo, snapte het niet helemaal, want haar 8 volwassen snijtanden staan er wel...) met dus een veel langere wortel die ze dus niet zomaar zouden kunnen trekken.
Als het dat 2de is, moet ze dus echt geopereerd worden (plat, in de kliniek) of moeten ze beslissen dat ze er wss geen last van heeft, en gewoon elk jaar bijvijlen zodat hij zeker haar andere tanden niet gaat scheefduwen...

Ik heb bij aankoop wel van bijna alles foto's laten maken, maar van haar tanden toch niet hoor, in het vervolg dus mss ook maar doen. Rolleyes

Joortje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 21:42

Wij hebben op stal een afstamming van Negro.

Het is een erg succesvol paard, en op dit moment 4 jaar.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 14:36

Timbers Echt een prachttekening!!

Ik was van de week met een vrouw aan het praten die geeft les bij ons en is tevens jury voor dresuurwedstrijden en die vertelde dat ze zelf ook een 7 jarige Negro heeft die binnen kort word gestart in de ZZ licht!!

Ik ga zondag bij haar kijken dan heeft ze wedstrijd haar paard is 1,73 en bijna alle knopjes zitten eral op.

Joortje18 Heb je ook foto's van het paardje?

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:13

Nou ik zou er niet zo trots op zijn (wel vanwege de kwaliteiten van Negro dus uiteraard Haha! ) als mijn paard met 7 jaar al in het ZZ-licht rijd. Is ie ook gauw verrot, ik zou liever willen dat ie nog wat langer mee gaat... Bloos Dat is misschien iets persoonlijks maar ik vind het niet goed voor de spieren, pezen etc, aangezien paarden tot hun 8e in de groei zitten. Maar je ziet dus wel wat een goede kwaliteiten Negro door erft.. Knipoog

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 21:50

Veloz schreef:
Nou ik zou er niet zo trots op zijn (wel vanwege de kwaliteiten van Negro dus uiteraard Haha! ) als mijn paard met 7 jaar al in het ZZ-licht rijd. Is ie ook gauw verrot, ik zou liever willen dat ie nog wat langer mee gaat... Bloos Dat is misschien iets persoonlijks maar ik vind het niet goed voor de spieren, pezen etc, aangezien paarden tot hun 8e in de groei zitten. Maar je ziet dus wel wat een goede kwaliteiten Negro door erft.. Knipoog

Nee de meningen zijn er over verdeeld ik vind als een paard het aankan er niks ergs aan is Knipoog
Ik krijg ook wel eens commentaar dat ik te snel van de B naar bijna M2 ben gegaan maar mij paard geeft zelf heel goed aan of die het het aan kan.

bungie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:22

Ik heb een negro alle klassen doorgereden en ook nog b gesprongen en eigenlijk ook nog rustig aangedaan .
Hij had 3 wp in z1 en 16 wp in b springen toen 5 1/2 jaar was daarna rustig aangedaan en afgelopen jaar verkocht naar amerika en op de foto was hij helemaal nog super