Wie heeft een nakomeling van Sydney??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Wie heeft een nakomeling van Sydney??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 16:01

En weet je het kan niet op, mn merrie is HENGSTIGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG!!!!!!!!!!!!!!! Boos! Boos! Boos! Zie liet het net op Orion zien dus kun je nagaan... Plassen en knipogen en piepen en slaan!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 17:02

Tssssjonge jonge jonge.........!!!
En ze was drachtig gescand........!?? Wat ga je nu doen ? Weer dekken?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 17:07

Ja ze was rond de 30 dagen voor de 2e keer drachtig gescand. We gaan vd week scannen. Gaan niet meer dekken denk ik, wordt het veelst laat want nu is ze al hengstig, misschien al wel paar dagen gezien ze al paar dagen lastig is. Dus dan wordt het de eerst volgende keer pas weer dekken en dan lopen we ook risico met de gustregeling.... Zo laat een veulentje schiet niet op he!?

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 20:05

het kan zijn dat ze op de andere eierstok hengstig is Orionneke! dit hebben wij ook een keer gehad. De kans is echter wel klein maar hij bestaat. Ik hoop voor je dat dit het geval is. Ik hoop voor je dat het dat is.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 20:34

*LOL* Ik hoop het ook

Ja Ik hoop het ook

Sydney schiet ZELDEN mis met zijn zaadjes....

Fluister maar in haar oor dat ze niet toneel moet gaan spelen door zich als een hengstige merrie te gedragen!!! Ze KAN en MAG niet hengstig zijn.

Ik ga voor je duimen!!!!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 16:07

Ik heb weer wat fotootjes gemaakt van mijn Sydney-veulentje. Hij staat op onderstaande site onder rubriekje "13-08-06". Helaas komt hij niet lekker door zijn veulenvachtje heen....... Ben benieuwd of jullie vinden dat hij veranderd is...... Jeetje, hij is alweer 4 maanden oud......! Wat gaat de tijd hard....

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 16:07

Morgenochtend gaan we scannen!!

@Downhill: mooie rondingen heeft je veulen Haha!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 16:20

Jeetje spannend orionneke! Ik hoop dat RZDlover gelijk heeft!! Please!!
Dankjewel voor je compliment. Hij begint een echte jaarling te worden he?! Alleen raar dat ie niet van z'n veulenvacht af komt. Wil ie het verstoppen en dan later kunnen zeggen: "TATAAAA!!!: Ik ben een schimmel!!!!"

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 16:21

Ja misschien wel! Ik hou van paarden met rondingen Haha!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 16:39

Aaaah joh........ Dat zijn geen rondingen dat is allemaal veulenvacht.... Hij is niet zo dik hoor....................... Hij is nu bijna 4 maanden oud en mag tot half oktober bij z'n moeder melk drinken. Dat wordt (is ) een vetklepje want hij kan ook al een beetje grazen met zijn 8 tanden.... Maar ik houd ook wel van RONDE paarden hoor. Van de winter zullen ze wel weer een terugval krijgen (heimwee mama enzo) en dan ben ik blij dat ie zich rond heeft kunnen eten deze zomer....

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 18:31

Wow Downhill, die is al groot geworden! Wow!
En ik vind het echt zo'n knapperd!

Tjee Orionneke, hengstig???? Dat is niet helemaal de bedoeling Boos!
Maar ik zal voor je duimen morgen!
Ik hoop ook dat RDZ gelijk heeft. Ik heb het idd wel eens vaker gehoord!

De fokker van Whatnow belde eergisteren. Hij had bij zijn kleindochter Whatnow op internet zien staan.... (waarom hier geen reactie?????)
Hij vroeg me gelijk of ik Whatnow zijn volle zus wilde kopen. Zij is ergens in juli geboren....
Hij is er niet mee naar de keuring geweest omdat ze niet helemaal lekker liep die dag.
Maare...ik heb al paarden genoeg dus mochten jullie nog iemand weten die een mooie Sydneymerrie wil kopen....dan hoor ik het wel!

Vandaag heb ik wat wijken meegepakt met Whatje. Dat is ook geen probleem voor hem alleen besloo ie om zelf alvast te gaan. Dus ik wilde rechtuit wegrijden dus buitenbeen begrenzen en ophouding op buitenteugel en hoppa..... daar ging ie weer een pasje in de passage!!!
Echt zo BIZAR!!!!!! En daarna loopt ie weer verder alsof er niks aan de hand is... terwijl ik haast zit te hyperventileren op zijn rug van verbazing... Haha!

Komend weekend dus ons eerste uitwedstrijdje (nou ja er zijn 1400 starts ofzo). Ik ga er naar toe zodat ie dat ook eens kan zien....

Omdat ie altijd zo'n schijterd is vind ik het belangrijk dat ie zo op een leuke manier overal aan kan wennen. Hij mag één dag overal bang van zijn en dan gaat ie de tweede dag vast wel braaf...

Wel is ie van de week ook nog heel stout geweest in stal. Hij is echt een beetje alles aan het uitproberen.... Mijn vriend gaf hem maismeel slobber met muesli en toen het in zijn voerbak lag draaide ie om en wilde mijn vriend even de stal uit rammen... Die was gelukkig snel genoeg om het keihard terug te duwen dus zijn plannetje mislukte. Ook komt ie keihard door het bovenluik vliegen als er gevoerd wordt en dan moet je echt hopen dat je daar niet staat want dan ben je een stuk lichaam kwijt. Het rare is dat als ik in de buurt ben hij dat soort dingen echt niet doet, dus ik kan hem er ook niet voor straffen. Bij mij is ie altijd poeslief, tot in het knuffelige toe, maar anderen probeert ie echt wel te intimideren.... Heel erg pubergedrag denk ik......

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:08

Dankjewel voor je compliment Zooist! Persoonlijk vind ik wel dat ie wat "lelijker" aan het worden is maar hij mag FOEI-lelijk worden als ie maar weer er leuk uitziet als ie 2,5 is! Clown

Waar heb je Whatnow nog MEER op internet staan?? Hebben wij wat gemist???

Tja, dat wijken met Whatje........ Ik denk dat het verstandiger is om EVENTJES de B. L. M. en Z-dressuur over te slaan Zooist....... Cool
Wijken is niet het niveau voor jouw Sydney. Gewoon lekker starten in de Lichte Tour en de eerste 8-en heb je al binnen want de Passage-Piaffe-aanleg bij Whatje is niets mis mee als ik jou zo lees. Haha! Nerd Tong uitsteken

Heb jij Whatje wel eens laten vrijspringen? Hoe ging ie??? Haha!

Wij hebben geen interesse in een Sydney-merrie. Ik zou dat merrieveulentje wel graag heeeel erg willen verkleinen/verminiaturen met een "speciaal" apparaat van Mars, Venus of Pluto zodat ik dat, DAN, heeeel kleine merrietje vannacht stiekkem in de merrie van Orionneke kan STOPPEN. Merkt ze toch niet van en dan is haar merrie morgen ECHT ZEKER WETEN drachtig gescand.....

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 19:16

Ik heb Whatje nog nooit laten vrijspringen maar Nico Krol wel.
Hoe het ging????? Verkopen!!!! dacht Nico.... Tong uitsteken
En joepie, die wil ik dacht ik Haha!

Whatje staat alleen op bokt en op mijn site... dus ga ervan uit dat ze hem op bokt hebben zien staan, maar ze hebben niet gereageerd.... hoewel...ze belden even..... Knipoog

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:29

Mijn Strav toont niet meer dik van het gras, maar van een 4,5 maanden oude Sydney in wording.
Ik had gehoopt tot november/december te kunnen blijven rijden met haar; denk niet dat dat nog gaat lukken.

Tenzij ik zo lenig word dat ik in de spagaat kan rijden.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 06:41

Maar zo lenig ben jij toch wel ??? Knipoog
Oefening baart kunst........

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 09:00

En hier ben ik weer met nieuws!!!!!!!

Ze is nog altijd drachtig, Haha! joepie!!!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:50

Zeg tegen die domme merrie van je dat ze niet moet staan flirten met je andere paard Orion in de zin van "joehoeoeoe, ik wil kindjes van je."
Ze heeft al een kind in haar buik. Volgens mij snapt ze het nog niet helemaal!!! Maar dat kan kloppen want het is haar eerste "zwangerschap".......
Ga maar snel met haar op: zwangerschaps-zwemles, zwangerschapsgym en doe ook gelijk maar zo'n zwangerschaps-doek om haar buik heen want dan knapt Orion vanzelf van haar af en staat ze ook niet meer te "sloeren"......
Ik zat mooi in de rats hoor!! Ben blij dat ze gewoon een DIKKE Sydney in haar buik heeft!!

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:28

gelukkig had ik het goed Sigaar
Go jij! Go jij! alweer gefeliciteerd Orionneke!!! Ik ben zo blij voor je dat ze nog drachtig is, en laat haar goed in haar oren knopen dat ze je niet meer zo moet laten schrikken! Koop maar vast zo'n boek van Daphne Dekkers voor der Nagelbijten / Gniffelen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:59

Hahahaha ja inderdaad. Ze leek echt KEI ERG hengstig alles erop en eraan. Vandaag begon ze wel weer zielig te hinniken naar orion. Doet ze altijd al. Normaal zijn we niet in de gelegenheid dat ze zonder schot bij elkaar staan en die ene keer wel en ze doet of ze hengstig is.

We zullen zien hoe het gaat!!!!! Haha!

Janella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:50

Hallo.
Ik geloof dat sydney bij van de lageweg staat, (vdl)
Dat weet iik niet zeker hoor.
Maar verder staat er ook nog een nakomeling op marktplaats.nl
Dan moet je ff kijken onder paarden/overige en dan onder sydney zoeken.
Succes !!
Groetjes Janella

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 09:14

bedankt voor de tips Janella Knipoog

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 09:51

Haai Janella,
Welkom op Bokt.nl. Ik zie dat je een "paar dagen" BOKKER bent, of heb je een nieuwe account aangemaakt op bokt??? Haha!
Ik zie dat je vaak op marktplaats kijkt........... Clown
Het Sydney-veulen waar jij het over hebt is een weigenootje van mijn veulen Brazil. Het staat te koop, Interesse??????. Moeder heeft geen predikaten ofzo maar is ECHT hele een lieve merrie en het veulen is ook heeeeeeeeeel lief!!!!
Dit veulen heeft echt een DROOMGALOP !!!!!! Als er 1 correct in een galopje door de wei heen gaat dan is HIJ het. Ik ben er erg jaloers op (op zijn galop) want mijn Sydney-veulen heeft niet zo'n mooie galop als DEZE Sydney heeft Verdrietig

Als je verder nog paarden gaat kijken en vergelijken is het misschien leuk voor je om op www.sporthorses.nl te kijken. Vaak staan daar ERG MOOIE sportpaarden te koop. Pling

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 10:23

HEb net Marcel de Boer gesproken:
Sydney springt weer parcoursjes (vandaag moest Sydney nog even dekken en staat ie even niet bij Marcel.) In "De Wolden" bij Embroek is ie 1 x M gestart en daarna Z. Dit pakte hij heel goed op. Er deden meer dan 200 paarden mee en Sydney heeft niet een PLEKJE weten te bemachtigen.

Daarnaast is Sydney 4e geworden op de Drentsche Kampioenschappen en is hij geplaatst voor Ermelo! De eerste week van september (weet Marcel niet zeker of het de 1e of 2e week van September is) moet Sydney in Ermelo starten.

Als je BINNENKORT op www.startlijsten.nl kijkt en dan onder HIPPIADE kijkt dan zal er tegen die tijd wel start-TIJDEN vermeldt staan. Ik ben in ieder geval van de partij om foto's te maken van Marcel en Sydney!!!

Het is nog steeds niet bekend WIE Sydney INTERNATIONAAL gaat starten. Voorlopig blijft ie nog even onder het zadel bij Marcel.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 14:33

kijk dat is nieuws downhill, nou weten we meer he Haha!
jammer dat ermelo niet naast de deur is bij mij, maar als je foto's gaat maken wil ik die zeker ook zien Haha!
als ik weer eens op het VDL kom en Sydney er ook is zal ik ook foto's maken Haha! (zoiezo als ik sydney een keer zie Haha! )

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 18:01

Downhill schreef:
HEb net Marcel de Boer gesproken:
Sydney springt weer parcoursjes (vandaag moest Sydney nog even dekken en staat ie even niet bij Marcel.) In "De Wolden" bij Embroek is ie 1 x M gestart en daarna Z. Dit pakte hij heel goed op. Er deden meer dan 200 paarden mee en Sydney heeft niet een PLEKJE weten te bemachtigen.

Daarnaast is Sydney 4e geworden op de Drentsche Kampioenschappen en is hij geplaatst voor Ermelo! De eerste week van september (weet Marcel niet zeker of het de 1e of 2e week van September is) moet Sydney in Ermelo starten.

Als je BINNENKORT op www.startlijsten.nl kijkt en dan onder HIPPIADE kijkt dan zal er tegen die tijd wel start-TIJDEN vermeldt staan. Ik ben in ieder geval van de partij om foto's te maken van Marcel en Sydney!!!

Het is nog steeds niet bekend WIE Sydney INTERNATIONAAL gaat starten. Voorlopig blijft ie nog even onder het zadel bij Marcel.

Als ik dan kan wil ik ook komen! Misschien meeten Haha!????????? Kom ik ook met mijn camera Tong uitsteken