Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jeska2

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:25

Wat een stilte hier! Hoe gaat het met jullie en de paardjes?

Hier afgelopen maandag iets vreemds meegemaakt. Paardje stond lekker rustig op stal te eten terwijl het echt enorm stormde, de dakplaten trilde zowat het dak af. Buiten gezet, helemaal over de zeik. Naja kan, harde wind, hoop geluiden en langs de weg buiten staan is natuurlijk ook best spannend. Vriendje erbij gezet, ging beter. Vervolgens wilde ik gaan poetsen en even longeren. Paardje stond helemaal te shaken en te zweten, duidelijk enorme spanning. Van elke geluidje schrok ze.. Toch gelongeerd en nadat ze mij bijna omver liep toen ik het hek achter mij dicht wilde doen, heeft ze super braaf gelopen. Luisterde goed, maar 1 brok spanning. Er vlogen ook wat stukken plastic van de balen kuil los door de lucht dus ik kan het haar niet kwalijk nemen := Dit bleef totdat ik haar terug op stal zette. Helemaal bezweet dus ze ging gelijk rollen, diepe zucht en rustig eten, toen was de spanning pas over. Heel vreemd. Het heeft toch echt wel vaker gewaaid hier maar blijkbaar was het deze keer heel erg spannend? :? Leek net of ze in de spanning bleef hangen heel apart...

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:44

Dat is wel vreemd... misschien in combinatie met de voorjaarskriebels dat ze het extra oppikte?

Fancy heeft geen last gehad van de storm , maar die is sowieso wel lekker happy de laatste periode. Vermoedelijk goeie zin door het voorjaar :') vrijdag komt hier de zadelmaker weer , even kijken wat die te zeggen heeft haha. De laatste tijd dus alleen gelongeerd helaas.

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:24

Ja misschien dat dat het is haha :') misschien heb ik gewoon een raar paard!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:54

Vandaag was de dag , de finale van de horsefood competitie :D
Het was 2 uur en 20 min rijden .. Hudson had veel spanning helaas en dat was te merken met rijden .
Hij was er heet en wordt daardoor wat krabbelig is draf ;) , maar man wat heb ik daar een complete paarden gezien zeg pfff.. Hudson was echt een puppy vergeleken bij die dieren ( wat ik overigens wel het normale postuur vind voor een bijna 4 jarige ;) )
We hadden evengoed 70,5% weet nog niet waar we geëindigd zijn maar geen laatste :D
Het is gefilmd :D het kijkt wel een beetje rot omdat ze een beetje raar gefilmd heeft ;)
https://youtu.be/SeJ1FmurAFU

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:20

Jeetje wat een eind rijden! Is hudson braaf op de trailer? Ziet er goed uit en stoer dat je dat gewoon even doet met je bijna 4 jarige!!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:59

Hij is erg braaf op de trailer gelukkig , ben ook erg trots op hem :D

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:01

Bizar he die paarden die op hun 4e jaar al zo "paard" zijn.. :') die van mij is wat dat betreft ook nog echt een baby, al begint hij nu een beetje bij te trekken :D
Maar 70,5% is niet mis hoor Moniek! Zeker zo met de spanning erin :j

Zijn die van jullie ook zo verzot op water? Die van mij is er echt gek mee. Tuinslang op zn hoofd en in zn mond, maakt hem allemaal niet uit. Meestal verwacht je bij een 3 jarige dat ze redelijk uit hun tent gaan als je met water aan komt :')

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:02

Zo is het PrinCes 70,5 is helemaal niet gek ;) was uiteindelijk 26e van de 34 :) maar ik vind het ook bijzonder hoor dat ze al zo " af" zijn met 4 ... Heb het gevoel dat die dieren al 5 dagen lopen en een hoop body builder producten toegevoegd krijgen... Maar meestal net als met die toppers in de pavo cup daar hoor je nooit meer wat van ( van de meeste dan ;) )

Hudson vind water ook leuk maar vooral de plassen dan .. Lekker om uit te drinken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:38

Het ene paard heeft ook meer aanleg om al jonger af te zijn dan de ander natuurlijk !
Mijn tweejarige ziet er uit alsof ik er morgen mee op wedstrijd kan qua bespiering terwijl ik haar alleen 1 x in de drie weken poets of zo :')

Ik geef ze zelf pas een extra suppelement als ze echt in het werk gaan, en bij het zadelmak maken zodat ze makkelijker over hun verzuring heen komen. En ook alleen als ze het nodig hebben eigelijk, maar meeste reageren zo goed op bepaald voor dat het vaak niet eens nodig is! Wat geven jullie je paarden qua voer en extra's als suppelementen en slobber ect?

Gefeliciteerd met je nette punten! Je hebt er toch maar even heel gaaf mogen rijden!! :D

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:04

Nou moniek ik vind het er netjes uit zien , heb je toch naar even gedaan met je jonkie ondanks de spanning! Ik neem mijn petje er voor af in ieder geval

Fancy word al bijna 6 en ziet er nog steeds vrij puppy uit , ik snap ook niet hoe een 3 a net 4 jarige er al zo compleet uit kan zien en al zo kan lopen. Maar lijkt mij sowieso beter voor die beesten om lekker de tijd te nemen , kan je er ook qatar langer van genieten.

Ik heb fancy ook ingereden zonder supplementen, heb alleen een tijdje luzernebrok bijgevoerd omdat ze wat voedingstoffen miste en wel wat voller mocht. Laat het wel zo zijn dat mevrouw het echt niet te vreten vond! Ben nu sinds een tijdje wel bezig met myoplast bij geven omdat ze door haar grote wat moeite heeft met spieropbouw / kracht krijgen. Sindsdien is ze in de breedte in ieder geval wel aardig aan het groeien. Word nu een beetje paard ipv kippetje haha.

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:00

Die van mij krijgt Pavo sport en na de training een bodempje musli maar dat is meer voor de lekker en die had ik nog over :') en hij krijgt heel veel hooi.
Op dit moment heb ik niet het idee dat hij echt iets extra's nodig heeft, we trainen ook niet zo intensief.

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 17:17

Haha Gina is ook gek op water. Vooral in de plassen stampen is erg leuk..!

Ik denk iedere keer dat Gina niet meer zal groeien, maar nu vond mijn instructeur dat haar kont weer hoger stond (2 weken heeft hij haar niet gezien). Ze wordt nu wel wat dunner, misschien met het groeien te maken, maar toch even in de gaten houden. Ze krijgt luzerne bij, twee keer per dag een klein bakje voor de eiwitten en wat magnesium omdat ze daar te kort van bleek te hebben. Verder gewoon een muesli waar geen suikers en andere extra rommel aan is toegevoegd (2x per dag een handje). En natuurlijk gewoon ruwvoer, 4 keer per dag een flinke hoeveelheid. Heb het idee dat ze het hier wel goed op doet. Straks in het weide seizoen ga ik denk ik de muesli weglaten. Van de hele dag grasjes eten worden ze niet echt dunner :Y)

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:19

Hoe is het met jullie Krackjes?

Hier is de zadelmaker eindelijk geweest, nu komt 'ie zsm een keer terug voor een nieuw zadel. Baila is erg compact, maar ik ben wel lang dus we hebben een 17" zadel met lange zweetbladen nodig. Die had 'ie niet mee. Nu hebben we een leenzadel opgehaald en deze bevalt heel goed gelukkig. :)

Met rijden is er vanaf het begin al veel spanning geweest, het liefst kroop ze in de valse knik en van ontspanning was er niet te spreken. We zijn nu zeker op de goede weg en keer op keer verbaast het me weer hoe snel ze leert. Ze wordt echt gaaf! :D Waar we nu nog tegenaanlopen is de extreme voorwaardsheid ohz. Met longeren, grondwerk etc. is ze heel rustig, maar zodra je er op zit wil ze het liefst alleen maar hard. Ook dit gaat al veel beter! Binnenkort komt de osteo haar ook even checken dus ik ben benieuwd.

Foto van een tijdje geleden:

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:44

Mooie foto Joysie, wat fijn dat de zadelmaker geweest is, jammer alleen dat hij geen passend zadel mee had.
Wel fijn hoor dat ze onder het zadel voorwaarts is... Beter dan 1 die je vooruit moet schoppen.. Die ontspanning komt wel, als je maar niet stop met rijden en mee gaat " liften" omdat ze zo naar voren is.

Hudson gaat heel fijn, volgende week ons wedstrijd debuut :D

Iriswolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 15:01

Elise_K schreef:
Wat een leukies allemaal! Dit is mijn Krack C (vader van de moeder is Gribaldi)
Hij is nu volgens de paardenregels 6 geworden in januari.
We rijden inmiddels L2 dressuur en springen recreatief wekelijks springles :D

[ [url=m/xZ6huK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FKMDhL.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7eANGD.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5jXRdU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leukerd! Ik was vrijdag mee met een vriendin op wedstrijd en zag jullie ook voorbij komen!
Mijn paardje komt bij de stal vandaan waar jij de foto's laat zien , sta je daar?

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:16

Hier ook alles goed! Vandaag meegedaan aan een schriktraining maar mevrouw vond eigenlijk niks echt eng :x behalve een schaduw op de grond natuurlijk _O-

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:34

Hahaha dat is wel heel grappig Jeska dat ze dan van de "enge" dingen niet onder de indruk zijn maar wel van hun eigen schaduw ... alsof ze die nog nooit gezien hebben hahahaha

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:47

Gaat goed met alle krackjes zo te lezen! :D

Ze heeft echt een lief koppie joysie!

Met fancy ook weer lekker bezig geweest de laatste tijd. Zadelmaker was geweest , ze moest een boommaat groter. Dus nu loopt ze weer wat makkelijker onder het zadel. Gister niet zo lekker gereden , ze enorm drammerig , plakte ongelofelijk aan me been en daardoor kreeg ik haar ook niet van de rechterteugel afgereden. Iets wat normaal gesproken gewoon prima lukt. Dus ik zwaar gefrustreerd afgestapt en uiteindelijk bleek op de poetsplaats dat ze behoorlijk hengstig was , dus dat verklaard de boel. Al hebben we hier eigenlijk nooit zo'n last van gehad..

En dan vandaag was er wedstrijd op stal dus kon toch niet rijden , met dit lekkere weer besloten om eens een gokje te wagen en lekker een wandeling door de wijk te maken voor het eerst zonder ander paard. Ze was zo super braaf! <3

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:19

fijn dat je weer lekker bezig bent met Fancy! En wat leuk een wandelingetje door de wijk!

Wat een prachtige foto Joysie!

Haha gek paard Jeska! Gelukkig deed ze het goed :)

Ziet er netjes uit Moniek! Toch weer knap gedaan!

Hier ook drukdruk. Schrok me kapot vorige week zondag (de 3e), Fly zn smoel vol bloed. 2 tanden stonden scheef dus naar de kliniek voor een spalkje. Meneer heeft nu een beugeltje haha, gelukkig geen fractuur in de kaak, alleen ietwat losse tanden. 2/3 weken bitloos rijden, hij loopt 3 meter uit elkaar maar wel lekker braaf over de rug en kan dan toch z'n conditie onderhouden. Ook zijn gezelschapspony geschoren, dus die 2 hebben weer heerlijk kunnen raggen in de paddock. :D

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:26

Wat een leuk filmpje essie!Je zal wel geschrokken zijn met fly , gelukkig geen fractuur! heb je enig idee wat er gebeurd kan zijn? gaat het nu al wat beter?

Heb ook heerlijk genoten van het wandelingetje met fancy. Nu het goed gaat zonder ander paard wandelen we wat vaker richting het veldje om er even lekker uit te zijn. Eerders ook maar een rondje uitstappen onder het zadel proberen. Wil haar toch deze zomer wel een keer kunnen nemen naar het bos.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 23:10

Afbeelding

Afgelopen zondag wedstrijd gehad onze eerste officiële ;) Hudson was top braaf wat een fijn dier is het toch , helaas had ik een heel negatief jurylid die dacht dat ze de GP aan het jureren was ... In m'n eerste proef 184,5 en in m'n 2e proef 175 .. Met als commentaar " dit willen we echt niet zien " paard loopt niet op eigen benen en veel te diep .. Nou echt waar .. Ik had niks in m'n hand , als een paard niet op eigen benen loopt moet ik dat toch op z'n minst in m'n hand voelen ? Maar goed .. Laten we achter ons ik wist het van te voren met dit jurylid ;) voor mij het belangrijkste hij was super braaf en liet zich fijn rijden :D

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:59

Is altijd jammer als er zulke juryleden tussenzitten, gelukkig wist je het dan van te voren dat het er zo een zou zijn. Ik vind het er op de foto heel fijn en netjes uitzien moniek! Zou willen dat die van mij al zo liep in de galop ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:09

Op de foto loopt hij wat lang maar wel genoeg naar beneden dus vind het totaal niet storend en zeeeeeeker niet voor een jonkie! Had je B gestart of L?
Raar jury commentaar.. Maarja, jury's he... :+
Gelukkig heb je er zelf wel een fijn gevoel aan over gehouden en dat is wat telt!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 12:56

Bobje , dit was net de lijn enkele passen verruimen ;) ik start L1 met hem omdat ik geen B meer mag..
Precies dat is het allerbelangrijkste.. Hij was echt top braaf voor een dier wat officieel nog 4 moet worden .

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 13:51

Wat een grof commentaar. Ziet er op de foto heel netjes uit. Maar op zich geen hele verkeerde punten toch? :) Belangrijkste inderdaad dat hij goed zijn best deed.

Geen idee hoe het heeft kunnen gebeuren Sharkj... Gelukkig is het al weer bijna over, je ziet er niks van en hij loopt super braaf weer met het bitje in.