Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 19:26

Niks gejat... lag zelfs een heleboel muntjes in het handschoenenkastje...onaangeroerd. Gewoon voor de fun een steen door de ruit gegooid, die lag nog op mijn zetel :(
Een uurtje glas gekuist, ruit is ondertussen vervangen...er zijn ergere dingen in het leven denk ik al de hele dag bij mezelf :')
Maar het was hier zo een rustig gehuchtje toen ik er kwam wonen...enkele landbouwers, veel open ruimte en altijd peis en vree....en nu de laatste jaren...pffffff :x * droomt verder over verhuizen * :+

danoesje

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 11:39

Pandora, wat n eikels!
Hoe staat het met jullie Donnies?
De Donnie hier is weer aan t werk sinds een weekje en hij doet het echt boven verwachting goed. Heb er weer 3 keer op gezeten (wel eerst ff longe om hem rustig warm te laten lopen en evt eerste energie eruit) en ik zie hem echt per keer verbeteren! Zo fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:04

Bebble hoe is het nu, nog wat extra ondersteuning gevonden voor dr en nu weer de goede kant op?

Pandora fijne verjaardag! En wat *** van je autoruit!

Danoesje wat fijn om te lezen zo de goede kant op gaat! Tijd voor een nieuwe film/fotos!

Hier zondag voor het eerst in de bak 'gereden' *\o/* Mag nu losstappen en draven (5 minuten) op straat en dan nog in de bak onder het zadel stappen en draven (4 minuten). Zondag was ze best gespannen en was het tempo in draf behoorlijk zoek, steeds versnellen en vertragen en was ze erg stijf. Gisteren was het weer veel fijner, lekker ontspannen zakken ook en al veel meer ritme en balans in de wendingen, want dat toch wel weer heel anders als alleen maar rechtdoor natuurlijk. Nu elke dag maar eventjes zo volhouden en dan half augustus weer terug en hoop dan langzaamaan meer minuutjes mogen gaan rijden.

bebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:13

Idd, van andermans spullen afblijven! Snap ook niet wat de lol eraan is om iets van een ander stuk te maken....

De mijne gaat superfijn. Lekker los, goed voorwaarts. En schrikkerig, dat had ze eerder nooit. Zit goed in haar vel. En haar been speelt nog niet weer op. Nu ongeveer 10 keer er weer op gezeten.

Heb het idee dat 24/7 op het land haar ook goed doet in haar lijf. Niet bokkig of nukkig namelijk. Nu wel even binnen sinds zaterdag, omdat het weiland echt een zwembad is en haar weidemaatje ivm gevoeligheid voor rotstraal niet in de blubber moet. Merkte het zondagochtend direct al met rijden, want had haar ervoor nog niet in de paddock gehad....

Qua ondersteuning uiteindelijk gekozen voor een vitaminespuit en geef olie over het voer. Ze begon ineens wel erg uit te haren vlak na mijn vraag hier, dus misschien dat ze haar haren toch wat vasthield omdat ze last had van een virus. Nu die met antibiotica is verdreven kan het haar eruit.

Fijn dat iedereen weer aan de slag kan. Met zijn allen in de opbouwfase *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:18

Dat klinkt super Bebble, fijn! En dat buiten staan zal zeker wel invloed hebben, kunnen ze lekker paard zijn en hun energie kwijt. Hoeveel stond ze eerst buiten en straks richting de winter wel mogelijkheid ook lekker veel buiten te laten staan?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:24

Bedankt ! De jaartjes schieten lekker op zo :+

Iedereen weer aan het werk ! Leuk ! Buitenstaan is inderdaad gewoon het beste voor een paard, zowel geestelijk als lichamelijk...maar niet overal 24/7 haalbaar helaas...hier ook niet trouwens.

Met oma Don gaat het prima, maar had al een '' verrassingskado '' op stal vanmorgen...de D-Day merrie heel haar bil opengebeten / geschuurd...schaafwonden als tennisballen....arm beest ging de stal verbouwen van ellende :\ Blijkt allergie op een beet van één of ander steekbeest te zijn. Spuit kortwerkende cortisone gekregen, enige optie...niet goed want beest heeft cushing. Maar niks doen lost ook niks op in dit geval.
Ik ga konijnen kweken in plaats van paarden houden :7

bebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:26

Ze stond tot deze zomer altijd zomers s'nachts binnen. Dit vooral omdat ik dan haar brokken over 2 porties kon verdelen. Als ze straks weer meer gaat doen krijgt ze ook weer meer brokken, dus dan moet ik even kijken hoe ik dat ga doen. Wil niet meer dan 2 kilo in 1 portie voeren.

In de winter staat ze elke middag buiten, vanaf een uur of 1 tot half 5. En vaak als ik s'avonds mijn beide stallen ga mesten nog een uurtje.

Meer lukt niet, omdat we 3 paddocks hebben en 6 groepen paarden. Elke groep heeft dus een dagdeel de paddock. Daarnaast wil mijn andere paard waar ze buiten mee staat ook niet langer buiten staan, die zet zich zelf wel binnen dan door gewoon door het hek te beuken :+ . Ook bij slecht weer staat ze iets korter buiten.

bebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:27

Oei Pandora. Allergie is altijd vervelend! En zo sneu voor het paard. Vergaat bijna van de jeuk dan en zo slecht op te lossen....

En gefeliciteerd!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:30

Thanks !

Ja, miserie idd ! Peerd heeft altijd een gevoelig velletje gehad, maar die pillen tegen cushing kunnen het één en ander ook nog wel wat in de hand werken.
Net mijn Rambo exzeemdeken gewassen...ga dat er maar opzwieren straks, is toch nog beter dan haar gewone vliegendeken. En hopen dat ik straks wat zalf kan smeren op die open plekken...als je er naar wijst, mept ze al de boel bij elkaar...dat wordt nog wat... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:39

Dat zijn geen leuke verrassingen pandora! Hopelijk werkt de cortisone snel en is ze weer geholpen, want met verbouwen van de stal zal het ook alleen maar slechter worden. Exceemdeken zal vast wel helpen, en is niet beter om in de lucht te laten drogen ipv wat op te smeren? Succes, sneu zo voor dr!

Bebble, dan nu lekker genieten zoveel buiten kan en voor straks bedenken hoe gaat oplossen met voeren, want grote porties ook niet goed in 1x inderdaad.

Ik ook eens naar stal, wat vakantiebeestjes staan en dan lieve Baretje weer als laatste wat stappen en draven

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:36

Smeren was geen succes... dan maar gewoon zo laten idd, Rambo ligt er nu op...scheelt 'm weer wat steekbeesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 12:33

Gaat het al beter Pandora?

Hier heerlijk uitzicht en doet echt super!
Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 13:10

Ja, het is gelukkig bij 1 spuit cortico kunnen blijven := In totaal 6 plekken als tennisballen tot bloedens toe opengebeten :\ Aankomen en smeren was de eerste dagen geen optie, heb dan maar de zilverspray bovengehaald...spuitbus...kon ik van op een afstand mikken :D Nu lijkt ze wel een kerstboom met allemaal zilverkleurige bollen :+ Maar alles is nu mooi droog en alweer bijna genezen !
Dit moet echt niet meer gebeuren :7

Haike ik zie zand ! :wow: Weer in de piste dus !

En met oma gaat alles zijn gewone gangetje...ze staat weer af en toe op het grote land ( eerste jaar sinds de HB 3 jaar geleden ). Ze vindt er eigenlijk weinig aan want staat ook bijna geen eten meer op met die aanhoudende droogte hier :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 13:21

Zilveren kerstpaard, dat vraagt om foto's!! En ook blij gemaakt met niks dan, mag ze de wei op, is er bijna geen gras ;)

Wij inderdaad in de bak bezig weer, 5 minuutjes draven en elke dag fijner, aanleuning was weer erg zoeken maar merk nu toch al wel weer constanter wordt. Volgende week da controle en hoop daarna verder mag uitbouwen, en wil heel graag galopperen. Heb dr ook beloofd dan weer wei in mag, dus nu maar hopen ik dat ook waar kan maken..... Nu staat ze er zo bij (pony is logee, oudje al, waar mevrouw afgelopen week helemaal verliefd op was, nog niet eerder zo hengstig gezien :o )

Afbeelding

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 13:26

@haike, ik kwam de door mij gemaakte foto van barette tegen in je profiel!

Grappig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 13:30

sigrid1182 schreef:
@haike, ik kwam de door mij gemaakte foto van barette tegen in je profiel!

Grappig!

Jij kent haar dan als fokmerrie? Weet je meer over?

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 13:36

Nee ik ken haar als veulen, heb haar na geboorte opgehaald, barette mg, gefokt door amerikaanse vriendin van mij en ik heb barette altijd in land en stal gehad, ben er mee naar veulenveiling ed geweest, en heb haar afgeleverd in noord holland.

Ik heb haar elke dag door handen gehad, elke ochtend buiten zetten aan halster en touw en savonds weer binnen gehaald.

De veulenfoto heb ik gemaakt van haar.

Als je de fotos van moeder en broers en zuster van barette wilt bekijken?

Www.majesticgaits.com. Mg komt daar dus vandaan...haha

Denk dat kathy t wel mooi vind om wat te horen van barette.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 13:46

sigrid1182 schreef:
Nee ik ken haar als veulen, heb haar na geboorte opgehaald, barette mg, gefokt door amerikaanse vriendin van mij en ik heb barette altijd in land en stal gehad, ben er mee naar veulenveiling ed geweest, en heb haar afgeleverd in noord holland.

Ik heb haar elke dag door handen gehad, elke ochtend buiten zetten aan halster en touw en savonds weer binnen gehaald.

De veulenfoto heb ik gemaakt van haar.

Als je de fotos van moeder en broers en zuster van barette wilt bekijken?

http://Www.majesticgaits.com. Mg komt daar dus vandaan...haha

Denk dat kathy t wel mooi vind om wat te horen van barette.

Hartstikke leuk en toevallig! Was ze als veulen ook al zo lief?

Met Kathy heb ik een tijd terug contact gehad idd, leuk ook zo broers/zussen te kunnen volgen.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 09:55

Superleuk zeg, meer achtergrondinfo over je paard Haike!
Pandora, lekker dat het weer een eind de goeie kant op gaat!
Pieter gaat echt weer goed, niet te vroeg juichen nog, maar vanavond voor het eerst weer les. Zal lekker zweten worden hihi. Zo fijn om weer te kunnen hobbelen en hij is zo fijn in zijn lijf!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:02

Pieter ? :? Heb ik weer ergens iets gemist ? :+
Anyway...als het bij jullie zo warm is als hier, heb je er vanavond een gratis sauna bij 8-)

Haike oma idd blij gemaakt met een dooie mus <<) Arm peerd :') Hier is echt op mijn weides geen pijltje groen gras meer te bespeuren...
Lieve foto van Baretje en de oldie <3

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 07:49

Pandora, mijn paard heet Don Piedro, maar toen ik m kwam kijken om te kopen wist niemand waar ik t over had...tot iemand ineens riep: ' ooooh je bedoelt Pietertje!' Als veulen is ie dus Pietertje gedoopt omdat ie zo'n klein schattig ding was. Ik gebruik dus piet, pietertje en Donnie door elkaar. Afgewisseld met Spook, kleine spekbol (van 1,70 hihi) en pretbek haha. En jullie?

Wel toples gereden! Durf m weer vooruit te rijden en wat geeft ie dan een geweldig gevoel!alsof ie vliegt!

nooooh zielig hoor, paard blijmaken met dooie mus! Hard werken voor beetje hooi hihi. Maar houdt haar lekker in beweging.
bij ons heel mooi gras, maar ook met zes knollen erop dus voer wel wat bij. En bij jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:38

Wat super Danoesje nu weer zo de goede kant op gaat! Wanneer komt er beeldmateriaal? Qua namen geven herken ik het wel, meeste paarden noem ik gewoon monster of vriendje/vriendinnetje/meisje, baret (eigenlijk al een afkorting) ook vaak baretti.

Hier ook flink gras wel, gras van foto hierboven vers gemaaid en groeit supersnel weer terug.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 09:47

Hihi, leuk toch, al die naampjes! Oh ja, spook komt hier ook vaak voorbij.
Hoop dat binnenkort iemand even foto's kan maken, zelf ook wel benieuwd hoe hij eruit ziet op het plaatje. Nog ff paar weekjes dooroefenen denk ik.
Iemand anders nog fotootjes in de aanbieding?
heerlijk grasgroeiweer hier!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:17

:)* Don Piedro...Pietertje :D
Hier is het gewoon '' den Don '' al van toen ze 2 jaar was :+ Om ze in haar bijzijn al oma te noemen, gaat nog even te ver }>
De spanjaard noemt Terroso en dat is ondertussen Torres geworden :)) En de D-Day merrie is Pandora en is Pando of Moppie...maar ik heb ook een poes die Moppie noemt...dus wordt ingewikkeld :')
Gras....hier is alles dor...lijkt wel of we ergens in het zuiden wonen. Sinds de 1e snede hooi afgereden is ergens midden juni, is er geen 2 cm meer bijgegroeid. En waar ze afgrazen, verbrand het gewoon erna. Maar ik klaag niet...heb ze nog nooit zo gemakkelijk op gewicht kunnen houden in de zomer :+

Geen fotootjes in de aanbieding helaas...fototoestel doet weer niks meer ... denk dat ie nu echt aan het einde van z'n carriere zit :(

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 09:25

Suuupertrots op deze foto!
Afbeelding

Gisteren een fotoshoot gedaan met een stalgenootje en Pietertje. Witte beenbeschermers om, wit dekje eronder, snel zelf wit shirtje aangeschaft en rijden maar! Voor het eerst gegaloppeerd in de buitenbak (wij hebben alleen boompjes, geen hek, wat zorgt dat ik het idee heb dat ik hem niet in een hoek kan parkeren als hij wel eens wat uitvreet) en deze foto is het resultaat. Als het goed is is dit alleen een voorproefje en komt er nog meer moois :D Trots op Pieter en trots op mezelf dat we dit in twee weekjes rijden alweer voor elkaar hebben gebokst! Hij vond het wel heel erg zwaar mede door het benauwde weer, dus na 25 min (incl inrijden) zijn we gestopt, het zweet liep in straaltjes van zijn benen af, ook niet helemaal nodig:)