Nakomelingen van Voice!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lisch

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:46

Mag ik ook het artikel rivellaligt?

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:41

Ja dat kan cker! Stuur me even je mailadres in een PB, dan mail ik het pdf bestand naar je.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:39

Vind ik leuk, RivellaLight!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:40

RivellaLight schreef:
Ja dat kan cker! Stuur me even je mailadres in een PB, dan mail ik het pdf bestand naar je.

toppie!

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:53

Graag gedaan!

mootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 07:39

Ik werk samen met een 7 jarige voice nakomeling. Hij kan onwijs lopen. Is nu 2 maanden onder de man en heeft zelfs al zijn eerst wissel laten zien. Maar egt een schat van een paard erg koel in ze hoofd

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:18

Leuk Mootjes, klinkt als een echte Voice! Heb je een foto?
Onze Voice heeft afgelopen vrijdag meegedaan aan de Brabantse kampioenschappen. Hij vond het nog best spannend. Hij doet dan alles wat er gevraagd wordt maar houdt door de spanning zich wat strak waardoor hij niet die souplesse en losgelatenheid heeft die hij normaal vanzelf kan hebben. Verder geen echte fouten maar wat kleine slordigheden. Dat is voor een kampioenschap te veel om hoge ogen te gooien. Ze had 186 en 187 punten geloof ik.

Ik heb dat artikel over Voice trouwens inmiddels ook gelezen. Leuk artikel en best herkenbaar. Vooral dat stuk over dat het zo'n druktemaker is maar zodra je erop zit een heel fijn meewerkend paard is. Is bij Elsom precies hetzelfde.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:26

Ik ben ook wel benieuwd naar een foto!
Mijn Voice was van de week vol aan de puber. Had vrijdag een goeie les lange teugelen gedaan en wilde dat zondag herhalen, omdat hij er echt al meteen soepeler van werd. Maar meneer had geen zin, zag overal spoken en sleurde me ongeveer de hele bak door! daarna nog even gelongeerd waar hij het voor het eerst van zijn leven waagde om mijn richting op te bokken. Ik zweep erachter (zonder m aan te raken) en hij trekt een sprintje en gaat op zijn bek, vol in de blubber. Stond meteen weer overeind en heb hem nog even door laten draven, snel warm gedoucht en toen onder de dekens.
Gelukkig goed afgelopen, hij was gister niet eens stijf en errug braaf. Vandaag maar eens zien hoe de babbels ervoor staan hihi. Blij dat ik dit vanaf de grond kan doen en niet erop!

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:32

Ja, het wordt ook frisser, zal ook wel meetellen...

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:41

Mowah, vorige winter reageerde hij daar amper op. Zal inderdaad wel wat meetellen, maar nu was ie ook best wel een beetje baldadig :)

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:22

RivellaLight schreef:
@haasje: gefeliciteerd met jullie topscore! Super goed! Volgens mij heb ik je van de zomer zien rijden in Hoogland, kan dat?

@kim: spannend, jullie eerste wedstrijd! Komt vast goed. De omgeving kent hij al en het is onderling, geen reden om zenuwachtig te worden ;)

Hebben jullie trouwens ook het portret van Voice gelezen in de Hoefslag?

Ik ben een tijdje niet op bokt geweest en had dus nog niet gereageerd :o Maar dat kan ik best zijn geweest :D
Zaterdag regiokampioenschappen in het Z2... Ik ben benieuwd!

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:46

Gaaf zeg. Ik ben zeer benieuwd!

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 14:06

Ik ben ook benieuwd ;) misschien kom ik wel even kijken! Bij Groenendaal toch?

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 19:28

Vandaag met Franco'tje weer gereden. Het was erg druk in en langs de bak met veel paarden en een bokkend paard. Na even 5 minuten een flinke discussie houden met meneer zijn we tot de overeenkomst gekomen dat hij zich netjes moet gedragen, zodat we beiden lekker kunnen rijden. En dat lukte vervolgens aardig, haha ^^. En wat zeggen jullie? Kunnen we a.s. zaterdag een beetje meedraaien met de onderlinge? ;) (I know, ik moet wat meer rechtop zitten :D :o )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 19:32

Haha, en deze wilde ik jullie niet onthouden! :D <3

Afbeelding

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:36

Leuk hoor. Gaat denk ik wel goedkomen.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:41

denk ook dat dat wel goed gaat komen. ;)

Eerder vertelde ik over easy dat hij zo druk was onder het zadel. Nu bleek het zadel intussen ook niet goed meer te liggen en heb het niet op tijd gezien. Voelde me mega schuldig maar intussen met een ander zadel begint hij weer terug vertrouwen te krijgen. heet is hij nog wel, aard van het beestje, maar intussen stukken beter controleerbaar. Begin er ook weer plezier en vertrouwen in te krijgen en zie zijn bespiering in zijn rug en achter zijn schoft/schouders weer knapper worden.

heb trouwens de artikelen van voice gelezen die laura doorgemaild had. leuke artikelen!

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 09:23

Leuk Kim! Ik denk ook dat het wel goed komt met de onderlinge. Succes alvast ;)

@Shanna: Gelukkig krijgt Easy nu het vertrouwen weer terug! Welk zadel heb je?
Evitha heb ik ook weer een paar keer een stukje gedraafd na zes weken stappen. We vliegen alle kanten op haha! Hoop dat ik straks ook kan zeggen dat het weer beter controleerbaar is ;)

Alsjeblieft! Leuk zijn ze hè :)

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:37

Nu hebben we een kn allegro. Hoop dat die wat langer meegaat dan het vorige zadel :=

zeker leuke artikelen, zaten een paar herkenbare stukjes bij haha

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:37

dat stukje over Voice die achter de draad stond en dacht: Knap gedaan he! Zo is die van mij inderdaad ook. Zat vorig jaar met zijn (toen nog) hoefijzer vast achter het borststuk van de deken van een ander paard, been in een hoek van 90 graden...Niks geen paniek, andere paard stond ook doodstil. Die deken helemaal aan gort gesneden om hem los te kunnen maken en hij reageerde niet eens. Stapte daarna rustig verder de bak door!

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 13:19

danoesje schreef:
dat stukje over Voice die achter de draad stond en dacht: Knap gedaan he! Zo is die van mij inderdaad ook. Zat vorig jaar met zijn (toen nog) hoefijzer vast achter het borststuk van de deken van een ander paard, been in een hoek van 90 graden...Niks geen paniek, andere paard stond ook doodstil. Die deken helemaal aan gort gesneden om hem los te kunnen maken en hij reageerde niet eens. Stapte daarna rustig verder de bak door!

Volgens mij heb ik wat gemist! :'( Ik heb de artikelen nog niet gehad/gelezen

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:57

Kim, ik kreeg toevallig op jumping amsterdam een hoefslag aangeboden waar dat artikel in stond, zo leuk!

Ik hoorde trouwens van iemand dat er in een Bit een goed artikel stond over kissing spines. Heeft iemand dat gelezen en kan mij vertellen in welk nnummer dat was?

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:07

Kim ik heb het artikel uit Hoefslag onder de scanner gelegd en had al een pdfje van een artikel uit IDS van 2010. Stuur me even een PB met je mailadres dan komen ze naar je toe!

Ja wel herkenbaar hè. In de omgang druk en echt een knuffel.
Dat stukje van het zadelmak maken, "hij ging in het zadel zitten en klaar was het. Geen pas verkeerd" Zo ging het bij Evitha ook :D

Aan dat artikel over KS in Bit kan ik je niet helpen danoesje. Misschien dat je het op de FB pagina terug kunt vinden? Daar plaatsen ze vaak berichtjes over de inhoud van Bit ;)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:08

OOoh dat is een goeie ja.
Ik heb meneer niet zelf ingereden dus dat weet ik niet, maar qua omgang is de mijne helemaal niet druk. Alleen als hij druk is, pompt hij zich op en gaatie blazen maar over het algemeen is hij juist heel erg relaxed als hij maar genoeg beweging krijgt!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:51

De mijne is juist heel braaf in omgang, maar zodra je opstapt heb je een heethoofd. Wel heel braaf, geen stap verkeerd, ook niet met inrijden. Maar wel erg druk.