FERRO nakomelingen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:57

tadaaa: Lista:

nogmaals niet naar mijn houding kijken hoor. Heb 1 jaar niet op een paard gezeten.. Dit is de 2e keer op Lista.

onbekend0207

Re: FERRO nakomelingen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:07

1 jaar niet op het paard gezeten? ik zou dood gaan haha! Ze loopt nog wat kort en strak misschien iets meer naar voren tegen je hand aanrijden, met je bovenbenen het tempo normaal houden en voor wat proberen haar iets ronder / lager te zetten met contact van voren?

Indy1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:58

Mooi paard Calypso :D (moeder van mijn jaarling ;) )
Ziet er leuk uit hoor. Loopt al stukken rustiger dan normaal. Goed dat je eerst die ontspanning probeert op te zoeken.

trijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 01:29

Nou Calypso84, goed fimpje!!...... ik heb natuurlijk alleen naar Lista gekeken :P ..... wat een leukerd! Knap gereden hoor, zeker als je zolang niet gereden hebt! Ik denk dat je wel wat aan de tips hebt van X_Audrey.
Lista heeft idd wel wat van Sifra weg ja, al denk ik dat Sifra wat kleiner en 'korter' gebouwd is, maar ook 50 kg te zwaar ja ;)

trijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:14

Ook wij hebben vanmiddag ons best gedaan en een filmpje geproduceerd. Wat een heerlijk weer hè vandaag!!! Helaas net een beetje laat gaan filmen; Sifra was er wel een beetje klaar mee. Opbouwende tips zijn overigens welkom. Afkraken liever niet, dochter doet zo haar best en is bovendien net 14 (ja ze is heel lang)...
(Btw op Viola, de Fjord rijdt onze oudste dochter)

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:47

weer vandaag echt lekker, leek wel lente ochtend ! ga je filmpje morgen kijken :D

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:32

Trijn leuk paard. Wat me opvalt is dat je dochter vooral in het begin van het filmpje wat onrustig in haar rechterhand is waardoor het paard geen tijd krijgt om te antwoorden op datgene wat ze van het paard vraagt. Aan het einde als ze rustiger is in haar hand dan zie je het paard ook een stuk fijner zakken van voor.

ijsdame

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:02

ik ben ook in het bezit van een ferro namelijk een osmium
Tendance mijn merrie lijkt qua oogopslag heel erg veel op jou vos, alleen veel minder front! meer bloedtype :)

grappig dat ze allemaal veel gemeen hebben ook al zijn sommige van zoons van ferro!
ze is erg veelzijdig springt goed en makkelijk en dressuurt ook erg fijn :D
Dit voorjaar ga ik waarschijnlijk dekken met lancelot.

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 02:07

heeft haar wel lekker aan het sjouwen toch Trijn? :) Lekker met luchtige teugel, fijn beeld! Mag voor oefening wijken die ze deed wel iets meer de teugels op maat nemen, maar doet goed haar best idd!

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 11:24

X_Audrey schreef:
1 jaar niet op het paard gezeten? ik zou dood gaan haha! Ze loopt nog wat kort en strak misschien iets meer naar voren tegen je hand aanrijden, met je bovenbenen het tempo normaal houden en voor wat proberen haar iets ronder / lager te zetten met contact van voren?

dank je wel voor je opbouwende kritiek! Daar heb ik wat aan! ;)
Ja we zijn nog druk bezig met elkaar leren kennen. Ze reageert heel scherp op haar bit. Zodra ik iets vraag dat begint ze met haar hoofd te schudden. Zodra het iets lastiger wordt dan gaat ze er het liefst met een drafje vandoor en kan ik weer overnieuw beginnen.

Contact van voren behouden en met de bovenbenen proberen hetzelfde tempo te rijden he? Ik zal over een half jaartje ongeveer nog eens een filmpje maken, ik hoop dat we dan verschil zullen zien! :j

Indy1990 schreef:
Mooi paard Calypso :D (moeder van mijn jaarling ;) )
Ziet er leuk uit hoor. Loopt al stukken rustiger dan normaal. Goed dat je eerst die ontspanning probeert op te zoeken.

Dank je meis :)
Ja wil proberen een team te worden in plaats van vechten met haar.. ik denk altijd maar dat wederzijds vertrouwen een goede basis is om te beginnen :)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:47

Die van mij heeft dan ook weer Gelders bloed, dus die heeft dan inderdaad waarschijnlijk wat meer front!

ijsdame

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 00:02

jaa idd duidelijk te zien, die van mij staat in de wei met een cabouchon merrie toevallig!
Fotos weltdame zie me profiel..:)

trijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 09:14

Bedankt Joki en Ingeltje, vooral namens mijn dochter! :)

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 15:32

Ritselkipje was vandaag stout. Bij het halt houden ging ze steil overeind en toen zijn we achterover gevallen. gelukkig viel ze net niet op me. Daarna meteen erop en toen na een paar miscommunicaties was ze weer braaf. Ze is bij deze érg karaktervast verklaard!

Hoe gaat het met die van jullie"?

trijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:18

Jemig Audrey..... heftig. Ben je nog helemaal heel? Stoer dat je er meteen weer opgeklommen bent! Idd erg karaktervast ja :P
Wij hebben ze vandaag hier rust gegeven. Pffff wat een weer...

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:42

heftig Audrey, gelukkig niet dat ze niet op je is gevallen en hopelijk is het eenmalig!!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:58

Audrey wat heftig alles nog heel?

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 10:58

Ik ben helemaal heel, ze viel nét niet op me en had mijn beugels nog uit kunnen krijgen terwijl ik haar wat naar links trok zodat ze niet op haar rug zou vallen. Bodem was gelukkig heerlijk zacht. Ze is iig niet de makkelijkste, iedereen schrok zich kapot. Zullen vandaag eens zien of ze er iets van geleerd heeft. Anders gaat ze op strafkamp :p

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:44

Gelukkig maar! Mijn jonkie kan er ook wat van, loopt een net L1 proefje en achterwaarts begint ook ergens op te lijken maar hij vertikt rechtsom te galloperen sinds een week, gewoon stout! vandaag stijgerde hij ook link, ben maar afgestapt en heb hem flink gelongeerd, ben niet bang aangelegd en hij kan bokken watie wilt, maar stijgeren en alleen maar achteruit, bah! :P Pubers.... :+

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:48

Bij die van mij is dat nooit overgegaan en ik heb ook niet de illussie dat het ooit gaat gebeuren. Als mevrouw echt nee zegt kan ik het vriendelijk vragen, onvriendelijk vragen of wat dan ook maar dan gebeurt het niet.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:51

Klopt Joki, bij mijn ferro was het ook altijd concessies doen omdat ze zo super heet, maar tegelijk onzeker was, na een tijdje weet je waar het randje zit en ben ik er goed mee om kunnen gaan en het kunnen omzetten in positiviteit! Bij mijn baby is dat een ander verhaal,die is gewoon net gecastreerd en denkt datie de baas is haha :')

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:53

jeetje audrey, wat heftig! :(:) zal je wel flink van geschrokken zijn! niet niks!

wij zijn gisteren weer op wedstrijd geweest. Eerste proef voor in de baan op de korte zijde bij A was ze wat onrustig, omdat de wind tegen die kant van de hal aan zat en er dus constant lawaai was daar. Dus met galop aanspringen vanuit stap sprong ze opzij omdat ze schrok en vervolgens sprong ze ook nog eens verkeerd aan :Y) dus dat heeft ons in de eerste proef echt de winstpunt gekost: 177 punten, ontzettend balen! Maar tweede proef liep ze al veel relaxter en hadden wen 186 punten! :) weer een puntje er bij in de M2. :)

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:09

Nou ik ben totaal niet bang aangelegd dus ook niet geschrokken Ingelte, maakte me meer zorgen om het paard en dat ze niet op haar rug zou vallen. Met mijn pony ook veeeeeeel dingen mee gemaakt dus wel wat gewend. Hopelijk klinkt dat niet zelfvoldaan.

Joki en KSB - Belle denk ook dat ze alles kan maken en heeft ook volgens de eigenaar vroeger altijd haar zin gehad en nu krijgt ze pas op haar flikker als ze tegendraads is.

Ben benieuwd, ze kan zo ontzettend goed bewegen dus ik ga gewoon door tot dat het er uitkomt!

Ingeltje - gefeliciteerd met je winstpunt! goed gedaan :) jammer van de eerste proef.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:53

Ingeltje gefeliciteerd met je wp

trijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:51

Onze Ferro-dochter is eigenlijk altijd heel relaxt, zal niet snel schrikken, heeft een vrij constant temperament en karakter. Wel neemt ze enigszins stress of gespannenheid over van haar berijder.
Verder hebben wij nog drie koudbloeden, maar ik zeg altijd dat we er vier hebben ;)

Goed Ingeltje, knap!!