Nakomelingen Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 13:57

Empress schreef:
ik was gister met de springwedstrijd foutloos! Hij was wel gespannen en op zich gehoorzaam, alleen hij sprong veel hindernissen beetje overdreven :p hij ging echt af! Dus daardoor gooide hij mij af en toe was uit balans. Maar was super tevreden! Het moet nu nog een beetje normaler worden. Had gelukkig wel veel controle :)

Als nog hartstikke netjes! :D

Ik ben officeel L2 hoor :):)
Had 2x 182 en was 3e en 4e. Was wel een erg lieve jury hoor, maar ben er echt onwijs blij mee *\o/*
Nu lekker doortrainen, want volgende wedstrijd staat pas over een maand.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 15:47

Gefeliciteerd Elise :D , dat was dus een heel goed debuut :D . Super!! Ging alles naar wens??

JIj ook gefeliciteerd Empress!! Wat leuk dat hij zo enthousiast is met springen :D . Dt beetje overdreven springen gaat er vanzelf wel af, zolang je maar de controle houdt :) .

Ik heb al 2 galopjes erop zitten en een aantal grote voltes :D . Haha, de galop was net alsof er geen 14 maanden tussengezeten hebben. Netjes aanspringen, mooie aanleuning en fijn doorgalopperen, het voelde weer als vanouds :D .

Elise95

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 16:59

Dankje :) Jaa ging redelijk had hem liever nog iets nagevelijker gehad, maar ik was al lang blij dat ik m'n proef kon uitzitten. Vorig jaar kon ik nog geen 2 passen doorzitten zonder dat die met z'n kop omhoog ging en wou aangalopperen.

Fijn dat jou paard ook weer beter gaat :) Gaat helemaal goed komen :D

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 18:06

Goed gedaan allemaal!!!!!!!!!!! Fijn dat het allemaal lekkeer loopt. Bas zijn oefenparcours gaat niet door. Hij is al een paar dagen niet fit. Heb zelfs donderdag de veearts 's-avonds gebeld. Hij had ruim 39 graden koorts. Hij had zijn enting gehad en zijn kiezen waren gedaan. Had ie een verdoving voor gehad. Volgens de dierenarts was dit geen probleem. Maar het leek net of ie niet uit zijn verdoving kwam. Hij bleef suf. Mestte slecht. Wou zijn hooi niet eten. De rest wel. Maarja na de tandarts eten ze nooit lekker. Van de dierenarts kreeg ie Quadrisol en daar knapte ie wel weer op. Maar mesten bleef moeilijk. Deed ie wel, maar kleine beetjes. Olie door de slobber gedaan en toen kon ie beter. Vandaag was ie er weer. Doen het nog even rustig aan. Moeten jullie verder nog starten? Veel succes!!!!!!!!!!!!

Wadapatja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:54

Heey halloootjes allemaal....ff weggeweest (lag in het zkh) dus rijden zit er voorlopig niet in....Begin weer in januari als alles goed gaat en ben wel heel dapper ...heb me wel opgegeven voor een wedstrijd in febr.
Dus blijf gewoon positief...
Annabel wordt nu 3x p.wk. doorgereden...helemaal goed....dus die kan ik dan zo weer oppakken...en fijn doortrainen tot de wedstrijd. Heb er helemaal zin in... *\o/*

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:27

@ Bastiaan; Wat balen zeg dat hij niet helemaal fit is! Hoe gaat het nu met hem?
@ Wadapatja; Hoe kwam het dat je in het ziekenhuis lag? Leuk vooruit zicht heb je dus! (: Hoop dat je snel weer lekker zelf kunt trainen. Wel erg fijn dat ze nu wel door getraind wordt.

Ik had vanavond weer springwedstrijd met Adidas, was foutloos en 44 pt op stijl, had een 4e prijs!! Was wel erg trots op hem!! Hij sprong al veel fijner dan vorige week, af en toe gaat hij nog wel te vroeg af, en dan springt hij ook echt.. maar was deze keer al veel minder heftig gelukkig! Geen extreme sprongen gehad. :D We hebben nu 11 wp's. Gaat eigenlijk wat te snel, haha. Heb nu 5x wedstrijd gehad. Eerst nog even lekker door in de B en ervaring op doen. Het moet nog wat normaler worden met meer controle. :)

Wadapatja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 09:21

@Bastiaan....hoe gaat het nu? Koorts weg en opgeknapt...?
@Empress....Had al 5 a 6 wkn buikpijn, via chirurg naar gyneacoloog en toen naar de OK...helaas is er niks uitgekomen en mag ik nu door naar het UMCG. Maar dat wordt volgend jaar....
Waar had je springwedstrijd met Adidas? Als het nou een keer in de buurt is kom ik wel ff kijken...Maar wel heel goed hoor...5 wedstrijden en al zoveel wp's. En 44 pnt voor de stijl...dan rij je heel netjes.... Trouwens, ik wil volgende week naar Divoza...Dat is toch ook bij jou in de buurt....? Morgen wordt er in Onstwedde een Z1, Z2 en ZZ-licht dress.concours georganiseerd op de manege....ga wel ff kijken....kan ik vast gaan kijken hoe het moet voor over 6 jaar....hi hi....dan moet ik nog wel heel hard gaan trainen...maar dromen moet je houden/koesteren dus .....Zin om mee te gaan?
Trouwens...je schreef dat Adidas te vroeg springt...dat doet Annabel ook....is niet altijd even grappig want dan raak je achter de sprong...
Gisteren waren ze met Annabel aan het springen en er stond een kruisje op 40 cm...dus stelt niks voor....Mevr. zette 1 1/2 mtr voor de sprong al af alsof het mega-jump van 1.20 was. Gelukkig kon de amazone blijven zitten (en springen is toch niet echt haar ding) en ging het allemaal goed.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:42

Aah wat vervelend zeg, en al helemaal dat ze niks hebben gevonden. Hoop voor je dat ze dit wel in het UMCG doen. Ik had spring wedstrijd in Tolbert, daar is bijna wekelijks (of om de week) springswedstrijd. Eerst ging ik dan naar oefen parcours, maar hij springt wel. :P Dus konden we net zo goed wedstrijd doen. Nu nog steeds meer controle krijgen, want ben zo bezig met hem erbij houden en terug nemen dat ik ook niet om mijn eigen houding denk haha. Hij lanceert me dan soms, en voor ik t weet zijn we alweer bij de volgende sprong. Vind het zelf ook nog moeilijk met uitkomen, en dan heb ik al snel zo iets van ga maar dan red je het wel (te groot dus), ipv dat ik hem op dat moment inhoud want dan ben ik bang dat hij te kort komt. Op training oefenen ik het wel, maar in het parcours zie ik het soms nog niet, vooral als Ad dan heter is. Enn hij maakt zich nog erg lang op de sprong, en daardoor vind ik het moeilijk om goed mee te komen.
Plus we kwamen er gister achter (vertelde de parcoursbouwer) dat ik een 17 inch. zadel heb, en hoor een 18 inch te hebben (is mijn dressuur zadel ook). En heb er zelf niet zoveel verstand van, was er vanuit gegaan dat iemand van een ruiterzaak eerlijk zou zijn... Dus nu mogen we ook nog een nieuw spring zadel kopen.
Maar ik woon inderdaad dicht bij Divoza! 10 minuutjes voor mij, ideaal dus! :) Maar onstwedde is voor mij nog wel een eind hoor! haha. & heb morgen middag dressuurles bij Hergen van Hall, met Ad dus red ik dan ook niet!
Volgende week gaan we springen in Indoor Zuidbroek, ben benieuwd!

Maar kan soms inderdaad vervelend zijn als ze te vroeg springen, alleen wordt dat gelukkig wel steeds minder, alleen maakt hij zich nog wel te lang. T is alleen wel lastig om dan zo snel mee te komen. Gelukkig ging het wel goed! Dat deed ad in het begin ook heel erg, hij springt een keer zo hoog als moet. Nu doet hij het nog regelmatig.
Maar jij woont in Groningen? Provincie of stad?

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:53

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Wadapatja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:59

@Empress....Oeps...dat wordt weer shoppen....ik had ook al stiekum op MP gekeken naar een springzadel voor Annabel....vindt het toch wel errrrrrug leuk hoor....niet om parcoursjes te springen maar gewoon voor de fun... De stalhouder is ook een fanatiek springer, geeft ook leuk en goed les...dus tja...hmmm....
Annabel wordt ook heet op de sprong...die kent maar 1 gang....HARD...we zijn dan net speedy Gonzales maar dan in de binnenbak...wel grappig hoor maar ik heb alleen maar een dress.zadel dus het komt ook nog op de balans neer...(is weinig van terugtevinden als we door de bocht gaan...) dan moet ik tegengewicht gaan geven....
Ik woon tussen Vlagtwedde en Bourtange dus idd in de provincie...
Leuk joh...dat je gaat starten in Zuidbroek, in het B springen? Ik weet niet of ik de tijd heb om te komen kijken ivm werken maar ga mn best doen..

Wat een stoere actie-foto's !! *\o/* Gaaf hoor.... Krijg steeds meer zin om te gaan jumpen... :+

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:55

Leuke foto's!!! :D Ik ben even gestopt met springen. Val is de laatste tijd erg vervelend, hij heeft besloten niet meer te luisteren. Dus maar weer even bij m'n prive instructeur gaan springen :)

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:58

Wadapatja: Lastig is dat als ze zo hard wil, dat valt bij mij gelukkig wel een beetje mee. Alleen in het parcours maakt hij zich nog wat sterk en lang dus dan kan ik hem niet genoeg op de achterhand houden. Met een springzadel heb je misschien inderdaad zelf wat meer balans. T is toch een kwestie van uitproberen met die zadels. In Zuidbroek start ik inderdaad nog B, mag al wel L maar wil hem eerst beter onder controle hebben en zelf meer inzicht krijgen in de afstand. De L is dan toch wel een stukje hoger, en als hij zich een keer zelf moet redden dan weet ik niet hoe dat gaat haha. Eerst maar even wat meer ervaring opdoen nog! Laat maar even weten, ik start in de 3e groep van de B.

Elise: Dank je. :D Wat doet hij dan als hij vervelend is? Wel lastig zeg, paarden ook..
Adidas heeft de laatste tijd ook weer zijn streken, ineens weg schieten en bokken etc. Maar ik merk het al aan hem aan de hand, hij spant dan zijn neus en maakt hem spits. En als hij dat doet weet ik dat ik moet oppassen haha. Hij loopt me dan voorbij, vliegt ineens de andere kant op, wil niet de trailer op etc... Zal wel door het weer komen.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:09

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:21

Oke! Wat een leuk topic zeg! Erg leuk paardje heb je ook! :)
Ik heb ook een paar keer gecrost nu Ad vond het nog wel erg spannend maar spring wel alles gelukkig! :D

Zet ze dan eigenlijk ook haar nek strak omhoog?

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:25

Dankje :)
Val vond eigenlijk met crossen alles helemaal leuk en niet eng, alleen de waterbak leverde ruzie op.

Ja als hij iets niet wil lekker tegen de hand en die kop erop zetten. -.-'

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:45

Dat ken ik, deed ad in het begin ook. Kop erop en rennen! Nu gelukkig niet erg vaak meer, alleen als die even gek wil doen en dan volgt het met een paar bokken en dan is het hopen dat je blijft zitten.
Bij het crossen ging hij met les overal in 1x overheen. Toen ik een oefencross had (ook voor t eerst in het bos) ging hij bij de eerste paar hindernissen 5/6 meter van tevoren al op de rem (oranje hesjes, gekke sprongen etc.) vervolgens even rustig naar toe gestapt en daarna nog een keer aanrijden en dan springt hij alles ook in één keer. Het is meer van wooooh wat is dit, en even kijken. Vervolgens was het goed en na 3x dit doen ging hij er gewoon direct overheen.
En inderdaad het water.. Dat is hier ook een probleem haha. Heb hem ondertussen wel zo ver dat hij door hele dikke plassen heen wil stappen, nu het echte water nog in.. Dat doen we volgend jaar, is het nu te koud voor.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:07

Hee herkenbaar! Toen ik TREC had durfde hij ook het terrein niet op en alles was eng, maar toen we bezig waren deed hij alles!

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 19:23

Jaa inderdaad. Ad krijgt altijd steeds meer Adrenaline volgens mij als eerst is hij heel rustig, daarna kijkerig en is het wat eng, vervolgens als het vertrouwd is doet hij alles super & daarna is hij soms schrikkerig en ongeduldig. :P Vooral na de cross, toen kon hij niet stilstaan etc. Met springen is hij na de tijd wat schrikkerig. Heeft hij echt zijn ogen openstaan.
Maar het is echt een top beest. :) Gaat er wel voor samen met je.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 14:06

Hallo allemaal. Ik ben er ook weer. Bas is weer gezond.. Is een paar dagen suffig gebleven, maar knapte wel weer op van de medicatie. Hebben het een paar dagen rustig aan gedaan.
Met jullie gaat alles ook zo zijn wel bekende paardengangetje. Dagje heerlijk rijden en een dagje oorlog.
Wadapatja: fijn dat jer weer bent. Wens je wel veel sterkte toe bij de komende onderzoeken. Dat zijn niet de prettigste meestal.
Empress: jij gaat toch wel lekker hoor. Jammer van je zadel. Heb net een 18inch verkocht. Had ik moeten weten. Mooie foto's. Geloof ik wel een groot concours in Zuidbroek.
Elise: Hoop dat ie zijn streken verleert. Komt wel weer goed. Heb je nog wedstrijd dit weekend?
Bas heeft morgen weer KNHS. Hoop dat het beter gaat. In de les wel. Is nu makkelijker in te buigen en rond te rijden. Hoop dat dat eruit komt morgen. Misschien is het leuk om een keer bij ons te starten. Je woont in de provincie. Hebben prettige faciliteiten om te starten.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 14:10

Gelukkig gaat het weer beter met Bas :)
Ik heb pas in januari weer wedstrijd, dus we gaan eerst even lekker trainen :D

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 16:26

Gelukkig maar dat Bas weer goed is. :) & inderdaad Zuidbroek is een internationaal concours, zou eerst ook niet mee doen maar omdat hij nu zo goed springt, kan het proberen. :D Als hij rond komt vind ik het al top.

Ik start half Januari ook pas weer dressuur, ad vind het nog zo moeilijk.. En in de proef spant hij zich dan te veel en wordt hij lang en dan is het zo hard werken om hem rond te krijgen. Vind ik zelf ook niks, dus eerst maar maandje trainen. :)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 17:41

Hoop dat ze een livestream hebben. Dan kan ik kijken. Lijkt me heel leuk om Adidas te zien springen.
Bas heeft ook nog een onderling springwedstrijdje straks.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:09

Haha, ik weet niet of ze dat hebben eigenlijk. Zal het eens in de gaten houden!
Oeeh leuk. :D Springen en dressuur?

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 19:11

Ja. Springen is rustig aan. Veel lange lijnen. Hebben zelf het parcours gebouwd. Dressuur is bij ons. Hoeven de deur dus niet uit.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:14

Dat is wel ideaal! Ik vind het altijd fijn als er lijnen tussen de sprongen zitten met bochten, een rechte lijn vind ik minder.. In de bocht kan ik Ad altijd even terug rijden, rechte lijn wil hij nog wel eens gassen.. :P