De nakomelingen van UNANIEM

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 09:22

kitbits schreef:
@Silly1972, op de foto's zag ik een binnenbak. Kun je het daar niet met een paar anderen organiseren? Vrijspringen in een buitenbak die alleen afgezet is met draden lijkt me idd niet zo handig.

Ja dat klopt, maar de rand van de bak loopt nog door en er is ene loze ruimte achter de bak, dus de kans dat ze er op of achter springen is groot, en dan heb je meer problemen, dan wanneer je in bv een draad springt.

maar afzetten met rood/wit lint is wel een goede!

Hmm toch maar eens gaan doen.

pfff dat paard op die foto is echt sprekend de mijne, blijf me er over verbazen elke keer als ik die foto zie haha

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 09:31

andamoon schreef:
Nacho_lein, mooi foto ! Hij springt inderdaad netjes zo te zien. Hij heeft nu dus even boxrust ?

Hij heeft nu 2 dagen vrij gehad, mag vanavond en morgen even aan de longe en dan donderdag weer rijden. Vrijdag mag hij mee naar Tim Lips voor een crossles. Gewoon even een stapje terug, hij heeft net wat teveel gelopen de afgelopen maand, niet elke dag lang, maar wel elke dag met nieuwe indrukken erbij. Boxrust heeft ie gehad toen hij 3 weken uit was ivm die ontsteking in zijn groeischijf/botvlies :)

Silly; komt echt wel goed. Liever groot over dan stoppen toch?
Kitbits: Leuk! Ben benieuwd!
Andamoon: Ik durf dat vrijspringen ook niet zo goed aan, maar dat is meer omdat ik er hier 2 gehad heb waarmee we wel vrijsprongen, maar die daarna vrolijk de wei uit kwamen zetten.. Pakt ze het een beetje goed op?

andamoon

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 09:41

Nacho_lein. Hier laten we eigenlijk al onze fokproducten al als jong paard vrijspringen, dus ze kennen het allemaal ! Geen van de paarden zal moedwillig de wei uitspringen. Moet wel zeggen dat we de weides zo hebben gemaakt dat als het gebeurt er nog niets aan de hand is, want dan lopen ze in een soort van strook waar we altijd met de tractor rijden en kunnen ze nergens heen verder. We fokken nagenoeg alleen springpaarden, dus hebben er wel rekening mee gehouden natuurlijk. Onze Unaniem ziet het vrijspringen ook als een soort van spel en springt met een gemak, ik sta daar steeds weer van te kijken !!! Onze eigen goedgekeurde springhengst heeft dat ook en ik wil toch wel eens zien wat er uit de combinatie van beide komt !!! De Unaniem weet heel goed wat de bedoeling is als ze die 3 hindernissen ziet staan in de bak. Even afwachten hoe ze het zal doen op vreemd terrein. het scheelt natuurlijk al wel dat ze enkele oefenparcoursen onder het zadel heeft meegemaakt en zodoende weten we ook dat ze niet van slag raakt op vreemd terrein !

Silly1972 bedoel je de foto die IK geplaatst heb ?

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 09:59

Ik meld me ook ff aan. Ik rij sinds bijna 5 maanden voor iemand een 4 jarige Unaniem nakomeling, hij is ook een laatbloeier en ik doe nog rustig aan en ik rij 3x per week. Rijden gaat best wel goed, staat altijd klaar voor het hek in weiland om te gaan werken, rustig in koppie en reageert 1x daarna nooit meer. Hij is ook heerlijk om buitenritje te maken na het trainen. Wat ook bijzonder is dat hij heel erg gevoelig is op stemhulpen, ik hoef bij longe 1x te zeggen dan gaat ie al. Hij heeft een goede galop, hij kan lange zijde aanspringen, gebroken lijntje maken en tempowisselingen. Niet gek voor half jaar zadelmak.

Zijn moeder is 167, Daimondo heeft een slechte eerste jaar gehad (heel mager) en meet nu net 160. Ik hoop dat ie nog wat groeit....
Laatst bijgewerkt door samoth op 29-05-12 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:17

andamoon schreef:
Nacho_lein. Hier laten we eigenlijk al onze fokproducten al als jong paard vrijspringen, dus ze kennen het allemaal ! Geen van de paarden zal moedwillig de wei uitspringen. Moet wel zeggen dat we de weides zo hebben gemaakt dat als het gebeurt er nog niets aan de hand is, want dan lopen ze in een soort van strook waar we altijd met de tractor rijden en kunnen ze nergens heen verder. We fokken nagenoeg alleen springpaarden, dus hebben er wel rekening mee gehouden natuurlijk. Onze Unaniem ziet het vrijspringen ook als een soort van spel en springt met een gemak, ik sta daar steeds weer van te kijken !!! Onze eigen goedgekeurde springhengst heeft dat ook en ik wil toch wel eens zien wat er uit de combinatie van beide komt !!! De Unaniem weet heel goed wat de bedoeling is als ze die 3 hindernissen ziet staan in de bak. Even afwachten hoe ze het zal doen op vreemd terrein. het scheelt natuurlijk al wel dat ze enkele oefenparcoursen onder het zadel heeft meegemaakt en zodoende weten we ook dat ze niet van slag raakt op vreemd terrein !

Silly1972 bedoel je de foto die IK geplaatst heb ?

Yep die van een pagina terug

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:19

Th0mas schreef:
Ik meld me ook ff aan. Ik rij sinds 2 maanden voor iemand een 4 jarige Unaniem nakomeling, hij is ook een laatbloeier en ik doe nog rustig aan en ik rij 3x per week. Rijden gaat best wel goed, staat altijd klaar voor het hek in weiland om te gaan werken, rustig in koppie en reageert 1x daarna nooit meer. Hij is ook heerlijk om buitenritje te maken na het trainen. Wat ook bijzonder is dat hij heel erg gevoelig is op stemhulpen, ik hoef bij longe 1x te zeggen dan gaat ie al. Hij heeft een goede galop, hij kan lange zijde aanspringen, gebroken lijntje maken en tempowisselingen. Niet gek voor half jaar zadelmak.

Zijn moeder is 167, Daimondo heeft een slechte eerste jaar gehad (heel mager) en meet nu net 160. Ik hoop dat ie nog wat groeit....

Die zal nog wel wat groeien, die van mij is ook 4 en die groeit ook nog behoorlijk.

Maar gaat dus goed met Daimondo, die van mij reageert ook erg op stem.

Heb je een foto?

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:20

Die van mij lijkt sprekend op die van nacho_lein!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:30

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:58

kan ze helaas niet zien, heb geen toestemming om deze pagina te bekijken zegt ie ;-)

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:03

Oh verdorie, ik zit op iPad en ik ga later in middag naar huis en ik ga dan foto's uploaden via laptop.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:04

Th0mas schreef:
Ik meld me ook ff aan. Ik rij sinds bijna 5 maanden voor iemand een 4 jarige Unaniem nakomeling, hij is ook een laatbloeier en ik doe nog rustig aan en ik rij 3x per week. Rijden gaat best wel goed, staat altijd klaar voor het hek in weiland om te gaan werken, rustig in koppie en reageert 1x daarna nooit meer. Hij is ook heerlijk om buitenritje te maken na het trainen. Wat ook bijzonder is dat hij heel erg gevoelig is op stemhulpen, ik hoef bij longe 1x te zeggen dan gaat ie al. Hij heeft een goede galop, hij kan lange zijde aanspringen, gebroken lijntje maken en tempowisselingen. Niet gek voor half jaar zadelmak.

Klinkt goed! Ben benieuwd naar de fotos!

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 11:37

thOmas welkom !!! Inderdaad kan de Unaniem die je rijd veel voor een net zadelmak paard !!! Inderdaad wat Silly1972 zegt die zal best nog wel wat groeien...! Ik kan helaas de foto's ook niet zien. Ben benieuwd vanavond !!
Onze Unaniem is 1.73 M. maar die is altijd al heel groot geweest van veulen af aan !
Grappig hè Silly1972 dat veel van die Unaniempjes zo op elkaar lijken.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:53

ja inderdaad! tuurlijk zitten er wel verschillen tussen, maar meestal zie je het echt heel duidelijk.

Zijn er trouwens nog andere kleuren Unaniem behalve bruin/donkerbruin?

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 12:16

Silly1972 schreef:
ja inderdaad! tuurlijk zitten er wel verschillen tussen, maar meestal zie je het echt heel duidelijk.

Zijn er trouwens nog andere kleuren Unaniem behalve bruin/donkerbruin?

Je haalt een Unaniem er inderdaad wel uit, net zoals bij Jazz vind ik dat ook heel sterk bij Unaniem opgaan !!!

Ik ken alleen bruine en donkerbruine nakomelingen. Mogelijk is er wel iemand die weet of er ook andere kleuren zijn bij nakomelingen van Unaniem ??

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:18

andamoon schreef:
Je haalt een Unaniem er inderdaad wel uit, net zoals bij Jazz vind ik dat ook heel sterk bij Unaniem opgaan !!!

Maar gelukkig hebben ze dan niet weer zo'n onhandig karakter als die Jazzen :D

Moet zeggen dat dit het eerste paard is uit de merrielijn die echt veel van vader door heeft gekregen :j Hij heeft wel wat karakter van zijn mam, maar is veel koeler maar ook veel zekerder van zijn gelijk _O-

Ik ben ook nog geen andere kleuren tegen gekomen, maar heeft dat niet meer met genetica te maken? Vos is resistent dus dat zal sowieso niet kunnen geloof ik (heb zo even de kleuren van de ouders van Unaniem er niet bij..) en zwart is alleen resistent aan bruin toch? Of zit ik er nou heel erg naast? :o

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:29

Van Unaniem heb ik nog geen vos gezien. Dikke kans dat hij geen vosfactor heeft. Dus ook op een vosmerrie zal hij geen vos geven.
Die van ons is echt heel mooi kastanjebruin maar wel bruin en niet donkerbruin. Terwijl de moeder ook donkerbruine nakomelingen heeft in combinatie met andere hengsten.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:33

Die van mij heeft ook een mooie bruine kleur, niet donkerbruin, maar ook weer niet het gewone bruin.

weet niet hoe je het beste kan noemen eigenlijk

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 14:32

Nacho_lein ik bedoelde bij Jazz ook het uiterlijk, dat je die er direct uithaalt. Maar qua karakter is dat in zijn geval ook zo.... De karakters van de Unaniems zijn volgens mij wel allemaal hetzelfde. Koel en over het algemeen makkelijk in de omgang.
Ik ken ook geen vossen van Unaniem.
Silly1972 Kastanjebruin misschien ?

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:10

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:40

andamoon schreef:
Nacho_lein ik bedoelde bij Jazz ook het uiterlijk, dat je die er direct uithaalt. Maar qua karakter is dat in zijn geval ook zo.... De karakters van de Unaniems zijn volgens mij wel allemaal hetzelfde. Koel en over het algemeen makkelijk in de omgang.
Ik ken ook geen vossen van Unaniem.
Silly1972 Kastanjebruin misschien ?

ja zou kunnen, ben niet zo thuis in die kleurenbenamingen haha

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:42

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 07:27

Silly1972 in ieder geval BRUIN.

thOmas inderdaad fijn dat het springen zo goed gaat. Leuke foto's !

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:02

haha ja inderdaad, geen twijfel over mogelijk!

Gisteren heeft hij de hele boel op stelten gezet met zijn partner in crime.

Paarden werden naar binnen gehaald, maar de heren had geen zin, als laatste 2 kwamen ze toch, maar vlak voor stal toch weer om gedraaid en terug naar het land gerend, dat schijnen ze een paar keer gedaan te hebben en nog een aantal flinke galoppades op het land heen en weer gedaan, en het land is best groot.

haha tis een boef, maar gelukkikg moest de staleigenaar er ook wel om lachen.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:18

Ik zal jullie op de hoogte houden! Ik ga d'r zaterdag wegbrengen, ben benieuwd hoe ze er van wordt. Wil van de zomer eigenlijk ook wel wat sprongetjes gaan proberen haha

Dianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:35

Hey! Ik rijd ook een 4 jarige Unaniem x Colino merrie ze is niet zo groot ongeveer 1.60 en haar naam is Doreen :) echt een schat van een beest maar kan soms wel een trutje zijn :+
Met het rijden is ze echt superbraaf, maar ze is vaak aan het dromen en dan heeft ze haar hoofd niet helemaal bij het rijden :x
Op het moment is ze geblesseerd... Maar heb al een paar wedstrijden met haar gestart en gelijk haar 1e proef had ze een wp <3

Afbeelding

Afbeelding