Wynton nakomelingen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 09:00

:= Haha ze is lekke overbouwt
Waarom heeft ze dekens om?

Iedereen een gelukkig nieuwjaar
Afbeelding

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 11:03

Gelukkig nieuwjaar!!

denicola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 12:20

Happy New Year ! :# :#

@Ullaatje : Folivia is een laat veulen en kwam 1,5 dag voordat het vors kouder werd bij ons.
Dus en van de moedermelk af, en van een binnenstal naar een buitenstal + de vorst en dan ook nog helemaal alleen zonder mammie....
Ze was echt koud, bleef maar lopen, voelde koud aan en begon te snotteren, dus keus was snel gemaakt.
Men hoeft het lot tenslotte niet te tarten.

Nu zijn we 4 weken verder, en doet ze alles goed wat ze maar kan doen. Eten, drinken, mesten, plassen en Groeien ! :D

Zijn die van jullie ook zulke ongelooflijke knuffels ? :* Deze wil je wel in je zak kruipen, en ze is onverschrokken zonder
een dooieling te zijn. Echt een heel bijzonder veulen.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:44

hmmm dob vind aandacht wel leuk, maar wil het liefst de macho uithangen. en is heeel happerig. maar dat is misschien ook wel een beetje hengst eigen.

wil hem in maart zadelmak laten maken en dan beslissen we ook meteen of we hem hengst laten of niet...

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:54

Eef is ook heel happerig, heel lief maar het liefst wel op haar manier, en laat dat nou net niet de mijne zijn }> .

Oke dat is duidelijk over Folivia,
neemt niet weg dat ik er nog steeds geen voorstander van ben met jonge dieren.

denicola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:10

Ben zelf ook geen voorstander van dekens op veulens, volgende winter zullen haar kaarten gunstiger zijn en kan ze het zonder dek stellen. :Y)

Ze had toen ze kwam ook nog een heel dun vachtje, het veulenhaar was er net, zo goed als,af.
Het is gebleken dat met het opleggen van een dek het snotterprobleem binnen korte tijd verholpen was en ze er weer vrolijk bij stond.
Het opleggen van het dek was ook geen enkel probleem, het was juist alsof wou ze graag in de jas geholpen worden.
Of je neemt het risico dat ze verkouden wordt en zichzelf hersteld, maar die kans achtte ik zeer klein vanwege de overlappende negatieve situaties, en een veulen tzt noodgedwongen moeten volpompen met antibiotica is wel het allerlaatste waar ik op zit te wachten. In zo'n situatie moet je kordaat een keuze maken.

Er komen weer ander tijden, en laten we hopen gauw! ;)

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:33

Ben gister ook weer bij mijn Wynton wezen kijken in de opfok. Hij is nu drie, jammer genoeg nog steeds niet de grootste, maar heeft wel lekker body. Ik wil hem in maart of april naar huis halen en hem zadelmak (laten)maken.

Door wie laat jij dat doen @rockey?

ullaatje

Re: Wynton nakomelingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:44

Jammer Diega,
de meeste zijn toch goed aan de maat.
Is tie verders wel leuk?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:45

hee diega, wat zat er nog meer achter je wynton? hengst of merrie? heb je foto's? :)

ik laat iemand bij ons op stal komen denk ik.of hij moet nog veel meer hengst worden, dan breng ik hem weg. hij heeft nu dik 2 maanden bij kunnen komen, en ben hem nu ongeveer weer 2 weken aan het longeren :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:46

diega schreef:
Ben gister ook weer bij mijn Wynton wezen kijken in de opfok. Hij is nu drie, jammer genoeg nog steeds niet de grootste, maar heeft wel lekker body. Ik wil hem in maart of april naar huis halen en hem zadelmak (laten)maken.

Door wie laat jij dat doen @rockey?

Ga je het niet zelf doen??
Hoe groot is hij nu? Wat is de verdere afstamming?

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:48

Maud ik dacht dat Double naar Witte ging?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:06

ja zit ik nog tussen te dubben dus!

momenteel nu ik hem weer wat longeer, is hij iets minder brutaal. maar ik weet natuurlijk niet, hoe hij direct weer is, als hij weer in goede conditie is. het leukste vind ik, om hem hier thuis te houden en hier zadelmak te laten maken en die jongen er een keer of 5 op te laten zitten, en hem dan zelf over te nemen. maar als hij nou toch niet goed zat te hendelen is, zet ik hem liever bij witte neer, dat ze hem daar meteen manieren bij leren en goed zadelmak maken :) maar zoals ik al zei, het liefste wil ik hem thuis houden. vind het namelijk prettiger om hem gewoon in zijn eigen stal te houden en zelf na te verzorgen etc ;)

maar goed we hebben nog een maand of 2 ! zie het tegen die tijd wel :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:23

Doet Witte ook keuringsklaar maken?
Weet jij trouwens wat voor zadel Madeleine op Wynton heeft liggen? Lijkt me een heerlijk zadel.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:26

keuringsklaar maken voor merrie's? ja hoor!

nee geen idee welk zadel het is!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:38

rockey schreef:
keuringsklaar maken voor merrie's? ja hoor!

nee geen idee welk zadel het is!

Hebben ze goede recensies met klaar maken?
Ik val onder Zuid-Holland en hier is het voornamelijk Ad Valk en Van Uytert die de beste merries klaarmaken.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:49

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:55

OK thanx, dat doen ze dus best professioneel.
Enige ding is dat ze in Brabant zitten en de merrie in Zuid-Holland voor moet. Maar goed, tegen die tijd bekijk ik wel of het toch zelf doe of dat ik haar laat klaar maken.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:19

Inderdaad allemaal een gelukkig nieuwjaar!
Mijne wordt gewoon al 1 dit jaar :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:51

Arielle_ schreef:
Inderdaad allemaal een gelukkig nieuwjaar!
Mijne wordt gewoon al 1 dit jaar :D

Die van mij alweer 2! :D

wadorijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 13:03

Hallo allemaal, Als eerste een gelukkig nieuwjaar gewenst.

Ok onze Elena is alweer twee. Helaas geen recente foto's maar die zal ik binnenkort wel even maken. Over het algemeen is Elena erg lief en een beetje ondeugend. Ze is niet happerig, maar is in de wei bij de andere paarden altijd haantje de voorste.

Van de zomer is Elena gerontgend in het kader van het nakomelingen onderzoek van Wynton. De foto's zagen er goed uit. De dierenarts vertelde ons dat hij ook andere nakomelingen van wynton had gerontgend en dat de foto's er allemaal over het algemeen goed uitzagen. Hij had dat onthouden omdat de fokkers van Wynton bij dezelfde dap aangesloten zijn als degene waar wij Elena habben lateen rontgenen. Twee weken geleden hebben wij va het KWPN de uitslag gehad en ze scoorde op 31 van de 32 onderdelen een A en één onderdeel was niet duidelijk en moet overgefotografeerd worden tegen de tijd dat we een prok certificaat aan gaan vragen. Allemaal heel gunstig dus.
Zijn er al meer mensen die hun Wynton nakomeling hebben laten rontgenen?

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 13:42

Nee volgendjaar wil ik dat doen, voor ze onder het zadel gaat.

Wel goed hoor dat ze zo goed de keuring komt, dan mag je het PROK certificaat aanvragen hé, als ze goed zijn via de nakomelingen keuring.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 13:43

wadorijke schreef:
Van de zomer is Elena gerontgend in het kader van het nakomelingen onderzoek van Wynton. De foto's zagen er goed uit. De dierenarts vertelde ons dat hij ook andere nakomelingen van wynton had gerontgend en dat de foto's er allemaal over het algemeen goed uitzagen. Hij had dat onthouden omdat de fokkers van Wynton bij dezelfde dap aangesloten zijn als degene waar wij Elena habben lateen rontgenen. Twee weken geleden hebben wij va het KWPN de uitslag gehad en ze scoorde op 31 van de 32 onderdelen een A en één onderdeel was niet duidelijk en moet overgefotografeerd worden tegen de tijd dat we een prok certificaat aan gaan vragen. Allemaal heel gunstig dus.
Zijn er al meer mensen die hun Wynton nakomeling hebben laten rontgenen?

Dat is gunstig!
Mijn Emma was niet uitgekozen voor het KWPN onderzoek.
Ik laat haar eind dit jaar PROK keuren.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 13:44

ja de mijne was ook via het zelfde onderzoek goedgekeurd, de merrie van wynton weten we nog niet

wadorijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:23

Hoi ullaatje, de meeste foto's mogen mee voor het prok certificaat. De foto's die op 2 en een half jarige leeftijd over moeten zijn de straalbenen en sesambenen dacht ik.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:40

wadorijke schreef:
Hoi ullaatje, de meeste foto's mogen mee voor het prok certificaat. De foto's die op 2 en een half jarige leeftijd over moeten zijn de straalbenen en sesambenen dacht ik.

nou vergeet het maar... ik geloof op 6 foto,s na moest alles overgedaan worden. was voor ons ook een leuke verassing.