Nakomelingen Kreator xx

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Beli

Re: Nakomelingen Kreator xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:39

Wauw Top Valinsky!

Je kan over 2 weken mijn dressuur zadel ook wel ff kijken en proberen. Is ook niet zo heel duur

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:41

Carmen85 schreef:
@ Marjan! Ik ben nog geen kreator tegengekomen die niet kan springen, dus dan zou die van jou wel echt de eerste zijn! Zou hem eens los over wat hogere hindernissen laten springen in een lijntje (balkje, kruisje, oxer), dan zie je het vast wel. Die van mij doet ook niet haar best op lage hindernissen, compleet met verontwaardigde blik "daar ga je je energie toch niet aan verspillen, zet eens wat hoger".

Maar wat een mooi beest zeg! Hopelijk kun je nu lekker fanatiek met hem aan de slag.

@Valinsky, wat super dat je haar nu zo fijn aan het lopen hebt! Wat doet smooth locomotion? Is dat een voedingssupliment? Ik ben ook aan het rondkijken voor een zadel, wil er graag een dressuurzadel bij (2e hands bij voorkeur ivm budget). Hoe is Wanita gebouwd? Arany heeft een vrij strakke rug met een mooi doorlopende schoft, niet heel breed. Aandachtspunt bij een zadel is de ligging tov haar schouder, net daarachter kan het bij haar op de spieren drukken als het niet goed ligt. (beetje vaag om uit te leggen)
Misschien is het model wat jij gekocht hebt ook wel wat voor Arany. Ik ga eens even googlen.

Veel plezier met je les bij Rien, heel benieuwd hoe ze daardoor gaat lopen!

https://www.dierapotheker.nl/product/15 ... ion_paard/
dit zijn chineze kruiden voor de spiertjes enzo, ik ben nooit zo van supplementen maar volgens mij werkt het echt !
En ze vinden het erg lekker ook niet onbelangrijk ! :D

Afbeelding
volgens mij is wanita redelijk "normaal" gebouwd heeft een medium kamer maar wel een 18 inch zadel ivm langere rug ofzo ?
Ik heb nu een tweedehands te leen van euroriding maar ik wil toch graag een bruine (nieuwe) lijkt me ook erg heel mooi, kan wel eens vragen wat die tweedehands kost ? misschien is het wat voor jou paard ?
Euroriding is niet zo duur en geeft inderdaad veel schoudervrijheid .......

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:46

Die van mij heeft ook wel veel ruimte bij de schouder nodig.. ik wacht nog even tot het vakantiegeld binnen is en dan ga ik kijken naar een nieuw zadel waar ik ook fijn in zit ;) Die van mij is heel erg breed op de schouder loopt bol vanaf de schoft dus zal nog wel een lastig verhaal gaan worden.. Denk dat dat een beetje volbloed bouw is dat brede

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 11:14

ff snel een reactie

Beli wat super dat het al met al met een sisser af lijkt te lopen.
Bouw wel rustig op. he hahha

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:20

Hoi,

Heb vanmiddag even rij foto's laten maken :) Let vooral niet op mijn moeilijk kijkende hoofd (mis nog conditie) haha en zie dat ik mn handen wel eens wat lager mag houden ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:22

Ziet er keurig uit!

Waarom je handen lager? Di zijn mooi in lijn elleboog, hand, bit.

Hij is best groot!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:24

Hahaha jep 1.75 en ik 1.68 ;) maar lijkt mn kont ook niet zo dik hahahahahaha

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:30

Zo haha gaaf hoor!!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:43

Whahahaha.
Maar idd, hij oogt echt mega.
Ziet er netjes uit hoor. Ik zou je handen ook niet echt lager gaan doen.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 11:29

Wat is dat genieten zeg die zon!
Vanochtend even bij Amaretto geweest, hij moest naar de tandarts.
Was hard nodig, 1 tand getrokken, veel haken/punten en een .... op zijn onder gebit waar door hij waarschijnlijk lastig was in de aanleuning.
Nu weer rusten. pfff lijk wel een oud wijf!

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:05

mooie foto's marjan, hij is wel groot maar ziet er toch wel goed uit, hoezoo handen lager ?
vind prima zo ! :j

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 16:08

Haha misschien komt t omdat ik normaal gesproken ook wat meer in de spring houding zit.. dat het voor mij vreemd om te zien is ;) Tja dacht toen ik em kocht van misschien lijken de hindernissen dan ook niet meer zo hoog :P en kan ie er zo overheen stappen

@ Beli Mooi dat je weer even bij je paard bent geweest!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:27

Fijn dat Red geholpen is bij de tandarts. Eas zeker nodig ja, als ik dit zo hoor

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:28

Beli:
Denk je dat je halverwege de zomer een rustig ritje weer kunt maken?

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:47

Rustig?? ja dat kan natuurlijk ook....

;) heb voorals nog mijn springwedsstrijd voor eind mei nog niet afgezegd( moet toch een doel hebben)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:51

Denk dat ik nog niet zover ben om een hele heftige rit te maken.
We zijn nog erg onstabiel en zwak met de galop. Stap en draf gaan we lekker. Daar gaan we erg snel mee vooruit. Maar de galop blijft nog een groot struikelblok.

Eind mei een wedstrijd? Moet idd te doen zijn, als ik je voorspelling hoorde over 5 weken.... Maar pas wel op hoor meissie

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:57

T is heel lastig om uit te vinden wat ik wel en niet kan...
Maar we zien t wel. Wordt aan allekanten door iedreeen geremd in mijn omgeving... Gelukkig maar :D

Dus dat ritje moet lukken hoor Kim!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:01

Dat denk ik ook wel. We kunnen het zo druk maken (zoveel draven) als jij aankan.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 08:52

he, had ik gister een heel verhaal getypt, zie ik nu pas dat ik niet op plaatsen heb geklikt. Das irritant!

@Marjan, je reus ziet er goed uit hoor! Jullie zijn weer op de goede weg zo te zien! lekker!

@Valinsky, ik ben wel heel benieuwd naar dat locomotion spul voor Arany om haar in het geheel wat losser te krijgen, maar vind het wel erg duur. Hoeveel geef jij Wanita?

@beli, Doe inderdaad maar wel een beetje voorzichtig! Je moet wel echt zeker weten dat het hersteld is voordat je weer op red kruipt hoor!

@kimmie, als jullie galop nog verbetering nodig is, zou ik lekker veel buiten rijden met haar. Weet niet of je daar de mogelijkheden voor hebt, maar veel en lang rechtuit galloperen is een hele mooie manier om angel sterker te maken.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:41

Mogelijkheden hebben we genoeg. Dat zeker.
Volgende maand gaat ze het land op, dus hopelijk kunnen we dan lekker genieten van de lange paden.
Deze maand eerst nog lekker lessen volgen

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:32

Carmen85 schreef:
he, had ik gister een heel verhaal getypt, zie ik nu pas dat ik niet op plaatsen heb geklikt. Das irritant!

@Marjan, je reus ziet er goed uit hoor! Jullie zijn weer op de goede weg zo te zien! lekker!

@Valinsky, ik ben wel heel benieuwd naar dat locomotion spul voor Arany om haar in het geheel wat losser te krijgen, maar vind het wel erg duur. Hoeveel geef jij Wanita?

@beli, Doe inderdaad maar wel een beetje voorzichtig! Je moet wel echt zeker weten dat het hersteld is voordat je weer op red kruipt hoor!

@kimmie, als jullie galop nog verbetering nodig is, zou ik lekker veel buiten rijden met haar. Weet niet of je daar de mogelijkheden voor hebt, maar veel en lang rechtuit galloperen is een hele mooie manier om angel sterker te maken.

Locomotion is inderdaad niet echt goedkoop,ik heb de eerste twee weken 2x3 pillen gegeven en geeft nu 2x2 wil het afbouwen naar 3 pillen per dag, je merkt echt binnen een week al verschil .......

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:34

Haha hij is idd erg groot :) Ben alleen heel erg aan het twijfelen of ik em wel wil houden... Op de 1 of andere manier kon het me nooit veel schelen als er een keer wat mis ging of dat paard iets onverwachts deed. Nu ben ik constant op mn hoede en ben alleen maar bezig of ik niet iemand zie die ineens wat onverwachts kan doen waardoor ie kan schrikken.. Heeft denk ik te maken met dat ik er laatst zo hard afgegaan ben en weer een beetje terug verlang naar mn oude ientje die wel eens heel erg raar kon doen maar waarvan ik toch altijd wel wist waar het op uit liep. Nu weet ik gewoon niet wat ie doet en of ie dan nog weer van mij schrikt omdat ik bijv uit balans raak. Heb op t werk veel gedoe omdat ik er laatst afgevallen was en een week niet mocht werken en voel constant de druk dat er niks fout mag gaan waardoor ik niet kan werken.. Zucht ;) Heb al wel besloten om Borisje de komende weken gewoon door te rijden en maar te kijken waar het schip strand..

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:01

Ja dat is wel heel lastig!
Ik herken dat wel, kreeg ook altijd cmmentaar als ik er af was gevallen. (zal nu wel nog erger worden als ik weer ga rijden)
Het is moelijk om die vertrouwensband op te bouwen.
Misschien is het een idee om een schriktraining te gaan doen, zo dat jullie elkaar leren vertrouwen en dat je weet wat hij gaat doen. en/of kijken of je iemand kan vinden die je wil helpen met doorrijden. als je ziet dat het bij een ander goed gaat help dat ook.

Moeilijk

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:56

Tja.. Volgens die jongen die me heeft geholpen met beleren komt t omdat ik een vrouw ben hahaha volgens hem is t omdat wij vrouwen op een gegeven moment een vriend huis kinderen enz krijgen waardoor we voorzichtiger worden..

Boris was vanavond braaf met rijden en blijf gewoon nog even vrolijk doorrijden de komende 2 weken en dan bekijk ik het verder..

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 00:36

Je hebt je verantwoordelijkheden idd.
Je kan je niet veroorloven dat je uit de running komt