Sir Oldenburg nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MariekeA

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:47

Die tweede foto is leuke WD!

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:09

MariekeA schreef:
Die tweede foto is leuke WD!

Die is gelijk aan de eerste foto alleen dan de halsjes en hoofden uit de foto geknipt :D

74Joanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 07:28

Mara, spannend, eindelijk na al die jaren wachten komt het leukste hoofdstuk, je paard kunnen rijden!

MariekeA, gefeliciteerd met haar Elite predikaat.

Wittedirk, wat leuk dat je dochter ook rijd. Hoe oud is ze? Mijn oudste 2 (18 en 16) rijden ook fanatiek, de jongste heeft niet zoveel met paarden, die voetbalt en doet aan motorcross.

Ik rij mijn SO 2 dagen, 1 dag rust, 3 dagen, 1 dag rust, wij houden het rijden ook kort, 20-30 min met veel stappen tussen door.
Vooraf longeren doe ik niet, hij is zo braaf dat ik gelijk opstap. Vandaag schijnt de zon nog dus ik wil even in de buitenbak rijden.

74Joanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:39

Wat is het stil hier.

Gisteren in de buitenbak gereden, dikke hagels op ons dak, kletsnat. Hij was echt super braaf, ik neem hem deze week mee naar de verenigingsles, kijken hoe hij daar op reageert. Vanmiddag even kennis maken in de bak daar.

Ik overweeg zijn moeder nog een keer door SO te laten dekken, ik zou haar dit jaar gust laten maar nu kriebelt het toch wel.

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:16

Tis hier inderdaad ff rustig...misschien is iedereen wel druk bezig met longeren! :D
Hier alles goed, al een halve week niet meer gereden ivm drukte en niet geheel fit, wel gelongeerd!

Wat fijn Joanna dat de jouwe ook zo braaf is! De mijne heeft wel eens kleine praatjes maar tot nu toe niet dominant of wat dan ook maar, ik kom er tot nu toe nog altijd met een big smile vanaf!!! :D

Jammer dat je geen foto's hebt/kunt plaatsen want dan hebben we ook een beeld bij jou SO.

Dat zou leuk zijn om haar nogmaals door SO te laten dekken, de combi is schijnbaar erg goed dus daar hoef je niet meer over te twijfelen! O:)

Mijn dochter wordt in september 9 jaar en heeft een 20 jarige new forest ruin van 1m42 (smal type), soooo cute! <3

Een adoptiepony van een manege die het werk niet meer aan kon, beetje mager en geniet nu met een goed gevulde buik van het gras en groeit goed :Y)

Ik zal even een foto plaatsen!

Afbeelding

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:31

74Joanna schreef:
Ik overweeg zijn moeder nog een keer door SO te laten dekken, ik zou haar dit jaar gust laten maar nu kriebelt het toch wel.

Hij staat nu in Zweden. 900 ex BTW en verzendkosten voor 3 inseminaties met diepvries sperma. Daarna of gust bedrag, of andere hengst binnen hun bestand...

Heb ook geinformeerd :D

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:13

Team Nijhof heeft hem nog in het vat zitten en adverteren ermee ;-)

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:15

Klopt, diepvries dus met de voorwaarden die ik net schreef :j

74Joanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 07:17

MariekeA
Klopt helemaal, wij hebben het ook geinformeerd en zodra de merrie hengstig is laten we haar toch door SO dekken. Wie weet fok ik er nog een brave SO merrie uit welke ik kan aanhouden.
Hoe gaat het trouwens met jou paardje?

Wittedirk
Vervelend dat het door drukte niet lukte om te rijden maar voor een jong dier is dat vaak ook wel even lekker als het iets rustiger is. Mijn dochter gaat nog een keer proberen foto`s er op te zetten, ze heeft het me wel uitgelegt maar laten we het er op houden dat ik er niets van begrijp.

Wat ontzettend leuk dat je dochter zo kan rijden en geweldig dat deze ex manege pony nog een tweede kans krijgt. Ze zijn een mooi team en ze glundert er over.

Gisteren ben ik met mijn SOtje naar de vereniging geweest, wilde eigenlijk eerst 1 keer proef rijden zonder iemand er bij maar er was een gaatje vrij in de les dus konden we gelijk voor de bijl. Trailer laden nam even tijd in beslag, dat vond hij wat spannend. Eenmaal aangekomen hem opgezadelt en even aan de longe gehad voor de les. We reden met 2 anderen en dat was prima te doen. Beetje kijkerig in de bak, vooral langs mensen die stonden te kijken vond hij spannend maar over het algemeen erg braaf. We hebben een half uurtje gereden, veel gestapt. Het was een positieve ervaring

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:41

Ik durfde het mijn merrie met DV niet aan. ( Ze is al 21jaar)

Esprit doet het prima. Ik ben lekker voorbereidend werk aan het doen op het beleren.
Ze loopt aan de longe, kan bijgezet worden, kent singel en zadel en heeft 1x vrijgesprongen.
Verder heeft ze inmiddels ijzertjes voor.
Gisteren heb ik haar gemeten en was ze op 2 mm na 170cm. -1cm voor de ijzers, maakt 169cm.

Eerste weekend van mei gaat ze naar een trainingstal om keuringsklaar gemaakt te worden en dan wordt ze gelijk beleerd.

74Joanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:37

MariekeA
Werd jou merrie makkelijk drachtig? De moeder van mijn SO is ook al wat op leeftijd maar tot nu toe elke keer bij de eerste inseminatie drachtig gekregen. Dus duimen dat het nu ook lukt. Dek ik over 1 a 2 jaar met een andere hengst .

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:54

Ja Jorina is normaal met 1 inseminatie drachtig.

Maar diepvries is toch wel even een ander verhaal. Dat steekt wel heel precies allemaal.
En dan de extra kosten en maar 3 rietjes.... Nee, niet voor mij.

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:56

Na 2,5 jaar was het vanmorgen zo ver: Electro weggebracht om zadelmak te laten maken! Ben zo trots als een pauw, hij was zo braaf met alles!

De foto is niet echt mooi, gemaakt met mn telefoon en hij beweegde net toen ik foto wou maken. Maar het gaat om het idee he? ;)

Afbeelding

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:45

Gaaf Mara!!! Ben benieuwd hoe de jouwe het gaat doen!
:D
Ik heb een 1,5 week niet gereden, wel gelongeerd, en stap er morgen weer op. :Y)

Ik zal hem binnenkort weer even meten, volgens mij issie nog meer de hoogte in gegaan :roll:

Hier een aantal foto's van vandaag samen met mijn dochter gemaakt, helaas geen zon op dat moment. :\

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:34

Ik heb Esprit ook gemeten van de week: 170cm (-1 voor de ijzers = 169cm)

Over 6 dagen gaat ze uit logeren om zadelmak en keuringsklaar gemaakt te worden.

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:37

De mijne is nu net 3 jaar geworden en meette in februari precies 1m70. Vorig jaar september 1m68.

Ik zal hem deze week weer meten, ik heb het idee dat hij een beetje body heeft moeten inleveren voor cm's ;)

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:39

Nou ik had tot 170cm besteld, dus nu moet ze wel stoppen.

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:41

Hahahaha....ik heb momenteel ook liever de rem op het groeien in de hoogte...liever groeien in de breedte want hij is niet erg breed. :+

Tis ook nog maar een puppy...over 1 a 2 jaar zal hij wel een beetje paard worden :D

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:42

Ow, nou die van mij is ook wel behoorlijk de breedte in gegaan de laatste paar maanden.

Moet weer eens foto's maken.

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:47

De mijne is vrij rank gebouwd en heeft nog geen kont in zijn broek, de jouwe heeft duidelijk al meer body. :j

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:49

En ze heeft een kont in der broek _O-

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:51

_O- _O- _O- _O-

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 16:23

Kheb vandaag gemeten en hij meet nu 1m72, weer 2 cm erbij in 3 maanden tijd! :oo

Vanmiddag ben ik er weer opgeklommen na een kleine twee weken alleen maar eventjes longeren en hij was weer poepiebraaf en superfijn *\o/*

Jah Marieke, een paar nieuwe foto's zou erg leuk zijn! :D

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:18

Vandaag ook wat foto's en een filmpje gemaakt van Esprit.
Foto's zijn niet geweldig, want ze zijn met de videocamera gemaakt.
Blondje hier had vergeten de geheugenkaart in het fototoestel te stoppen :o

Ik vind persoonlijk dat ze haar lijf en hals wel al iets beter gebruikt, althans sommige stukken.
Balans is nog een beetje zoeken nu met ijzers voor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:32

Zo heej Marieke! Die begint echt "paard" te worden! :D

Lekkere kont erin, jaloers!!! Ze oogt mooi sterk en dat zonder training, ben heeeel benieuwd hoe ze eruit zal zien als ze een aantal weken aan het werk is geweest _/-\o_