Nakomelingen Junior STV ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

leejan01Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:39

XUlyssesX schreef:
Wat leuk!
Ik heb jou junior daar ook zien staan! ( ben familie van de familie Duiven)

leuk! nou mocht je de fam. duiven spreken dan mag je doorgeven dat we super blij zijn met enorm en dat het heel goed gaat met hem!

XUlyssesX

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:40

Zal het van de week doorgeven!
Wat leuk om te horen dat het goed met hem gaat!
Leuke foto!

leejan01Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:41

XUlyssesX schreef:
Zal het van de week doorgeven!
Wat leuk om te horen dat het goed met hem gaat!
Leuke foto!

Dank je wel!!

BrendaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 13:59

Een heel ander paard als de mijne :) . Wel een leuk paardje ,... maar denk toch dat ik voor mijn extra had gekozen mocht ik opnieuw kunnen kiezen
Is enorm jonger dan extra ? Want extra wordt dit jaar al 5 ?

leejan01Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 14:45

BrendaM schreef:
Een heel ander paard als de mijne :) . Wel een leuk paardje ,... maar denk toch dat ik voor mijn extra had gekozen mocht ik opnieuw kunnen kiezen
Is enorm jonger dan extra ? Want extra wordt dit jaar al 5 ?

Nee net zo oud Enorm wordt in mei 5 maar de veearts heeft al aangegeven dat Enorm zeer jeudig is toen ze bij hem was voor zijn tanden zei ze letterlijk het is dat ik aan zijn tanden zie dat hij 4 is anders had ik hem op 2 tot 3 jaar geschat.
ik denk dat Enorm gewoon een laatbloeier is dus vandaar ook dat we het heel rustig aan doen met hem 2 tot 3 keer per week onder het zadel een half uurtje heel veel stappen en af en toe beetje draven en gelukkig kan ik hem heel veel buiten zetten met soort genootjes en dan zie je echt dat hij nog een puppy is hij is zo speels! met de andere ruinen.
hij is in die 5 maanden dat ik hem heb wel al heel erg veranderd qua bouw vandaar ook al weer een andere zadel en wie weet moet ik dat over een half jaar of jaar wel weer doen! maar dat weet je als je een jong paard heb. vindt ik ook helemaal niet erg.

ben gewoon heel blij met hem! hij is zo lief en braaf (ondanks dat hij ook een stres kip is)

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:43

Wat leuk volgens mij ben ik de enige met een bruine junior? De mijne is wel een grote en smal paardje. Vandaag weer gesprongen. Maar dit is niet zijn ding. Hij vind het eng hihi. Maar we faan wel een keer per week springen gewoon voor zijn lichaam hij word er wel lekker soepel van. Ik ga ook chiropractor laten komen volgende week. Ff een check up. En zadel na laten kijken en ook zijn mest

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 10:12

Ik heb ook een bruine! Ook een laatbloeier die veel tijd nodig heeft. 5 jarige.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

leejan01Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 11:46

XUlyssesX schreef:
Ik heb ook een bruine! Ook een laatbloeier die veel tijd nodig heeft. 5 jarige.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Mooi paardje!

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:14

leuk paardje!
heeft ook een beetje een lang hoofd zo te zien?
de mijne ook.
vaak denk je niet mooi. maar staat ze wel chique!

BrendaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:05

Leuk om toch wat junioren te zien springen.
Morgen gaat Extra voor de 2de keer onder de man springen.
Laat er een paar keer een professionele ruiter oprijden ( voor het springen aan te leren ) en dan kan ik er mee verder.
Ben benieuwd hoe dat het gaat gaan

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:46

Oh spannend! Ik krijg sinds kort nu elke vrijdag springles. Maar we zijn beide geen toppers hierin. Hihi hij gooit heel snel een balk eraf en hij doet ook snel terugkomen voor de sprong totaan stilstand zelfs! Zijn die van jullie hier wel dapper in?

BrendaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:11

Gho , ik denk dat je je paard de "dapperheid" zelf kan aanleren.
Het is gewoon een kwestie van vertrouwen. En die junioren zullen niet rap springkrakken worden maar " gewone " paardjes.

Wij hebben vandaag voor de 2de keer gesprongen met onze junior. Ik moet zeggen het ging redelijk , maar sprong nog al met een lang voorbeen. Maar al bij al ging hij er goed over, ...

komt wel inorde denk ik

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:56

Dan heb ik hem heel dapper aangeleerd toen hij hengst was en is dat me zwaaar mislukt toen hij ruin is geworden. Knap he?

Nee ik geloof ook wel dat je als je paard altijd maar in dezelfde omgeving houd en niks spannends met hem doet hij overal bang van word. Maar ik doe hetzelfde de zelfde enge dingen. .. maar ik zag hem duidelijk zijn zelfvertrouwen inzakken. Daar ben ik van overtuigd.
Maar ik ben er ook van overtuigd dat ieder paard anders is de ene veel sneller bang/angstig als het andere paard. .. en geloof ook dat dat te maken kan hebben met de bliedlijnen dat karakter fok je door of juist niet.

Een deel zal aan de eigenaar liggen maar ook een groot deel karakter

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 12:36

Mijn Junior hing al boven in de X als er thuis een mus wegvloog. Tijdens een wedstrijd keek die nergens naar, des te drukker/meer volk/kijkeriger des te beter die sprong. Sloten, muren etc. keen nergens naar. Die wilde graag in het middelpunt van belangstelling staan. En thuis zoeken naar alles om te schrikken. Een aparte maar dat zijn vaak de beste :D. Ik kon er goed mee overweg.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 11:51

Mijn Junior ziet dingen die ik niet zie maar is verder wel een erg dapper paard!
Galoppeert niet weg als hij schrikt maar zakt even door zijn knieën van schrik.. heel apart

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 12:21

Mijn Junior wordt eerder boos als ze schrikt :D
Zo heeft ze al een keer een baal kuil omgeschopt omdat ze schrik van het plastic dat opwaaide.
Volgende maand wordt ze ingereden, ben heel benieuwd.

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 23:54

Die van mij vond vooral alles 'eng' op bekend terrein (behalve alles wat gesprongen moest worden). En op vreemd terrein niks aan de hand.

leejan01Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:19

vandaag voor het eerst met mijn Enorm(junior) naar buiten (buitenrit) geweest met 2 andere paarden van stal nou het is niet te geloven zo super braaf en de 2 merries die hem moesten begeleiden vonden alles eng! Was even lachen! en ik super trots op hem.

BrendaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 10:29

Ja het zal ook wel deels aan de bloedlijnen liggen. Maar ook aan de handler.
Er niet teveel eieren onder leggen zeg ik altijd. Die van mij is thuis gekomen als een heeeeeel schuchter paard. ( niet dat hij dit nu niet meer is , hij is evenzeer heel erg nerveus en kijkerig ). Ik weet niet of hij echt bang heeft. Hij is wel zo een typje dat je zou moeten " opereren achter de oren" zeggen ze bij ons. Daarmee bedoel ik dus , heeft altijd alles gezien en gehoord. Die van mij maakt zich dan gewoon heel groot en attent + snurken. Echt schrikken zou ik niet zeggen, eigenlijk een heel braaf paard

leejan01Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 11:25

BrendaM schreef:
Ja het zal ook wel deels aan de bloedlijnen liggen. Maar ook aan de handler.
Er niet teveel eieren onder leggen zeg ik altijd. Die van mij is thuis gekomen als een heeeeeel schuchter paard. ( niet dat hij dit nu niet meer is , hij is evenzeer heel erg nerveus en kijkerig ). Ik weet niet of hij echt bang heeft. Hij is wel zo een typje dat je zou moeten " opereren achter de oren" zeggen ze bij ons. Daarmee bedoel ik dus , heeft altijd alles gezien en gehoord. Die van mij maakt zich dan gewoon heel groot en attent + snurken. Echt schrikken zou ik niet zeggen, eigenlijk een heel braaf paard

die van mij ook! en als hij dan zo bak kabouter ziet dan kan hij ineens heel goed wijken!! en dat zonder de hulpen hahaha!!

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:49

Ooh ik zie allemaal dezelfde karakter trekjes grappig zeg!

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:27

Ik heb vandaag een poging gedaan om dressuur te oefenen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 12:47

leuk paard! heeft beetje zelfde vorm hoofd als de mijne!

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:27

Klopt idd Jody, Wat voor bloed zat er nog meer achter de jouwe?

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:33

De mijne is een juniorx corland x havidoff!
Hoe zijn jullie paarden ik loop erg tegen aan dat hij op de rem staat en zich snel afsluit voor dingen en dus ook mijn hulpen.
Gyropractor geweest en zet zijn lendenen vast... iemand hier ervaring mee?