hengst, Valeron ( Sandro Hit x Houston)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

niennxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:10

okee, nu wel goed hoop ik:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En voor het eerst naar het strand geweest :D

Afbeelding

En haar mooie nieuwe halster, hihi

Afbeelding

Maseike

Re: hengst, Valeron ( Sandro Hit x Houston)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:16

Idd mooie foto,s van DD en ze is een flinke meid geworden.
Maar ik dacht dat ze met haar moeder op de wei stond dus ik begrijp hieruit dat ze verkocht is aan jou :)
Ken deze meid vanaf dag 1 :) Veel plezier met DD.

Cookie ziet er goed uit en ja je weet hoe ik over haar denk :)

niennxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:26

Ik heb haar sinds juli, dus ze is nog niet zo lang bij mij!
Cookie is idd zoo leuk en die kleur van het hoofdstel staat haar echt goed :)

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:42

Leuke foto's!

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:08

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:06

Hoe gaat het met de Valeronnetjes hier?

Cookie doet het super!!! Pakt alles echt heel goed op! :D
Vandaag Cookie verwend met een nieuw hoofdstel :o Deze word haar dagelijkse hoofdstel, die andere wil ik voor de wedstrijden en dat soort dingen houden ;)
Ik heb haar ook tussen de buien door even lekker losgegooid en jeetje wat ging ze lopen zeg!!! :~ Helaas was ik telkens net te laat met mijn camera, maar toch een paar leuke foto's ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 14:46

Cookie is een heerlijke uitslover zeg!
Wij zijn helaas niet meer in het bezit van onze Valeron :(. Na een verhuizing van stal is hij zich dermate gaan misdragen dat het niet meer verantwoord was om met hem verder te gaan. Wij hebben hem dan ook overgedaan aan iemand anders en inmiddels heb ik hem helaas op marktplaats alweer voorbij zien komen. Het is een hele lieverd dus als iemand veel ervaring heeft met jonge paarden, veel lef en doorzettingsvermogen en hem het vertrouwen kan geven dat hij nodig heeft maar bovenal hem de tijd wil geven....

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 15:49

Ow wat jammer zeg!!! Ik vond hem echt een leukerd!! Helemaal balen als je hem dan alweer zo snel op Marktplaats ziet staan!

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:07

Who magootje wat staat dat wit onderlegde hoofdstel Cookie goed zeg!!!

Met die vlechten in wordt het ineens ook meer een paard in plaats van een 'baby'. Ben erg benieuwd hoe hij het onder het zadel gaat doen.
Maak je hem volgend jaar zelf zadelmak?
En hoe groot is hij nu?

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:12

Met Don gaat het ook goed! Hij heeft ruim de winstpunten voor de L1, maar omdat hij zo groot is en nog jong aan doet onder het zadel ga ik denk ik door tot de 30 winstpunten :o
We hebben altijd wel 1 of 2 winstpunten en een prijs, dus dat geeft vertrouwen! Ben echt wel trots op mijn knappe Valeron!

Hij is afgelopen maanden wel weer gegroeid en ondertussen wel 1.74/1.75....terwijl we eerst uitgelachen werden toen we met Valeron gingen fokken, want die geeft pony's :=

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:10

Gaaf joh!! Dat jou Valeron het zo goed doet! Leuk om te horen!!:D Op de stal waar de paarden van mijn baas staan hoorde ik pas dat Valeron daar als jong paard gestaan heeft om klaargemaakt te worden voor de hengstenkeuring. Hij was een hele fijne meewerkende hengst, niet zo groot, maar dat kwam wat later en heel braaf. Toch leuk om zo van mensen die hem van dichtbij hebben meegemaakt te horen hoe de vader van onze paardjes het deed!

Cookie is nu ongeveer 1.62, als ik meet hoeveel ze nog moet groeien zou er nog zo'n 5 cm bij moeten komen dus dat zou een mooie maat zijn ;)

Hier nog wat Cookie nieuws :D Heb ik even gekopieerd van andere topic waar ik in zit ;)

Vorige week voor het eerst een zadel op gelegd bij Cookie! Volgens mij is ze zadelmak geboren!!! Ze geeft er niks om! Gisteren voor het eerst gelongeerd met singel en dekje, maar 10 minuutjes wat stap en draf, en dat snapte ze ook gelijk! Ik ben echt zooo trots! :D
[ITP] Fortune Cookie zadelmak!!

Afbeelding

Afbeelding

En ik sta met Cookie op de foto!! Dat komt niet vaak voor! :P
Afbeelding

Vandaag Cookie lekker losgegooid in de bak, en ze liet wat mooie stukjes zien :D

Maandag heb ik voor het eerst buiten gewandeld met haar, ze was super braaf alleen auto's vind ze heel eng! De eerste die ik tegen kwam zette de motor af dus dat was super! Daarna een auto met trailer die nog goed doorreed terwijl Cookie duidelijk bang was, ze wilde omdraaien maar dat kon niet omdat daar een sloot zat dus sprong ze naar voren vol op mijn enkel! Daarna gekalmeerd en verder gelopen, in de verte kwam een auto met flinke vaart aan gereden, dus op een weiland gaan staan, ze schrok echt heel erg! toen ze weer rustig was verder gegaan en op de terugweg nog een postauto tegen gekomen die netjes stil ging staan, ze vond hem erg eng en schoot er ook een beetje langs toen ik bijna voorbij die auto was, maar dat ging een stuk beter dan bij de andere auto, en toen nog een keer de postauto en toen ik op een weiland ging staan, schrok ze nog wel maar wel iets minder.
Dat word veel langs de weg lopen met Cookie dus! :P

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 00:28

Goed bezig! Fijn dat ze zo braaf was met het zadeltje....Don deed daar trouwens ook niks op.
Ze kan ook lekker lopen zeg, wordt een leuk paard!
Ik ben verliefd op je hoofdstel, van welk merk is dat en is ie duur?

Ze heeft nog genoeg tijd om te wennen aan auto's, je gaat komende tijd toch nog lange niet op buitenrit ;)
Lekker rustig aan zo door doen, komt helemaal goed!

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 07:52

Hoofdstel is een Dobert Classic, kun je helemaal naar eigen wensen samenstellen ;) Deze was wel prijzig, heb hem ook voor een gedeelte voor mijn verjaardag gekregen :P Hij kostte 304.95 ;)

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 07:43

Hoe gaat het hier allemaal met de Valeronnetjes? Jammer dat het zo stil is hier!

Cookie doet het super!!! Ze is sinds kort ook zadelmak en het lijkt wel of ze zadelmak geboren is, echt suuuuuuuper braaf!!
Voor foto's kun je in het topic in mijn onderschrift kijken ;)

Hier nog wat foto's van dinsdag:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kimmekuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:35

Tijd niks van me laten horen, maar diamond doet het super!
Dime is en blijft een draakje, maar 13 april gaan we ons debuut maken.
Ze is super werkwillig, al die energie moet echt in banen geleidt worden. Kijken of ons dat gaat lukken op wedstrijd. Ik zal binnekort filmpje maken

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 00:43

Wauw die cookie heeft het hoofdje van papa geërfd!! Prachtige kleur heeft ze trouwens. Ik heb de eer gehad Valeron in het echt mee te mogen maken toen ik op een stal werkte waar hij gestald was, grappig dat hij zoveel vosjes fokt.

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:23

Super dat het zo goed gaat met Diamond!!

Ania: Cookie heeft idd het hoofdje van paps geërfd!! Leuk dat je met Valeron gewerkt hebt!!

ceylonsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 19:59

Hopelijk zaterdag mijn eerste wedstrijd met Ceylon. Veel aan de dubbele longe geoefend en daar is hij veel sterker door geworden.

ceylonsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:21

Zo, de kop is er af. Hij was superbraaf terwijl er toch veel te zien was. Hij moest wel af en toe hinneken want het is nogal een bemoeial. We hadden 177 punten en geen fouten, hij liep alleen te diep. Ook voor het eerst de snelweg genomen en het was driekwartier rijden en hij heeft geen stap verzet. Kortom ik was supertrots op hem!!!! Zaterdag gaan we weer.

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:09

Leuk!!! Niet slecht voor een eerste keer zeg!! Succes volgende week ;)

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 19:52

Vandaag Cookie weer gereden na 2 weken en dit was de 9e keer onder het zadel, door de vorst kon ik er even niet op en vorige week een paar keer gelongeerd, en vandaag er weer eens op. Ze deed weer super haar best, weer alles alleen gedaan, opstappen het hekje van de bak open doen op het einde vanaf Cookie's rug, in de 20x60 baan gestapt, in het bos gestapt, ze doet het allemaal alsof ze nooit anders gedaan heeft! :D

Hier een still uit een filmpje, ze loopt dus niet de hele tijd zo hoor ;)
Afbeelding

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:32

Hier nog 2 filmpjes van gisteren:

ceylonsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:02

Leuke fimpjes! Wat een brave paarden hebben wij toch!! Ceylon was 2 maanden zadelmak en kreeg toen een blessure. Hij mocht toen niet zijn box uit en alleen 20 minuten per dag stappen onder het zadel. Hij heeft geen kick gegeven, zo braaf!!

ceylonsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:56

Afgelopen zaterdag weer wedstrijd gehad. De proeven waren wat rommelig dus ik was niet zo tevreden. Ceylon was wel weer superbraaf. We hadden 189 en 191 punten dus dat was dan wel weer leuk. Zaterdag gaan we weer.

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:09

Netjes!! Jammer dat het voor je gevoel nog helemaal lekker ging, maar idd het belangrijkste is dat hij braaf is! En die winstpunten zijn ook weer mooi meegenomen!

Vandaag zou ik eigenlijk voor de 1e keer les hebben met Cookie, maar vanochtend lag er nog veel sneeuw in de bak dus helaas geen les vandaag! Net even geweest en lekker laten vrijspringen, de bak was nu goed gelukkig maar ze had geen tijd meer om les te kunnen geven, ach dan maar een ander keer ;) Vrijspringen vond ze eerst spannend om de 'sluis' in de gaan, maar toen ze het eenmaal doorhad ging het goed! Alleen ging ze de eerste paar keer wel dwars door het kruisje heen, maar de laatste 3 sprongen waren goed, mooi beheerst erover!