Nakomelingen van Florencio!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bimarulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 19:23

Kaaaren schreef:
Wat leuk Bimarulu! Foto is voor mij ook niet zichtbaar.
Heb je hem/haar al lang? Start je ook op wedstrijden?

Meeting is er niet meer van gekomen AJM, jammer genoeg.

Ik heb Ruby nu 2 jaar en ze is een merrie. Ik rijd op dit moment M1+4. Heb jij ook een florencio?

Hoe plaats je een foto?

Xsander

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:45

Ik ben weer terug!!
Wij hebben van maandag tot maandag een cruise tocht gemaakt :)
Heb vandaag weer lekker gereden, kon zo weer opstappen en wegrijden.

Jaaackiiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 23:17

Hallo Flo'tjes fans :-)

Ik had een vraagje ivm mijn Flo'ke (Florencio x Furioso)
In omgang kan je geen liever paard voorstellen, zolang je maar bij hem bezig bent dat vind hij echt geweldig. Hij is van 2009, dus op deze moment nog maar 4jaar en ongeveer een jaar zadelmak. Pas mei 2013 is hij gecastreerd.

Wat is nu mijn probleem.. In het rijden kan hij zich soms zo opjagen,... Hij kan heel gevoelig reageren op mijn been of mijn handelingen, kan wegspringen uit het niets, of wat hij sinds zijn castratie heel hard doet is in zijn galop heel hard wegrennen, ik krijg hem dan wel weer bij mij maar in een proef is dit natuurlijk geen pluspunt, dit is vooral in het aanspringen.
Hebben jullie dit ook voor met jullie Flo'tjes of zijn deze net heel rustig? Soms heb ik echt bang dat het aan mij ligt.. Hij is nu wel heel gevoelig maar zo een gevoelige heb ik nog nooit geweten..

Alvast bedankt voor de eventuele reacties

Afbeelding Eerste wedstrijd in Mei 2013 (toen nog hengst)
Afbeelding Eerste wedstrijd in Mei 2013 (toen nog hengst)
Afbeelding knappe Just a Dream :-) (2weken terug)

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 01:49

Ik herken het wel een beetje. Mijn Flo is in alles super braaf maar soms krijgt hij ineens iets en is er op blijven zitten geen mogelijkheid. Ik ben al een paar keer serieus afgedonderd. Bij mij is het wel vooral vlak na ik ben opgestapt. Hij is nu 1,5j zadelmak, maar ik longeer hem nog steeds voor ik ga rijden

Je hebt wel een super knap beest :)

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 08:35

Daar heb ik met mijn Flo eigenlijk geen last van, daar kan je na een week nog zo opstappen en wegrijden. Ze staat wel veel buiten, dus ze kan haar energie wel kwijt indien nodig. Ze is wel sensibel op het been (alhoewel ze soms ook een echte merrie is en compleet aan mijn been plakt) dus aangenaam te rijden maar nooit echt overdreven. Ik ben heel snel kunnen stoppen met longeren voor het rijden.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:25

Jaaackiiie hier ook zo'n gevoelig ding, in omgang wel een super paard, heb een geweldige grondkijker dus als die iets ziet liggen op de grond, mag ik me verwachten aan een luchtsprong. Toen ik ze pas had was de galop ook een moeilijk punt, staart tussen de billen rug wegdrukken en gaan met de banaan :D nu is dat wel zo goed als weg, komt dus wel in orde :j

Hier eindelijk de puntjes voor L2 binnen! Nu nog flink oefenen.
Zondag wel weer wat angst opgebouwd (bij mij dan vooral...), mevrouw ging een paar keer flink omhoog vlak voor de prijsuitreiking, heeft ze nog nooit gedaan, dus hoop dat het bij een eenmalig iets zal blijven... Iedereen vond het ook onverantwoord dat ik nog mee zou rijden maarja wat doe je op zo'n moment, als je je prijs niet gaat halen krijg je ook je winstpunten niet...

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 13:11

Wow wat gaan jullie allemaal goed met jullie Flo'tjes! Super hoor!

Jackie: heel herkenbaar.. Maar mijn ruin deed dit ivm zeer ernstig KS & halsartrose..(waar ik na 1,5 jaar achterkwam, voel me daar nog steeds erg schuldig over)
Vooral de galop vond hij heel fijn maar dan ineens kreeg ie weer een scheut en dan schoot hij ook als een kanon af. Logisch achteraf...

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:27

Hallo allemaal!
Wij zijn weer een winstpunt rijker! :D
1e proef ging slecht, hadden 169. Er was in deze baan gewoon helemaal geen winstpunt weggegeven van de 24 stuks.
2e proef ging lekker, alleen hij had geen zin in de keertwending dus een een mooie 2 ertussen
Maar toch nog 187 en een 4e prijs.

Jaaackie: Mooi paard heb je!
Ik heb dit zelf niet met mijn florencio, maar wel met mijn Negro (4 jaar) Rij er nog geen wedstrijden mee, maar het is wel erg vervelend.. steeds maar terug rijden en belonen.

Jaaackiiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:18

Dankjewel voor jullie reacties! En proficiat iedereen met wie het zo goed gaat met de flo'tjes :-)
Ik probeer hem zoveel ik kan te belonen maar soms zeggen ze langs de kant dat ik wat moet lossen en belonen maar ik toch het gevoel heb als ik hem ga lossen dat hij gewoon gaat lopen.. Heel frustrerend dus als hetgeen wat ze langs de kant zeggen om te helpen niet hetgene is wat ik kan doen.. Thuis is hij heel flink maar tis vooral op verplaatsing en tussen andere paarden...

Covels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:10

Hoi allemaal,
Sind kort heb ik weer een paardje, een 5 jarig ruin, Florencio x Prestige Pilot.
Helemaal Hannoveraans. Leuk dat hier een topic over is en goed te lezen dat jullie ook zo blij zijn met je Flo'tjes.
Ik heb nog wat angst overgehouden van mijn vorige paardje, maar ik hoop dat mijn nieuwe aanwinst me hier doorheen sleept.

bimarulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:52

Mijn florencio staat voor een paar weken op boxrust omdat ze nogal een vechtersbaasje is en op de wei weer heeft lopen vechten.

Zijn jullie flo'tjes ook van die vechtersbaasjes/ leiders ( haha )

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:55

Nee mijn flo is geen leider. Eerder van hoe snel kan ik vluchten voordat ze me pakken.

michelledepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:18

Heb sinds een jaar een dochter van Florencio, en die van mij is ook echt een leider !!.

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:45

Die van mij is ook geen leider. . Loopt het liefst achter een ander paard aan en mijn jonge paard drijft hem zo de hoek in

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 22:33

Als mijn Flo op de wei staat loopt hij meer rond te showen dan gras te eten :P

We zijn ondertussen over de 30 WPn gegaan.Volgende week nog een keertje op dit niveau rijden en daarna een stapje hoger, maar dan moet eerst zijn achterwaarts gaan er wat beter op zitten. Onze laatste wedstrijd van het seizoen zal ook meteen de belangrijkste zijn, want het is de finale van de jeugdtrophy waar ik aan mee deed.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:35

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 23:22

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 23:31

Mijn Flo is wel een leiderstype maar echt vechten doet ze niet. Ze is wel snel met haar kont eens naar de andere te draaien en die weet dan al hoe laat het is :) Nu heb ik misschien ook wel gewon geluk dat mijn beide paarden zo goed overeen komen.

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:42

ralphtdw ik vind hem persoonlijk iets komisch lopen aan de longe met het buitenachterbeen... Maar ja hij is ook erg groot misschien gewoon iets slap maar zou het zeker goed na laten kijken. Wel een mooi type.

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 14:28

Gisteren heb ik met mijn paarden een fotoshoot gehad..
Deze wil ik natuurlijk even laten zien! :d
Heb er een paar gekregen, de rest komt nog.. maar hier alvast een voorproefje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 17:44

Knappe paarden! en jij ook natuurlijk! ;-)
Alleen jammer dat de foto beetje onscherp zijn!

bimarulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 19:37

Mooie fotos!

bimarulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 19:38

Hoe plaats je eigenlijk fotos?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:31

romygic schreef:
ralphtdw ik vind hem persoonlijk iets komisch lopen aan de longe met het buitenachterbeen... Maar ja hij is ook erg groot misschien gewoon iets slap maar zou het zeker goed na laten kijken. Wel een mooi type.

Ja klopt daarom wou ik andere meningen horen.
Maar wij zijn hier toch niet wezen kijken.
Was trouwens ook voor een kennis bedoelt

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:36

Yeaah vandaag 1e geworden met 194, en eindelijk de traver begint er op te lijken :D
2e proef 169, heb die jury nu al voor de 3e x achter elkaar steeds dezelfde punten.. tjahh