Het is een samenwerking tussen zit, been en hand. Bijrijden, weer een stukje opvangen, achterhand er weer onder plaatsen enz. Als je daar consequent mee aan de slag gaat, krijg je dat bij elk paard wel beter. Veel overgangen, veel schakelen. Als ze strakker worden vooraan, niet stoppen met drijven. Veel mensen beginnen ineens weer te 'pakken' vooraan en vergeten de motor en dan vliegt bijgevolg je paard meteen weer op de voorhand. De mijne loopt er soms vooraan ook al eens te veel uit, maar altijd eerst been erbij en dan zachtjes proberen opvangen vooraan. Wel eens duidelijk terugzetten als ze je halve ophoudingen negeren. Korte ophoudingen gebruiken, snel zelf weer doorlaten. Hoe meer je zelf correct en snel bent met het doorlaten, hoe beter je paard dat ook gaat doen. Het is geen gemakkelijk werk maar wel belangrijke basis. Gewoon eens een paar weken puur met dat aan de slag gaan Heukeltje? Ik weet niet hoe je trainingen er nu uitzien natuurlijk
Titsia, jouw merrie moet toch ook zeker wel haar sterke punten hebben hoor
Goh ik weet het echt niet ze heeft enorm veel moeite om te schakelen omdat ze ook moeilijk is in het loslaten van de rug. Dus mooie middendraf ofzo zit er niet op, vind haar wel een enorm goede stap hebben, maar ook hier is het moeilijk om in te schakelen. Haar sterkste punt is dat het een super brave merrie is in omgang, en na mijn vorige is dat al een verademing op zich
Die van mij wil juist graag in zijn wedstrijdhouding lopen, maar over de rug laten lopen is ook geen probleem! Die van mij had ik in het begin echt niet aan het been, was echt een ramp. Ik ben er nu veen consequenter op geworden en het gaat nu echt een stuk beter.
Gisteren heb ik mijn M2 debuut gehad. Hij liep best wel fijn, alleen hij zit de laatste paar dagen een beetje met de keertwendingen te kloten, ik had het eindelijk voor mekaar, maar gaat nu niet meer zoals het moet. Dus in de proeven ging dit ook niet goed, dus ben daar heel erg op afgestraft, en aanspringen in galop ging niet goed, kreeg ik een 2 op. Tjah zo kelder je mooi omlaag. Dus geen winst voor ons helaas. Volgende keer beter
Aan je been, dat is inderdaad consequent zijn Keertwendingen, je mag er niet te veel over nadenken, anders gaat het mis Gisteren voor de eerste keer in de proef er eentje moeten rijden, gewoon hups zonder teveel gedoe en een 7. Ik neem dat thuis ook gewoon simpel tussendoor eens mee. Eerst voorwaartse drang behouden, dan pas kleiner maken. Ik verloor in het begin altijd de drang naar voor. Jammer dat het aanspringen ook minder ging. Een 2 haalt inderdaad wel de boel omlaag. Nu ja, rustig verder trainen, dan komt het wel goed!
Venetia
Geplaatst: 27-05-13 18:54
Jammer Xsander. Laat je iig niet van de wijs brengen door een minder onderdeel! Je hebt punten zat gehaald in het M1 dus je hoort er gewoon tussen in het M2.
Titsia, ik vind dat je een mooie merrie hebt hoor. Dat er rijtechnisch nog werk aan is is wat anders. Maar daar ben je al mee bezig dus geef het gewoon tijd!
Nou ik kan niet achterblijven met alle debuten: Heb afgelopen zaterdag ook het M2 debuut en eerste buitenwedstrijd-debuut van mijn Florencio gehad (was tevens eerste selectie). Nou dat was ook niet vlekkeloos, hij ging zijn wisseltjes springen en ik heb hem maar terug laten springen. Als ik hem terug neem naar draf dan gaat hij teveel sluiten/zitten en gaat hij stappen ipv draven, is veel leuker natuurlijk. Hij heeft achter geen ijzers en voor was hij al twee kalkoenen kwijt dus kon ook niet alle risico nemen. Had dus ook terechte dikke onvoldoendes. Dus een tip voor iedereen die te lang wacht met op concours gaan: ga wat eerder anders heb je dit soort problemen... Ik had gewoon door moeten starten na de Gelderse in februari. In de training al met deze oefeningen bezig gegaan. Ik had beide proeven 187. Mag niet klagen, maar had gehoopt beter te rijden.
Yesss. vandaag mijn eerste winstpunt gereden 186 en 3e. 2e proef 179. Er zaten heeeele goede dingen tussen maar ook heeele slechte. Dus we gaan weer lekker doortrainen
Yes!! Vandaag mijn laatste 2 winstpuntjes gereden! 191 en 194. We gaan nu heel hard werken om over te stappen naar de volgende klasse!!
History_
Geplaatst: 01-06-13 22:30
Goeie wedstrijddag voor de Flotjes precies
Mijne ging ook heel goed. We hadden vandaag de eerste manche van de paardentrophy (Serie wedstrijden over heel Vlaanderen voor -21jarigen) We werden 1e en 2e met 66 en 69% Voor het eerst prijsuitreiking te paard, hij was eigenlijk heel braaf
Mag ik me ook weer melden? Ik heb vaak nog wel meegelezen maar niet gereageerd !
Zie mooie resultaten voorbij komen en iedereen klimt in niveau.
Mijn (nou ja, al bijna 2 jaar in training) flo doet het gelukkig weer erg goed. Ze is er door ziekte bijna een half jaar uit geweest en heeft onlangs weer haar 1e wedstrijd gelopen in het M1 en ook weer direct gewonnen met 203 !
Komende week hebben we weer de almelose ruiterdagen. Hopelijk weten we ons weer te plaatsen voor de finale. Vorig jaar de L1 gewonnen. Na deze wedstrijd gaan we door naar de M2. Hopelijk een goede kringwedstrijd en dan door naar de regio en hopelijk weer NK. Je moet toch doelen hebben , haha!
Hoi Marsmars, ik ga volgende week ook naar almelo met mijn Flo!! Welke dagen moet jij? Ik dinsdag en zaterdag.. Vandaag ook weer op ch geweest, 1ste proef 228 en 2de, 2de proef veeel spoken en dus spanning helaas..
romygic
Geplaatst: 16-06-13 00:08
Hier een foto van mijn Flo nu
marsmars
Geplaatst: 16-06-13 08:33
Blijft een mooi paard zeg !!
Ik moet ma 1 proef di 2 woe 1 en vr nog 1 . En mijn eigen moet ma di en vr in de M2. Maar die loopt door stress op cc niet zo top op het moment. Die moet nog weer in het cc ritme komen, die is ee ijna een jaar uitgeweest.
marsmars
Geplaatst: 19-06-13 17:40
Hieronder een paar foto's van gister. De 1e dag had ik 207 en gewonnen. Gister maakte ze er een potje van door constant te hinniken/bleren en helaas werkten 2 andere paarden daar dankbaar aan mee. Cijfers varieerden van 3en en 4en tot 7ens en 8en. Hield bij de 1e proef 177 over en bij de 2e proef 184. Kon er ook echt niets aan doen om haar met de aandacht bij mij te houden. Vandaag had ze 192 en was 7e. Helaas kon ik er het fijne niet uitrijden doordat ze wat moe was. Vr. mag ze nog een keer. Een finale plek zit er denk ik helaas niet meer in
Mijn houding valt nog wat aan te sleutelen
Laatst bijgewerkt door marsmars op 19-06-13 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Mijn flo ben ik weer aan het oppakken. We rijden nog steeds op een laag pitje. Meer voor de lol om zo het rijden leuk te maken voor haar. Wil volgende week weer een les rijden misschien neem ik haar wel mee. Ben wel benieuwd hoe ze het daar doet.
Kaaaren
Geplaatst: 19-06-13 20:59
Ze heeft alweer wat meer body gekregen Marsmars! Ze ziet er goed uit Jammer van het gehinnik! Want aan de eerste punten te zien kan ze het makkelijk!
Ik ben net terug van een bosritje.. we zijn lekker het ven in geweest en zelfs een stukje gedraafd door het water. ze wilde steeds dieper haha maar dat leek mij niet zon goed idee
Pas nog even een foto gemaakt...
marsmars
Geplaatst: 01-07-13 10:45
Karen: Jou Flo ziet er ook top uit zeg! Welke klasse rijd jij nu? En die van mij vertekend denk ik een beetje dat ze meer body heeft gekregen. Zal wel het moment zijn. Ze is in november/december heel erg ziek geworden en toen was ze echt een hoopje ellende, zat geen spier meer op. Dus we zijn nu eigenlijk nog steeds weer aan het opbouwen qua spieren
Sietske: Hoe was het op het andere terrein?
Een finaleplek zat er uiteindelijk toch in en we hebben de finale van de ARD in de M1 gewonnen met gem 205 punten, nummer 2 had 195.5 Mooi geldbedrag gewonnen, hoofdstel, deken en nog wat foto's.
Gisteren hebben we ons debuut gemaakt in de M2 en direct 2x 2e . Eind jullie de kringwedstrijd en hopelijk kunnen we ons weer plaatsen voor de regio.
Mijn flo heeft met de les de heleboel bij elkaar gehinnikt. Ze riep denk ik om haar moeder die thuis was. Ze is nog echt een moederskindje ondanks dat ze 4.5 is. Maar ze was heel braaf verder. Zelfs de galop ging nu op allebeide kanten goed.
Duurt nog wel even voor ik haar zoals jullie flo heb lopen. Prachtige foto's.
Venetia
Geplaatst: 01-07-13 18:23
Die van mij is ook dol op hinniken hoor Sietske83. Gaat niet over denk ik schijnt dat Florencio zelf dat ook graag deed... Op zich ook geen ramp toch? Belangrijkste is dat ze braaf was!
Overigens ben ik met mijn Flo'tje door naar de Gelderse kampioenschappen. Laatste selectie was ik er niet helemaal bij geloof ik, reed bij het losrijden niet scherp genoeg en had hem er niet genoeg aan de eerste proef. Toen ik bij de galop aankwam heb ik afgegroet want hij ging allerlei ongevraagde wissels springen. Zat achteraf nog op winst tot dat punt maar goed dat wist ik op dat moment niet. Eigen schuld natuurlijk dat ie er niet aan stond, ik had meer moeten rijden bij het losrijden. Hij is nog wat bang van andere paarden die op hun donder krijgen/staken/veel been nodig hebben en daar moet ik ongevoeliger voor worden. Tweede proef hadden we 201 (ook nog verkeerd gereden in de proef...) en tweede plaats. Ik heb ook wat foto's van hem op zijn eerste buitenwedstrijd in mei dit jaar:
Kaaaren
Geplaatst: 01-07-13 20:58
mooie prestaties weer marsmars!! Je mag wel trots zijn
En super leuk dat je door bent Venetia!
Ik heb sinds december geen wedstrijd meer gestart, ben van plan binnenkort wel weer te gaan starten in de M1. Zijn nu lekker thuis aan het verder trainen. Rij de afgelopen maand twee paarden. Dus dat maakt het wat extra druk. De andere merrie staat te koop, dus waarschijnlijk binnenkort weer alle tijd voor mijn flo!
Voor wie nog een leuk paardje zoekt...
Xsander
Geplaatst: 02-07-13 21:41
wauwiee wat zijn de flo's toch mooi!
Ik wou vandaag even lekker gaan rijden, kijk ik in de stal.. staat hij helemaal verkrampt. Dus ik haal hem uit de stal, allemaal snot uit zijn mond en neus, pff ik schrok me dood! Wij direct de paardenkliniek gebeld, hij zei dat er een verstopping in de slokdarm zat.. Dus hij zei ik kom er zo snel mogelijk aan. Nou duurde een uur natuurlijk En op een gegeven moment was het weg! had hij het doorgeslikt. Dierenarts nog even nagekeken, en nu is alles weer goed gelukkig. Pff ik schrok echt heel erg!
En nu even het goede nieuws. Zaterdag op cc geweest. 2 winstpunten gereden en een 3e prijs, echt super blij! Weer hele grote fouten. maar ben echt tevreden