Hee dames! Ik heb gisteren lekker met mijn paardje door het land geracet Even wat anders dan rondjes rijden.. Zaterdag heb ik mijn eerste buitenwedstrijd. ben erg benieuwd! Hier nog even wat leuke foto's;
Hee dames! Wie heeft er dit weekend nog meer een wedstrijd gehad? Ik ben gisteren naar Steenwijk gegaan. Hij liep echt top!! Lekker voorwaarts en goed aan de hulpen:) De 1e proef had ik 188 en was ik 4e, we hadden 2 dikke fouten in de galop, met aanspringen schrok hij van mijn moeders spul wat op de grond lag, en met uitgestrekte galop sprong hij een keer over. De 2e proef hadden we 185-2, reed verkeerd domdomdom..
We zijn nu M1+29, volgend weekend nog een keer M1, en daarna moeten we toch echt aan de M2 geloven De galopoefeningen gaan heel goed, alleen die keertwendingen zijn zo lastig.. Maarja we oefenen gewoon nog even door
Ik ben ook net terug 1e proef ging goed, beetje spanning maar toch nog 2e geëindigd op 12 deelnemers met bijna 66%. Bij mijn 2e proef was de piste veranderd in een zwembad en hij was niet zo blij met de plassen. Wel jammer maar daar ben ik niet kwaad op, het was de eerste keer dat hij in plassen moest lopen, daar zou ik meer op moeten oefenen
Vandaag weer 2 winstpuntjes gereden. Ging eigenlijk echt niet lekker maar toch. Ze loopt constant op haar kop, veel te diep en op de voorhand. Daar word ik straks in het L echt zwaar op afgestraft ben ik bang. Hebben jullie ook moeite om jullie Flo's opwaarts te rijden?
Mijn Flo is het eerste jonge paard dat ik rij, dus ik kan niet goed vergelijken, maar hij heeft idd ook de neiging om wat te veel op de voorhand te lopen. Tijdens de training probeer ik hem wel zo vaak mogelijk op zijn achterhand te zetten en ik hoop dat hij dat meer van zichzelf gaat doen als hij wat ouder wordt
Hmm die van mij heeft precies het tegenovergestelde. Hij wil er vaak wat teveel uitklimmen en ik moet hem juist een beetje afremmen qua bergop lopen. Als hij dat teveel gaat doen gaat het ten koste van zijn ruggebruik. Misschien dat jullie paarden gewoon nog wat aan kracht moeten winnen? Lekker voorwaarts rijden en schakelen, dan komt het wel!
Die van mij is ook eerder omgekeerd, veel aanleg voor verzameling en zij gebruikt ook in vrijheid meteen haar achterhand ipv op de voorhand te gaan. Dat is 1 van de redenen waarom ik haar gekocht heb, ze was nog niet zadelmak maar in vrijheid toonde ze al duidelijk dat ze achteraan kon zakken en dragen. De kunst is inderdaad nu om haar dan ook haar hele lichaam te laten gebruiken mooi over de rug te houden. Ze kon/kan dat qua kracht nog niet helemaal verwerken, het is wel aan het beteren, ze is ook nog maar 5. Veel schakelen doet inderdaad wonderen!
2 winstpunten vind ik nu toch ook niet slecht!
Wij gaan deze middag voor de eerste keer een niveau hoger starten, wel de duitse (?) proeven, de L7 vandaag. Spannend toch wel Daarna even geen wedstrijden tot eind juni, dan hebben we nog wat tijd om door te trainen en te werken aan hetgeen ik vandaag merk dat mis gaat
Mooie foto's! Loopt idd mooi bergop vooral de galopfoto vind ik leuk
Ik ben nu idd veel aan het oefenen op schakelen en verzamelen en dat neemt hij precies wel goed op. Doel is om tegen de winter toch wel naar de A en misschien zelfs L te kunnen (ook Duitse proeven)
Een specifieke reden is er niet, maar ik heb het nut van een sperriempje nooit ingezien. Ook bij mijn ander paard heb ik die er na een tijdje afgelaten (die loopt op s&t nu, dus sowieso geen sperriem meer). Ik snoer dat ding toch sowieso niet aan, dus het hangt er maar half los aan bij mij. Vandaar dat ik dacht, ik kan het even goed weglaten Mijn paarden lopen er beide prima op. Ik had voor haar trouwens eerst een lage neusriem maar, daar krulde ze teveel mee op, met die hoge ging het beter.
Vandaag dus onze eerste L-proef gereden, 64,17% en een 3de plaats. Nog wel wat fouten dus echt nog ruimte voor verbetering. Ik ben een heel tevreden amazone!
Ivm dat bergop, wat ik wel al vaker gehoord heb, is dat Florencio zelf ook moeite had met de verzameling, verruimen ging hem blijkbaar heel goed af, maar verzameling zou een minder puntje geweest zijn?
Die van mij heeft vooral last met het loslaten van de rug, ze loopt heel snel in haar eigen houding vooral op wedstrijd. Verruimen is ook haar sterkste punt niet weet eigenlijk niet of die er wel zijn bij haar? haha
Heukeltje
Geplaatst: 26-05-13 19:29
Gelukkig is die van mij dan niet de enige. Nee 2 winst is niet verkeerd, heb nu met 3 wedstrijden 8 winst dus dat is best leuk maar krijg continue hetzelfde commentaar, te diep en op de voorhand. Paard kan veel meer maar krijg het er niet uit. Kan haar wel hoger rijden maar dan word ze heel strak en op m'n hand en dat wil ik juist niet. Ze is wel heel stabiel met haar hoofd en aanleuning en daar rij ik gewoon m'n punten op.