Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 15:32

Zeker weten. Soms is het gewoon lastig om te kiezen :)

Ik hoop voor jullie dat de wind wat gaat liggen. Stond vandaag op het punt om om te draaien en terug naar huis te gaan en mijn manager te bellen dat ik thuis wel wat zou doen. De wind stond precies op de zijkant waardoor ik terug moest sturen om niet op de andere weghelft te komen maar dan ging de wind weer ineens liggen en schoot je richting berm...

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 17:10

Hmm das niet fijn en redelijk gevaarlijk!! Hoop idd ook dat de wind morgen minder is als we op de boot moeten :=

R_emkee

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:57

Qleke hoe was je weekend ? ;) volgens mij heb je goed genoten :)

Hahah zooo ik lag er bijnaaa naast vandaag hij gaf me ff een bok hahaha :p

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 23:53

Vandaag zou er iemand komen kijken voor Hudson dus het weekend voorbereiding en vandaag alles er omheen gepland .. je raad het al krijg ik om 11.20 een berichtje .." ze was het vergeten " ... ja dag ! Zo ga je niet met mensen om , was zo boos ... maar goed heeft ie vandaag toch zn dagje vrij en gaan we lekker door in zn normale schema .. maar toch hoe verzin je het ( het liep via mn vriendin het was weer een vriendin van haar ) om zo op het aller laatste moment even af te zeggen ...
zaterdag hebben we een clinic bij L.otje S.choots .. ben heel benieuwd :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 23:53

Ohjee Remke gelukkig bleef je zitten :)

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 07:12

Oops dat houdt het spannend he Remke :D
Was zalig daar, wil al terug...
[***] zn batterijen zijn ook wel terug opgeladen voel ik :)

Das k*t Moniek!! Hoe geïnteresseerd ben je dan echt, vraag ik me af?
Leuk van de clinic, maar ik ken ze niet! Zal ze es opzoeken!

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 07:34

Wauw idd moniek daar zou ik ook woest om zijn jaa!! Succes met de clinic :)

Hahah jaa snap ik qleke.

Ik heb morgen weer les. En volgende week weer springles eb 29 okt weer x crossless :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 07:56

Wat super veelzijdig Remke leuk :)

Qleke, Hahaha ja snap ik jammer dat het altijd zo snel voorbij gaat hè ;)
Ze heeft een paard van de fokker van Hudson gereden in de internationale GP een merrie genaamd Ruby . Dus ik ben benieuwd wat ze van Hudson vind :)

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 17:17

Oh das leuk!!
Ik wil niet de pessimist uithangen, maar ik heb ook eens naar een clinic geweest met een "benieuwd wat ze van [***] vinden" gevoel! Ze heeft mij toen een uur afgekraakt en zich achteraf ongeveer verontschuldigd op messenger door te zeggen dat ik een leuk paard heb en we een mooie combi zijn en ze het niet slecht bedoelde :+ f*ck that, sorry :')

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 17:31

Zo ben ik een keer naar een clinic geweest om te kijken... een bekend dressuuramazone niet verder bij naam te noemen maar ze is een soort van gestopt en doet nu een andere tak van paardensport en de kinderen rijden ook niet onverdienstelijk in weer een andere tak ;) . Die deed me toch negatief! Nou snap ik best als je op dat niveau rijdt dat je je kan irriteren aan het gepluk en de basis niet in orde... maar dan moet je geen clinic geven.

Zondag is mijn zus weer gestart in de M2 met vos. 2 punten en een prijs. Totaal niet verdient :') Alles ging goed tussen de onderdelen door zeg maar. Sinterklaas zat achter de tafel :D

Gister zoiets geks en engs meegemaakt. Ik stap op mijn andere paard en die zet een stap wat gek weg en vervolgens zakt hij door z'n achterhand (alsof hij een been vergat) en daarna zie je gewoon onder je ogen zijn kogel opzetten. Icepack er omheen en op stal gezet. Vanmorgen nog veel dikker dan gister :( Staleigenaar kwam meteen met stethoscoop aan om te horen of het niet in zijn hart zat zo raar zag het er uit. Brr ben er nog geschrokken van. Morgen komt veearts voor een check up. Gezien hij een lage hartslag heeft, geen koorts, er nog op kan staan en gewoon stapt was de urgentie niet heel hoog. Maar ik wil toch even dat hij nagekeken wordt. Ik ben niet heel erg van meteen naar een veearts rennen maar deze gekke actie mag ze toch even langskomen.

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 17:53

Hmm das raar Vibabu!! Ik zou ook de DA er bij gehaald hebben hoor! Hoop niks ernstig..
Wel idd een clinic kan volgens mij heel leerzaam zijn, door subtiele veranderingen aan te brengen bij een combinatie, niet door je mening zodanig door te drukken dat het voor die combi helemaal niet meer aangenaam is!
Ik heb een idee over wie je het hebt, die hebben natuurlijk ook een zeer strenge opleiding gekregen om zo ver te geraken, waardoor ik vermoed dat ze denken dat een ander dat ook aankan! Maar helaas soms werkt dat zelfs averechts!

En proficiat met de punten :D ik zeg altijd, das dan voor de keer dat je ze wel verdiende maar niet gekregen hebt ;)

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 17:59

Hahaha ik weet heel goed over wie je het hebt. A n k y :P vind der niks kan geen. Hallo van af

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:05

Wauw Vibabu dat klinkt heel apart ik hoop dat het allemaal meevalt , ik had ook zeker de DA even gebeld .
Ik zit niet te wachten op afkraken ..dan geef ik hem heel snel een lange teugel en ben ik zo weg ;)

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 07:28

Idd hopen dat het niet te erg is vibadu !

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:20

Gisteravond was ik zoooo bang dat zijn pezen/banden gescheurd waren.... Zijn kogel ging de verkeerde kant op....
Vanmorgen veearts geweest en die heeft foto's gemaakt. Er zit een scheur in zijn kootbeen maar het is op dit moment zo dik dat ze er niks mee kunnen. Hopen dat het geen breuk wordt... daarom staat hij nu in een dik verband. En dan moeten we de keuze maken operatie of geen operatie. Een van jullie ervaring? Vanavond even met de familie samenzitten om te overleggen wat te doen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:33

Jeetje Vibabu dat zijn dingen die je niet wil horen van je DA .. ik hoop dat het geen breuk wordt . Ik heb hier verder geen ervaring mee , heel veel succes met de beslissing zal niet makkelijk worden denk ik .. wat adviseerde de DA ?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:44

Nee inderdaad.. Het enige waar ik wel even opgelucht om was is dat er geen banden en pezen stuk zijn. Kans op herstel (bij geen breuk) is 90% dus dat is dan wel weer gunstig.
Ik kon er niet bij zijn dus mijn ouders waren bij de veearts. Moet het doen met wat snelle appjes. Vanavond hoor ik meer en wat de veearts adviseert. Ze gingen sowieso de foto's nog op een goed beeldscherm bekijken om goed te kunnen zien hoe groot het precies is.

Normaal ben ik ook van het inladen en naar de kliniek omdat je daar alles bij de hand hebt maar dat voelde toch niet goed ofzo. Ben blij dat ze gekomen is en hij niet die rit naar de kliniek hoefde te maken. Alles bij elkaar wat we op gevoel deden heeft tot minder ernstig letsel geleid Y;(

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:21

Wow heftig ! Ik heb er geen ervaring in gelukkig. Maar blehg wel echt naar.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 16:41

Jeetje dat is schrikken vibabu! Hoe is het nu gekomen? Gewoon misstapt? Ik heb (gelukkig) ook geen ervaring *afkloppen*..

En een beslissing daarover maken is geheel afhankelijk van jouw portemonnee/doelen/tijd/emotionele waarde. Succes :(:)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 16:53

Het is een klassieke blessure en kan alleen al door een verdraaiing komen. Hij heeft van de week wel een hele harde klap tegen de muur gegeven. Misschien dat dat het geweest is en dat in combinatie met gewoon trainen? Of dat hij zich maandagavond verstapt heeft of een combinatie van alles bij elkaar..? joost mag het weten.

Ik vind het een hele lastige beslissing. In ieder geval afwachten wat de andere arts zegt morgen. Er gaat nog een andere arts de scheur beoordelen. Natuurlijk is elke scheur en breuk anders maar ik las net dat Carrera na een maand alweer in training liep. Niet dat het mij om die training gaat maar of hij na een maand kan lopen of dat hij 3 maanden op boxrust moet.... daar vind ik nogal een verschil in zitten. Beide brengt risico's met zich mee. Operatie is de operatie zelf + cyste die kan ontstaan in het gewricht. niet opereren is kans dat de scheur een breuk wordt. Lastig!

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 17:00

Zo dan! Beide opties hebben dus risico's... erg lastig!
Hopen dat de arts morgen een goed beeld kan geven!

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:04

Pffff Vibabu wat lastig :( zou het ook niet weten.. Maar zoals ik het hoor, komt het wel goed en dat is al veel!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 19:15

Nou vandaag de clinic gereden .. niet helemaal wat ik er van gehoopt/verwacht had . Ik moest hem alleen maar met zn kop omhoog en van mn hand af ( lees teugels los ) dus totaal geen verbinding ..en ik snap echt wel dat hij omhoog moet sn van mn hand af , maar dat moet denk ik niet ten koste van je verbinding en lichaamsgebruik gaan , al met al 15 min aandacht gehad van het uur ... ik zeg niet voor herhaling vatbaar .

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 20:25

Hmm nee idd Moniek, een paard zou elke houding in zn hals moeten kunnen aannemen met behoud van lichaamsgebruik maar door los te gooien is dat nog heel moeilijk te controleren denk ik dan.. behalve mss als een paard heel lui is werkt dat wel, maar dat is de jouwe echt niet :=
Kijk dat bedoel ik nu met die clinics, ipv dat ze gewoon jou zn hals houding laat corrigeren, probeert ze hem totaal om te poelen wat ik mijn ogen dus echt geen zin heeft! Moest je nu na dat losgooien een wauw-gevoel gekregen hebben dat zat het helemaal goed maar helaas.. en eerlijk gezegd ik heb dat bij mijn trainster keer op keer, ook al proberen we eens iets anders het bekomt steeds een geweldig gevoel!! Daar ben ik echt heel dankbaar om, want dat is echt niet makkelijk te vinden!!
Vond ze verder nog iets van hem of jou?

Ik moest toen in die clinic mijn teugels helemaal op het einde nemen en dan doorzitten tijdens het INRIJDEN nog wel! bij een paard dat al heel moeilijk te zitten valt door de gevoelige rug en dan nog achter de teugel ging en hard ging rennen omdat hij niet wist wat er gebeurde := en maar volharden :+ dat slaat echt op niets!!
Snel vergeten en onthouden waar je mee bezig was is het beste denk ik!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 21:10

Qleke, idd we gaan lekker verder zoal we bezig waren ... maar €55 voor 15 min aandacht is wel een beetje jammer :roll: verder zei ze niet veel, ze vroeg alleen of hij nog van de fokker was 8)7