Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sussie85

Re: Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:03

Ben benieuwd naar je foto's krackertje! Ben wel nieuwsgierig wat voor paard die combinatie oplevert.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:13

:wave:
meld zich ook met een paard welke als opa Weltmeyer heeft :j

We hebben haar nog maar net en ze heeft het niet zo heel goed gehad, maar is weer opknappende.
Veertje roepnaam: Vera. Ronaldo X Weltmeyer
Afbeelding

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:37

Leuk, weer een nieuwe!
Hoe oud is ze?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:49

Ze is 8 jaar oud, onbereden en heeft 3 veulens gehad tenminste dat is ons verteld.
Momenteel niet drachtig, ze mag eerst eens op gewicht komen, wat aardig goed lukt. En dan zien we wel verder :j

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:52

prachtig hoofdje heeft ze :) Veel plezier met haar!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:04

Inderdaad leuk koppie heeft ze erop staan. Er mag inderdaad wat gewicht bij, dan zul je er vast een leuk paard aan gaan krijgen! Heb je haar gekocht om mee te gaan fokken of voor de sport?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:09

Voor de fokkerij, we waren ons aan het orienteren en zij kwam op ons pad, of wij op de hare.
Aangezien we de tijd hebben en niet gelijk een veulen hoeven... hebben we haar gekocht.
Ze is inmiddels al weer iets voller geworden, maar nog steeds te dun... en daarom willen we haar een dracht nu niet aandoen.
(heb ook getwijfeld of ik wel een foto van haar op bokt zou zetten in deze conditie :o )

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:57

Ze is inderdaad niet vet, en een heel verstandige keuze om haar niet gelijk weer vol te zetten.
Wat zit er nog meer in haar stam?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:00

Ow ik schrik daar niet zo van hoor! Je zegt er toch bij dat jullie bezig zijn er meer spek op te krijgen. Bovendien hebben wij een merrie die ook niet dik te krijgen is terwijl ze toch niets te kort komt. Die is gewoon heel stressgevoelig. Van een dagje concours valt ze gerust 50kg af en is er weer niets meer van over. Wel verstandig dat jullie met haar even wachten om weer drachtig te krijgen. Kan ze rustig wat wennen en verbeteren in conditie.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:27

De foto's zijn ook niet gelijk schokkend te noemen, maar er zijn er genoeg die kijken alleen plaatjes, hebben dan hun oordeel klaar en veroordelen gelijk.... bedoel er niet mee dat ik dat hier ook verwacht.

haar pedigree is:
Ronaldo X Weltmeyer X Ulster
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=227710

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:39

Uit Dolly :9 :9

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 23:01

Sjoert schreef:
Uit Dolly :9 :9

:j uit Dolly via Lolly-top.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:38

Gisteren weer op concours geweest met mijn Weltmeyer. Ik kon hem heel goed bij de les houden dit keer. Toch wat schrikmomentjes in mijn proef, maar had meteen daarna weer zijn aandacht terug. Ik kon het hem ook niet kwalijk nemen. Zo sprong er iemand voor zijn neus in de kantine van een barkruk af. Logisch dat hij daarvan schrikt. Maar ik had nogal een aparte jury. Ik had meteen een 3 te pakken bij een lichte schrikreactie. Ook een overgang naar de draf vanuit galop een 3 omdat hij volgens haar uit de galop viel. Volgens mij heb ik toch echt de overgang op het goede punt gemaakt en ja hij viel wel wat uit elkaar in de overgang. Maar dan een 3 in het B? Vind dat toch wel erg streng. Heb zelfs in de hogere klasses nooit een 3 gehad voor een overgang die minder netjes was. Had ook een 4 gehad voor een stukje wat ik niet had doorgezeten maar verder wel netjes was. Volgens mij (en ook andere jury's) mogen ze voor niet doorzitten maar 1 punt aftrekken. Maargoed dit was voor mij een jurybeoordeling om snel te vergeten. Ik was super tevreden met mijn paard en dat ga ik maar onthouden. En voordeel ik hoef niet te wachten tot ik mijn winstpunten heb voor ik mag promoveren. Ik mag volgens de nieuwe regels t/m het M2 versneld promoveren. Dus dat scheelt weer. Vind ze vaak in het B om zulke kleine dingetjes zitten te zeuren. Er gebeurd natuurlijk ook niets in die proeven. In het L1 heb je daar al minder last van. Voor de eerste keren op wedstrijd vond ik het wel fijn om proeven te kunnen rijden waar niets in gebeurd. Krijg je ze toch wat gemakkelijker doorheen gestuurd als het allemaal reuzespannend is.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:51

Jeetje wat balen Sussie, dit zijn echt belachelijke dingen om zo streng te jureren zeg!
Maar goed, lekker vast houden aan je eigen gevoel, en lekker over gaan als je vindt dat je er klaar voor bent. Of nou ja, Weltsieger er klaar voor is ;-)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:07

Thuis is hij L2 klaar. Maar op concours wil hij nog wel eens vergeten dat er ook nog wat op zijn rug zit. Was erg blij dat hij gisteren bij de les bleef. Maar denk inderdaad niet dat we nog lang in het B blijven.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:23

Hmm, inderdaad vervelend als de jury op die kleine dingen zo streng oordeelt... Ik heb nog geen enkele wedstrijdervaring, en dat gaat ook nog even zo blijven vrees ik.
Zaterdag was t weer eens oorlog tussen mij en mn paardje. Anderhalf uur durend gevecht (instructrice was erbij, ik moest echt door van haar). Continue stoppen, afsnijden, totaal niet reageren op wat ik ook maar deed, met zn hoofd zo wild schudden dat ik soms een oor in mn mond had, etc... Ook gewoon door de bakrand heenlopen (resulterend in een dikke knie). Hij was gewoon echt gevaarlijk bezig. Achteraf gezien had ik misschien af moeten stappen, m eerst aan een longeerlijn moeten rondslingeren tot de ergste energie eruit was, en dan weer op moeten stappen. Had me in ieder geval wat blauwe plekken en een dikke knie gescheeld.
Erg frustrerend, al helemaal aangezien mn ouders voor t eerst kwamen kijken... Nou ja, krijg nu wel van hen een hoop privélessen, zagen zij het nut ook wel van in... ;)

Gelukkig deed hij het gisteren al weer stukken beter. Alleen nog druk met zn hoofd, maar verder deed ie weer wat m gevraagd werd. En dan ben ik ook wel weer heel blij met m. Af en toe zo'n terugval is niet erg (al was deze wel heel erg extreem), als de frequentie ervan maar wat lager wordt.

Stappen die van jullie ook wel eens met het verkeerde been uit bed/stal? Duncan kan er echt ongelofelijk veel last van hebben...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:14

@Lon83: is je paard 3 jaar, omdat het met een D begint?

ik zou eens kijken waarom hij doet wat hij doet.... alles heeft een oorzaak...
Ook af en toe een dag rust om alles te verwerken kan wonderen doen....

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:33

nee, hij wordt bijna 6 (officiele naam is een schaamnaam: Edelster...). De dag ervoor hadden we erg weinig gedaan, en daarvoor alleen gelongeerd... Hij staat gestald op een manege, dus vrees dat hij zn energie niet genoeg kwijt kan. Gelukkig gaat hij komend weekend het land op, hoop dat ie dan wat kalmeert.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:34

Als je die van mij wilt dwingen gaat hij ook vechten. Als je alles met beleid doet wil hij ook alles voor je doen. Misschien dat dat bij jou ook zo is Lon?

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:39

even nog als toevoeging: toen ik hem kocht wist ik dat het een paard met gebruiksaanwijzing was. De vorige eigenaresse heeft hem verkocht omdat het na een jaar nog niet klikte: met rijden lukte het gewoon echt niet, omdat hij zoveel streken heeft. Hij heeft het, vrees ik, nogal eens van haar gewonnen. Dat moet ik er nu dus uit proberen te krijgen. We zijn pas een maandje bezig, en met nu 2 keer per week priveles in het vooruitzicht houd ik hoop ;-) 't Is een veels te leuk paard om op te geven!

@Sussie85: met losstappen aan een lange teugel bedacht meneer al dat ie geen stap meer wilde zetten ;-) Was toch weinig sprake van dwang. Ik rijd hem nog met het neusje in de lucht, probeer hem nog niet rond te rijden, hij moet mijn hand zoeken. Op het moment vooral bezig met heel veel overgangen, om hem goed aan de hulpen te krijgen. Dat gaat dan ook steeds beter. Hij maakt zich gelukkig ook niet sterk ofzo, vooral tegendraads. Hij is me nog hard aan het uitproberen...

Cooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:44

Wij hebben een 2 jarige Londonderry x Weltmeyer.
Heel erg lief en leergierig. Wel pit! Ze is nu ong 1.65 m dus voldoende maat.

Volgend jaar gaan we naar de Hannoveraner Korung
hopelijk voor een premie! ;)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:00

Leuk Cooks! Heb je ook een foto?
Lon: die van mij kan af en toe ook heel tegendraads zijn hoor. Maar ik weet al steeds hoe ik het op moet lossen. Ik heb altijd geleerd alles voorwaarts oplossen, maar deze moet je af en toe even stilzetten. Veel belonen en hem vooral niet het idee geven dat hij moet. Maar wel met lef blijven rijden, ander neemt hij het over.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:30

cooks: oeh dat klinkt ook leuk, ben benieuwd.
suse 85 blijft jurysport..
a; wat eenmooi kopppie er op

eddie moet je ook met fluwelen handschoentjes aanpakken, maar hem ook wel vertellen wanneer die toch echt wel moet luisteren,
vechten heeft weinig zin tegeen 600 kg.
het is nu niet het makkelijkste paard wat ik ooit heb gereden, maar ik ben er van overtuigd dat als we een combi worden we het heel goed gaan vinden met elkaar,

[RIJ-ITP] ediie voor het eerst op bokt.. nog wennen aan elkaar..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 18:52

Zie ik dat we nog een weltmeyer afstammeling hebben, via Florencio (Florestan X Weltmeyer)
Fürstin Ninetta (Florencio X Lamerto H X Popcorn
roepnaam: Nina
Afbeelding

ik ga hard, keihard...
Afbeelding

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:36

Die had ze al in galop mogen aanspringen Alane :P

Ik vind het eigenlijk wel goed dat de jury streng zijn. Er rijdt echt veel te veel volk wedstrijden die verwachten een punt te krijgen, terwijl dat totaal niet reeel is.
Op B niveau hoeven ze niet streng te zijn. Daarboven wat mij betreft wel.