Nakomelingen van Corland!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sha_r0n

Re: Nakomelingen van Corland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:41

Super zeg Zonanta doet het goed!! :D
Ik ga vrijdag naar Wierden heen.. Is weer oefenspringen :D
Afgelopen woensdag geoefend met de waterbak springen.. Hihi dat paard van mij sprong wel, maar vond het maar een raar ding!! hihi..

Ben benieuwd naar foto's van die twee hengsten :D

Minnie_muis: beter dat de tweede helft mooier ging :D Oefening baart kunst!! Hahaha.. Hoe ging oenkerk?

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:42

Oeeh Zani is trouwens gister ook 6 geworden :D 04-04-04 Datum om niet te vergeten ;)

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:39

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 00:59

Mooie foto's hoor :) Heb ik ook al in topic gezegd.. Zonanta is echt braaf!!

Vandaag heb ik ook weer oefengesprongen.. Eerst een x mijn nicht in het 1m parcour erop. Had ze 2 weigeringen 1 op 1 en 1 op 2.. en toen zat het tempo er goed in en sprong ze alles.. Daarna heeft ze nog een rondje op 1m gedaan.. dit zonder weigeringen.. En toen was het mijn beurt om een nieuw parcour op 80 cm. te springen.. Dit ging zooo goed :D ben zoo blij en trots.. geen weigering.. 1x een twijfel.. en zelfs de waterbak in 1x :D Mijn topper!! Ze kan het wel :D

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:46

Super Sha_ron, komt zeker goed :D

Mijn crossverslag van zaterdag :

Dressuur ging erg fijn, ze was lekker relaxt en liep braaf. Hadden we 186 punten en stonden we 8ste.

Toen voor het springen en crossen opzadelen, het leek net of ze het doorhad wat er ging gebeuren ook al kent ze het niet, want met opzadelen was ze al vreselijk druk.... maaien en lopen en doen. Maargoed alles gelukt en erop.

Inspringen ging als een kanon haha, maar in het parcours ging het wel aardig fijn, ze laat zich wel rijden, alleen gingen we wat harder. Hadden daarom 1 pech balkje.

Toen naar de DA voor controle, hartslag 60 dus allemaal prima

Nou de cross in! Hindernis 1 ging goed, toen zag de hindernis 2, vol in de ankers ( al meters ervoor) en direct omdraaien, daar was ik niet op berekend, boem daar lag ik. Nou weer opgestapt en verder gereden ( mag officieel niet, maarja ze moet het toch leren)
alles ging goed, ze vondt het leuk en de rest sprong ze allemaal zo 1 langsloper nog gehad tussen door.

Tot bij de waterbak, er stond een hindernis 8 meter van het water, die ging goed, toen ging ze weer in de ankers en sprong ze weer zo 180 graden om, boem daar lag ik weer. Ze is dan zo vlug!!! Maarja na de waterbak kwamen nog 2 hindernissen, dus er weer op, door het water en de rest nog gesprongen.

Na de cross weer DA controle, hartslag 56!!! super gewoon

Ze heeft heel wat geleerd, ze vindt het prachtig, ze trekt er echt opaan, ze moet het alleen nog leren en er routine in krijgen. :D

Afbeelding
Afbeelding
http://94.100.118.34/925950001-92600000 ... _SUTx.jpeg
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 30-04-10 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's zichtbaar, rest in link

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:08

Nou netjes hoor :D Zonanta pakt het goed aan.. haha ze is dan wel vlug zeg als ze zich zo snel omdraait ;) haha.. Maar oefening baart kunst :D Foto's zien er goed uit!! :)

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:11

Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 30-04-10 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's zichtbaar, rest in link

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:29

Sha_ron: ja ze is dan echt super vlug!

Leuke foto;s :D Heerlijk he even naar buiten :D

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:11

jaa echt relaxed :D Die van mij is gelukkig niet zo bangig buiten.. Ze gaat overal wel snel langsheen dus dat is ideaal ;) En is juist ook wel goed voor haar ervaring want als we weer buiten wedstrijden rijden gebeurt er ook genoeg om haar heen ;) haha.. Het enige waar ze zich druk om kan maken is een ander paard die meerijdt als die bang is of gek gaat doen ;) haha.. Dan is het net alsof ze kijkt van huh waar ben jij bang voor.. ik ook!! haha.. maar dan 3 tel later loopt ze er wel langs ;) hahahahah!

ladyzwien weigert zonanta niet vaker zo? Want dat zou wel vervelend zijn.. Lig je er vaak naast ;)

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:31

Heerlijk toch :D Ja ze kunnen erg reageren op andere paarden. Ik ga ook vaak alleen.

Nee ze weigerd eigenlijk nooit, maargoed dit was de 1ste cross, en de 1ste keer dat ik er naast lag. Het was ook niet voor de hindernis maar meters ervoor, was er dus niet op verdacht :+

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:35

heey.. waar is het leven gebleven in dit topic?!
Ik heb dit weekend concours in oldenzaal (2 mei) met mijn corland...
is er nog iemand anders die daar ook concours heeft dan?! Zou leuk zijn..
Iemand nog wat meegemaakt?

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:23

Hee Lotte.. nee ik rijdt euh volgens mij 6 mei BB wedstrijd in Wierden.. :D En dan pak ik het gewone weer op :D
2x B dressuur vriezenveen 15 mei
B springen en oefenspringen in Ambt Delden 28/29 mei
B springen Westerhaar 3 juni..
B dressuur ARD op di,wo,vr
Doe jij nog ergens mee??

Zani pakt het gelukkig nu weer goed op :D Laatste les ging echt super.. Was heel trots.. Dus hopelijk gaat het nu op concour ook weer beter :D

Succes in Oldenzaal!

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:47

heey sha_r0n, ik doe 28/29 mei waarschijnlijk ook mee in ambt-delden, maar moet ik nog even kijken of dat kan.
Verder doe ik juist 13mei in vriezeveen.. dus zullen we elkaar net missen.
Heb er erg veel zin in... Jij ook erg veel succes! :D :D :D

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 16:30

En misschien dan tot in Ambt Delden :D zou leuk zijn!! haha..

Ik heb trouwens nog een paar filmpjes van me les van woensdag.. Ze springt weer super.. :D Trekt er tenminste opaan.. (zoals ik eerder zei weigerde ze een poosje, maar dat is er nu zo goed als af :D )

Paar hindernissen:
http://s-h-a-r-o-n.hyves.nl/album/36230 ... _state__=3

Driesprong (hihi die hond die continue mee rent)
http://s-h-a-r-o-n.hyves.nl/album/36230 ... _state__=4

Lijntje oxers met waterbak
http://s-h-a-r-o-n.hyves.nl/album/36230 ... _state__=5

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:34

Het is wel erg stil hier?
Iedereen op vakantie? hihi..
Vanavond heb ik een BB parcourtje :D Jullie nog wedstrijden gehad?

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:11

Sha_r0n schreef:
Het is wel erg stil hier?
Iedereen op vakantie? hihi..
Vanavond heb ik een BB parcourtje :D Jullie nog wedstrijden gehad?

Foutloos :D

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:34

wat een stilte hier zeg.. anybody?

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:44

sha-ron: super van je rondjes :D!

Ik heb gister een dressuurwedstrijd gehad, ging niet helemaal fijn. De ringen waren erg slecht en kon ik er ook niet meer aanrijden.... Ze ploeterde zelf wel...

Laatst nog een springwedstrijd gehad, 1ste parcours 1 balk, maar me rem is zoek, dus had niet fijn gesprongen....
Ze is zo enthousiast!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 14:16

WIEEEEEEEEEEEEEEEEEEHHHHH ik ben zoooooooooooooo blij!!
Dressuur 1e ring: 196 punten!!! 7e plek :D:D:D Jeeejj ik als springer kan toch nog een dressuurproefje rijden :D
2e ring: 188 punten :D Was ook nog 7e maar er waren op de 5e plek 3 ex eco's (weet niet hoe je het schrijft maar oke) dus helaas net de 2e buiten de prijs.. Paardje was zoooooo braaf :D alleen werd die een beetje moe in de 2e proef.. Maar echt lekker gereden :D Trots op haar.. :D
Dus mooi over 2 weekjes weer het springparcour in!! Can't wait!!

Ladyzwien: wel lastig dat Zonanta's rem zoek is.. Maar de foto's zien er netjes uit hoor!! Veel oefenen met terugrijden na de hindernis dan.. (wel lastig want die van mij wil ook altijd graag ;) haha ) Zal wel aan Corland liggen ;) haha!!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:14

Sha_ron: gefeliciteerd, super zeg :D
en er zijn zat springers die goed presteren in de dressuurring :D

Whaha ja, idd veel oefenen.... Zaterdag mogen we weer, maar denk dat ik alleen dressuur ga starten, en thuis nog ff verder oefen met de rem...

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:32

Okeee goed plan!! Succes alvast :D
Ik heb morgenavond springen BB en B.. Ben benieuwd hoe het gaat.. :)

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:07

BB: foutloos
B: 2 balkjes (eigen fout te dicht gereden)
B progressief: 1 balkje.. volgens mij pechbalkje..

En een leuke foto:
Afbeelding
:D

Succes zaterdag!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:00

zeg hoe gaat het hier eigenlijk met de corlandjes :D?
heb mijn profiel naam veranderd omdat mensen op de club dingen tegen mij gebruiken die ik op bokt zou hebben gezet :evaw:

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 18:55

heyy..

sorry, geen tijd gehad om te posten op bokt. heb 2 mei dressuur gehad in oldenzaal met mijn corland. Had 178 en 180 punten dus 1 winstpunt in de B-dressuur. Kon dus springen. Had in vriezeveen op 13 mei B-springen (1e keer voor ons) en we reden 2 rondjes, 1tje klassiek direct op stijl en de tweede progressief met ingebouwde barrage. Bij beide rondjes hadden we 1 balkje maar beide mijn fout. Was dus heel blij dat het zo goed ging, voor de 1ste keer helemaal! Heb morgen (22mei) concours in Denekamp, ook weer B-springen. Ben erg benieuwd hoe het gaat. Hoop dat ik dan zelfs foutloos spring :)
Was trouwens op mijn eerste springconcours meteen een man naar mij toe gekomen (meerdere keren zelfs) of ik mijn paardje toch echt niet verkocht. NEEEEEEE!!!!!!
Maar goed.. als ik hem over 2 jaar te oud vond, kon ik bij hem aankloppen en kon ik hem ruilen voor een net ingereden paardje... nou ja ben niet van plan om hem te verkopen! Blijft lekker tot z'n oude dag bij mij :D :D

Hier onder trouwens nog wat pictures van springen (ons eerste springconcours, B-springen, vriezeveen, hebben 1 winstpunt gehaald!):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 12:40

netjes hoor!

hahahah nu al veel animo voor, als het zo door gaat zwicht je nog voor het grote geld :P
ik heb voor mijn corlandje een startkaart aangevraagd zodat ik van de zomer lekker kan gaan dressuren en springen :D