Willem van Nassau (Bonte Willem)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 20:02

pinto_1 schreef:
Ik ben ook heel benieuwd naar een foto.
Onze BW veulen (wel bont trouwens) is nu 20 maand dus wel leuk om even te vergelijken.

Overigens qua karakter ook superlief, hopen dat dat nog even zo blijft dan laten we hem nog wat langer hengst. ;)

He, ook een Duutser! :D

Ik vind de veulens van Bonte Willem wel gaaf om te zien....Maar ik heb het Nuka al eens gezegd: We stellen dit jaar Shiva voor en wordt ze opgenomen, dan moet Cool Willow erop :D

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:19

super ben benieuwd... nieuwe foto's van mijn vent komen er aan :)

dafhne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:53

Afbeelding

ditis Dodge nakomeling van bonte willem van nassau.

dafhne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:54

Afbeelding

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:47

Adil18 schreef:
pinto_1 schreef:
Ik ben ook heel benieuwd naar een foto.
Onze BW veulen (wel bont trouwens) is nu 20 maand dus wel leuk om even te vergelijken.

Overigens qua karakter ook superlief, hopen dat dat nog even zo blijft dan laten we hem nog wat langer hengst. ;)

He, ook een Duutser! :D

Ik vind de veulens van Bonte Willem wel gaaf om te zien....Maar ik heb het Nuka al eens gezegd: We stellen dit jaar Shiva voor en wordt ze opgenomen, dan moet Cool Willow erop :D

Afbeelding
Willow staat nog steeds te springen hoor, hij heeft er zin in :D :D :))
Afbeelding

SayaJones

Re: Willem van Nassau (Bonte Willem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:05

Wat een plaatje is dat zeg Dahfne!
Ik had me er iets heel anders bij voorgesteld toen je zij dat ie bruin was, maar hij is toch écht wel leuk!!! <3

dafhne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:08

dafhne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:11

willow is ook echt erg mooi :wow: :wow: hoe oudis willow? en wat is zijn schoft hoogte momenteel?

dodge is 19 maandjes en de laaste keer dat we hem gemeten hadden al even geleden was zijn schoft hoogte 1.52

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:14

dafhne schreef:
willow is ook echt erg mooi :wow: :wow: hoe oudis willow? en wat is zijn schoft hoogte momenteel?

dodge is 19 maandjes en de laaste keer dat we hem gemeten hadden al even geleden was zijn schoft hoogte 1.52

Willow wordt in maart 4, en is nu iets van 1.66 hoog.
hij is nu echt aan het uitzwaren, als ik de foto;s vcan de hengstenkeuring bekijk is ie toch wat grover geworden, moet snel weer mooie nieuwe foto;s maken :))

heb net even de andere foto's van Dodge gekeken, is ook best aan de maat en ook een mooi barock type.
altijd nieuwsgierig hoe ze er uit zien als ze 3 of 4 zijn..... afwachten dus :D
Laatst bijgewerkt door nuka op 05-01-11 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

dafhne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:17

ja ben erg benieuwt naar de nieuwe foto's
ik hoop dat dodge die schofthoogte ook gaat halen.
ik vind hem persoonlijk al aardig aan delengte voor een enter van 19 maandjes
wat is jullie mening hierover?

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:06

Hij is mooi hoor Dafhne! *D

Hoe groot is hij dan? Ik weet niet hoe groot Balou is, iets kleiner als zijn moeder van 1.65, dus denk rond de 1.55/1/60. Zal vanavond of morgen even een foto van hem plaatsen, kunnen we kijken of ze nog een beetje op elkaar lijken. ;)

dafhne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 19:38

hey ja zou het erg leuk vinden om foto's van balou te zien.
is dat ook een nakomeling van bonte willem?
ik ga straks nog even naar dodge toeom te voeren en dan zal ik zijn schofthoogte even meten.
de laatste keer dat wij hem hadden gemeten was hij 1.52. ik zal vanavond nog even een berichtje plaatsen wat zijn schofthoogte exackt is. en hij is nu 19 maandjes. hoe oud is balou?
ben zeer benieuwt naar de foto's.
groetjes dafhne

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:37

Balou is ook van Bonte Willem, nu 20 maandjes oud (van mei 2009). Dus een maandje ouder dan Dodge... ;)

Hierbij wat foto's, de eerste was ie nog iets jonger, de anderen zijn wat recenter. (en niet op zijn vacht letten, hij loopt buiten dus is niet helemaal wit meer) :D

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=KNVHU3LZ

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=F64O3QVK

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=6LOFWQ3H

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=BNBGQSQV

Met de buurkinderen...
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=BIME6EHV

Ik zal hem van het weekend even opmeten, ben nu ook wel benieuwd... ;)

dafhne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:42

wat is hij mooi zeg. moeilijk om te vergelijken omdat dodge niet bont is.
maar je hebt een zeer mooi paardjeom trots op te zijn.
erg leuk dat ze een beetje dezelfde leeftijd zijn en allenbij vader bonte willem hebben.
zo kunnen we kijken of ze een beetje gelijk opgaan in hun groei.
lijkt me leuk.
wij hebben dodge net opgemeten en die is 1.53. nou weet ik alleen niet of dat al vrij groot is zodat hij rond de 1.65 a 1.70 gaat worden later wat ik hoop uiteraad.
of dat hij voor deze leeftijd dan klein is.
weet jij dat?

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:16

Ik zou het zo niet weten, heb vorig jaar wel wat berekeningen voorbij zien komen maar ik weet ze zo niet meer. Maar volgens mij worden ze wel ongeveer zo groot als de ouders, dus Dodge gaat nog wel een stukje groeien. ;)
Ik verwacht dat Balou ook rond de 1.65-1.70 gaat worden (net als zijn moeder), groter hoeft van mij ook niet. Maar ga hem wel meten morgen, ik denk namelijk dat hij niet veel scheelt met jouw veulen.

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 15:50

hey Pinto_1, hij is net iets jonger dan mijn hengst (ook van bonte Willem), Abano is van maart 2009.
Afbeelding
de meest recente foto. Helaas wazig en staat er erg leuk op

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:58

Leuk, Abano ziet er ook goed uit zeg. Hoe groot is hij nu? Heb je hem thuis of in de opvang?
Heb even in je profiel gekeken, op sommige foto's kan ik wel een gelijkenis zien tussen Abano en Balou, zeker die van de zijkant.
Hoe is zijn karakter, ook zo lief? Ik kan aan Balou nog niet merken dat het een hengst is, kan er nu nog alles mee doen, maar dat kan natuurlijk nog veranderen. ;)

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:03

Dank je wel. Abano staat in opfok in Ureterp... Ik denk dat zijn stokmaat momenteel +/- 1.55m is. De gelijkenissen heb ik idd ook al opgemerkt, leuk om te zien... Abano heeft een geweldig lief karakter, ook hier niet te merken dat hij hengst is omdanks hij opgroeit tussen de hengsten. Hij is lief, sociaal, leergierig, behulpzaam, goede bewegingen...

janischka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 09:34

Dag lieve mensen!!

Ik heb me hier ook maar eens aangemeld, omdat ik graag de verhalen volg van andere Willem-kids. Ik heb zelf een merrie van hem uit een Jazz-merrie. Mijn kleine is van 30 april 2009 en bruinbont van kleur. Uiteraard vind ik het de allermooiste! :-d
Ben ook heel benieuwd of er al jonge willems onder het zadel lopen en hoe dat gaat! Willem word momenteel gereden door een kennis van mij en hij blijkt een behoorlijke bokker te zijn! En gezien het bloed van moeders kant kan ik volgend jaar wel wat vuurwerk verwachten??

Groetjes!!

PS. ik wil graag een fotootje erbij zetten..maar hoe moet dat??

dafhne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:43

hoi
ik heb ook een nakomeling van bonte willem x fries.
die van mij is alleen niet bont geworden maar bruin.
je moet eerst een online album aan maken ga je bijvb naar http://www.mijnalbum.nl
maak je daar gratis je album aan en zet je de foto daarin dan ga je hierheen en maak je een tekstbericht zoals je nu ook gedaan heb en dan zie je
img staan daar klik je op dan tussen die 2 img iconen kopier je de foto er tussen dus eerst naar je album ga je naar de foto toe.
druk je rechtermuisknop op de foto eigenschappen kopier je die url link en die plak je in dit tekstbericht op de site tussen die 2 img iconen in.

groetjes dafhne

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:49

janischka schreef:
Dag lieve mensen!!

Ik heb me hier ook maar eens aangemeld, omdat ik graag de verhalen volg van andere Willem-kids. Ik heb zelf een merrie van hem uit een Jazz-merrie. Mijn kleine is van 30 april 2009 en bruinbont van kleur. Uiteraard vind ik het de allermooiste! :-d
Ben ook heel benieuwd of er al jonge willems onder het zadel lopen en hoe dat gaat! Willem word momenteel gereden door een kennis van mij en hij blijkt een behoorlijke bokker te zijn! En gezien het bloed van moeders kant kan ik volgend jaar wel wat vuurwerk verwachten??

Groetjes!!

PS. ik wil graag een fotootje erbij zetten..maar hoe moet dat??

hoi janischka

wat een mooie combinatie (op papier dan, heb nog geen foto gezien) heb altijd geroepen dat ik willow ook wel op een jazz merrie zou willen zien (dus......... :o :D )
Willow heeft het eerste half jaar echt geen pas verkeerd gezet, was echt een braaf schaapje, maar brave paardjes worden ook een keertje stout!!! :D
hij is nu in een fase van puberen en uitproberen en ja dan kan hij ook aardig bokken en stijgeren, nog niet zo goed dat ik op de grond ben beland maar hij blijft oefenen }:) O:)

nee zonder gekheid, hij heeft 3 keer echt het beest uitgehangen, maar ik heb (gelukkig) gewonnen door te blijven zitten en nu is het weer zo goed als over, hij wil nog wel eens als ik net opstap zich heel erg spannen maar meestal blijft het dan daarbij en blijft hij met 4 voetjes op de vloer.
maar duidelijk is dat hij het niet van een vreemde heeft.

verder is hij met rijden echt super braaf, wil graag, kan met andere paarden in de bak en geeft daar helemaal nix om, ook niet met hengstige merries.
dus ben nog steeds erg blij met hem:))

janischka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:20

Dank voor de reacties tot nu toe! Ik weet niet zeker of ik al kan vertellen wie hem nu rijd. Hij is bij diegene op proef en hopelijk wordt het wat! Het gaat om een dressuurruiter uit Friesland. Hij is tot nu toe best wel enthousiast over Willem. Het is een boefje, omdat hij je er zo af wil gooien als je niet oplet, maar verder heeft hij veel potentie en wil hij graag werken. Zijn vorige amazone is er mee gestopt, omdat ze er niet meer op durfde? En ik ken nog iemand die er meerdere malen afgevlogen is. Oeps.
Ik had Cool Willow Spring al een tijdje in de gaten gehouden. Hoe gaat het nu met hem? Ga je hem ook op wedstrijden rijden??
Het is vast nog wel lastig om KWPN-merries te vinden denk ik. Ik ben gewoon helemaal gek van bont, dus daarom heb ik de gok gewaagd. Hihi. En ben heel wijs met met beessie. Eyes Wide Shut heet ze trouwens.
Ik ga zsm proberen een album te maken op internet zodat ik haar kan laten zien.

Groetjes

janischka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 01:32

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo, hier mijn ultieme poging wat foto's te delen. Eerst maar eens kijken of het lukt!
Zijn er trouwens niet meer mensen die al op hun bonte willem kind zitten?? :D

Groetjes!

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:35

die uitstraling lijkt erg op mijn hengst... mooi kindje

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:54

Wat een plaatje Janischka.

En nee, helaas, mijn Bonte Willem nazaat is een maandje jonger dan die van jou, dus ook alleen nog maar wandelen, poetsen en voetjes geven. ;)