Ferro!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_16

Re: Ferro!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 22:22

jmmr Boos!

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 22:23

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:16

Die van mij is een enorme binnenvetter, loopt echt leeg de dag na wedstrijd. Ik heb de B en L in 12 wedstrijden uitgereden, máár altijd op de 2e hoefslag.. dus wat dat betreft is het echt een drukteschopper! Thuis ook, als er een poepschep of een rij met witte hekjes om te oefenen staat, blijft ze gespannen en word ze super heet! Maar dan loopt ze wel erg mooi, haha! Clown

Moet daarbij wel zeggen dat ze áltijd erg snel gespannen is, zou ook nooit een hele maand wedstrijd kunnen rijden,dan word ze ook echt onhandelbaar, maar met veel respect en rust in het rijden doet ze alles voor me. Dit geld ook wel voor haar broertjes en zusjes op stal, maar die hebben het (gelukkig) niet in deze mate. Ken er overigens wel een die je niet 'even snel' kan opzadelen,die moet je echt aandacht geven en op het gemak borstelen, anders kan je haar niet aansingelen, haha! Heb dit trouwens nog nooit van andere Ferro's gehoord Vork

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 19:35

ik weet niet hoe die van mij is met wedstrijd want ik ben nog niet gestart
maar ik ben wel met de carrousel met 5 andere meiden een demostratie geven manege verder op met trailers.. maaar toen met uitladen stormde ze eruit en echt blaze zo van Jo hier ben ik dan... maar met rijden is ze wel rustig .. maar niet echt totaal raar doen
ze bleef wel rustig ... bleef ook continu praten tgen der mar doordat mijn naaste ruiters paard gek ging doen bleef ie van mij nog lang genoeg kalm maar op gegeven moment was ze zijn gedrag zat en toen trapte ze naar hem en het was ook gelijk over .. dat irriteerde het haar denk ik dan !!
maar verder was ze overal gemeen erg braaf

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:02

Heej, ik ontdek dit topic nu pas Lachen

Ik heb een Ferro x Doruto

Rij nu een jaar wedstrijden met hem, begonnen in t M1 en we hebben pas voor t eerst Z gestart Lachen
Fijn dier, en wat ik ook al meer gelezen heb, ook ik ken de wedstrijdspanning, ik kon nooit op concours zo fijn rijden als thuis maar nu sinds een paar maanden gelukkig wel!!

Hij heeft een enorm karakter dat helaas soms ook wel eens tegen mij werkt ipv met mij mee Knipoog dan vindt ie t nog wel eens leuk om op zn achterbenen te gaan staan.

Wat ik ook een paar keer tegen kwam in t topic, Ko moet ook niets van buitenrijden weten Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

rientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:30

Het "buitenrit-probleem" heb ik ook gehad! Ze wou dan eerst al niet van huis weg, vervolgens ging ze lk moment vol in de remmen, en was niet meer vooruit te krijgen..
Na veel oefenen (alleen en met meerdere paarden) heb ik het toch voor elkaar gekregen! Ik weet niet of ze er ook echt van geniet.. Heb wel eens het idee dat je haar daar niet een groot plezier mee doet.. Maja, wel weer goed voor de ontspanning en afwisseling!

Ik ben van plan om dit jaar een paar tripalons met mijn Ferrootje te gaan rijden! Springen jullie wel eens, en hoe pakken ze dat aan? Zijn ze net zo (uber Haha! ) snel als die van mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:47

Buitenrijden vind mijn [***] geweldig, lekker door bos en duinen zolang we maar niet naar het strand gaan want daar vind ze werkelijk niets aan. Alleen van huis is gaan is ook geen probleem ze geeft er niets om dat de anderen dan thuis blijven, ik rij altijd alleen buiten met haar en ook wanneer we andere paarden tegenkomen trekt ze zich daar niets van aan. Gelukkig Haha!

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:08

Ach, ik denk ook dat het er aan ligt hoe ze 'opgegroeid' zijn zegmaar qua buitenrijden.
Die van mij is al beetje opa en heeft t vroeger nooit gedaan dus dat scheelt Knipoog

Hij heeft geloof ik voorheen en ook nooit met mij gesprongen en daar waag ik me ook maar niet aan! Wij houden het wel bij de dressuur Lachen

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 19:12

sinds paar maanden geleden ben ik nu weer naar buiten geweest met mijn ferro , en nog 2 andere paarden die ze volledig vertrouwt ging echt super lekker crosse in het bos geweldig ... ben nu vandaag weer geweest met mijn ferro en der vriendin haha ging echt super we hebben zo hard gereden dat we in 15 tot 20 min heel het bos hebbe gezien wat eigenlijk 2 uur normaal duurt hahaa zo hard hebben we gecrosst me ferro is lekker moe en heeft lekker eten verdient heerlijk maaltijd had ze gekregen daarna ... morge is ze dan lekker los na zo dag crosse echt heerlijk want morge heb ik weer les Haha! echt super is het dan !!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 19:15

ik heb een Neostan x Ferro Lachen

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:06

ik meld me weer... aangezien mijn draver een jaar vakantie mag vieren, ga ik weer de Ferro rijden...
Was er mee gestopt omdat ik t niet redde vanwege verhuizing... maar zo komt t mooi uit!

hirespider

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:11

ik ken ook een ferro, die is van de mensen waar mijn paard ook staat. Het schijnt ook een enorm moeilijk paard te zijn. voor foto's kijk op www.paardengevoel.nl

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:19

Mijn paard vind buitenrijden het eind, ze durft alleen niet meer over de weg nadat we vorig jaar op zijn kop in de sloot terecht zijn gekomen.. Dat was heel vervelend, want ze lag op mijn been, en bovenop het zadel, waardoor als zij ging bewegen ik eronder zou komen.. Ik heb heel veel van haar geleerd, want ze was helemaal in paniek, en niemand kon haar op haar gemak stellen, maar toen ik het probeerde kalmeerde ze direct, en ging ze zelfs gras liggen eten Haha!

Buitenrijden is voor ons geen probleem, maar dan moeten we wel thuis met de trailer weggaan..

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:35

Jeetje, wat een verhaal.. Ach gut
Zoiets meemaken lijkt me doodeng.
Gelukkig dat het toch nog goed gekomen is met jou en je paardje.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:46

Mijn Ferro vind buitenrijden geweldig, zolang er maar een ander paard voor haar loopt! Tong uitsteken

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:35

Ik ga me er van het voorjaar maar eens aan wagen m'n merrie verkeersmak te maken.
Ben al wel eens op de weg geweest. Ze geeft meer om de omgeving dan de auto's Duivel Haha!

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:51

oow echt joh, ik durf met de mijnes echt niet de weg op.. in het bos gaat het wel goed!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:51

Linda86 schreef:
Jeetje, wat een verhaal.. Ach gut
Zoiets meemaken lijkt me doodeng.
Gelukkig dat het toch nog goed gekomen is met jou en je paardje.

HIhih, we hebben het allebei heel overleefd, al heeft mijn paardje er wel een hoop lichamelijke klachten aan over gehouden, maar dat is nu wel over. En we zijn weer helemaal op de goede weg..

utjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:52

ik maak best vaak buitenritjes over straat hoor! Haha!

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 19:32

gister is bij mijn ferro koliek getroffen Boos!:( dokter zegt dat het over 2 tot 3 dage over is ... omdat ze vandaag al veel gemest heeft hij was vandaag nog extra komen kijke wel lief
maar vind nu echt niet leuk ... en ja me ferrotje ook niet is nu echt zo baby´tje

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:41

mijn merrie heeft een keer met over de 40 graden koorts in stal gelegen, je weet niet wat je ziet.. Veel beterschap naomi..

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 21:26

oei das oook niet lekker...

hebben julie nog enige tip voor een paard mt koliek

heb het nog nooit meegemaakt eerste x dak eigenpaard heb

bedankt!

rientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:30

Ik heb soortgelijks meegemaakt, PSM.. Niet met mijn huidige paard, maar met mijn E-pony! Die liep tijdens het buitenrijden achteruit, de sloot in en klapte achterover met mij er nog op... Ik lag onderin de sloot, met het paard bovenop me en het paard kon niet opstaan, omdat hij met 4 benen in de lucht lag! We hebben (allebei liggend in de sloot) een half uur moeten wachten op de brandweer! Wat jij ook zegt; het schept wel een bepaalde band!

Wat vervelend Naomie, koliek is eng!
Ik weet dat koliek (meestal) met het voerpatroon/eetpatroon te maken heeft! Voer je zelf?
Misschien paar tips;
-Niet te veel beweging direct na het drinken en eten
-als het paard schokt (snel eet) en niet goed kauwt misschien een steen in haar voerbak leggen, zodat ze minder grotere happen kan nemen...
-heeft ze vlas in haar stal? als ze dat opeten, kunnen ze ook koliek krijgen!

Ieder paard kan het krijgen, maar als ze het eenmaal gehad hebben moet je wel allert blijven! Succes ermee..

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 09:26

nee me paard staat op stro ze eet niet veel stro klein beetje maar dierenarts vond dat niet erg want elk paard eet het en daar kunnen ze niet het koliek van krijgen maar we denken dat ze het door verkeert voeren onregelmaat is gekomen
nee ik voor niet zelf brok voer en ruwvoer dat doet de eigenaar
maa nu ze koliek heeft voer ik zelf 3x per dag rond voedertijd slobber met lijnzaadolie zodat ze goed kan mesten want de mest was hard en stug net steen en kon dus niet uit haar vanwege de pijn en dat het hard en stug is , nu gaat het beter met der ze mest meer bijna net als gewoonlijk en het mest ziet er minder stug en hard uit , het val nu langzamerhand uit elkaar ... me paard schokt ook niet ze eet gewoon normaal ... maar aangezien ze nu slobber moet en ontdekt heeft wat ze met die emmer kan doen zit ze alleen maar te kliere met die emmer dan het op eten de slobber ze pakt zo de emmer vast en gooit hem om dus heb ik hem nu vast gezet en nu wil tze het wel doen maar toch eet ze liever Haha! ik loop zo vaak mogelijk als ik kan maar leuk is het niet het liefst zit ik der gewoon op en ga ik dressuure maar nu moet ik nog morge aankijke hoe het is en anders mag ik zaterdag beginne met longere meer te bewege dus ... maar gelukkig zijn er mensne die savonds voor me willen wandelen wantik kan savonds niet meer terug , ben nog 17 en heb geen rijbewijs en auto Boos! erg jammer anders kon ik zo hup heen en weer .. en met een brommer gaat het wat moeilijker om overal snel te komen

bedankt voor de tips rientje Haha!

mensen die nog meer tips hebben lett me know please

xxxx

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 09:54

Heel veel wandelen is mij wel eens gezegd als ze graag willen rollen.. Naomi, gadsie dat van jouw klinkt nog enger dan dat van mij.. Gelukkig is alles goed gekomen, mijn merrie stond op het moment dat ik eronder vandaan was direct op, en rende naar haar stalletje, ik werd afgevoerd, maar heb zelfs in de ambulance nog liggen schreeuwen dat ze haar bandages af moesten doen.. Wonder boven wonder hebben we beide niks eraan over gehouden, tenminste niks wat niet op te lossen was...