holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 18:40

Knap paard ook zeg! Mooie galoppade zo te zien! De mijne heeft zaterdag 97 punten gehaald op de prinsenstad, hadden er van mij meer mogen zijn want hij liep echt fijn maar gemiddeld overal een 7 voor dus toch wel tevreden en hij was erg braaf zo voor het eerst op ander terrein.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 18:43

Diane65 schreef:
Sjongejonge Weule, wat een fantastisch paard zeg! En wat een galop! Dat wordt punten scoren!

let's hope so.... we doen ons best..

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 18:44

AronenLoutje schreef:
Knap paard ook zeg! Mooie galoppade zo te zien! De mijne heeft zaterdag 97 punten gehaald op de prinsenstad, hadden er van mij meer mogen zijn want hij liep echt fijn maar gemiddeld overal een 7 voor dus toch wel tevreden en hij was erg braaf zo voor het eerst op ander terrein.

foto's zijn gemaakt door de dochter van de fokkers van compere.. ik heb les van 1 van de 2 die jou paard zaterdag beoordeeld heeft....

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:02

Oh echt! Das toevallig ;)

annutjuuh

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 10:52

Gaaf beest hoor Weule! En wat een joekel zeg! Zou willen dat die van mij zo groot was! :P

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 07:15

@weule ja het is echt een knappe merrie. Een hele mooie sterke rug en ze treedt super onder op die galop foto. Dat herken ik ook wel in Surprise.
En ze is natuurlijk geweldig groot, super voor bij het fokken.

@AronenLoutje ik heb de uitslagen even teruggekeken en dan heeft Compere het super gedaan!
En wij hebben die Dayano x Wendekreis gezien op de hengstenshow bij de Roshoeve omdat ze hem bij het BWP wilden voorstellen geloof ik en die liep toen al heel fijn. Als je daar dan net achter valt mag je ongelooflijk trots zijn op Compere.

Hierbij nog wat foto's van Surprise die we vorig weekend voor het eerst in de nieuwe binnenbak hebben losgelaten. Ze maakte er nogal wat spektakel van dus echt goede foto's hebben we niet kunnen maken en het was al vrij donker voor de camera maar toch een indruk.
Afbeelding

Afbeelding

En ze moet altijd alles in de gaten houden haha
Afbeelding

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 08:44

Zo SteffieA, die kan ook fraai marcheren, zeker die eerste foto is hartstikke mooi! En mooi hoofdje heeft ze, die is goed opgedroogd.

love_khyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 11:05

Lang geleden dat ik op dit topic geweest ben.. Maar leuk om te lezen dat jullie Dayano's het zo goed doen!!

Even een update over mijn dayano:
Proffesioneel in laten rijden bij Leo en Celly de Bruin, dat heeft ze heel goed opgepakt.
Ze heeft alleen toen ze terug kwam uit de opfok een klap in haar knie gehad en blijft daar een beetje zwak in.
Nu hebben we haar dus even op rust staan en hopen dat ze wat aansterkt!!

Want ze kan echt super lopen!!! Quir heeft daar laatst ook over gepost, gaat dus over mijn Dayano x Hemmingway.
We zijn dit jaar niet naar de keuring geweest omdat ze met haar 1.70 nog wat massa tekort kwam..

Voor mij dus even afwachten voor volgend jaar!!
Zal binnenkort wat foto's plaatsen, ze is echt gaaf geworden!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:07

onze dayano is vandaag voorlopig ster geworden en heeft een ibop van 77,5 gelopen (dus geslaagd) zeer tevreden en nu krijgt ze rust tot na het veulen!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:48

Weule, gefeliciteerd! Nette punten hoor!

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 17:17

Van harte gefeliciteerd Weule!
Mooie punten zeg.
Maar hoezo voorlopig ster? Heb je dan niet gelijk stamboekopname erachteraan gedaan?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 21:38

SteffieA schreef:
Van harte gefeliciteerd Weule!
Mooie punten zeg.
Maar hoezo voorlopig ster? Heb je dan niet gelijk stamboekopname erachteraan gedaan?

jah ook wel, ook voldaan aan de exterieur eis, maar weet eigenlijk niet zeker of ze nog aan de prok-eis moet voldoen..., dus of voorlopig ster, of definitief ster...

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 21:42

Voor definitief Ster moet een Dayano voldoen aan cornage, PROK, exterieur 70 en IBOP of EPTM afgerond hebben met 75. :)

Waar ik nu stage loop hebben ze ook een onwijs leuke Dayano staan!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 21:43

nou, ik heb dus gehoord/gelezen dat wanneer de hengst zelf (dayano) in Utrecht is gekeurd, en op cornage is getest, dat de nakomeling daar niet aan hoeft te voldoen. maar ik hoor dus verschillende verhalen. Ga morgen even bellen met KWPN (ze wordt anders ook wel geprokt, daar niet van) maar wel leuk om nu te weten wat ze nu is.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 21:49

http://www.kwpn.nl reglementen:

3. Er gelden aanvullende criteria voor merries die geregistreerd staan in:
a. in het register A van het KWPN;
b. of bij het KWPN-NA;
c. of bij een KWPN erkend stamboek met overeenkomstige fokrichting.
d. of bij een in het Merriekeuringsbesluit dressuur nader aangegeven stamboek
4. De in lid 3 bedoelde merries dienen tevens te voldoen aan de volgende aanvullende criteria. Merries die nog niet aan de aanvullende criteria hebben voldaan, kunnen deelnemen aan de stamboekkeuring, maar worden nog niet in het stamboek opgenomen. Registratie in het stamboek heeft eerst plaats nadat aan navolgende aanvullende criteria is voldaan:
a. de merrie beschikt over een normaal gebouwd en functionerend ademhalingsapparaat en is vrij van cornage, zoals omschreven in het Veterinairreglement, tenzij de vader van betreffende merrie aantoonbaar beschikt over een normaal gebouwd en functionerend ademhalingsapparaat en vrij is van cornage zoals omschreven in het Veterinairreglement;
b. de merrie voldoet aan de normen voor röntgenologisch onderzoek, zoals omschreven in het Veterinairreglement, tenzij de vader van betreffende merrie aantoonbaar aan desbetreffende normen van het röntgenologisch onderzoek heeft voldaan, zoals omschreven in het Veterinairreglement;
c. de merrie is geslaagd voor een aanlegtest binnen betreffende fokrichting of discipline binnen de fokrichting rijpaard, of heeft een sportprestatie geleverd welke gelijk is aan de voor het predikaat keur vereiste sportprestatie, tenzij de vader van betreffende merrie in dressuur aantoonbaar heeft gepresteerd/presteert op Grand Prix niveau (minimaal één keer gestart in de Grand Prix op een CDI met een minimumscore van 65%) of de hengst is een bewezen vererver in zijn ‘eigen’ fokgebied of land (twee jaar achtereen sportindex met een positieve afwijking van eenmaal de standaarddeviatie en een betrouwbaarheidspercentage boven de 75%) of van betreffende hengst zijn minimaal drie nakomelingen opgenomen in de WBFSH rankings in de discipline dressuur.

Dayano liep in de verrichting en is in Utrecht gekeurd, volgens mij voldoet hij dan aan deze eisen en is de merrie dus vrijgesteld??

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 21:53

Zoals het daar staat, ja inderdaad. Dan is ze dus alvast Ster!
Vind sommige dingen toch nog maar onduidelijk (al staat het hier nu toch wel redelijk duidelijk), maar van meerdere gehoord dat nakomelingen van Dayano wel aan deze eisen nog moeten voldoen.

Al staat er ergens anders (ik weet zo niet waar) dat de merrie moet voldoen aan waar de hengst niet voldaan heeft, Dayano is een verrichtingshengst dus wat dat betreft aan alles voldaan.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 21:55

volgens mij is ze idd def. ster, maargoed, zal voor de zekerheid nog ff bellen ;)
ze wordt zowiezo nog geprokt en dan volgend jaar voor de voorlopig keur (dus hopelijk elite)

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:26

weule schreef:
nou, ik heb dus gehoord/gelezen dat wanneer de hengst zelf (dayano) in Utrecht is gekeurd, en op cornage is getest, dat de nakomeling daar niet aan hoeft te voldoen. maar ik hoor dus verschillende verhalen. Ga morgen even bellen met KWPN (ze wordt anders ook wel geprokt, daar niet van) maar wel leuk om nu te weten wat ze nu is.

Hoi Weule,

onlangs heb ik contact opgenomen met het KWPN juist hierover. Zij vertelden dat nakomelingen van Dayano inderdaad alleen moeten voldoen aan een prestatietest (IBOP, EPTM, Z-geklasseerd).

Dus in dat geval is ze ster! Dus nogmaals van harte gefeliciteerd.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:22

He dat is mooi meegenomen! Gefeliciteerd met je STER merrie en op naar Elite. :)

Overigens staan er bij mijn stage ook 2 Dayano's, een 3,5 jarige merrie en een 2,5-jarige hengst. Als ik het goed heb tenminste. Vind vooral de merrie erg leuk, niet zo groot en donkerbruin! Ontzettend braaf en lief paard. De 2,5-jarige hengst is ontzettend groot en een erg mooi paard.

Misschien dat ik de zomer Dayano zelf nog wel zie daar met dekken, maar dat weet ik niet zeker. :)

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:59

Er gaat 1 Dayano x Sandreo naar de 1e bezichtiging. Ben benieuwd wat daar uit gaat komen...

Pliensdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 18:26

andone schreef:
Hier is't ie dan onder het zadel:

Afbeelding

Afbeelding

wat fijn dat dit paard een goed huis heeft gekregen! <3 heeft deze schat echt verdiend!!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:15

Dayano heeft het ook goed gedaan tijdens de NRPS keuring. Leuk dat hij wordt geroemd om zijn opwaartse bewegingen en indrukwekkende front. Ik word steeds nieuwsgieriger naar het veulen. Nog 3,5 maand wachten......

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:16

Afbeelding

Dit is die van mij nu. :) Heb er gisteren na een maand niks gedaan te hebben, weer opgezeten. Wat is het toch een braaf ding! Ze zet echt geen stap verkeerd! Begint af en toe al mooi in de aanleuning te komen dus ben er echt heel blij mee. Nu maar hopen dat het weer een beetje goed blijft. Dan kunnen we lekker verder trainen, wil haar van de zomer uit gaan brengen. :)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:03

Mooi plaatje Annutjuuh. Mooie hoogbenige merrie en een mooie houding zo hoor. Ik ben benieuwd hoe jullie het gaan doen van de zomer.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 13:25

[RIJ-ITP] C'est bon ( Dayano x Alasca ).

Dit is van afgelopen zondag, had haar na meer als een maand weer een beetje gereden. Ze was wel heel afgeleid, maar wel heel braaf!! Ga haar vanaf nu echt aan het rijden. Ze word wel met de dag fijner. :D