Nakomelingen van Upper Class

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Brando090309

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:40

Is hij ziek geweest? Hij ziet er in ieder geval goed uit op de foto's :-)

Ik ga is kijken of ik wat foto's van hem heb van toen hij ongeveer 1 jaartje was :-)

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:16

Hij is nogal wat tekort gekomen toen hij 24 uur per dag met zijn moeder in de wei stond en toen hij van zijn moeder af was.. hij was aan de magere kant, miste doordoor spieropbouw, was geen vrolijk veulentje, kwam niet door zijn zomervacht en miste kleur.. Ik ben van die stal weggegaan.. In oktober had hij een luchtweginfectie waar hij flinke antibiotica voor heeft moeten krijgen. Gelukkig is hij de winter lekker opgeknapt.. Hij schoot ook ineens de hoogte in toen voldoende voer kreeg en werd een vrolijk ventje die ik voor het eerst zag dartelen in de paddock.. Mijn hoefsmid zei van de week nog dat hij flinke armoede heeft mee moeten maken en dat hij dat nog wel wat aan hem ziet.. Maar dat komt allemaal wel goed... hij is in goede handen. Was al super blij toen hij in de rui was :D

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 07:50

Oh wat zielig :( maar al goed dat je dan naar een andere stalling bent gegaan... maar als hij nu vrolijk is en goed in de rui staat, dan ben je goed op weg he, dan komt het vast helemaal goed, hij is nog jong, met de juiste verzorging kan hij misschien wel helemaal recupereren en merk je er later helemaal niets meer van , ik hoop mee alvast. Ik vind het leuk om te zien hoe die uppie's toch allemaal echt wel iets van mekaar weghebben! *D

Brando heeft ook een luchtweginfectie gehad maar we waren er wel snel bij gelukkig en heeft geen zware gevolgen gehad, enkele weken later was hij weer helemaal de oude... lijn DA zei toen wel dat veulens wel veel vatbaarder zijn voor luchtweginfectie's en toen waren al onze 4 paarden besmet geraakt met Rhino (ROT VIRUS!!! :( ) en Brando kreeg het op z'n luchtwegen. Heeft ons wel wat moeite gekost om die 4 paarden van dat virus af te krijgen maar ze zijn gelukkig allemaal helemaal goedgekomen.

Ik heb gisteren de lrv-les van onze club meegereden en dat was al even geleden sinds enkele van onze club mijn Uppie nog gezien hadden en ik heb niet anders dan complimenten gehad (ik had er maar 1 keer opgezeten deze week!!), dat hij zo mooi is en dat hij heel goed door z'n lijf begint te lopen (merk ik zelf ook wel, ontspanning zit goed en hij is op dit moment zalig in het rijden!) en dat ik nog heel veel plezier aan hem ga beleven. Ik heb m'n vorig paardje vorig jaar verloren en dat was echt m'n schat, ik had zo'n geweldige klik met hem en ik dacht 'zo een vind ik niet meer' maar ik ben ondertussen heb ik al een hele andere mening <3
Mijn trainer heeft er deze week ook heel even opgezeten, ik vroeg of hij is even wou kijken hoe hij voor hem aanvoelde, hij was wel wat gespannen met m'n trainer op de rug want het was eigenlijk sinds september geleden dat er iemand anders dan ik mee gereden had dus hij keek een beetje vreemd maar hij was wel heel braaf... m'n trainer zei dat hij heel sensibel is en licht aan de hulpen staat en dat als we goed verder blijven werken aan de ontspanning dat hij het dan wel heel goed zou kunnen doen, hij zei dat hij wel houdt van 'dit soort paarden' :o

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:14

Mijn Upper class is inmiddels 2 weken geleden gecastereerd en heeft er geen last van gehad.
Nou hopen dat hij nog een paar cm's groeit :o !

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:17

Dan had je het beter vorig jaar kunnen doen :j

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:24

Sammie schreef:
Dan had je het beter vorig jaar kunnen doen :j

Ik heb hem nog niet zo lang ;) . Een van mijn andere paarden is nog 8 cm gegroeid na zijn 3 jaar, dus heb nog hoop.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:27

april toch?

Hij kan nog groeien hoor, maar dat is dan zelden van de castratie :)

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:33

In jan. had ik hem gezien bij een vriend van ons, maar omdat ik eerst wou zien hoe hij het onder het zadel zou doen heb ik gewacht tot april toen hij zadelmak was en toen gekocht.

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:00

Gaat het allemaal goed met jullie upper-classjes

Ik ben de mijne nu aan het in rijden en dat gaat erg goed.
Ze is super braaf, soms zo erg braaf dat ik wel af en toe wil dat ze fitter is. Maar als ze fit is dan wordt ze wel heet maar blijft haar best doen.
(zit er net 2 weken op)
Ik wandel veel met haar op straat en in het bos. Ze vind dat super leuk maar nog wel erg raar al die auto's en nu vooral die fietsers.

Hier een Paar foto's van haar.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:05

@ Jamestina Wat een mooie dame zeg!!! Herken er wel iets in van mijn Upper-Class.. Met hem gaat het ook goed! Hij staat lekker in de wei en doet het prima! Zo slecht dat hij begin van de winter was.. zo goed doet hij het nu en loopt hij als 4e in de groep (van 9 hengsten)..

Heel veel plezier met je paard!!

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:14

Clouwdy schreef:
@ Jamestina Wat een mooie dame zeg!!! Herken er wel iets in van mijn Upper-Class.. Met hem gaat het ook goed! Hij staat lekker in de wei en doet het prima! Zo slecht dat hij begin van de winter was.. zo goed doet hij het nu en loopt hij als 4e in de groep (van 9 hengsten)..

Leuk dat het goed gaat met je kleine jongen.
Gewoon de tijd geven en dan komt het allemaal goed met hem

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:22

jamestina schreef:
Clouwdy schreef:

Leuk dat het goed gaat met je kleine jongen.
Gewoon de tijd geven en dan komt het allemaal goed met hem

Dat geloof ik ook! Een paar van de laatste foto's.. niet echt charmant.. maar goed.. haha..

Afbeelding

Afbeelding

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:49

hij knapt lekker op. Hij heeft beetje zelfde hoofd als mijn merrie

wenny1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 20:00

heey wat leuk ik heb sinds een paar dagen ook een 2 jarige upper class merrie alleen ben ik helaas niet zo goed met foto's plaatsen hier

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:28

wenny1983 schreef:
heey wat leuk ik heb sinds een paar dagen ook een 2 jarige upper class merrie alleen ben ik helaas niet zo goed met foto's plaatsen hier

Wat leuk! Ben benieuwd naar je foto's... Foto's plaatsen is niet zo moeilijk.. Als je bijvoorbeeld een foto op Hyves hebt staan, dan klik je op de foto met de rechtermuisknop en vervolgens op eigenschappen, je kopieert het adres, klikt op de knop "Img" boven in het tekstvenster als je een nieuw bericht maakt op Bokt en plakt het gekopieerde adres tussen [ img] en [/img]

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 00:12

kom hier ff binnenvallen, lees soms welles wat of even foto's kijken. :)

grappig om allemaal kleinzonen en dochters te zien van mijn paard :))

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 07:49

wenny1983 schreef:

wat is de afstamming van jou merrie
leuk om foto's te zien

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 07:51

XMaaiike schreef:

Leuk dat je in het bezit bent van de opa van mijn paard.
Is hij fijn te rijden. Ik hoor best veel verhalen dat het geen braaf paard is en dat zijn kinderen niet altijd makkelijk zijn.

Maar als ik dan mijn upper-class merrie vergelijk met de verhalen, snap ik daar niets van. Mijn merrie is erg braaf en een zeer lief paard.

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:51

XMaaiike schreef:

Dan ben ik best een beetje jaloers op je ;) Hahaha... nee hoor... daar rij ik niet goed genoeg voor! Wat een super mooi paard is het! Heel veel succes met hem.. maar dat komt denk ik wel goed zo te zien!!

wenny1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 14:05

@ jamestina het is een 2 jarige merrie van upper class x De Saint Urus d'Olympe ze meet nu ongeveer 163 en is vos schabrak bont

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 16:49

wenny1983 schreef:
@ jamestina het is een 2 jarige merrie van upper class x De Saint Urus d'Olympe ze meet nu ongeveer 163 en is vos schabrak bont

ok ja leuk die ken ik wel
Nooit in het echt gezien maar heeft tijd lang te koop gestaan op internet.
Ik had van de eigenaar een paar filmpjes gekregen.
Ik vind appaloosa's erg leuk heb er zelf ook vroeger een aantal gehad.

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:46

jamestina schreef:
XMaaiike schreef:

Leuk dat je in het bezit bent van de opa van mijn paard.
Is hij fijn te rijden. Ik hoor best veel verhalen dat het geen braaf paard is en dat zijn kinderen niet altijd makkelijk zijn.

Maar als ik dan mijn upper-class merrie vergelijk met de verhalen, snap ik daar niets van. Mijn merrie is erg braaf en een zeer lief paard.

pol zelf is echt een superpaard :j je kunt der alles meedoen. m'n kleine zusje tilt zo z'n benen op en hij vindt alles wel best :)

heb tot nu toe 1 iemand gesproken die een "vervelende" nakomeling had, voor de rest alleen nog maar goede verhalen gehoord :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:21

Nog nooit gehoord dat Polansky zelf vervelend is of zijn nakomelingen... Zelfde geldt voor Upper-class. Die is ook superbraaf en normaal in de omgang (voor een hengst)

_Ivana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:48

hoi allemaal!

Ik ben sinds kort ook in het bezit van een Upper-class nakomeling. Namelijk de upper-class x ulft merrie genoemd op de eerste en 2e pagina. De foto's zijn helaas niet meer te zien. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze er als veulen uit zag. Ze is inmiddels 4 jaar, en inderdaad groot geworden, ruim 1.74 nu. Maar erg grof (nog?) niet. Daarnaast heeft ze een heerlijk karakter.
Ik vind het erg leuk om al jullie verhalen te lezen! :)

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:58

_Ivana_ schreef:
hoi allemaal!

Ik ben sinds kort ook in het bezit van een Upper-class nakomeling. Namelijk de upper-class x ulft merrie genoemd op de eerste en 2e pagina. De foto's zijn helaas niet meer te zien. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze er als veulen uit zag. Ze is inmiddels 4 jaar, en inderdaad groot geworden, ruim 1.74 nu. Maar erg grof (nog?) niet. Daarnaast heeft ze een heerlijk karakter.
Ik vind het erg leuk om al jullie verhalen te lezen! :)

Hoi Ivana,

Gefeliciteerd met jouw Upper Class! We zijn natuurlijk wel erg benieuwd naar foto's van jouw merrie :D

Veel plezier met je paardje!