Wie heeft een nakomeling van Sydney??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RZDLover

Re: Wie heeft een nakomeling van Sydney??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:46

paasage Bloos! knap zeg!
Zooist wat vind je van mijn sydney geworden?

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:36

Tja Zooist,
Dat is nou het mooie als je een "wat heter" paard onder je kont hebt! Dat hete kan je lekker uitbuiten door ze inderdaad te sluiten. Heerlijk !!! En dat voor een springpaardje........
Succes morgen! Hij zal morgen wel wat kijkeriger en ook heter zijn omdat ie op nieuwe locatie is!
Handen en benen sluiten en Watje ertussen houden, dan kan er bijna niets misgaan (omdat ie dan geen kant op kan) en dan verwacht ik toch wel weer een winstpuntje hoor Zooist!!!
Rij je 1 proef of 2 proeven?????

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 08:08

is watje ook alweer een beetje gegroeid??

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 15:47

Hoi...hoi....

Was vandaag thuiswedstrijd Downhill, over 2 weken pas uit!
Maar het was zo druk vandaag dat het een mooie oefening was...
Hij ging met zijn staart recht in de lucht door de bak Haha!

Maar, zoals een echte dressuursydney heeft ie toch nog 182 punten bij elkaar gekregen...

Er waren erg veel hinnikende merries en als er merries in nood zijn moet ie natuurlijk wel even reageren! Ik kreeg van die sirene echt de slappe lach en was gelijk de weg een beetje kwijt....

Maar we hebben weer heel veel lol gehad samen en dat is het belangrijkste.

MegaCarmen heeft foto's gemaakt die ben ik nu aan het binnenhalen... topic gaat volgen!

@RDZ, ik vind jouw Sydney ook heel gaaf worden! Je kan zeker niet wachten om ermee te beginnen??? Ik vind schimmels zowiezo toch al erg stoer....

@Downhill, wordt jouw Sydney al schimmel of gaat ie echt vos blijven?
Ik vind die foto op jouw site ook zo leuk dat jij ernaast zit.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 16:46

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:59

Hele mooie foto's zooist!
Gister hebben wij het half zusje van onze Sydney verkocht Huilen ze gaat wel pas in Oktober weg, maar we zijn samen opgegroeid, dus is het toch moeilijk voor me. (ze komen beide uit dezelfde moeder) Ik ben nu al na aan het denken over hoe onze Sydney onder het zadel loopt volgens mij wordt het echt een heel fijn rijpaard.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 19:55

Dat kan ik me voorstellen RDZ!
Tjee, verkocht???? Wel in Nederland en aan leuke mensen?
Moeilijk hè?

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:58

Sodemieters Juffrouw Pieters!!!!!!!! Jij hebt je huiswerk gedaan Zooist!!!
In de stap treedt hij zelfs GOED onder!!! Ik vind wel dat hij al wat MEER massa krijgt hoor......!! Ziet er goed uit! Hij krijgt al echt BILLETJES...... hihihi....
EN NATUURLIJK WEEEEEER EEN WINSTPUNT !!!!
Van harte gefeliciteerd!!!

Jaaaa, we vrezen toch dat Brazilian Bossanova VOS blijft. Maar het enge is dat ie heeel erg donker vos wordt. Geen vos-vos kleurtje en dat is wel jammer. Ik bedoel als ie een vos is moet ie ook ECHT de kleur van een vos uit het bos hebben..... hihihihi. Maar hij wordt er niet minder mooi om. Maar het is nu moeilijk te plaatsen wat voor vos hij is / wordt. Hij was zo'n beetje het kleurtje van Whatje maar dat zijn z'n lange haren. En hij is VOLOP aan het verharen!!! En koffie-vos is het ook weer niet want dat is te donker en dat is hij niet. Ik heb al anderhalve maand geen foto's meer gemaakt. Wordt dus weer tijd om DE KASTEELTOREN te vullen. Hij is gelukkig ook gewassen door de stortbuien die we hebben gehad. Daardoor is ie ook behoorlijk wat veulenhaartjes kwijtgeraakt.

Maarja, wat voor Brazil nu eigenlijk heeft..... Het is nu eigenlijk tussen vos-vos en koffie-vos, maar hoe heet die kleur.....? Ik zou het niet weten. We zien in ieder geval nog steeds GEEN ENKEL grijs haartje. Wat ons ook opvalt is dat ie nu behoorlijk in een zelf-houding kan draven. Hij liep eerst nog een beetje op de voorhand in de draf en we hebben hem laatst wel gefilmd (met een video-band-camera (helaas niet digitaal) en daar kan je steeds terugspoelen om de draf te beoordelen. Hij had wel IETS meer mogen ROLLEN in het voorbeen-gebruik. Maar dat is onze persoonlijke mening. En ook Brazil heeft een fikse kont gekregen. De verhouding is bijna niet kloppend meer vergeleken met de rest van de benen en de romp. Dus hij begint al richting een (n-jaarling te groeien. En de groei gaat ZO HARD!
Ik zal zijn schofthoogte eens meten..... En weer foto's gaan plaatsen. Het meest lachwekkende vind ik nog steeds die pluizige manen van hem. De fokker noemt Brazil anders......
KUIFJE of KUIF

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 21:11

Ik ben benieuwd naar de foto's Downhill en zeker naar zijn kleur!

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:33

@ zooist: ja ze is wel verkocht naar Nederland (bij ons maar een half uurtje vandaan dus dat is leuk) en naar een klein meisje en haar ouders. Ze komt bij een zo'n grote Belg te staan Clown dus da is ook wel leuk.

@ downhill: Ik ben ook erg nieuwschierig naar Brazil. Die pluismanen zijn echt Sydney, die van mij had als veulenzijnde ook echt van die pluizende dikke maantjes.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:29

Jeetje RZDlover, ik vind het ook moeilijk om mijn vorige paard weer te zien hoor!!! Mijn 4,5 jarige Obelisk X Ferro heb ik afgelopen pasen verkocht naar België. Ik ben 9 dagen niet naar kantoor geweest van verdriet (ben 34 jaar oud). Ik heb hem maar anderhalf jaar gehad. Hij was ECHT een knuffel die je in je handtasje wil stoppen en als TUTTEL mee naar bed wil nemen....... Met de wedstrijden was het gewoon...... tja..... We waren gewoon 1 samen. Ik kon BIJNA zijn gedachten lezen. Het is een charmeur onder het zadel naar andere mensen toe (SCHITTEREND dier om te zien) en ook op stal is het een charmeur. Een paard wat alles (ook onmogelijke) voor je wil doen maar je moet hem op de goede manier "vragen" en benaderen. Zou iemand het op een VERKEERDE manier vragen dan heb je ECHT een hele ZWARE DOBBER aan hem. Doordat ie open staat voor ALLES (op stal en onder het zadel) is het ook een paard wat makkelijk te verprutsen zou zijn.... Hij staat nu bij een 18 jarige meisje in België en ik ben blij dat ie DAAR staat. Ver weg, zodat ik niet neigingen krijg om m terug te kopen (ook al wil dat meisje dat NIET en heb ik het geld niet meer) De nieuwe eigenaresse is lief! Zij gaat net zo om met hem als ik deed. Ze heeft hem ook niet alleen als rijpaard maar ook als knuffel. Hij vind het HEERLIJK om een half-uur te douchen. Hup slang erop, ook zijn gezicht, dan kantelde hij zijn oortjes en sloot zijn ogen dicht met een blik van: "JA !!! Ook water op mijn gezichtje!!!" Hij verroerde zich dan ook geen stap maar ging er echt voor staan. En dan zijn hoofd afdrogen HAHAHA ik moet er nu weer om lachen. Wat een schatje! Hij ging ECHT MOMPELEN bij iedere wrijf over zijn gezicht! Net een hond! Vlechten voor de wedstrijd: MAN: HIJ had een houding in zijn donder dat JIJ je hele wedstrijd-stress vergeet (daar ben ik dus nu ook vanaf!). Dan kwam ie weer met zijn lieve en mooie kop kijken bij je gezicht tijdens het vlechten met een blik van: "Nou nog even meisje, en dan gaan we knallen in de ring, komt GOED!"
Ben nog nooit zonder een winstpuntje thuis gekomen.

Maar als er mensen komen met geld en je hebt je controle gedaan dat ie een goed nieuw THUIS krijgt....... Dan is ie weg........ Dat is de sport. Het wijs mijn 3e paard! Tussendoor 13 jaar uit de sport geweest. Daarvoor heb ik 6 pony's gehad.
De verkoop van paarden ben ik dus gewend maar met mijn laatste paard ben ik echt ZIEK geweest!!!

Maar RZDLover: Als het zover is: BLIJF de mooie herinneringen bewaren! En je mag bij ons hier komen uitjanken hoor! Wij janken wel mee, hihihihi!
Ik KAN het nog steeds NIET aan, om mijn laatste paard te komen kijken in België. De nieuwe eigenaresse weet dat. Ik ga echt alleen maar janken in zijn hals...... Slaat nergens op maar ik had met HEM een hele aparte band. Ik was er toen ie nog van mij was, twee keer per dag. Soms had ik er geen donder te zoeken dan alleen zijn drollen uit zijn stal te wippen maar ik wilde gewoon bij hem zijn!!

Met Brazil heb ik dat (gelukkig?) niet! Brazil is wel mijn lieve stoute kleuter. Maar dat komt omdat ik hem misschien ook niet kan rijden.....

Nou volgens mij zit ik weer een hele pagina te vullen........ En DAT terwijl ik nog steeds geen foto's HIER plaats! (lukt mij nog steeds niet!)

Brazil zijn manen zijn jammer genoeg niet DIK! Hij heeft echt fluffie / pluizige manen en ze wapperen als kuiken-veertjes door de wind....... Ook zijn "kuif"......

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:43

gister eventjes wat foto's geschoten van mijn kleine pony'tje Lovers
ik wil ze jullie eventjes laten zien:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 13:08

Knapperd hoor!
Wat is het voor pony?

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:11

een new forestertje van 5 jaar oud.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 13:12

Dacht ik al! Wat doen jullie er nog mee?

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:34

We gebruikte haar als fokmerrie.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 22:01

Ik zat net op de site van het KWPN te kijken en op de centrale keuring in Exloo heeft Bastinet v. Sydney een eerste premie gekregen en loopt in de kopgroep (hengsten, springgericht 1ste groep) ook heeft Bantos v. Sydney een eerste premie gekregen en een 6de plaats. Be Cool v.Sydney is in de tweede groep 4de geworden en heeft een eerste premie gekregen.
Bij de merrie's heeft in groep 1 springgericht Bromelia v.Sydney een 1ste premie gekregen en een 6de plaats en in de 2de groep heeft Bamora S v.Sydney ook een 1ste premie gekregen en een 7de plaats.

Bij de kampioenskeuring springgericht behaalde Bastinet (v.Sydney) een 8ste plek en hij is ook door naar NMK.

Goedgedaan Sydney Haha!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 12:11

Bloos Tja, die Sydney.............. Bloos

En het is nog zo'n jong broekie....... Hij is dit jaar 7 geworden!!!

Clown Eind van het jaar gaat ie INTERNATIONAAL springen, dat is definitief!
Maar onder wie.........? Party!! Dat weten ze nog steeds niet!

Marcel de Boer niet. Ben benieuwd wie dan wel........... Sigaar

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 12:22

Op de fokstal waar ik werk hebben we een sydney merrieveulentje uit een corlandmerrie Haha! T veulen is vos met een paar aftekeningen terwijl zn papa & mama! schimmel zijn, best apart toch Tong uitsteken

Believe:

Afbeelding

(beetje vage foto maar die schimmel op de achtergrond is dus dr moeder Urette)

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 12:34

Hai Prinnie J,
Gaat dat goed met die andere paarden erbij, wordt het veulen niet (ge) vertrapt? Of is de moeder het veulen, gestressed en wel, haar veulen aan het beschermen?>?
Wel een snoezig veulentje! Bij mijn veulen is het hetzelfde verhaal: Vader en moeder zijn allebei schimmel. Kijk maar op onderstaande website. Die van mij blijft hoogstwaarschijnlijk VOS.

Voor alle Sydney-fans:
Op de Limburgse Sportveulen-Veiling worden 2 Sydney's geveild:

Sydney X Hemmingway X Ferro
Sydney X Caretino X Lorenz

Er staan alleen nog geen foto's erbij. Maar die veiling is pas 21 september.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 16:26

T gaat heeel goed zelfs! voor de bevalling(week ong.) delen we de loopstal op in 2 delen (met laag hekje ertussen) zodat de merrie lekker de ruimte heeft als ze moet bevallen. Na de bevalling kan de rest van de paarden alvast wennen aan t veulen maar er nog niet bij komen (wel ruiken enz maar ze kunnen er dus niet bij komen en ook niet trappen Lachen ), en na een tijdje halen we dan t hekje weg en gaat t prima!

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 08:59

@Prinniej:
Bij mij hetzelfde verhaal, ook een schimmel moeder en schimmel vader (Sydney) en ook een vos veulen, maar hij is nu zelf ook een hele mooie schimmel geworden Haha!

heel leuk veulentje trouwens!

@Downhill: Ik had ze al gezien ja! (ik speur ook alle veilingen af hoor Tong uitsteken ) Ik wil graag de foto's zien dus ik hou het even in de gaten.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 09:10

Ben ik weer. Met Whitney gaat alles goed! Alleen ik moet Orion verkopen...............van mn vader omdat ik er dadelijk geentijd voor heb we een veulentje krijgen en hij nou nog verkoopbaar is qua leeftijd. Dadelijk staat hij niks te doen en wordt hij wel 25.... Hebben jullie ook altijd idee dat je de enige bent die het beste ervoor kan zorgen?? Ik ben geen verkoper en ik heb hem al bijna 8 jaar!!

We zien wel maar ja, dan maar hopen dat er een leuk veulentje komt volgend jaar.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 10:03

Orionneke, ik voel zo met je mee ik weet wat het is. Als je terug leest kun je zien dat mijn pony net verkocht is. Ik heb haar geboren zien worden en helemaal zelf opgevoed, zelf ingereden. Zoveel meegemaakt maar zij moet helaas ook verkocht worden Huilen . Ook ik heb het gevoel dat ik zelf alleen maar het beste voor mijn paardjes kan zorgen. Ik weet zeker dat je een goed baasje voor Orion kan vinden.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 15:15

Potverd...........! Won ik maar een dikke prijs in een staatloterij. Dan had ik voor jullie allebei "verzorgings-geld" gestort op jullie betaalrekeningen zodat de paardjes gewoon bij jullie thuis oud konden worden en zodat niemand zeggenschap over je paard/[ony heeft behalve JIJ) . En inderdaad: ZELF verzorg & knuffel je je paard/pony het allerbeste!!!!!! NIEMAND kan dat beter dan jijzelf!(dat is de reden waarom ik 2 x per dag bij m'n Obelisk X Ferro was! Als ik vaker kwam zou ie moe van mij worden denk ik....)