Jeetje RZDlover, ik vind het ook moeilijk om mijn vorige paard weer te zien hoor!!! Mijn 4,5 jarige Obelisk X Ferro heb ik afgelopen pasen verkocht naar België. Ik ben 9 dagen niet naar kantoor geweest van verdriet (ben 34 jaar oud). Ik heb hem maar anderhalf jaar gehad. Hij was ECHT een knuffel die je in je handtasje wil stoppen en als TUTTEL mee naar bed wil nemen....... Met de wedstrijden was het gewoon...... tja..... We waren gewoon 1 samen. Ik kon BIJNA zijn gedachten lezen. Het is een charmeur onder het zadel naar andere mensen toe (SCHITTEREND dier om te zien) en ook op stal is het een charmeur. Een paard wat alles (ook onmogelijke) voor je wil doen maar je moet hem op de goede manier "vragen" en benaderen. Zou iemand het op een VERKEERDE manier vragen dan heb je ECHT een hele ZWARE DOBBER aan hem. Doordat ie open staat voor ALLES (op stal en onder het zadel) is het ook een paard wat makkelijk te verprutsen zou zijn.... Hij staat nu bij een 18 jarige meisje in België en ik ben blij dat ie DAAR staat. Ver weg, zodat ik niet neigingen krijg om m terug te kopen (ook al wil dat meisje dat NIET en heb ik het geld niet meer) De nieuwe eigenaresse is lief! Zij gaat net zo om met hem als ik deed. Ze heeft hem ook niet alleen als rijpaard maar ook als knuffel. Hij vind het HEERLIJK om een half-uur te douchen. Hup slang erop, ook zijn gezicht, dan kantelde hij zijn oortjes en sloot zijn ogen dicht met een blik van: "JA !!! Ook water op mijn gezichtje!!!" Hij verroerde zich dan ook geen stap maar ging er echt voor staan. En dan zijn hoofd afdrogen HAHAHA ik moet er nu weer om lachen. Wat een schatje! Hij ging ECHT MOMPELEN bij iedere wrijf over zijn gezicht! Net een hond! Vlechten voor de wedstrijd: MAN: HIJ had een houding in zijn donder dat JIJ je hele wedstrijd-stress vergeet (daar ben ik dus nu ook vanaf!). Dan kwam ie weer met zijn lieve en mooie kop kijken bij je gezicht tijdens het vlechten met een blik van: "Nou nog even meisje, en dan gaan we knallen in de ring, komt GOED!"
Ben nog nooit zonder een winstpuntje thuis gekomen.
Maar als er mensen komen met geld en je hebt je controle gedaan dat ie een goed nieuw THUIS krijgt....... Dan is ie weg........ Dat is de sport. Het wijs mijn 3e paard! Tussendoor 13 jaar uit de sport geweest. Daarvoor heb ik 6 pony's gehad.
De verkoop van paarden ben ik dus gewend maar met mijn laatste paard ben ik echt ZIEK geweest!!!
Maar RZDLover: Als het zover is: BLIJF de mooie herinneringen bewaren! En je mag bij ons hier komen uitjanken hoor! Wij janken wel mee, hihihihi!
Ik KAN het nog steeds NIET aan, om mijn laatste paard te komen kijken in België. De nieuwe eigenaresse weet dat. Ik ga echt alleen maar janken in zijn hals...... Slaat nergens op maar ik had met HEM een hele aparte band. Ik was er toen ie nog van mij was, twee keer per dag. Soms had ik er geen donder te zoeken dan alleen zijn drollen uit zijn stal te wippen maar ik wilde gewoon bij hem zijn!!
Met Brazil heb ik dat (gelukkig?) niet! Brazil is wel mijn lieve stoute kleuter. Maar dat komt omdat ik hem misschien ook niet kan rijden.....
Nou volgens mij zit ik weer een hele pagina te vullen........ En DAT terwijl ik nog steeds geen foto's HIER plaats! (lukt mij nog steeds niet!)
Brazil zijn manen zijn jammer genoeg niet DIK! Hij heeft echt fluffie / pluizige manen en ze wapperen als kuiken-veertjes door de wind....... Ook zijn "kuif"......