Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jeska2

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:48

Ahw zo schattig met die lange stelten <3

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 19:14

Wat een stilte hier!

Van de week zadelmaker langs geweest, zadel schoof een beetje. Bleek paardje een beetje de hoogte in te zijn gegaan ipv de breedte. Boom 2 maten kleiner gemaakt :wow: vandaag weer gereden en wat een verschil! Bizar gewoon. Super relax paardje en heerlijk ontspannen. Heel bijzonder.. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 19:29

Wow! 2 boommaten?! Wel fijn dat het in een keer een stuk fijner ging! :D

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 21:14

Ja bizar, ze heeft nog nooit zo'n kleine maat gehad ook niet toen ik net begon met rijden. Heel apart! Zadelmaker kon het ook niet geloven dus alles nog 10 keer nagemeten maar het klopte toch echt :') nu snap ik ook wel waarom het niet zo lekker ging de laatste tijd haha

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 21:41

Wow dat verschilt inderdaad wel heel veel! Maar gelukkig kan je nu weer lekker rijden!

Fancy mag ook weer naar de zadelmaker.. ben 6 weken geleden nog geweest maar ook mijn dame is aan het veranderen. Zadel schuift met rijden. Eerst woensdag weer eens een bezoekje van de osteopaat.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 21:53

Wauw Jeska ik snap ook wel dat ze nu weer een stuk fijner gaat ... 2 maten kleiner zeg.
Bij Hudson schuift hij ook wat naar rechts maar dat komt meer bij mij vandaan en rijtechnisch op te lossen.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:05

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:23

Je staat uitgelicht Essie leuk!!

Ik ga morgen op stal een clinic rijden ben super benieuwd of ze dan nog zo fijn loopt! Hoe vaak zitten jullie op je paard per week? Ik vind het zo lastig, ze wordt in mei 5 en nu rij ik gemiddeld 3 of 4 keer en dan een keer longeren en 2x uurtje stapmolen. Merk dat ze wel toe is aan meer uitdaging maar wil haar ook niet over belasten of het dressuurwerk te saai maken.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:25

Ah dat is wel goed hoor! Dat is niks teveel :) een keer cavaletti's? Of het bos in? Om haar wat meer uit te dagen. Ik weet niet waar je bent in je training, maar wat zijgangen meepakken kan natuurlijk ook prima!

Dankjewel voor je lieve reactie!! Heb maar geen rij itp geopend want dat durf ik niet meer :')

Oja fly is natuurlijk 1 jaartje ouder, maar die heb ik het liefst 5x per week onder het zadel. En een keer per week longeren. Maar als ik het druk heb valt er nog wel eens wat weg, vindt Fly niet erg :D

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 12:53

Haha ja met balkjes wil ik wel eens beginnen. Tijdens m'n les ofzo := In de longeerbak doe ik dat wel eens maar ze is niet echt handig daarmee. Eerst durft ze niet, dan gaat ze er met een mega sprong overheen en vervolgens gaat ze er doorheen en sleept de balk 10 meter verder :')

Zijgangen zijn we nu inderdaad een beetje mee bezig maar lijkt haar niet echt een uitdaging, doet ze zonder moeite :oo

Bos hebben we niet in de buurt helaas, wel een groot meer waar we een rondje omheen kunnen doen dus als het weer zo lekker weer wordt gaan we dat zeker doen! 5x per week onder het zadel moet denk ik ook wel kunnen, ze is tenslotte bijna 5, toch?

Ik zou ook graag een keer naar het strand willen! Jullie dat al eens gedaan met de krack'jes?

Rij itp (of haw nog erger!) zou ik ook nooit doen dus ik geef je groot gelijk _O- je kan het toch nooit goed doen :roll:

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 15:25

Ik vind 5x per week onder het zadel niet zo'n probleem. Zolang je maar gewoon goed blijft luisteren/kijken wat je paard aangeeft. Fancy geeft vanzelf aan als ze even toe is aan een dagje rust , en dat krijgt ze dan ook gewoon van mij. Maar over algemeen is 5 dagen in de week geen probleem.

Ben ook nog nooit met mijn krack op het strand geweest. Moet nog gaan beginnen verkeersmak maken, eerst maar eens naar het "bos" oftewel recreatie gebied zien te komen zonder ongelukken voordat we het strand op gaan.

Ik durf hier niet eens een rij itp of HAW aan te maken. Als ik zie hoe sommige afgeblaft worden omdat iedereen ze eigen manier heeft en dat door probeert te douwen.. ehh nee laat maar. Plaats hier wel af en toe een rij foto maar verder hou ik me daar wel buiten :') zou een nog grotere deuk in mijn rij-ego maken geloof ik....

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 15:33

Hudson loopt 3 a 4 x in de week tot nu toe, ik ga hem wel naar zeker 4 x in de week brengen vanwege de wedstrijden die we vanaf volgende maand gaan rijden.. Hij loopt nu 1 x aan de longe en 2 a 3 x onder het zadel waarvan 1 x les. Hij heeft deze week wat rust gekregen maar merk aan hem dat hij wil werken hij wordt " vervelend " dus geeft duidelijk aan dat hij wel wat meer kan ;)
Nu gaan we eerst rustig aan trainen voor de finale op 3 april en daarna gaan we hem wat meer oppakken.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 19:41

Ja is toch eigenlijk belachelijk Sharkj, dat dat zo moet hier op bokt..

Krackje hier is wel heel braaf in het bos, strand is me helaas te ver weg.

4 keer per weer is prima toch Moniek! Denk ook dat het er meer aan ligt hoe zwaar het per training is.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 07:44

Ik heb ook weleens een topic geopend ... Geloof dat ik 11 pagina's met commentaar had dat een 3,5 jarige er niet zo bij hoorde te lopen hahaha ... Terwijl ik niks spannends deed ;)

Ik hou met rijden altijd in de gaten wat Hudson aangeeft of hij moe voelt of erg fit...

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 09:52

Oh my Moniek.. Even dat topic bekeken, wat een gezever. :roll:

Ik ga vandaag een clinic rijden, ben benieuwd :D

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:14

Ik vind bokt wat dat betreft gewoon echt ronduit belachelijk. Voor mij reden genoeg om geen rijfoto's te plaatsen hier. Als ik zie hoe sommige ruiters die flink meer ervaring hebben als ik al afgezeken worden dan durf ik echt niet meer :') en eigenlijk is dat heel erg zonde want iedereen is trots op kleine stukjes die goed gaan en wil dat waarschijnlijk gewoon graag eens laten zien. Maar dan krijg je alle punten van kritiek op je dak , gratis en voor niks.

Ik had jouw topic toen inderdaad ook gezien moniek , vond er helemaal niks mis mee :o maar daar was bokt weer!

Spannend jeska! Heel veel plezier!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 14:48

Hahaha komisch he, ik heb ook geloof ik zelf niet meer gereageerd vanaf pagina 4 ofzo hahaha.. Ik weet zelf heel goed waar ik mee bezig ben gelukkig en zit niet te wachten of zulk commentaar, wat je zegt Shark we zijn allemaal trots op onze dieren en met de fijne stukjes die we voelen.
Als ik foto's zou plaatsen van de horsefood competitie met het protocol erbij is het vast wel allemaal super..
Daarom maak ik ook geen topic meer tot we subtop rijden hahaahahaha, alleen hier plaats ik foto's en in het topic van de paarden die in 2015 beleerd zijn.

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:33

Haha te jammer eigenlijk! Maarja over het internet is het natuurlijk wel makkelijk om iemand lekker af te kraken. Foto's zijn ook maar momentopnames. Tijdens de clinic van afgelopen zondag zijn ook foto's gemaakt. :)
Alvast een voorproefje gekregen. Die laatste zal ik nooit op bokt kunnen zetten want die binnenhand!! Wat een ruk en pluk werk zeg en véél te veel op de achterhand voor zo'n jong paard 8)7 B-)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 13:40

Vergeet niet dat je op de eerste foto veel te ver voorover zit en het contact verliest jeska! Jeetje zeg.. :+

Nee hoor zonder gekkigheid! Leuk! En inderdaad foto's zijn slechts een moment opname. Als je er maar van heb genoten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:44

Leuke foto's hoor!! Jullie zijn een mooie combi !

[***] is gister officieel 2 geworden, hoera! Nu al lekker stalletjes in de buurt aan het kijken voor over heel wat maanden of zo :')

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:42

Oja dat kan natuurlijk ook niet! :roll:

Ach gefeliciteerd met JaJa! Je hebt nog even de tijd voor het uitzoeken van een stal haha

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:01

Jeska, oh nee die foto's kunnen echt niet haha... Nee hoor ik vind het mooie foto's jullie zijn een mooie combi .

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:28

Dankjullie :o

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:39

Gefeliciteerd met jaja bobje! Je heb inderdaad nog wel eventjes om te zoeken , maar voor je het weet is het zover!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:49

Gefeliciteerd bobje, doe je goed gewoon rustig aan oriënteren .