Nakomelingen Desperado

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 12:04

Wat een leuke Desperado's allemaal!

Ik ben sinds vorige week in bezit van een 2,5 jarige Desperado x Chronos

Afbeelding

Afbeelding

FennaK

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:00

Wat is die prachtig!

Van DWH Stables?

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 14:01

Voyou, wat super leuk. Vind het altijd zo apart hoe 2 compleet dezelfde paarden toch zo anders kunnen zijn zeg maar. Ik ben ook erg benieuwd! Is de zwarte ook groter? of lijkt dat maar zo?

Dawson, welkom!!
Wat een knapperd zeg! Is hij nog hengst?

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 11:04

FennaK Ja klopt van DWH stables, echt een super stal!

Pienliene , Dankje :D Nee we hebben hem gelijk laten castreren ik kan met een hengst nergens terecht en heb zelf te weinig ervaring ermee om hem hengst te houden plus het belemmerd je zo erg...

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 12:18

Dawson123 schreef:
Wat een leuke Desperado's allemaal!

Ik ben sinds vorige week in bezit van een 2,5 jarige Desperado x Chronos

[ [url=m/SdEvC3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dOXF49.jpg]Afbeelding[/url] ]

Strikje is niet nodig.. Wanneer breng je hem? :')

Gisteren mijn pup weer eens gepakt voor wat grondwerk. Het was de 5e keer en ze is zooo braaf!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 00:04

Afbeelding

Sinds afgelopen zaterdag staat onze man op stal voor de winter.
ik ga elke dag met hem wandelen en hij is zo super braaf nergens van onder de indruk. Of het nu donker is of licht. auto's of bussen het maakt hem niets uit.

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:16

O die van jullie zijn dus ook zo super relaxed? Wij zijn vandaag met echt harde wind gaan wandelen buiten maar het interesseert hem echt niet zo bizar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 22:37

Dit was gisteren hij is nu 18 maanden en loopt mee alsof hij dat al jaren doet

noorbeek1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 01:12

Ik heb sinds zaterdag een 3,5 jarige ruin van Desperado x Tuschinski genaamd Iconisch!

Afbeelding

Afbeelding

noorbeek1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 01:13

Dawson123 schreef:
O die van jullie zijn dus ook zo super relaxed? Wij zijn vandaag met echt harde wind gaan wandelen buiten maar het interesseert hem echt niet zo bizar

De mijne is ook zo braaf. Ongelooflijk.
Niks kijkerig of ril! Heel enthousiast en werkwillig. Is nu helaas aan het wisselen dus eventjes rustig aan :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 09:36

Dawson123 schreef:

Dat hadden wij van de week ook met die storm hij liep vrolijk mee wel overal naar kijken maar gaf geen kik

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 22:54

noorbeek1234 schreef:
Dawson123 schreef:

De mijne is ook zo braaf. Ongelooflijk.
Niks kijkerig of ril! Heel enthousiast en werkwillig. Is nu helaas aan het wisselen dus eventjes rustig aan :P

Arme pup, daar kunnen ze inderdaad een beetje zielig van zijn!

[***] schreef:
[ [url=m/PUX3dZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sinds afgelopen zaterdag staat onze man op stal voor de winter.
ik ga elke dag met hem wandelen en hij is zo super braaf nergens van onder de indruk. Of het nu donker is of licht. auto's of bussen het maakt hem niets uit.

Vind deze sprekend lijken op de volle zus van mijn merrie. Sowieso vind ik alle Desperado's gelijkend.
Is hij al een beetje geaard ondertussen?

Afbeelding

Mijn baby heeft ondertussen een dikke deken op, momenteel komen er wat kiezen door waardoor ze een week haar eten slecht at (vrijdag komt de tandarts) en staat ze grofweg mager.
Ik heb de pensionhouder hier al over aangesproken, dit seizoen lijkt er een stuk minder te worden gevoerd, als dit zo aanhoudt ben ik genoodzaakt een andere plek te zoeken.
Ze is natuurlijk ook erg in de groei, maar het helpt niet als ze slecht gevoerd worden..

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 08:13

Afbeelding
Mijn baby..ruim 7 maanden ziet er super uit maar mag dan ook nog wat drinken bij mama!..merrie kan het goed aan! Staan in de nachten apart heeft de merrie ook wat rust!
Mijn kleintje wordt steeds makkelijker! Staat al netjes op de poetsplaats vast en alles wat ze tot nu toe raar vind laten we haar op dr gemakje ontdekken.

Dat is balen balou K! Voldoende eten is juist zo belangrijk nu!

[***]: knap zeg! Wij gaan binnenkort ook wat aan de wandel!

Noordbeek: mooi paard zeg!

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 12:04

[***] schreef:
Dawson123 schreef:

Dat hadden wij van de week ook met die storm hij liep vrolijk mee wel overal naar kijken maar gaf geen kik

Ja wij hebben ook in die storm gelopen van het weekend echt zo bizar hoe relaxed die was, leuk om te lezen dat dat toch beetje Desperado eigen is!

noorbeek1234 ook een leuke heb je!

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 13:42

Dawson, oke snap ik wel inderdaad. Was hij op de foto nog hengst? Dat gevoel had ik zo, vandaar de vraag.
Heel erg tof paard!

Balou, leuk he om zo moet je jonge paard bezig te zijn!
Oh ik herken het! Isa had in Januari last van 3 doppen en stopte ook met eten van haar krachtvoer en at slecht hooi. Toen is ze ook veel afgevallen..

Ilona, ik heb dat ook veel met Isa gedaan. Wandelen. Pluk ik nu echt de vruchten van. heerlijk!
Super braaf zeg op dat filmpje! dat vind Isa wel spannend denk ik in het donker haha.

Noorbeek, welkom! Ook een leuk dier!! Hoe is hij in de omgang en onder het zadel??
Super leuk er melden zich steeds meer mensen met Desperado's! :D
Dat gewissel ook pfff.

Pol, Aaah daar is Livia weer! <3 Ze ziet er inderdaad goed uit zeg! Heerlijk dat haar mama haar nog af en toe laat drinken. Blijft ze bij jullie of gaat ze straks de opfok in?
En hoe is het met haar moeder? Geen terugval meer gehad?

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:40

Moeders gaat goed!! Heel blij mee! Livia blijft sowieso de winter hier! Heel misschien gaat ze het voorjaar even een paar maanden uit logeren! Tot nu toe gaat het helemaal prima zo!

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 12:19

Pieneliene : Ja op de foto's was hij nog hengst al moet ik zeggen dat hij tot nu toe vrij minimaal is ingevallen kwa bestiering van zijn hals gelukkig, zal ook wel stukje van zijn bouw zijn.

Ik ben ook net zoals jij ook benieuwd hoe de andere knappe desperados onder het zadel zijn en in het algemeen als ze wat meer aan het werk zijn. Tonen ze dan wat meer pit dan aan de hand bijvoorbeeld?

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 14:48

Dawson123 schreef:
Pieneliene : Ja op de foto's was hij nog hengst al moet ik zeggen dat hij tot nu toe vrij minimaal is ingevallen kwa bestiering van zijn hals gelukkig, zal ook wel stukje van zijn bouw zijn.

Ik ben ook net zoals jij ook benieuwd hoe de andere knappe desperados onder het zadel zijn en in het algemeen als ze wat meer aan het werk zijn. Tonen ze dan wat meer pit dan aan de hand bijvoorbeeld?

Die van mij is verreweg van sloom..Wel heel braaf tot nu toe!

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 16:27

Pol, wat super fijn om te horen!! Leuk dat Livia nog even thuis kan blijven, heerlijk!

Dawson, komt vast goed, eenmaal knap worden ze moeilijk heel lelijk vind ik :P
Isa is ohz heel fijn, ik geef het tempo en zij loopt daar in door. Ik weet dat dat ook een stukje africhting is, maar het vorige paard die ik ingereden heb op dezelfde manier kwam toch vrij snel weer op eigen tempo bijvoorbeeld. Ik merk weinig verschil met aan de hand en ohz, Isa is alert, maar altijd bereid om te werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 19:15

Balou_k ja hoor hij is inmiddels helemaal gewend.
3 x per dag komt hij er uit smorgens gaat hij lekker los in de bak of in de paddock. Smiddags en savonds lekker wandelen.
Vorige week zijn entingen weer gehad en ook hier heeft hij helemaal niets van. Ongelofelijk wat een dapper paardje is het.

Vande week reed er een strooiwagen naast hem met zwaailicht op het dak ook hier gaf hij niets om. En gisteren kwam er een kleine tractor in de bak waar hij liep en ook daar gaf hij niets om.
18 maanden en al helemaal verkeersmak.

Ook langs grote tractoren en karren met grote balen stro hij is echt nergens van onder de indruk.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 19:57

Wij vandaag voor het eerst ook aan de wandel richting weg geweest..moeders mee ( die was banger _O- ) livia vindt het helemaal mooi..partij nieuwsgierig :D

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:53

In het topic over de nieuwe dressuurhengsten wordt gezegd dat o.a desperado zo heet zou zijn?? Ik heb juist met mijn merrie op advies van de inspecteur desperado gekozen omdat deze wat Cooler zou moeten zijn dan de bloedvoering die mijn eigen merrie voert! De mijne lijkt tot nu toe niet zo'n heethoofd..
Wat is jullie ervaring??

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:34

De mijne is tot nu toe vrij koel, wel een snurker, maar dat is maar wat vertoon.
Wel erg dominant naar andere paarden, naar mensen juist erg sociaal, open en vriendelijk.

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:41

Die van mij is ook een snurker maar wel heel stoer gaat niet in protest ofzo als ik aangeef dat hij langs iets moet lopen wat ''spannend'' zou kunnen zijn. En echt super cool zoals eerder gezegd door de rest ook in zijn hoofd.

Ik ben gister samen met mijn vader en onze Rottweiler voor het eerst in het donker in het bos gaan wandelen. Helemaal als kerstboom versiert en gaan :) Wij hoeven maar 1 weg over te steken wat het een stuk veiliger maakt. Maar ook hierbij was die weer zo chill, vraag me af wanneer we iets tegen komen wat wel eng is :')

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 18:03

Ik merk wel bij Isa dat het erg veel heeft gescheeld dat ik als jong paard haar aan veel heb blootgesteld. Als ze nu iets engs ziet stapt ze er op af omdat ze weet dat dat een beloning oplevert en ze vertrouwd echt op mij, maar het is wel een hete. Maargoed haar moeder is van Jazz, dus dat kan meespelen :P
Ik vind het absoluut geen vervelende heetheid, ik kan het erg goed in banen leiden doordat ze zo'n meewerkend karakter heeft.