Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:42

danoesje schreef:
Pandora, vind de vrieskist wel erg drastisch hoor! :P

De belgische meteo geeft hier 3 dagen gevoelstemperatuur van 42 graden aan >;) hoop dat de vrieskist het kan trekken :+
We gaan het zien...hoop nog altijd stiekem dat die warme lucht gewoon 90 graden afwijkt en verdwijnt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:01

Pandora2 schreef:
danoesje schreef:
Pandora, vind de vrieskist wel erg drastisch hoor! :P

De belgische meteo geeft hier 3 dagen gevoelstemperatuur van 42 graden aan >;) hoop dat de vrieskist het kan trekken :+
We gaan het zien...hoop nog altijd stiekem dat die warme lucht gewoon 90 graden afwijkt en verdwijnt :D

Ja van mij hoeft dat ook echt niet, nu warm zat al!

Wij voorzichtig positief nieuws, heel stuk beter op de scan, nog heel klein stukje niet helemaal geheeld maar dierenarts dik tevreden *\o/* Nu lekker verder met minuutje per week uitbouwen, en mag ook onbeperkt gaan stappen, dus na de warmte van deze week denk ik lekker stapritjes ga maken. Half augustus weer terug en dan hopen net zo verbeterd is als nu, dat ziet het er goed uit!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:45

*\o/*

Met een natte handdoek op jullie hoofd en gaan met die banaan {:} :D

danoesje

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 13:35

Haike, superfijn!

Ik ook *\o/* , gister heerlijk lesje gehad, we rijden weer best leuk rond! Ga me heel voorzichtig richten op 23 aug, dan is er weer concours op stal en dan heb ik een doel om naartoe te rijden, wat ik heel fijn vind om concrete doelen te stellen. Blij mee! maar nu eerst maar paar dagen vrij ivm hitte:)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:59

Een doel is altijd fijn om naartoe te werken Danoesje ! :j Komt vast helemaal goed !
Hier ook hitte-verlof voor de peerden... vanmorgen de witte nog gereden en hem beloofd dat ie nu paar dagen vrij krijgt {:}
Alles op stal gezet rond een uurtje of 10....oma was blij dat ze binnen mocht...maar na een half uurtje was oma al niet meer zo blij dat ze niet buiten kon :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 15:28

Mooi doel danoesje!

Jullie nog allemaal verstopt in de vrieskist? Wat een hitte! Gelukkig hier binnen prima te doen dus maar even weinig buigen. Paarden staan overdag ook binnen, baret mag nog kiezen maar blijft ook voornamelijk op stal staan. Wel weer elke dag onder het zadel nu ook aan het stappen en onze minuutjes draven, echt fijn mee bezig zo en ze wordt steeds enthousiaster

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 19:20

{:} Tropisch vandaag ! := De lol is er echt helemaal af :')
1e dag dat de paarden op stal stonden te zweten trouwens. Oma zelfs om een uurtje of 3 weer buitengezet....ze ging erbij liggen in haar stal en at geen hooi meer...dan schort er wat met 't peerdje }> Hup, vliegendeken en kap aan en weer op de wei...niks meer aan de hand gelukkig !
Fijn dat jullie weer kunnen rijden ! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 21:46

Fijn ze buiten wel blijer was, maar dit ook echt geen fijn weer voor ze!

En echt rijden kan ik het nog niet noemen hoor, ik zit erop maar puur op straat rechtuit. En tijd mogen draven echt zo om, maar is echt nog belangrijk aan opbouwschema houd, dus toch nog maat even volhouden

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 21:57

Het is ook geen weer om meer te doen dan wat te slenteren... :z :D

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 12:46

Jullie peerdjes weer bijgekomen van de hitte=
Haike, toch een goed begin!
Hier ook rustig aan gedaan hoor door de hitte! Wel een beetje gereden, maar dan echt maar een kwartiertje en daarna lekker afsponzen. Hopelijk vandaag weer wat fatsoenlijker rijden..

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 11:00

wat een stilte hier!
Mijn peerd staat alweer een week gras te happen, klap gehad op t land op zijn schouder en kreupel.
Schiet niet echt op zo, maar lijkt niks enstigs...
En bij jullie?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:26

Die wou nog wat extra vakantie ! 8-) Gelukkig niks erg, wel weer even uit de running maar het is niet anders...paarden ! :roll:
Hier alles rustig en vredevol :D Lekker afgekoeld na de hitte, maar nog steeds maar een paar druppels regen gehad...wordt zo langzamerhand echt een spaans landschap hier {:} In elk geval goed voor mijn speklapjes...dor en geel gras :Y)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 13:47

haha nou dat dacht ik ook ja, vond 3 maanden nog niet genoeg. Die twee weken rondhobbelen met de baas was killing. Klopt wel aardig, was bijna niet van t land af te sleuren haha. Zou vrijdag alleen zadelmaker krijgen waar ik al ruim een maand geleden afspraak mee heb gemaakt dus dat zou wel enorm balen zijn, als dat nu niet gaat.
Afbeelding
Piet met zijn vriendje Storm e homo-vlecht :)

Aaaah alle speklapjes op dieet Pandora, en dat onvrijwillig :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 15:20

Homo-vlecht :') :') Hier heeft de spanjaard zelfs zo geen voorpluk :wow:
Moet maar even kunnen vrijdag voor die zadelmaker...we sturen good karma jullie kant op !

Wat ziet het land daar groen bij jullie :oo Van mij mag het hier eigenlijk wel zo dor blijven, spek gaat er niet vanaf, maar er komt zo tenminste geen bij :D

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 15:24

haha ik krijg idd wel eens de vraag of hij geen spanjaard is maar nee, dat issie niet. Al staat er wel een heeeeeel gaaf dier nieuw bij ons op stal die op m lijkt maar met zijn 4 jaartjes al een enorme spierbundel is hahahaha.
Ja dit land is echt prima groen, denk door de slootjes ernaast. Stalgenootjes vinden t te kaal helaas, dus voeren ze hooi bij, vandaar die klappen vrees ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 15:27

Wat vervelend Danoesje, zit jullie niet mee zo!

Pandora, verplicht op dieet dus en niet zo erg voor de dikkerdjes ;)

Hier nog hetzelfde, begin wel steeds minder geduld te krijgen, wil graag weer normaal kunnen rijden!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 17:11

Mijn fototoestel doet het niet meer, anders had ik even een foto geplaatst...het is hier echt belachelijk dor en geel...alle gazons van de buren zijn ook gewoon geel, die hoeven al weken niet meer te maaien :')
Staat zo nog van dat ultralange gras sommige stukken weiland...net stro :+

Geduld is een schone deugd, Haike ! :D De beloning aan het einde van de rit zal des te groter zijn :j

bebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:22

Ik vergezel je in het geduldhoekje hoor Haike!

Veearts vermoed door alle weeswisselingen, het slechte verharen en waarschijnlijk andere ziek paarden op stal dat die van mij een infectie heeft. Vorige week 2 dagen amper willen eten en koorts. Koorts tot gister ging ondanks antibiotica op en af met hoogtepunt 40,2 gisterochtend. Vandaag koortsvrij en eindelijk weer een helder paard.

Jullie nog tips wat ik kan gebruiken voor het slechte verharen? Heb het idee dat ze wel wat extra vitamines kan gebruiken. Doe normaal dan een opkikker kuur van NAF, maar misschien hebben jullie nog ideeën?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 08:09

Bebble, oef, dat is vervelend zeg :S
Ik hoor goede verhalen over equilin, maar dat moet je langdurig voeren dus weet niet of je daar wat aan hebt. Is ook best prijzig, daarom gebruik ik t zelf niet. Heb de multi van NAF. Mogelijk kun je wat olie door haar voer doen, geeft wat extra energie zonder heet te worden en schijnt bij verharen ook te helpen, maar daar heeft die van mij weinig last van dus dat kan ik niet uit ervaring melden.
Hoe staat het met haar ijzer? Een stalgenootje voerde haar paard Red cell (multivitamine met ijzer) nadat ie een tijdje niet lekker was en hij is daar in een paar dagen enorm van opgeknapt. Volgens de beschrijving zou het goed toepasbaar zijn voor herstel na ziekte.
http://www.dochorse.nl/red-cell.html

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 19:52

Bebble paard ook weer terug in de lappenmand :\
Voor het verharen lijnzaadbrok misschien ? Of kijken naar voeder van Dodson&Horrell...heeft altijd een geweldige invloed op oa de vacht...die engelsen weten waarmee ze bezig zijn :j

bebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:54

Dank voor de tips Pandora en Danoesje!

Heb naar de multivitaminen van NAF gekeken en dat lijkt me ook wel wat. Olie krijgt ze al over het voer. Daarnaast ook een muesli met veel omega 3 en vetten. Ik heb geen bloed laten prikken, dus weet niet hoe het met haar ijzer is. Maar met die multivitamine zou een eventueel tekort ook moeten verbeteren.

Ik verander liever niks qua voer Pandora ivm haar gevoeligheid voor suikers en wisselingen in voer. Heb eindelijk na 3 jaar zoeken een maaltijd samengesteld waarop ze het normaal gesproken goed doet. Ben bang dat als ik verander, dat ik dan weer bij af ben. Heb wel even gezorgd op Dodson&Horrel. Lijkt me goed spul. Alleen ook weer moeilijk te verkrijgen in het hoge Noorden, zoals zoveel voer helaas. Hier standaard Pavo en Subli en voor de rest is het goed zoeken.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 22:32

Wie weet is de multi dan inderdaad wat voor je. Anders de da ff bellen voor advies?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:58

Bebble ook gevoelig voor suikers en co ? Vind het vreemd, om het zo maar even te noemen, dat er toch niet weinig paarden uit die bloedlijn zijn die hier problemen mee hebben... zal dus wel ergens een erfelijke factor bijzitten. Die D-Day merrie hier net hetzelfde...is ook de Donnerhall lijn. En de Don Primero uiteraard ook, anders was ze nooit hoefbevangen geworden een aantal jaar terug. Krijgt nu ook al jaren niks van granen meer en beperkt gras.
Dodson&Horrell is idd top spul....voor elk wat wils :D Maar als het bijna niet te verkrijgen is bij jullie, schiet het ook niet op natuurlijk.

Off-topic... ze hebben vannacht mijn autoruit stukgeslagen...een kar van 17jaar oud -O- Waar gaat het heen met deze wereld... -:(-

bebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 13:40

Jeetje Pandora! Niet fijn! Gewoon om niks ingeslagen? Of hebben ze er ook nog wat uit gejat?

Ja, zeer gevoelig voor suiker. Heb haar paar keer spierbevangen ervan gehad. Energie krijgt ze nu uit eiwitten en olieën, dan gaat het goed. Zal dan inderdaad wat erfelijks in zitten, anders is het wel heel erg toeval dat meerderen het hebben. Gelukkig wel onder controle te houden, maar wel goed opletten.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 15:08

Geinig dat jullie het noemen, ik voer zelf ook vrij gericht met weinig suiker, veel ruwvoer en wat olie, omdat die van mij snel last heeft van spieren...Bij de vorige eigenaar kreeg ie 3 kg sportbrok waar ik hem heel snel vanaf heb gehaald. Daarnaast ook dikke benen van kuil..