Nakomelingen van Jazz

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 17:37

kom maar op met die advertentie van de jazz

en een foto van t hoofdstel :D

Ach weetje wat een jazz is een paard met karakter een dier die je snel beledigd hebt maar wel brutaal is moet dus gewoon je paard zijn. Kun je niet tegen een brutaal sensible paard wat snel is en ook nog eens snel reageerd neem dan geen jazz :D Maar dat geld ook voor mn prestige ruin en mn vorige ruin van pele :))

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 18:52

Pele paarden....vond ik ook fijne paarden.
Net als Amors....wow....

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 18:59

_Hyperion_ schreef:
Pele paarden....vond ik ook fijne paarden.
Net als Amors....wow....

Mijn pony heeft ook Amor in zich, dat is een Amethist x Amor. :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 19:04

pele's zijn vaak ook heet hoofden :)) heb een tijdje een gribaldi x pele gereden was een geweldig dier maar wel een heet hoofd die ging soms zo tegen de ruiter in die had weinig vertrouwen in de vorige ruiter. Deze jongen werd er gewoon af gelanceerd.

De 3de keer los mt dit paard ben ik ben met paard en al over de omheining gekomen de eigenaar gaf dr een tik met een zweep omdat ze even bleef staan :( . Heb daardoor mn rechter been afgescheurd gehad maar 6 maand later gewoon weer met dr begonnen bij ons thuis toen we van stal verwisselde was t een heel ander paard ze had ineens rust en vertrouwen een paard wat je maar eens in je leven rijd helaas kreeg ze later een maag draaiing.

DE pele ruin was ook een moeilijk paard veel baasjes gehad veel steigeren etc toen hij bij ons kon wou hij enkel omhoog heeft echter enkele weken aan de hand werken gekost wat vertrouwen etc en het rijden ging goed :)) ook een heel fijn paard had helaas veel alst van zn hupen en si gewricht kon het werk niet meer aan.

Amor ken ik ook enkele paarden van ook leuke dieren net als farrington kunnen wat stug zijn maar wel mijn type paarden net als zeoliet of ferro

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:16

Tsjah, opvoeding doet ook veel, en een moeder is er ook nog ;)

Heb net een nieuw hoofdstel voor mn Jazz gekocht :D Nu hopen dat dit wel gaat passen!!
Mevrouw heeft zo'n ontzettend klein hoofdje, daar had ik geen hoofdstel meer voor liggen :D

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:32

Hoi! :D

Wauwie, wat komen hier veel gave paarden voorbij zeg!! :D
Ik heb me al eerder in het topic gemeld. Heb een 2 jarige merri, Jazz x Alasca. Had van de week een paar fototjes van haar gemaakt, geen fantastische foto's. Maar deze zijn volgens mij de eerste sinds van de winter, dus zonder dik pak haar :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zal binnenkort eens proberen wat mooie standfoto's te maken! :)

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 09:32

Als iemand interesse heeft in het hoofdstel, geef maar een gil dan stuur ik de advertentie door!

Gisteren met Vince lekker naar buiten gegaan. Vandaag en morgen wat proefgericht trainen.
Ook is de fysio nog langsgeweest en had complimenten gekregen. De lengtebuiging/flexi en buiging in zijn lendenen en bekken waren een stuk verbetert.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:38

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:42

Omdat jij de link in dat bericht geplaatst hebt ;)

Zometeen weer even lekker op mijn Jazz.. Nieuwe hoofdstel even om, hopen dat t past..
Hopen dat er even iemand foto's wil maken!! :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:45

Sorry Sas ik heb net een nieuw hoofdstel besteld :Y) daarbij heb ik bruin tuig op mijn vos :P

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:53

Ben benieuwd naar de foto’s, Seven!

Ik ben ook nieuwsgierig naar de link, Lauste!

Stoer hoor 1978!!

Heb je al met S&T geoefend, Saskia?

Wat voor hoofdstel heb je gekocht, Mienetje, iets speciaals?

Welkom Annutjuuh!

Overgens stond ook niemand in mijn omgeving te springen toen ik een Jazz kocht, er is natuurlijk zoveel mee gefokt, dat het niet anders kan dat er wat rotte appels tussen zitten die voor een slechte naam zorgen!

Otje is echt even uit de running, zit vocht in het been en de wond was gisterenavond wel veel rustiger als gisterenochtend. Zo er maar weer heen!

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:56

T is een met een lakneusriem :+
Als er foto's gemaakt worden, zet ik hier wel even een foto neer ;)..

Wat ontzettend vervelend van Otje.. Jammer is dat dan weer!! Hopen dat het snel weer opknapt!!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 09:57

Wat balen dat je even rustig aan moet doen maar momenteel gaat de gezondheid even voor :)
Nee we hebben nog niet op S&T geoefend. Waarschijnlijk gaan we komende week even proberen maar we willen pas na Almelo echt ermee gaan rijden. Vind het belangrijk dat hij grotendeels alles op trens moet kunnen.

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:57

listiglistje schreef:
Sorry Sas ik heb net een nieuw hoofdstel besteld :Y) daarbij heb ik bruin tuig op mijn vos :P

Jij hebt ook de premiera besteld toch!?

Ben echt benieuwd!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 10:00

1978 schreef:
listiglistje schreef:

Jij hebt ook de premiera besteld toch!?

Ben echt benieuwd!

:j als het goed is heb ik hem vandaag :):) na maanden wachten van ontwerp tot levering :P

Ik heb de bruine, zonder wit onderlegd want dat vind ik te druk met een bles en zeker met zo'n rare bles als die van mij :D

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 10:00

Ben benieuwd hoe hij staan, al hou ik niet zo van lak, eerlijk gezegd.

Vind het niet erg om even rust met Ot te houden, vind het alleen jammer dat ze net een beetje conditie had en dat ik die ook weer in moet leveren, maar goed, alles op zn tijd!

Sowieso vind ik dat je altijd terug moet kunnen naar de trens, ook al rij je merendeel misschien op S&T, Sas! Je had het over foto's ermee dus dacht dat je misschien al had geëxperimenteerd!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 10:02

Ja wil kijken hoe hij het oppakt met S&T dmv foto's en filmpjes. Maar in principe laat ik even nog de trens in. S&T e.d. komt allemaal wel :)

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 10:06

Ik heb de zwarte met wit onderlegd besteld, Tim heeft nogal een saai lang hoofd dus dat breekt lekker!

Balen dat Otje nu verplichte vakantie heeft... Het is toch leuker als je het zelf kan inplannen ;) Nu maar hopen dat het mooi & snel geneest!

Ik rij meestal met stang en trens maar soms ook even op trens om even te testen of dat ook nog goed gaat! Tot dusver gelukkig geen problemen!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 10:07

Sowieso is het niet verplicht om S&T te rijden dus misschien blijf ik wel op trens. Is allemaal afwachten en voelen.

Hoelang denk je dat je uit de running bent? :(:)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 10:09

Ik hoop niet te lang, gisteren na een dag op de wei struinen was het wel dunner dan in de ochtend na een nacht stal. Dus ben benieuwd hoe het er nu bij staat, zodra ze zelf aangeeft dat het minder gevoelig is dan gaan we weer wat doen.
Het is wel een ongelooflijke dramaqueen, als ik wijs naar het been trekt ze hem al zielig op. Maar goed dat had ze ook toen ik dr mok moest behandelen.

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 10:09

Tim is eigenlijk alleen maar mooier in zijn hoofd/hals houding geworden sinds de S&T, hij heeft nogal een lange hals en nek en liep daardoor snel te diep. Op de een of andere manier "draagt" hij zijn hals nu meer vanuit zijn schoft! (misschien wel door het gewicht van al dat ijzer in zijn mond :o :o :o )

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 10:12

Hij doet gewoon aan gewichtheffen terwijl jij rijd :D

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 10:16

*\o/* :j :j :j *\o/*

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 10:17

Dat ligt verschillend per paard :D
Als jij lekkerder met S&T rijd, gewoon doen!!

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 10:21

Het was voor mij ook zeker geen must maar was wel blij toen hij er zo knap mee ging lopen!

Was goed zenuwachtig de eerste keer maar meneer deed alsof het de normaalste zaak van de wereld was! Komt denk door zijn kapsones ;) hij dacht, hehe, eindelijk komen we een beetje op nivo!