Nakomelingen Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mikala13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:19

Ik ken iemand goed die een Haarlem x Contango heeft, genaamd Tum-Tum, die loopt heel goed in de springsport met Patrick van der Schans, was op Outdoor Gelderland nog derde in de Grote Prijs 1.60. Heel mooi paard, zwart, en goed springen.

Empress

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:21

Bas; Wijken heeft bij mij even geduurd, nu hij het doorheeft gaat het erg goed. Blijf dit een lastige oefening vinden!

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:59

Veel mensen geven teveel stelling. Dat moet niet.
Die TumTum doet het zeker erg leuk. Heb ook wel eens Yvonne van Dijk zien springen met Vayrenta. Dat is ook een Haarlemx ZeolietxZuidhorn. Alleen uit een andere Zeoliet moeder. Vond dat gelijk een hele gave. Toen had ik nog niets met Haarlem te maken. Nu heb ik een bijna broer.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:52

Yvonne van Dijk komt hier volgens mij uit de buurt. Zie haar het laatste jaar overal springen met haar Haarlem, vond het ook een erg tof beestje. Zag hem in April voor het eerst springen tijdens NIC Tolbert. Vervolgens ook op meerdere concoursen hier in de omgeving.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:22

Zooo vandaag wedstrijd gehad :)

Eerste proef ging wel redelijk, alleen de tweede proef ging t mis. Meneer besloot niet te gaan wijken (gewoon niet opzij gaan, doet ie wel vaker als hij er geen zin meer in heeft) daarna even lekker te gaan bokken in de galop en af en toe even z'n kop in de lucht te steken.
196 en eerste voor de 1e proef en 168-2 en laatste voor de 2e proef.
Val is gewoon schizofreen, hij heeft de persoonlijkheid van Totilas en van een ezel. :')

Zaterdag ons L2 debuut :=

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:45

Hahaha. Toch weer 2 puntjes erbij, super!
Dat ineens niet willen wijken komt me hier ook erg bekend voor.. Ook wel eens in het L gehad dat ik hem niet van de AC-lijn af kon krijgen.
Het zit er in ieder geval wel in!

Met wat voor bit rijden jullie eigenlijk?
Adidas loopt vaak met zijn mond open (dubbel gebroken bitje), heb nu sinds gister een sprenger bitje die ik een week mag proberen. Ga een paar bij langs en daarna kiezen wat ik het fijnste vindt. Maar vindt t zo lastig die bitjes..

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:13

Ik heb eigenlijk altijd al een sprenger kk bitje dubbel gebroken erin zitten.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:21

Ik heb gewoon een simpel enkelgebroken watertrens erin zitten.

Haha Elize, ja dat soort dingen zijn wat minder als ze ineens ergens geen zin meer in hebben, maar blijkbaar gingen andere dingen wel heel goed gezien je punten :) .

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:41

Elise95 schreef:

En dan watertrens of d'trens?

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:06

Empress schreef:
Elise95 schreef:

En dan watertrens of d'trens?

Rondje ringen die loszitten. Ben eigenlijk niet zo thuis in die bitten. Haha

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:07

MontyRulezz schreef:
Ik heb gewoon een simpel enkelgebroken watertrens erin zitten.

Haha Elize, ja dat soort dingen zijn wat minder als ze ineens ergens geen zin meer in hebben, maar blijkbaar gingen andere dingen wel heel goed gezien je punten :) .

Ach ja. Als die lief is gaat t heel goed :). Ik rijd alleen bijna zelden een top proef, waarbij die zo lekker loopt als thuis. :( Hoewel die thuis ook flink kan klieren. :+
Ik ga zo maar even lekker oefenen voor zaterdag, anders wordt het echt niks :')

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:40

Haha ik ga ook even hard oefenen voor zaterdag zo meteen! Succes. :)
Vindt het zelf best lastig met die bitten, ga gewoon wat proberen en dan kies ik waar hij voor mijn gevoel het fijnste op loopt.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:28

Bas loopt met een Sprenger scholings bit. Dubbelgebroken en een watertrens. Denk dezelfde als Elise heeft.
Als hij heel sterk blijft dan ga ik het proberen met een dangerbit. Een bijna zelfde bit alleen als ie zich vast zet wordt het een stang en als ie ontspant weer een gewoon bit. Mijn vorige paard liep hier fijn op.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:42

Oke! ik heb nu een dubbelgebroken, loopt hier eigenlijk wel fijn op alleen af en toe wat met zijn tong buiten de mond (niet hele tong, maar randje zie je wel..), hij loopt wel al stukken beter dan op de vorige! Heb er nu twee keer mee gereden, nog even uitproberen dus.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:38

Oei, dat moet ie niet teveel gaan doen. Deed die vorige van mij ook. Moet goed ontspannen en in de aanleuning gaan lopen. Dan moet ie het niet meer doen.(als het goed is).

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 18:57

Nette punten in de 1e proef elise! Dat niet willen wijken komt mij ook heel bekend voor :p
Wiseman heeft er een dubbelgebroken watertrens van sprenger in zitten.. heb er ook nog nooit wat anders in gehad. Het enige wat ie doet is soms z'n hoofd in de lucht gooien.. slimmerik }>
Heb gister ook weer les gehad, op het eind begint ie toch wel heel fijn te lopen :) ik moet hem gewoon achter actief houden, mooi op eigen benen en dan loopt ie zo z'n proefje :)

Nu dat op wedstrijd ook nog voor elkaar krijgen :')
Heb zaterdag de eerste selectie. Ben benieuwd hoe dat gaat!

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:08

Spannend! Voor de Friese kampioenschappen??

Ik heb zaterdag ook dressuur wedstrijd, maar eerst morgen avond nog spring wedstrijd. Ben benieuwd..
Hij loopt dressuur matig al stukken beter! Het vastpakken wordt steeds minder en hij doet het alleen nog op momenten dat hij zijn balans kwijt is. Hij reageert veel beter op mijn hulpen en heb hem ook veel sneller weer los. Hij begint zichzelf stukken echt te dragen en kan dan heerlijk op hem doorzitten! (wat eerst dus niet wou omdat hij zijn rug vast zette) het verruimen gaat steeds beter. Dus het gaat de goede kant op! Hij valt alleen nog af en toe uit galop omdat hij zo zijn best doet om zich te dragen. Zie wel hoe het zaterdag gaat, wat hij moeilijk vindt dat weet ik en als hij daar fouten in maakt vind ik dat niet zo erg. :)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 21:19

Allemaal weer veel succes.
Bas moet zondag oefenspringen. Doet 80-90 en 90-100. Als dit goed gaat start ie volgend jaar KNHS.

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 21:42

Wiseman doet het vooral als die niet meer op zn achterhand wil lopen. Dan steekt ie z'n hoofd omhoog maar ik word al steeds wat sneller om dat op te vangen :)

Ja klopt, voor hulde friese kampioenschappen! Ach we zien wel, verwacht er niet zoveel van.
Succes bastiaan!

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 21:52

thanks. Jij ook. zet hem op !!!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:14

Succes allemaal :)

Ik heb zaterdag m'n L2 gedebuut, maar ik scheit m echt..

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 22:32

L2 valt opzich wel mee hoor :) vond het een fijnere klasse dan de L1.
Je doet je best, en meer kan je niet! En als het niet zo goed gaat, jammer, maar er zijn nog meer wedstrieden :)
(en dat zegt degene die heel vaak baalt na een wedstrijd :P )

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:35

Hahaa. Vooral t doorzitten is mijn probleem. En als meneer weer eens niet wil wijken :').
En het is ook meer mijn gevoel hoor.
Maarja is toch alweer bijna 2 jaar geleden dat ik voor t laatst L2 startte.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 09:02

Dat doorzitten komt vanzelf als je paardje zich straks meer gaat loslaten in zijn lichaam. Daar kom ik nu ook achter, vond het altijd een ramp nu begint het echt fijn te worden. :)
Heeel veel succes allemaal! Mooie oefening toch Elise. :)

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 13:30

ik was gister met de springwedstrijd foutloos! Hij was wel gespannen en op zich gehoorzaam, alleen hij sprong veel hindernissen beetje overdreven :p hij ging echt af! Dus daardoor gooide hij mij af en toe was uit balans. Maar was super tevreden! Het moet nu nog een beetje normaler worden. Had gelukkig wel veel controle :)