hoe fokt bon bravour? welke merries zijn het meest geschikt voor deze hengst?
alvast bedankt.
Lilliputter
Geplaatst: 15-06-11 19:42
Bon Bravour fokt erg uniform, zoals het er nu uitziet. De veulens zijn over het algemeen chique, met veel ras en uitstraling. Wat ik tot nu toe aan beweging heb gezien bij de veulens lijkt heel apart!
Bon Bravour kan met name het karakter, de souplesse, beweging, de lengte en de maat en hoogbenigheid (front) toevoegen in de fokkerij. Zijn stap werd in de hengstencompetitie beloond met een 9, die werd als zeer goed bestempeld. Zijn draf en galop kregen gemiddeld een 8-8,5. Bravour draaft en galoppeert met veel souplesse, lichtvoetigheid, houding en kracht.
Misschien dat andere bokkers hier nog iets aan toe te voegen hebben
ik zit erover te denken om mijn merrie bij Bon Bravour te doen.
mijn merrie is iets 'neerwaarts' en moet meer 'front' hebben. Zelfde geld voor haar bovenlijn. ze heeft een hoge schoft en is iets week. Ze is zelf wel bloederig, veulen wat ze nu heeft (1e) is bloederig maar wel goed aan de maat (sorento veulen). kwa beweging heb ik niet heel veel wensen, hooguit de galop. zelf heeft ze een goed actief, krachtig achterbeen in de draf, stap is goed. alleen de galop zou iets meer kracht mogen hebben
Alle paarden die wij uit die stam op stal hebben, hebben exact hetzelfde brave en werkwillige karakter. Ons veulen is ook nergens bang voor, niet schieterig en vooral erg nuchter. Heerlijk
oke fijn om te weten! daar voegt hij dan ook weer mooi wat aan toe..
vanessakusje
Geplaatst: 16-06-11 09:03
UnlimitedS schreef:
Ik zou er aan toe willen voegen dat de merrie voldoende langgelijnd moet zijn
De mijne is normaal. Neigt iets naar wat korter. Maar ik denk in combinatie dat het heel goed gaat uitpakken, wellicht iets te chique. Fijn dat BB niet zo schieterig is want dat hebben we genoeg (t is een echte krack). Verder vind ik van de foto's van de veulens die ik heb gezien dat het stuk voor stuk mooie (met veel maat) veulens zijn.
Ginouque ga je 2011 dekken of 2012?
GQMMS
Geplaatst: 16-06-11 09:13
2011
ik heb BB gezien @ hengstenshow en enkele veulens hij sprak mij direct aan. Ik heb nog 1 andere hengst op mijn lijstje, dus het gaat tussen deze 2, ze word volgende week geinsimineerd als het allemaal goed is.
Hoe meer applaus en show, hoe mooier Bravour het vindt! Je kunt bij wijze van een bom aflaten gaan, maar door het karakter zal hij daar heel nuchter onder blijven.